Bekijk originele versie : Turkije wil af van hoofddoekverbod
AboeAbdullah
10-10-2004, 18:28
Het hoofddoekjesverbod wat in Turkije van kracht is in scholen en openbare gebouwen moet afgeschaft worden. Dat vindt de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Abdullah Gül. In Turkije zijn hoofddoekjes al zo'n 70 jaar, sinds de tijd van Ataturk, verboden. Het is indertijd ingesteld om van Turkije een strikt seculier land te maken, waar godsdienst niet mag worden verweven met de staat en het te voeren beleid.
Volgens Gül past het verbod echter niet in de westerse normen en waarden, die vrijheid en democratie hoog in het vaandel hebben staan. De meeste landen in de Europese Unie kennen geen verbod op hoofddoekjes.
sneakynawal
10-10-2004, 18:36
Zijn ze nu een beetje laat mee :moe:
AboeAbdullah
10-10-2004, 18:38
beter laat dan nooit. De turken beginnen dat seculier gezwam beu te worden al-Hamdoelillah.
Tot dat het leger daarna weer ingrijpt............
ELMOGHTARY
10-10-2004, 19:06
Alhamdoullilah, maar dit is alleen om dat ze afgewezen zijn voor het EU.
beter laat dan nooit. De turken beginnen dat seculier gezwam beu te worden al-Hamdoelillah.
Die gul is geen domme turk. als hij dom was dan ging hij voor ze knielen net als de meeste angsthazen die de leiding hebben. :kwaad:
A_True_Angel
10-10-2004, 23:17
Wat een stelletje hiellenlikkers zijn het!
Èén van de redenen waarom Turkije aan het lijntje werd gehouden is omdat ze `kerk en staat gescheiden houden`. Nu allerlei Eu- landen overwegen `een hoofddoekjesverbod´in te stellen komt Dhr. Abdullah Gül met deze mededeling. Deze man zal raar opkijken als alles averechts blijkt te werken.
BarSweety
10-10-2004, 23:23
Wat een stelletje hiellenlikkers zijn het!
Èén van de redenen waarom Turkije aan het lijntje werd gehouden is omdat ze `kerk en staat gescheiden houden`. Nu allerlei Eu- landen overwegen `een hoofddoekjesverbod´in te stellen komt Dhr. Abdullah Gül met deze mededeling. Deze man zal raar opkijken als alles averechts blijkt te werken.
Het hoofddoekje heeft niets met de staat te maken, het is de persoonlijke religieuze vrijheid van een individu om wel of geen hoofddoekje te dragen. Echt belachelijk dat juist Turkije, een land met zoveel moslim inwoners, een hoofddoekjes verbod heeft.
sneakynawal
10-10-2004, 23:25
Echt belachelijk dat juist Turkije, een land met zoveel moslim inwoners, een hoofddoekjes verbod heeft.
Ja, het klopt gewoon niet.
AlZawahiri
10-10-2004, 23:27
He Nawal draag jij een hoofddoek? ik vraag dit uit nieuwsgierigheid.
sneakynawal
10-10-2004, 23:30
He Nawal draag jij een hoofddoek? ik vraag dit uit nieuwsgierigheid.
Ik draag geen hoofddoek.
knorknor
10-10-2004, 23:31
Ik draag geen hoofddoek.
Nu ga je op zijn negeer lijst :p
AlZawahiri
10-10-2004, 23:32
Ik draag geen hoofddoek.
Waarom niet? :kwaad:
BarSweety
10-10-2004, 23:36
Een hoofddoekjes verbod is natuurlijk ook belachelijk in een land met weinig inwoners die moslim zijn. Alleen in Turkijke met zoveel moslim inwoners is het wel extra vreemd.
ps. leuk filmpje van die tweety & sylvester, hoe kom je aan zoiets.
sneakynawal
10-10-2004, 23:36
Waarom niet? :kwaad:
Omdat ik daar niet klaar voor ben.
Om een goede moslima te zijn heb ik geen doekje nodig, vind ik.
Ik weet dat er in de Koran staat dat je je haren moet bedekken. Dus dit betekent dat ik geen 'goede' moslima ben. En, ik ben er eerlijk gezegd nog niet klaar voor.
Het kan nog komen Insha Allah.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.