Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Woon jij in een cultuur-gezin?

Pagina's : [1] 2 3

Rebel_1963
07-10-2004, 11:09

Pleeggezin Somalisch meisje naar rechter DREUMEL - Advocaat P. Baur van de familie Rauwerdink uit Dreumel, wiens pleegkind Naima dinsdag van school werd gehaald, spant een kort geding aan tegen stichting Nidos, de voogdij-instelling voor jonge asielzoekers. De Somalische Naima werd dinsdag door Nidos van school gehaald omdat de stichting van mening is dat zij in een zogeheten 'cultuurgezin' thuishoort. Naima is nu ondergebracht bij een Somalische familie. "Naima raakt emotioneel uit haar doen omdat ze is weggehaald bij haar pleeggezin", verklaarde de advocaat van het gezin Rauwerdink woensdag. " We willen met het kort geding proberen Naima terug te brengen bij haar oorspronkelijke pleeggezin." De familie Rauwerdink is een pleeggezin voor crisisopvang. Normaal gesproken worden kinderen daar voor drie maanden geplaatst, met een eventuele verlenging van nog eens drie maanden. Het gezin heeft nog twee pleegkinderen die in eerste instantie voor crisisopvang werden geplaatst. "Eén kind zit hier al bijna twee jaar, het andere bijna drie jaar", vertelt vader R. Rauwerdink. "Ik begrijp niet waarom Naima weg moest. Het enige dat Nidos zegt, is dat het met cultuur te maken heeft. Zo kan Naima toch niet integreren?" Nidos wil dat het Somalische meisje bij een zogenoemd cultuurgezin wordt ondergebracht. "Er zijn twee redenen voor plaatsing in zo'n gezin" , legt Nidos-woordvoerder M. Berk uit. "Ten eerste krijgen ama's (alleenstaande minderjarige asielzoekers) een cultuurshock als ze in Nederland komen. Het is dan beter om ze bij iemand te plaatsen die uit dezelfde cultuur komt en dezelfde gewoonten heeft. Verder is het zo dat ama's in principe niet in Nederland mogen blijven. Op termijn moeten ze vaak terug naar hun land van herkomst. Het is dan niet wenselijk als ze gewend zijn geraakt aan de Nederlandse cultuur." Nederland kent ongeveer 6000 ama's. Nidos heeft voor hen tussen de zeshonderd en zevenhonderd cultuurgezinnen. "Dat zijn er genoeg om ama's tussen de 0 en 12 jaar op te vangen." Berk vindt het vervelend dat Naima van school gehaald moest worden. "We wilden Naima zo snel mogelijk bij een cultuurgezin plaatsen. We hebben contact opgenomen met de familie Rauwerdink, maar die wilde niet meewerken." Volgens advocaat Baur is het niet zeker dat Naima ook blijft bij het gezin waar ze nu geplaatst is. Berk stelde woensdag dat dit wel de bedoeling is.

Heiba
07-10-2004, 11:24
Dit is het meest domme besluit die ik in jaren heb gelezen. Typisch rechts. Met een vleugje betutteling.

tonk
07-10-2004, 11:34
Wat een gesol met kinderen zeg! Het meisje woonde daar al. Moet ze weer ergens anders heen, weer wennen aan een gezin, nieuwe vriendinnetjes maken. Zucht. En alsof zo'n kind niks van de Nederlandse cultuur meekrijgt als het in een cultuurgezin woont. Het gaat toch naar school, speelt op straat enz?

