Bekijk volle/desktop versie : Ontslagen!!!!!



07-10-2004, 16:13
Ik ben ontslagen en mijn baas probeert mij te flashen met een debiel bedragje als afvloeiregeling.
Mijn contract loopt nog een half jaar!

Wie heeft dit ook meegemaakt en wat heb je gedaan?

07-10-2004, 16:45


bij een groot amerikaans software bedrijf..
En het zieke is dat ik gewoon nog aan het werk ben...
Iedereen vliegt er uit alleen de onbepaalde tijd contracten niet.
Niemand werkt nog zitten allemaal op vacature banken en jusidische sites

08-10-2004, 08:39
Alsje contract nog loopt , moet je een rechtzaakje aanspannen , tenzij je als uitzondering in een proefperiode zit ..

10-10-2004, 12:38
Salaam alaikom,

Ik zou er snel achteraan gaan, want met alle voorstellen van de Tweede kamer ziet het er straks niet meer zo goed uit voor mensen die een goudenhandruk of een oprotpremie krijgen.

Veel succes en neem een goede advocaat in de hand.

10-10-2004, 19:16


Klopt...
Ik heb donderdag maar een afspraak gemaakt bij bureau rechtshulp in de stad.
Dat is een half uur gratis advies.
Wellicht kunnen zij mij informeren.

Het ligt best lastig, want die ontslag vergunning krijgt mijn baas wel.
Het is om bedrijfseconomische redenen.
Er is gehandeld volgens de wet, dus first in last out princiepe en er is geen vervangend werk voor de bepaalde contracten.
We hebben 3maand opzegtermijn gekregen ipv 1 maand en ik krijg 1 maandsalaris mee.

Ik heb met wat advocaten gesproken en ze geven me allemaal 10% kans om te winnen.
Mocht de rechter sympathie hebben met mijn baas omdat "hij er ook niks aan kan doen" dan beslist hij misschien wel dat ik maar 500 euro mee krijg.
Dan moet je ook nog 1200-1500 euro aan je advocaat betalen.. dus kun je screwed zijn!!!

Misschien moet ik me er maar bij neerleggen. Ga eerst de voors en tegens af laten wegen bij bureau rechtshulp en dan idd misschien kijken of ik het bedrag iets kan verhogen.

Maar het ergste vind ik nog dat ik al mn collegas kwijt ben en mn werk. Het was echt een leuke baan.

12-10-2004, 21:13
Ja je baas staat in zijn recht. Fist in, last out. Klopt! helaas, welk bedrijf is het eigenlijk..gewoon nieuwsgierig..Maar succes met het zoeken van een nieuwe baan.

Je hebt wel recht op ww volgens mij.

13-10-2004, 13:32
open channel solutions
gierige apen

18-10-2004, 12:19
zeg maar tegen die fl!kker op grond van wat ontsla je me, je werkte tog gewoon goed daaro, wesh is ie opeens rasict ofzo geworden. je moet hem bedreigen met rechtzaak.

18-10-2004, 15:29
Als het op bedrijfs-economische redenen is, heb je geen poot om op te staan. Je wordt dat nog op z'n hoogst doorbetaald tot je contract afloopt en heel misschien krijg je er een extra maand bij. Op meer hoef je niet te rekenen. Je moet echter nooit maar dan ook nooit tekenen voor je ontslag. Dan vervalt je recht op op WW. Begin gewoon met werk zoeken en wacht af wat er gaat gebeuren.

En je had het over 1200-1500 euro aan een advocaat. Dit is afhankelijk wat jou bruto maandinkomen is. Zit je onder de 2000 euro p/m dan kun je in aanmerking komen voor gefinancieerde rechtsbijstand. Niet elke advocaat neemt echter klanten aan die hiervoor in aanmerking komen, dus navraag is wel aan te raden.


Verder is de volgende tip misschien wel handige voor iedereen, alleen jij hebt er op dit moment niks aan. neem een rechtsbijstandsverzekering; wat is nu 15 euro per maand

18-10-2004, 16:09
stille meid dat is echt een walgelijk verhaal hoe kunnen mensen toch zo in elkaar zitten vreeselijk gewoon.

Weet je dat je zo iets kunt aanvechten? maar daar zal je misschien geen zin in hebben

Achie bedankt voor je tip.
Ik kreeg gisteren idd een brief van de postbank sales een of andere aanbieding voor zo een verzekering...
stond er ook heel leuk : bent u ontslagen?