Bekijk originele versie : Mensen tegen Palestinie
Tony_Wontana
31-12-2002, 08:19
Ok, mischien beetje verkeerde titel, maar daar krijg ik wel jullie aandacht mee denk ik.
Jullie zeggen dat Palestinie op moet houden met onschuldige mense doden toch.
Waarmee ik het mee eens ben, maar wat moeten ze anders doen, als ze niets verder kunnen. En dat zijn geen onschuldige mense, ze wonen nog allemaal op Palestijns gebied. Maar jah, dat ter achter latende.
Vertel me wat zij volgens jullie moeten doen.
Gewoon toekijken, terwijl zij en hun families worden afgeslacht door de zionisten.
Vertel me alsjeblieft gewoon met een normaal antwoord, wat zij volgens jullie zouden moeten doen. Ga niet zeggen, als zij ophouden, houden de zionisten ook wel op, want dat is niet waar. Ook al was dat waar, wonen ze nog steeds op Palestijns gebied. En zij willen HUN land terug.
Anyways, probeer maar gewoon antwoord te geven op mijn vraag.
Wat zouden de Palestijnen volgens jullie moeten doen???
Tony_Wontana
31-12-2002, 08:55
Origineel gepost door armie
Je stelt een vraag en verwacht een antwoord, maar vertelt op voorhand erbij wat niet in het antwoord mag staan.
Het lijden van het Palestijnse volk is een zeer droevige zaak.
Vele onschuldige palestijnen hebben de dood gevonden door geweld vanwege de zijde van het Israëlische leger, maar daarom onschuldige burgers gaan doden in Pizzerias, bussen en univeriteiten wat niet als weerstand tegen het leger maar eerder als wraak kan bekeken worden is helemaal geen goede zaak voor de Palestijnen.
Jij gaat toch ook niet de buurman een lel verkopen omdat je er een hebt gekregen van een agent.
Ik zou eerder denken dat men Sharon hiermee de stok overhandigd om de hond te slaan.
Ik denk dat er vele Palestijnen zijn die dit geweld tegen onschuldigen niet willen, tot nu toe is in elk geval gebleken dat de aanslagen op onschuldigen de Palestijnen niet dichter bij een vreedzaam bestaan brengt. Ik denk dat als de Palestijnen zouden stoppen met dit geweld tegen onschuldige burgers, na een tijd Sharon zal moeten vechten tegen een vredig volk, wat ie helemaal niet kan doen.
Neem dit geweld tegen onschuldigen weg, en de reden om de Palestijne n verder te onderdrukken wordt weg genomen.
Een vreedzaam aanhoudend protest van de Palestijnen zal constructiever werken en zal meer aandacht trekken bij andere landen die evenzeer dit soort van wraak afkeuren.
Maar ik heb de indruk dat de roep om wraak sterker is dan de wil op vrede.
Als Palestinie ophoudt met "wraakacties" zoals jij ze noemt. Zullen ze hun land nog niet terug krijgen, en dat is wat ze willen.
misscasabarata
31-12-2002, 09:34
Je stelt een vraag en verwacht een antwoord, maar vertelt op voorhand erbij wat niet in het antwoord mag staan.
Vele onschuldige palestijnen hebben de dood gevonden door geweld vanwege de zijde van het Israëlische leger, maar daarom onschuldige burgers gaan doden in Pizzerias, bussen en univeriteiten wat niet als weerstand tegen het leger maar eerder als wraak kan bekeken worden is helemaal geen goede zaak voor de Palestijnen.
Jij gaat toch ook niet de buurman een lel verkopen omdat je er een hebt gekregen van een agent.
Ik zou eerder denken dat men Sharon hiermee de stok overhandigd om de hond te slaan.
Ik denk dat er vele Palestijnen zijn die dit geweld tegen onschuldigen niet willen, tot nu toe is in elk geval gebleken dat de aanslagen op onschuldigen de Palestijnen niet dichter bij een vreedzaam bestaan brengt. Ik denk dat als de Palestijnen zouden stoppen met dit geweld tegen onschuldige burgers, na een tijd Sharon zal moeten vechten tegen een vredig volk, wat ie helemaal niet kan doen.
Neem dit geweld tegen onschuldigen weg, en de reden om de Palestijne n verder te onderdrukken wordt weg genomen.
