Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat zegt de Islaam over de Dag des Oordeels?

Pagina's : [1] 2

Chaimae
31-12-2002, 20:06

Net als de christenen geloven de muslims dat het aardse leven slechts een beproeving is ter voorbereiding op het volgende rijk van bestaan. Dit leven is een test voor elk individu voor het leven na de dood. Er zal een dag komen dat het gehele universum vernietigd zal worden en de doden herrijzen zullen voor de berechtiging door Allaah. Deze dag zal het begin zijn van een leven zonder einde. Deze dag is de Dag des Oordeels. Op die dag, zullen alle mensen berecht worden door Allaah naar hun religie en daden. Degenen die sterven terwijl ze geloven dat "er geen ware god dan Allaah is en Muhammad de Boodschapper (Profeet) van Allaah is" en muslim zijn zullen op die dag beloond worden en zullen voor altijd in het Paradijs toegelaten worden, zoals Allaah zegt (Nederlandse uitleg): (Qur'aan 2:82) En zij die geloven en heilzame werken verrichten diegenen zijn de lieden van de Garden (het Paradijs) en zij zijn daarin eeuwig-levend Maar degenen die sterven terwijl ze niet geloven dat "er geen ware god dan Allaah is en Muhammad de Boodschapper (Profeet) van Allaah is" en dus niet muslim zijn, zullen het Paradijs voor altijd verliezen en zullen naar het Hellevuur gezonden worden, zoals Allaah zegt (Nederlandse uitleg): (Qur'aan, 3:85) Maar wie iets anders dan de Islaam tot godsdienst zoekt, het zal niet van hem worden geaccepteerd en hij zal tot de verliezers behoren in het Hiernamaals En zoals Hij zegt (Nederlandse uitleg): (Qur'aan 3:91) Zij die ongelovig waren en stierven in ongeloof, van niet één van hen zou (zelfs) de volheid van de aarde in goud worden aangenomen ook al wilde hij zich daarmee vrijkopen. Voor hen is een pijnlijke bestraffing en zij zullen geen helpers hebben Men kan zich afvragen, "Ik denk dat Islaam een goede religie is, maar als ik tot de Islaam overga, ben ik bang dat mijn familie, vrienden en andere mensen mij lastig zullen vallen en mij bespotten. Dus als ik niet tot de Islaam overga, zal ik dan het Paradijs binnen gaan en beschermd zijn van het Hellevuur? Het antwoord hierop is wat Allaah in de bovengenoemde verzen zegt (Nederlandse uitleg): (Qur'aan, 3:85) Maar wie iets anders dan de Islaam tot godsdienst zoekt, het zal niet van hem worden geaccepteerd en hij zal tot de verliezers behoren in het Hiernamaals Nadat Allaah de Profeet Muhammad zond om de mensen op te roepen tot de Islaam, zal Allaah het niet accepteren dat men een andere religie dan de Islaam aanhangt. Allaah is onze Schepper en Onderhouder. Hij schept alles wat op aarde is voor ons. Alle zegeningen en goede dingen die we hebben zijn van Hem. Hieruit volgt dat als iemand het geloven in Allaah , Zijn Profeet Muhammad of Zijn religie de Islaam verwerpt, dan is het rechtvaardig dat hij of zij in het Hiernamaals gestraft zal worden. Feitelijk is het belangrijkste doel van onze schepping het aanbidden van Allaah alleen en Hem te gehoorzamen, zoals Allaah het in de Heilige Qur'aan zegt (Nederlandse uitleg): (Qur'aan, 51:56) En niet heb Ik de djien (geesten) en de mensen geschapen opdat zij Mij zouden dienen Dit leven hier op aarde is (t.o.v. het leven in het Hiernamaals) zeer kort. De ongelovigen zullen op de Dag des Oordeels denken dat het aardse leven slechts een dag of deel van een dag duurde, zoals Allah zegt (Nederlandse uitleg): (Qur'aan, 23:112-116) Hij (Allaah) zal zeggen: Hoeveel jaren hebben jullie op de aarde verbleven? Zij zullen zeggen: Wij verbleven een dag of een deel van een dag: [vraag slechts de tellenden. Hij zal zeggen: Jullie hebben niet meer verbleven dan een weinig, indien jullie het slechts wisten.] Dachten jullie soms dat Wij jullie slechts in lichtvaardigheid (zonder enig doel) geschapen hebben en dat jullie niet tot ons zouden worden teruggevoerd? Doch Allaah is verheven, de Wezenlijke Koning, geen god is er (die recht heeft aanbeden te worden) dan Hij, [de Heer van de eerwaardige Troon] Deze wereld is in vergelijking met het Hiernamaals, zoals de Profeet Muhammad het heeft gezegd: {De waarde van deze wereld vergeleken met het Hiernamaals is datgene wat je vingers uit de zee haalt als je ze erin doopt en eruit haalt} 1 De betekenis ervan is dat de waarde van deze wereld ten opzichte van het Hiernamaals als een paar druppels water uit de zee is. Bron: www.eltawheed.nl/nl/articles/islam-guide/dag-des-oordeels.html

