Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De Profeet op een T-shirt ...?

Pagina's : [1] 2 3 4

Scottie
07-10-2004, 16:30

Nou, mensen, ik kan geen plaatje plakken hier, ik krijg maar niet de goede url dus ik pas mijn lettertype aan Times New Roman. Zou het een idee zijn, het gelaat van de Profeet, bekend als Mohammed op een T-shirt, of op een tafellaken? Ik beschik over een bedset met op de kussenslopen links het gelaat van Jozef en rechts dat van de Maagd Maria. Ik gebruik het alleen op zondag, hoor want ik weet hoe het hoort. Scottie, plaatjesloos. Reli-mode doet het goed AMSTERDAM - Ze hangen onder meer bij de Bijenkorf en Maison de Bonneterie: t-shirts met het hoofd van Jezus er op en de tekst Jesus is my homeboy. Jezus als stijlicoon, het is helemaal hip. In Nederland was er al het omstreden populaire kledingmerk GSus Sindustries. Ook in Amerika bedacht een aantal mensen dat de naam Jezus het wel eens goed zou kunnen doen op kleding. De shirts, truien en petjes met de tekst Jesus is my homeboy worden gemaakt door het Amerikaanse bedrijf Teenage Millionaire, gevestigd in Los Angeles. Drie jaar geleden werden de shirts gelanceerd. ,,We zochten naar een icoon, een gezicht dat overal herkend zou worden. Jezus stond bovenaan de lijst'', vertelt Chris Hoy, een van de eigenaren van Teenage Millionair tegen een journalist van de site detnews.com. ,,De shirts trekken zowel religieuze mensen als eigenzinnige hippe mensen.'' Homeboy is straattaal, wat zoiets betekent als 'vriend'. De shirts werden vanaf het begin goed verkocht. Een slimme zet van Teenage Millionaire was om stylistes in Hollywood met de shirts rond te laten lopen. Filmsterren en popzangers als Pamela Anderson, Justin Timberlake en Demi Moore werden hierdoor aangestoken en kochten ze ook. Madonna droeg al snel een andere variant van Teenage Millionaire: Mary is my homegirl. Vooral na de verschijning van de film The Passion of the Christ werden de shirts een ware rage. Volgens Hoy worden er maandelijks duizenden shirts verkocht. De trend lijkt over te waaien naar Nederland. Bij diverse warenhuizen en kledingzaken zijn de shirts verkrijgbaar, maar ook op internet vinden ze gretig aftrek. Trendonderzoekster Hilde Roothart van het onderzoeksbureau Trendslator in Amsterdam ziet dat de laatste jaren t-shirts vaak gebruikt worden als billboard. Kon je vroeger aan kleding zien of iemand arm of rijk was, tegenwoordig laten mensen via kleding steeds vaker merken hoe ze over iets denken. De vraag is of de dragers van Jesus is my homeboy ook daadwerkelijk willen uitdragen dat ze in Jezus geloven. ,,Bij jongeren gaat het vaak om het koketteren met kleding. De tekst Jesus is my homeboy komt op mij niet zo serieus over. Ik denk ook niet dat ze er altijd mee willen uitdragen gelovig te zijn. Maar vaak zit er wel een kern van waarheid in'', zegt Roothart. Dat de naam Jezus het goed doet is te verklaren door het feit dat het aspect religie sinds de aanslagen in New York in 2001 weer belangrijk is. ,,In de jaren negentig was New Age in opkomst. Dat was heel individu- en consumentgericht. Mensen werden veel geconfronteerd met uitspattingen, bijvoorbeeld op financieel-economisch vlak. Het individualisme is te ver doorgeslagen. Nu gaat men weer op zoek naar waarden en normen. Men wil referentiekaders.'' De Bond tegen het Vloeken heeft nog niet gehoord van de kleding met het opschrift Jesus is my homeboy. ,,Het is lastig om te beoordelen of een fabrikant de naam Jezus misbruikt. Als hij de naam Jezus gebruikt omdat die naam wereldwijd bekend is en er veel geld aan kan verdienen, is het een verkeerd gebruik van de naam'', zegt Teunis Bunt van de Bond tegen het Vloeken.

knorknor
07-10-2004, 16:32
Ik wil er wel plee papier van hebben.