knorknor
07-10-2004, 12:15
Dit is het meest domme besluit die ik in jaren heb gelezen. Typisch rechts. Met een vleugje betutteling. Vleugjes betutteling komen van links, Heiba

waarschuwer
07-10-2004, 12:16

Pleeggezin Somalisch meisje naar rechter DREUMEL - Advocaat P. Baur van de familie Rauwerdink uit Dreumel, wiens pleegkind Naima dinsdag van school werd gehaald, spant een kort geding aan tegen stichting Nidos, de voogdij-instelling voor jonge asielzoekers. De Somalische Naima werd dinsdag door Nidos van school gehaald omdat de stichting van mening is dat zij in een zogeheten 'cultuurgezin' thuishoort. Naima is nu ondergebracht bij een Somalische familie. "Naima raakt emotioneel uit haar doen omdat ze is weggehaald bij haar pleeggezin", verklaarde de advocaat van het gezin Rauwerdink woensdag. " We willen met het kort geding proberen Naima terug te brengen bij haar oorspronkelijke pleeggezin." De familie Rauwerdink is een pleeggezin voor crisisopvang. Normaal gesproken worden kinderen daar voor drie maanden geplaatst, met een eventuele verlenging van nog eens drie maanden. Het gezin heeft nog twee pleegkinderen die in eerste instantie voor crisisopvang werden geplaatst. "Eén kind zit hier al bijna twee jaar, het andere bijna drie jaar", vertelt vader R. Rauwerdink. "Ik begrijp niet waarom Naima weg moest. Het enige dat Nidos zegt, is dat het met cultuur te maken heeft. Zo kan Naima toch niet integreren?" Nidos wil dat het Somalische meisje bij een zogenoemd cultuurgezin wordt ondergebracht. "Er zijn twee redenen voor plaatsing in zo'n gezin" , legt Nidos-woordvoerder M. Berk uit. "Ten eerste krijgen ama's (alleenstaande minderjarige asielzoekers) een cultuurshock als ze in Nederland komen. Het is dan beter om ze bij iemand te plaatsen die uit dezelfde cultuur komt en dezelfde gewoonten heeft. Verder is het zo dat ama's in principe niet in Nederland mogen blijven. Op termijn moeten ze vaak terug naar hun land van herkomst. Het is dan niet wenselijk als ze gewend zijn geraakt aan de Nederlandse cultuur." Nederland kent ongeveer 6000 ama's. Nidos heeft voor hen tussen de zeshonderd en zevenhonderd cultuurgezinnen. "Dat zijn er genoeg om ama's tussen de 0 en 12 jaar op te vangen." Berk vindt het vervelend dat Naima van school gehaald moest worden. "We wilden Naima zo snel mogelijk bij een cultuurgezin plaatsen. We hebben contact opgenomen met de familie Rauwerdink, maar die wilde niet meewerken." Volgens advocaat Baur is het niet zeker dat Naima ook blijft bij het gezin waar ze nu geplaatst is. Berk stelde woensdag dat dit wel de bedoeling is. Waarom Ayaan niet als pleegmoeder aanwijzen? Die is en Somalische en goed geïntegreerd.

knorknor
07-10-2004, 12:22
Waarom Ayaan niet als pleegmoeder aanwijzen? Die is en Somalische en goed geïntegreerd. Tis de bedoeling dat het gezin juist niet geintegreed is. Dan is het net als thuis.

Yougourthen
07-10-2004, 12:36
Ik vind het een schrijnende toestand want hoe is dat meisje in de eerste plaats in Nederland terecht gekomen? Wat zijn de oorzaken van haar vlucht? En vooral waarom roert Ayaan Hirsi Ali haar mondje niet terwijl ze zo bezorgd lijkt te zijn om de Marokkaanse vrouwen die in Marokko worden gedumpt? De bedoeling is dat ze juist niet integreert via een 'cultuurgezin', wat is dit voor een onzin? Mijn mening is dat de Nederlanders hysterisch zijn geworden en het noorden kwijt zijn.

tonk
07-10-2004, 12:56
Tis de bedoeling dat het gezin juist niet geintegreed is. Dan is het net als thuis. Want het meiske moet natuurlijk wel op z'n Somalisch verminkt worden.

knorknor
07-10-2004, 13:09
Want het meiske moet natuurlijk wel op z'n Somalisch verminkt worden. Daar hoef je natuurlijk niet Somalisch voor te zijn, ik heb ook nog wel een verroest aardappelschilmesje ergens in de schuur liggen. Knorretje, ook geintegreerd.

