Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkanen positiever over joden

Pagina's : [1] 2

Mo_Kers
06-10-2004, 14:51

AMSTERDAM - Marokkaanse leerlingen op Amsterdamse vmbo-scholen zijn positiever over joden gaan denken na lessen met Marokkaanse docenten over de Tweede Wereldoorlog. Na de lessen meent 11 procent van de scholieren van Marokkaanse afkomst dat 'de joden de wereld willen overheersen'. Daarvoor was dat nog 32 procent, zo maakte de gemeente Amsterdam woensdag bekend. De gemeente zette in april Marokkaanse leraren in op enkele vmbo-scholen om vooral Marokkaanse jongeren te doceren over hedendaagse jodenhaat in relatie tot de Tweede Wereldoorlog en de problemen in het Midden-Oosten. Aanleiding was onder meer de verstoring van de 4 mei-herdenking in 2003 door allochtone jongeren op diverse plaatsen in de hoofdstad. Marokkaanse en Turkse leerlingen zijn minder positief over joden dan hun Nederlandse en Surinaamse medeleerlingen, blijkt uit de evaluatie van het project. Ruim driekwart van de Nederlandse en Surinaamse scholieren vindt joden even aardig als andere volkeren. Bij leerlingen van Marokkaanse en Turkse afkomst is dat ongeveer de helft. Ook vinden Marokkaanse en Turkse jongeren het veel minder erg als joden worden gediscrimineerd. Omgekeerd denken Nederlandse en Surinaamse leerlingen minder positief over moslims. Van alle Marokkaanse en Turkse leerlingen vindt 84 procent dat moslims even aardig zijn als andere volkeren. Minder dan de helft (42 procent) van de Nederlandse scholieren is het hier mee eens. Tweederde van de Surinamers vindt moslims net zo aardig. Uit de evaluatie blijkt verder dat er van diepgeworteld antisemitisme onder vmbo-scholieren geen sprake is. Het gaat om een klein aantal leerlingen van overwegend Marokkaanse afkomst en discriminatie onder jongeren vindt vooral buiten school plaats. Het blijft meestal beperkt tot schelden en grof taalgebruik. Wethouder A. Aboutaleb van Onderwijs is enthousiast over de resultaten en wil het project uitbreiden en onder de aandacht brengen bij andere steden. Daarnaast overlegt hij met scholen om een bezoek te brengen aan het vernietingskamp Auschwitz. Bron:www.maroc-media.nl (http://www.maroc-media.nl)

an3sdej
06-10-2004, 14:52
Goede ontwikkelingen

Scottie
06-10-2004, 15:15
Nou, goed zo'n onderzoek maar om te juichen is het nog niet. Let even op het dikgedrukte in de tekst. Scottie. AMSTERDAM - Marokkaanse leerlingen op Amsterdamse vmbo-scholen zijn positiever over joden gaan denken na lessen met Marokkaanse docenten over de Tweede Wereldoorlog. Na de lessen meent 11 procent van de scholieren van Marokkaanse afkomst dat 'de joden de wereld willen overheersen'. Daarvoor was dat nog 32 procent, zo maakte de gemeente Amsterdam woensdag bekend. De gemeente zette in april Marokkaanse leraren in op enkele vmbo-scholen om vooral Marokkaanse jongeren te doceren over hedendaagse jodenhaat in relatie tot de Tweede Wereldoorlog en de problemen in het Midden-Oosten. Aanleiding was onder meer de verstoring van de 4 mei-herdenking in 2003 door allochtone jongeren op diverse plaatsen in de hoofdstad. Marokkaanse en Turkse leerlingen zijn minder positief over joden dan hun Nederlandse en Surinaamse medeleerlingen, blijkt uit de evaluatie van het project. Ruim driekwart van de Nederlandse en Surinaamse scholieren vindt joden even aardig als andere volkeren. Bij leerlingen van Marokkaanse en Turkse afkomst is dat ongeveer de helft. Ook vinden Marokkaanse en Turkse jongeren het veel minder erg als joden worden gediscrimineerd. Omgekeerd denken Nederlandse en Surinaamse leerlingen minder positief over moslims.Van alle Marokkaanse en Turkse leerlingen vindt 84 procent dat moslims even aardig zijn als andere volkeren. Minder dan de helft (42 procent) van de Nederlandse scholieren is het hier mee eens. Tweederde van de Surinamers vindt moslims net zo aardig. Uit de evaluatie blijkt verder dat er van diepgeworteld antisemitisme onder vmbo-scholieren geen sprake is. Het gaat om een klein aantal leerlingen van overwegend Marokkaanse afkomst en discriminatie onder jongeren vindt vooral buiten school plaats. Het blijft meestal beperkt tot schelden en grof taalgebruik. Wethouder A. Aboutaleb van Onderwijs is enthousiast over de resultaten en wil het project uitbreiden en onder de aandacht brengen bij andere steden. Daarnaast overlegt hij met scholen om een bezoek te brengen aan het vernietingskamp Auschwitz. Bron:www.maroc-media.nl (http://www.maroc-media.nl)

Dorian
06-10-2004, 16:21
Uiteraard weer een misdadige indoctrinatie van jeugdige zielen, die worden volgestampt met zionistische sprookjes over hoe zielig de joden weer zijn en dat zij werden vermoord en ander geblaat. Zo langzamerhand krijgen die jongetjes het gevoel dat ze in een nieuwe episode van Star Wars zijn beland, compleet met Adolf Hitler als Darth Vader, die zijn leven begon als een lief jongetje en op latere leeftijd de stap naar de Dark Side zette, en de Duitsche soldaten als bloeddorstige zombies van de Planeet Endor, die worden verslagen door de Amerikanen & Britten die de heldhaftige Ewoks moeten voorstellen. Net als de film ''Star Wars: the Return of the Jedi'' is dat hele gedoe over genocide op de jooden één grote slappe joodsche koek. De zieltjes van de Nederlandsche kinderen zijn al reeds vergiftigd, nu hebben de joodsche geschiedvervalser het op de islamitische kinderen gemunt. :(