LadyBerkania
07-10-2004, 16:37
Ik wil er wel plee papier van hebben. :rolleyes: Knorrie Borrie heeft weer aandacht nodig!!! Yo Scottie, wat heb je vandaag.. Je hebt al heel wat topic's geopend over de Koran en de Islam vandaag?!! Heb je trauma opgelopen van de week ofzo?? Gegroet, Berkania

LadyBerkania
07-10-2004, 16:37
Knorretje niet provoceren...je bent gewaarschuwd! Barca ~~~~~~:D~~~~~~~

DeTangaoui
07-10-2004, 16:40

Ik wil er wel plee papier van hebben. Ga vooral zo door. Varken!

FAITHLESS
07-10-2004, 16:41
[font=Times New Roman][size=3]Nou, mensen, ik kan geen plaatje plakken hier, ik krijg maar niet de goede url dus ik pas mijn lettertype aan Times New Roman. Zou het een idee zijn, het gelaat van de Profeet, bekend als Mohammed op een T-shirt, of op een tafellaken? Ik beschik over een bedset met op de kussenslopen links het gelaat van Jozef en rechts dat van de Maagd Maria. Ik gebruik het alleen op zondag, hoor want ik weet hoe het hoort. . Niemand op aarde heeft onze profeet ooit gezien , dus zijn er ook geen afbeeldingen van . Jij als Islam hater weet dat natuurlijk niet en erin verdiepen is ook te veel moeite voor je . ( heb ik dit keer alles goed gespeld jochie ? )

knorknor
07-10-2004, 16:44
Knorretje niet provoceren...je bent gewaarschuwd! Barca Maar ik meen het echt, misschien niet alleen met de profeet, maar op ieder velletje een ander figuur van een of andere religie. En op de achterkant een beschrijving. wie hij was enzo. Lijkt me heel leerzaam.

DeTangaoui
07-10-2004, 16:44
Dit is ook provoceren. :D' KnorKnor is de naam. Niet waar? Ok.

knorknor
07-10-2004, 16:46
het was en het is een groot probleem omdat niemand wist of weet hoe jezus er uit zag. een beetje arabier achtig denk ik zo. zoals nu de gemiddelde palestijn. Dat hebben ze toch gereconstrueerd, hij scheen helemaal niet een slank statig gezicht te hebben zoals hij altijd afgebeeld word maar een beetje een bol koppie.

FAITHLESS
07-10-2004, 16:47
Als niemand op aaarde ooit de profeet heeft gezien, hoe kan je dan weten dat ie bestaan heeft? :confused: Het kan dan evengoed een fictief persoon zijn. In welke tijd is een fototoestel uitgevonden denk je ?

Danielle2
07-10-2004, 16:48
Ik wil er wel plee papier van hebben. Echt onwijs respectloos :(

knorknor
07-10-2004, 16:48
' KnorKnor is de naam. Niet waar? Ok. yep, ik word ook wel knorrie of knorretje genoemd.

DeTangaoui
07-10-2004, 16:52
yep, ik word ook wel knorrie of knorretje genoemd. Dan vind je het dus ook niet erg dat ik je varken noem, toch Varken?

cassecroute
07-10-2004, 16:52
Knor, ik meen het! :( Ik wil geen relatie /verband zien tussen velletjes wc-papier en profeten... Barca Go Barca, Go Barca :D

knorknor
07-10-2004, 16:53

Knor, ik meen het! :( Ik wil geen relatie /verband zien tussen velletjes wc-papier en profeten... Barca Ok, maar het was wel on-topic.

Pagina's : [1] 2 3 4