Een vreedzaam aanhoudend protest van de Palestijnen zal constructiever werken en zal meer aandacht trekken bij andere landen die evenzeer dit soort van wraak afkeuren.
nee je gaat je buurman geen lel verkopen als je er een hebt gekeregen van een agent maar je buurman woont in z'n eigen huis en heeft niet je hele huis ingepikt en jouw in een oude kelder laten wonen met je hele familie plus jouw buurman houdt geen geweer tegen je hoofd als hij je ziet langs lopen en jouw buur man heeft niet je vrouw vermoord en je dochter verkracht en je van je werk laten ontslaan om dat hij jouw niet langs laat rijden elke ochtend en zo zijn er heel veel voorbeelden dus ga a.u.b niet je buurman vergelijken de met de mensen die achter Sharon de moordernaar staan.
en over die aandacht van andere landen dat krijgen de palestijnen toch nooit het doet ze niets dat er elke dag een paar palestijnse kinderen worden vermoord.
Sjemmelia
31-12-2002, 10:01
natuurlijk wil niemand onschuldige mensen vermoorden, laat dat duidelijk zijn. De palestijnen zijn ook in een hoekje gedrukt, want zij hebben hier ook niet om gevraagd. Kijk maar naar een kat wat die doet als die in het nauw wordt gedreven, hij wordt bang en probeert zich te verdedigen. Waarom wordt er niet gekeken wat Israël kan doen om dit allemaal te laten stoppen? Wat als hun nou een blijk van goede wil tonen omdat ze geen onschuldige slachtoffers willen, en zich terugtrekken uit de bezette gebieden. Dat lijkt mij een goede oplossing, want dan hebben de palestijnen geen reden meer om wraakacties te nemen, toch?
Maar nee, want dat wil israël helemaal niet, maar de palestijnen die uit hun land worden gegooid moeten wel even redelijk zijn, hè mensen?
Voor het zelfde geldt had het een ander land dan die van het palestijnse volk kunnen zijn, misschien een westers land en dan was mijn mening precies hetzelfde geweest.
waarom heb jij het alleenmaar over het doden van onschuldig israelis? hoe zit het met de onschuldige palastijnen?
je komt mij tog nie verteleh dat de palastijnen zijn begonen, want voor 1948 was het een andere situatie.Totdat een volk besloten heeft om andermans grond in te nemem en de daar al wonende mensen weg te drijven.....
de israelis hebben alles van de palastijnen afgepakt, de israelis hebben alles onder hun control..en dat weten de palastijnen, de palastijnen weten ook dat ze alles van hun af kunnen pakken behalve controle over hun dood..En omdat hun dood het enigste waar de palastijnen controle over hebben, dan gaan ze er ook gebruik van maken door zichzelf opte blazen..en de volgende boodschapen aan de de israelis uitzenden, jullie mogen alles onder controle hebben maar dat over onze dood kunnen jullie nie krijegen, jullie onderdrukken onze om jullie veilig te voelen, maar dat kunnen jullie nie zo lang jullie ons onderdrukken..
ps: de hele westers wereld gelooft nie in god....Maar als het op de kwestie palastina aankomt, dan beginnen ze over het beloofde land in de bijbel...vreemd vind je nie
ps: kom aub nie met verhalen van dat is nou barbaars ofzo, want dat is het nie, zo reageert elke mens dat onderdrukt wordt
Dan moet je de site van Hamas maar eens gaan bekijken...de doelstellingen van Hamas blijven niet beperkt tot het ontruimen van de bezette gebieden. Het komt er gewoon op neer dat de Israëliers moeten verdwijnen. Is dit redelijk? Neen dacht ik.
Het zijn de groeperingen als Hamas die de weg naar de vrede blokkeren en die enkel olie op het vuur gooien.
Spijtig, maar zo is het. Tot schade van de Palestijnen.
wat jij nu beweert maakt deel uit van de joodse propaganda, zodat iedereen medeleiden met hun krijgt...de arabieren willen alle joden de zee indrijven en hun van de wereld afvegen....
als je een redelijk mens bent dan kijk je naar wat de geschiedenis te vertelen heeft...13 eeuwen lang waren de moslims de machtigste en beschaafste bevolking van de wereld...mn vraag aan jou waarom, heeft er niemand in die 13 eeuwen de joden van de wereld afgeveegd???
sterker nog de joden worden door de koraan beschermd en dat kun je nie van de tora zeggeh en de palastijnen....
over de hele wereld waren de joden de zondebok behalve in moslim werel, want daar werden ze met respect behandeld en ze bekleden zelfs hoog functies...
toen de arabieren uit spanje wereden verdreven beseften de joden wel dat ze nie meer in spanje veilig zijn...wat deden ze, ze vluchten met de moslims mee naar noord afrika...
dit zijn feiten en wat jij beweert is niks meer dan een propaganda spreuk
misscasabarata
31-12-2002, 11:38
Toch komt het er op neer.
Het doden van mensen die aan een bushalte staan, of een pizza gaan eten kan bezwaarlijk verdediging genoemd worden.