Rebel_1963
07-10-2004, 13:41
Wat een gesol met kinderen zeg! Het meisje woonde daar al. Moet ze weer ergens anders heen, weer wennen aan een gezin, nieuwe vriendinnetjes maken. Zucht. En alsof zo'n kind niks van de Nederlandse cultuur meekrijgt als het in een cultuurgezin woont. Het gaat toch naar school, speelt op straat enz? Er wordt wat afgesolt met kinderen in dit land. :maf:

knorknor
07-10-2004, 13:43
Er wordt wat afgesolt met kinderen in dit land. :maf: Ach in andere landen worden ze gewoon op straat gedonderd, dan heb ik toch liever het nederlandse systeem.

Rebel_1963
07-10-2004, 14:30
Ach in andere landen worden ze gewoon op straat gedonderd, dan heb ik toch liever het nederlandse systeem. Weet jij hoeveel kinderen in Nederland op straat leven? Kijk niet altijd naar een ander land, kijk dichter bij huis, dan zul je zien dat wij ook niet in een perfect geregelde staat leven.

Scottie
07-10-2004, 14:41
Tis de bedoeling dat het gezin juist niet geintegreed is. Dan is het net als thuis. Nou, "net als thuis"? Wat dat die puber dan hier? Dan hadden ze ook thuis kunnen blijven. Als het goed is is het thuis oorlog, verkrachting en /of moord. Moet een opvanggezin daar op lijken? Het is duidelijk dat die cultuurshock niet te lang moet duren, dus maar weer snel terug voordat ze hier de rest van hun leven kansloos opgroeien. Scottie, thuiskans.

Rebel_1963
07-10-2004, 17:10
[Je kunt zeiken wat je wilt. Nederland doet veel voor allerlei mensen, die in hun eigen land met moord, dood, verkrachting, verminking bedreigd worden en hier naar toevluchten. Dat kind is opgevangen door NL pleegouders. Nee maar, heb ik je boos gemaakt? :D Het valt me telkenmale op dat als er kritiek geleverd wordt op Nederland en zijn beleid, dat vooral onze kaaskop-forum leden gelijk een link trekken met het buitenland. Verbeter de wereld, en begin vooral in eigen land. ]Het is hier 100x beter geregeld dan in Marokko, Soedan, Algerije of wat voor Arabische klote dictatuur dan ook. Nergens in de discussie heb ik deze landen genoemd, alweer/nog steeds, verwijs jij naar andere landen, zie mijn antwoord hier boven. Zeikstraal. Heb je het over jezelf?? :rolleyes: probeer eerst zelf maar een behoorlijk bestuur, behoorlijke sociale voorzieningen scholing, werkgelegenheid etc. op te zetten. Als je dat voor elkaar hebt mag je klagen. Ach, ja natuurlijk JIJ zorgt hier in voor de scholing etc. etc. Wat heb jij opgezet in dit land, anderen zijn je voor geweest hoor... :rolleyes:

knorknor
07-10-2004, 17:41

Nee maar, heb ik je boos gemaakt? :D Het valt me telkenmale op dat als er kritiek geleverd wordt op Nederland en zijn beleid, dat vooral onze kaaskop-forum leden gelijk een link trekken met het buitenland. Verbeter de wereld, en begin vooral in eigen land. Het is toch ongelovelijk hoe goed alles voor iedereen is geregeld in dit land! Iedereen wordt hier op zijn wenken bediend, onze overheid doet het VERSCHRIKKELIJK GOED!!! En het is waanzinnig irritant dat er altijd mensen zijn die dan nog steeds te zeuren hebben over bezuinigingen, kinderopvang of politie apparaat of wat dan ook! Wees eens gewoon een keer blij met wat je hebt, zonder heel kinderachtig om steeds meer te zeuren.

Pagina's : [1] 2 3