HalfBlood
31-12-2002, 20:08
mooi eindelijk iets zinnigs.:)

Chaimae
31-12-2002, 20:10
Origineel gepost door Half Blood mooi eindelijk iets zinnigs.:) Ja, ben de meisjes die gedumpt worden en geen maagd meer zijn ffkes zat. :D

Dida
31-12-2002, 20:13
Origineel gepost door Chaimae Ja, ben de meisjes die gedumpt worden en geen maagd meer zijn ffkes zat. :D Ja daar heBBen we het wel over op MSN!! :bril:

Chaimae
31-12-2002, 20:14

Origineel gepost door -RaChiDa¿- Ja daar heBBen we het wel over op MSN!! :bril: :giechel:

-xxx-Rachida
31-12-2002, 20:14
ha....gesprekstof yek a Chida? :p

oujdiameghrabia
31-12-2002, 22:27
nogmaals bedabkt

Chaimae
31-12-2002, 22:27
Origineel gepost door oujdiameghrabia nogmaals bedabkt Graag gedaan hoor. :D:D

BENTGHATAR
31-12-2002, 22:31
Erg interresant, chamae.............:goedzo: HOOp natuurlijk (weer) dat er meer reacties zullen komen

Chaimae
31-12-2002, 22:32
Origineel gepost door BENTGHATAR Erg interresant, chamae.............:goedzo: HOOp natuurlijk (weer) dat er meer reacties zullen komen Heb je het gelzen? :D

BENTGHATAR
31-12-2002, 22:38
Origineel gepost door Chaimae Heb je het gelzen? :D Jaaaaaah duhhhhhhh, dat je dat nog aan me vraagt :kwaad: , je weet toch,z ulke dingen lees ik altijd................ :D

Chaimae
31-12-2002, 22:39
Origineel gepost door BENTGHATAR Jaaaaaah duhhhhhhh, dat je dat nog aan me vraagt :kwaad: , je weet toch,z ulke dingen lees ik altijd................ :D Sorry, vergeef het me. Je bent een schat!!:D

BENTGHATAR
31-12-2002, 22:46
Origineel gepost door Chaimae Sorry, vergeef het me. Je bent een schat!!:D Na lang denken vergeef ik je het wel AHH wat lief, voor het eerst word ik schat genoemd:D,JIj bent me er ook 1, echt waar 15 jaar en zo :goedzo:..............JIJ bent ook een schat

Chaimae
31-12-2002, 22:49
Origineel gepost door BENTGHATAR Na lang denken vergeef ik je het wel AHH wat lief, voor het eerst word ik schat genoemd:D,JIj bent me er ook 1, echt waar 15 jaar en zo :goedzo:..............JIJ bent ook een schat dank je wel. Nu genoeg, deze ( niet allemaal) onzinnige reacties:D

BENTGHATAR
31-12-2002, 22:55

Origineel gepost door Chaimae dank je wel. Nu genoeg, deze ( niet allemaal) onzinnige reacties:D Okee ik zeg niks meer.........maar jaah kijk door deze "onzinnige reacties"gaat deze topic wel telkens omhoog, dus heb je wel meer kans dat mensen dit gaan lezen, toch.......... ;)

Pagina's : [1] 2