Het gros van de slachtoffers zijn mensen die met het geweld van Sharon niets te maken hebben. Gewone huismoeders met kinderen, jongeren. Men vergeet wel eens gemakkelijk dat er ook vele Joden zijn die het geweld van Sharon aanklagen en hierdoor de palestijnen steunen. Maar alle Joden op één hoop gooien is zeker niet verstandig.
En vergeet niet dat er ook Joodse kinderen gedood worden.
Dat is wat ik tracht duidelijk te maken, er zijn twee kanten aan een medaille. Wie dit niet wil verstaan zal ook nooit vrede vinden.
mij hoor je ook niet zeggen dat er geen joodse kinderen worden vermoord , heb ook echt niets tegen de joden maar wat ik niet eerlijk vind niemand schijnt te begrijpen wat zo'n jongen man toe brengt om zich zelf op te blazen,
denk daar maar aan wat heeft zo'n jongen meegemaakt omdat te doen.
een alle palestijnen op 1 hoop te gooien is zeker wel normaal.
heb je trouwens gehoord hoeveel palestijnen gister vermoord werden?
negen waarvan de meeste onder de 15 jaar.
maar dat is belijkbaar niet belangrijk genoeg om over te praten
hoe denk je dat de familie van de acht jaarig meisje zich voelen na dat hun dochter voor hun voordeur door het hoofd is geschoten door een israelische leger, vertel me 1 ding als dat jouw dochter was zou je dan aan die mensen denken en wees eerlijk .
Sjemmelia
31-12-2002, 11:40
Dan moet je de site van Hamas maar eens gaan bekijken...de doelstellingen van Hamas blijven niet beperkt tot het ontruimen van de bezette gebieden. Het komt er gewoon op neer dat de Israëliers moeten verdwijnen. Is dit redelijk? Neen dacht ik.
Het zijn de groeperingen als Hamas die de weg naar de vrede blokkeren en die enkel olie op het vuur gooien.
Het spijt me hoor maar waar heb ik het over Hamas gehad? Ik geef jou toch MIJN perspectief inzake de situatie en omdat ik dan moslim ben kom jij met het voorbeeld HAMAS? Jij gooit zomaar uit het niets een totaal ander onderwerp naar m'n hoofd. Waarom denk je dat die misverstanden tussen bevolkingen ontstaan, door dit soort miscommunicatie dus en vooral niet te vergeten vooroordelen! Werk deze vooroordelen eens bij je eigen en kom het dan nog eens proberen.
Origineel gepost door Tony_Wontana
Ok, mischien beetje verkeerde titel, maar daar krijg ik wel jullie aandacht mee denk ik.
Jullie zeggen dat Palestinie op moet houden met onschuldige mense doden toch.
Waarmee ik het mee eens ben, maar wat moeten ze anders doen, als ze niets verder kunnen. En dat zijn geen onschuldige mense, ze wonen nog allemaal op Palestijns gebied. Maar jah, dat ter achter latende.
Vertel me wat zij volgens jullie moeten doen.
Gewoon toekijken, terwijl zij en hun families worden afgeslacht door de zionisten.
Vertel me alsjeblieft gewoon met een normaal antwoord, wat zij volgens jullie zouden moeten doen. Ga niet zeggen, als zij ophouden, houden de zionisten ook wel op, want dat is niet waar. Ook al was dat waar, wonen ze nog steeds op Palestijns gebied. En zij willen HUN land terug.
Anyways, probeer maar gewoon antwoord te geven op mijn vraag.
Wat zouden de Palestijnen volgens jullie moeten doen???
geen enkel volk heeft zn vrijheid behaalt door alleenmaar toe te kijken..
en meid, druk leidt altijd tot een ontploffing, das gewoon en natuur wet...
ps : voor alle nuchter hollanders die steeds zeggeh dat is barbaars en wij zoudebn dat nooit doen...denk maar aan 3 jaar terug op koningindag, toen de treinen nie reden en cs dicht was met een paar honderd mensen erin, zij als beschaafde mensen, konden er nie tegen dat zij 3 uur lang zijn opgeloten en ginge alles vernielen en rellen trappen.....mn vraag nu, wat moeten de palastijnen doen die al 50 jaar zijn opgesloten doen??
misscasabarata
31-12-2002, 11:50
het zijn mensen als BUSH, SHARON en BLAIR die de vreden niet alleen blokkeren maar later verdwijnen en wie zijn de slachtoffers?
jammer dat er op de kabbel geen zenders als aljazzira en manar zijn dan zou je met eigen ogen zien hoeveel huizen er per dag worden verwoest
en hoeveel mannen en jongens zonder reden door de leger worden op gepakt en in elkaar worden geslachen en vaak tot de dood aan toe.
