Bekijk originele versie : wie van de dames laat zich alles verbieden????
oo_jamila_oo
09-10-2004, 14:36
ik heb een vraagje aan de dames stel je voor je gaat later trouwen inshallah en je denkt dat jeman echtlief is en noema maar op en een paar weken later helemaal verandert (je mag niet meer studeren als je nog op school zou zitten) niet naar feestjes thuis blijevn en al die dingen zeg maar hij neemt je vrijheid af blijf je nog bij die persoon voor die dames die dat nu hebben dan vind ik gewooon dat ze moeten scheiden dat is mijn mening ik weet niet wat jullie zelf willen maar is een gewoon onderwerp hoop ik!!!
Rofaida_ziena
09-10-2004, 22:54
Ik zou eerst met hem uitvechten en als het niet lukt zijn ouders erbij halen als er dan niks valt te regelen ga ik echt wel scheiden!!!!!!!!!!!!!!
oo_jamila_oo
10-10-2004, 14:30
ik denk niet dat het veel nut heeft om naar zijn ouders te gaan en ik zou hem niet eens een kans geven eigenlijk zodat hij verandert hij wist van te voren dat ik zo was dus moet die me ook niet proberen te veranderen toch??
beslama xx jamila
omaimaaa
10-10-2004, 14:40
helemaal mee eens
Hij weet van te voren hoe je bent en
dat moet ie maar accepteren anders mag ie gaan!:D
ik denk niet dat het veel nut heeft om naar zijn ouders te gaan en ik zou hem niet eens een kans geven eigenlijk zodat hij verandert hij wist van te voren dat ik zo was dus moet die me ook niet proberen te veranderen toch??
beslama xx jamila
Hij wist dat je zo was en het bracht geen problemen met zich mee. Maar later nadat je getrouwd bent kunnen er altijd dingen gaan veranderen, je leert nieuwe mensen kennen of je maakt nieuwe dingen mee, mag hij dan niet iets van zeggen en indien nodig verbieden, wanneer hij ziet dat het soms fout gaat?
Ik vind van wel en dat mag jij toch ook doen...
scheiden is een groot woord . probeer het altijd met praten als dat niet lukt als het een goeie man is zou ik het ge woon accepteren niet alles natuurlijk maar bepaalde dingen tegenwoordig wordt er snel getrouwd en snel gescheiden .trouwen is in voor en tegenspoed alleen als hij je zou mishandelen dan is het wat anders.
Scheiden is mode om de kleinste ding gaan meiden al scheiden
Mysticalia
11-10-2004, 09:54
In mijn ogen heeft de man nog altijd het laatste woord... of je dat nou leuk vind of niet........ Als moslima behoor je je man te gehoorzamen
Wanneer een man je iets verbied ( wat volgens de islam ook verboden is en of hij zijn gelijk daarin heeft ) behoor je als zijn vrouw zijnde gehoor daar aan te geven...
Je hebt tuurlijk mannen die te ver gaan, maar scheiden omdat je niet alleen naar AH mag? Gaat tich wel heel erg ver ;) !
:goedzo: inderdaad.
MissM :zwaai: :o
VirtualAngel
11-10-2004, 10:33
In mijn ogen heeft de man nog altijd het laatste woord... of je dat nou leuk vind of niet........ Als moslima behoor je je man te gehoorzamen
Wanneer een man je iets verbied ( wat volgens de islam ook verboden is en of hij zijn gelijk daarin heeft ) behoor je als zijn vrouw zijnde gehoor daar aan te geven...
Je hebt tuurlijk mannen die te ver gaan, maar scheiden omdat je niet alleen naar AH mag? Gaat tich wel heel erg ver ;) !
Ben t helemaal met je eens! :goedzo:
Eftelyah
11-10-2004, 10:37
Hiermee ben ik het helemaal eens :goedzo:
Mysticalia
11-10-2004, 12:27
:hihi:......
Hoe is het met je ? :nijn:
MashAllah gaat heel goed met mi ALHAMDOULILAH :o
en met jou? :D
:nijn: :maf:
oo_jamila_oo
11-10-2004, 15:56
okey ik ben het er ook wel mee eens een beetje hij mag je wel een paar dingen verbieden oke maar dat zijn echt gewoon kleine dingen.
maar als je nog op school zou zitten en hij verbied het je om nog naar school te gaan en niet meer mogen werken dat vind ik wel een beetje te ver hoor vinden jullie niet dan??
oke tuurlijk moet je naar hem luisteren dat hoort erbij maar toch niet je studie in de weg staan dat is veelste belanrgijk omdat te gaan verbieden toch????
Mysticalia
11-10-2004, 16:11
okey ik ben het er ook wel mee eens een beetje hij mag je wel een paar dingen verbieden oke maar dat zijn echt gewoon kleine dingen.
maar als je nog op school zou zitten en hij verbied het je om nog naar school te gaan en niet meer mogen werken dat vind ik wel een beetje te ver hoor vinden jullie niet dan??
oke tuurlijk moet je naar hem luisteren dat hoort erbij maar toch niet je studie in de weg staan dat is veelste belanrgijk omdat te gaan verbieden toch????
Te ver gaan? Je weet toch dat hij in je onderhoud moet voorzien? En als hij liever niet wilt dat je werkt omdat hij genoeg verdient om in jullie onderhoud te voorzien, dan zou ik dat grijpen met mn beide handen. :o
Als hij je studies verbiedt, dan moet ie wel een reden opgeven? Als hij een man is die de islaam naleeft zoals het moet, dan zal die wel een goede reden hebben dat ie jou dat verbiedt, aan jou om het dan te vragen.
Een man die de islaam volgt kent zijn grenzen en zal nooit het onmogelijke van zijn vrouw eisen. Zo zie ik het.
:belgie:
seniorita1988
11-10-2004, 17:05
ik heb een vraagje aan de dames stel je voor je gaat later trouwen inshallah en je denkt dat jeman echtlief is en noema maar op en een paar weken later helemaal verandert (je mag niet meer studeren als je nog op school zou zitten) niet naar feestjes thuis blijevn en al die dingen zeg maar hij neemt je vrijheid af blijf je nog bij die persoon voor die dames die dat nu hebben dan vind ik gewooon dat ze moeten scheiden dat is mijn mening ik weet niet wat jullie zelf willen maar is een gewoon onderwerp hoop ik!!!
HAHA DAN DONDERT IE ME HUIS UIT :)
oo_jamila_oo
11-10-2004, 20:09
ey hallo ik heb ook niet gezegd om meteen te scheiden heb je dat horen zeggen neee!!! :ego: dus geen woorden in me mond stoppen oke maar goed tuurlijk moet je erover praten... om het op te lossen maar als er niks valt op te lossen dan en hij vind echt dat je vans chool af moet gewoon om een hele domme reden zoals bijv.. ben bang dat je iemand anders ontmoet... daarvoor ga je toch niet je studie opzeggen waarvoor je al je hele leven voor hebt geleerd en op school hebt gezeten!!...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.