dus begin a.u.b niet over hamas.
misscasabarata
31-12-2002, 12:55
nu zeg je wat ARMIE begrip en vreden moeten van beide kanten komen.
en over dat meisje dat is niet goed en zal ook nooit goed zijn kinderen hebben niets mee te maken, maar wees eerlijk bij vallen de meeste doden ook kinderen je praat over kindje dat maanden geleden is vermoord wat natuurlijk erg is maar sinddien zijn er zeker 40 palestijnse kinderen dood.
en laten we MOHAMMED DORA niet vergeten die in de schoot van z'n vader is vermoord ( comentaar van de rest van de wereld wat deed zo'n jongen daar dus kom je een palestijn tegen ergens waar die blijkbaar niet hoort mag je hem dood knallen).
dus begrip voor iedereen niet voor een kant zoals vele doen.
zo ik ben klaar.
Ik heb de indruk dat velen hier niet kunnen of niet willen lezen.
Ik heb het steeds over de onschuldige palestijnse slachtoffers en de onschuldige israelische slachtoffers gehad.
Ik ben tot nu tot eerlijk, openhartig en duidelijk geweest.
Ik ben voor de menselijkheid. En dat waardeert men hier schijnbaar niet.
men trekt mijn woorden uit het verband en weigert zelfs hardnekking te lezen, laat staan te overdenken wat ik plaats.
Ik mag hier 100 keer meedelen dat ik het leed van de palestijnen besef, zodra ik ook durf te stellen dat ik het leed van de israeliers ook begrijp valt plots de rest weg en gaat men zich daar op focussen.
Alsof mijn andere woorden nooit gesproken zijn.
Is hier nu echt niemand die een redelijk gesprek kan aangaan, zonder steeds aan de staar te lijden? :rolleyes:
Spijtig....
ik kan heel goed en begrjpelijk lezen, de juiste concluzies trekken kan ik ook heel goed..Ik beheers namelijk het vak logica :cool:
jij gaat nie in op mn argumenten het enigste wat jij doet is mij in een hokje stoppen en dat hokje ff beschrijven en zwaart makeh zodsat niemand naar mij luister...hou is op met dat hoken gedoe en ga in op mn reactie..
ps: je beweert onpartijdig te zijn maar lees jou eerste reactie nogmaalls goed, dan ga jezelf wel zien dat je tog partij kiest voor de israelis...en dat doe je door de schuld van alle die doden bij de palastijnen te leggeh
Origineel gepost door misscasabarata
nu zeg je wat ARMIE begrip en vreden moeten van beide kanten komen.
en over dat meisje dat is niet goed en zal ook nooit goed zijn kinderen hebben niets mee te maken, maar wees eerlijk bij vallen de meeste doden ook kinderen je praat over kindje dat maanden geleden is vermoord wat natuurlijk erg is maar sinddien zijn er zeker 40 palestijnse kinderen dood.
en laten we MOHAMMED DORA niet vergeten die in de schoot van z'n vader is vermoord ( comentaar van de rest van de wereld wat deed zo'n jongen daar dus kom je een palestijn tegen ergens waar die blijkbaar niet hoort mag je hem dood knallen).
dus begrip voor iedereen niet voor een kant zoals vele doen.
zo ik ben klaar.
hoe zit het met alle die bevalingen op de check points... :confused:
wat heeft zon kind ze gedaan????ipv de de adaan als eerste te horen krijgt hij kogel geluiden te horen..spijtig :(
Origineel gepost door Tnawie
ik kan heel goed en begrjpelijk lezen, de juiste concluzies trekken kan ik ook heel goed..Ik beheers namelijk het vak logica :cool:
jij gaat nie in op mn argumenten het enigste wat jij doet is mij in een hokje stoppen en dat hokje ff beschrijven en zwaart makeh zodsat niemand naar mij luister...hou is op met dat hoken gedoe en ga in op mn reactie..
ps: je beweert onpartijdig te zijn maar lees jou eerste reactie nogmaalls goed, dan ga jezelf wel zien dat je tog partij kiest voor de israelis...en dat doe je door de schuld van alle die doden bij de palastijnen te leggeh
misscasabarata
31-12-2002, 13:12
Origineel gepost door Tnawie
hoe zit het met alle die bevalingen op de check points... :confused:
wat heeft zon kind ze gedaan????ipv de de adaan als eerste te horen krijgt hij kogel geluiden te horen..spijtig :(
heel goed broeder in plaats van adaan hoort dat kind kogel geluiden en gehuil van moeder, oma en tante omdan jaren later te horen vader en oom en broer zijn zonder reden vermoord of gevangen genomen voor een paar jaar.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.