LOUIZ
06-10-2004, 19:07

en dan vooral birkenau niet vergeten Dat ligt er vlak bij. ik ben er geweest in auswitsch. onvoorstelbaar wat daar is gebeurd. Dat kamp ligt midden in een stadje in een woonwijk (aan de rand dan) het had zelf een station. Dat mensen zo bedot kunnen worden dat zij zonder slag of stoot daar in getuind zijn. Birkenau is veel groter. Daar was die regel naar links(leven) en naar rechts direct de gaskamer in. Dat waren ouderen en vrouwen en kinderen. Daar staan veel brand ovens die dag en nacht stonden te loeien. En nog te kort aan capaciteit zodat de lijken in greppels werden gegooid, overgoten met brandstof en zo in de fik gestoken. Om dat kamp heen lopen ben je bijn een dag mee bezig. Daar staat ook dat beroemde bord boven de ingang. ARBEIT MACHT VRIJ Dat waren nog eens mooie tijden. Die kampen moeten maar snel weer in gebruik genomen worden, want dan kunnen de joden weer voelen wat de palestijnen nu voelen!

knorknor
06-10-2004, 19:22
Dat waren nog eens mooie tijden. Die kampen moeten maar snel weer in gebruik genomen worden, want dan kunnen de joden weer voelen wat de palestijnen nu voelen! Ik hoop dat jij gewoon te dom bent om te beseffen wat je zegt. anders heb ik erg met je te doen.

E_W
06-10-2004, 20:49
Joden zijn niet zielig, ze zijn heel gehaaid en kunnen hun zaakjes best zelf regelen. Maar dat is nog geen reden om ze te haten.

Radio_Rabat
06-10-2004, 20:52
Dat waren nog eens mooie tijden. Die kampen moeten maar snel weer in gebruik genomen worden, want dan kunnen de joden weer voelen wat de palestijnen nu voelen! Ben jij hersendood?

Radio_Rabat
06-10-2004, 20:55
en dan vooral birkenau niet vergeten Dat ligt er vlak bij. ik ben er geweest in auswitsch. onvoorstelbaar wat daar is gebeurd. Dat kamp ligt midden in een stadje in een woonwijk (aan de rand dan) het had zelf een station. Ik hoorde een paar jaar geleden dat ze er een supermarkt wilde gaan bouwen op Auswitsch. Ongeloofelijk. Gelukkig is dit nooit gebeurt.

Dorian
06-10-2004, 21:04
en dan vooral birkenau niet vergeten Dat ligt er vlak bij. ik ben er geweest in auswitsch. onvoorstelbaar wat daar is gebeurd. Dat kamp ligt midden in een stadje in een woonwijk (aan de rand dan) het had zelf een station. Dat mensen zo bedot kunnen worden dat zij zonder slag of stoot daar in getuind zijn. Birkenau is veel groter. Daar was die regel naar links(leven) en naar rechts direct de gaskamer in. Dat waren ouderen en vrouwen en kinderen. Daar staan veel brand ovens die dag en nacht stonden te loeien. En nog te kort aan capaciteit zodat de lijken in greppels werden gegooid, overgoten met brandstof en zo in de fik gestoken. Om dat kamp heen lopen ben je bijn een dag mee bezig. Daar staat ook dat beroemde bord boven de ingang. ARBEIT MACHT VRIJ Arbeid maakt inderdaad vrij. En wat betreft die gaskamers, die zijn voor het merendeel na de oorlog gebouwd & herbouwd, opdat de joodsche apologeten hun miljarden-claim konden gaan opeisen bij de Bondsrepubliek.

Scottie
06-10-2004, 21:12
dat de palestijnen worden belazerd door hun eigen autoriteiten dat hadden ze zonder joden ook wel over zich heen gekregen. Nou, in twee zinnen zoveel waarheid. Scottie.

Scottie
06-10-2004, 21:13
Arbeid maakt inderdaad vrij. En wat betreft die gaskamers, die zijn voor het merendeel na de oorlog gebouwd & herbouwd, opdat de joodsche apologeten hun miljarden-claim konden gaan opeisen bij de Bondsrepubliek. Nou, jij hebt een ernstig zieke geest. Voor jou heb ik een link en je hoeft geen dankjewel te zeggen. Ga eerst je mond maar eens spoelen. Scottie.

FAITHLESS
06-10-2004, 21:16
Marokkaanse leerlingen op Amsterdamse vmbo-scholen zijn positiever over joden gaan denken na lessen met Marokkaanse docenten over de Tweede Wereldoorlog Dit zal wel een moment opname zijn in een school-leven van een leerling. Naarmate die ouder wordt zal hij/zij zelf een beeld krijgen van de joden /israel. In mijn schooltijd kreeg ik ook les over WO-II , maar naarmate ik ouder werd kreeg ik zelf een beeld van de joden.Nu jaren later zal mijn denken over de joden alleen maar pessimistischer worden , daarbij helpen de actie's van israel mij wel een beetje.

Dorian
06-10-2004, 21:29
Nou, jij hebt een ernstig zieke geest. Voor jou heb ik een link en je hoeft geen dankjewel te zeggen. Ga eerst je mond maar eens spoelen. Scottie. Toch geen link naar een pyamafeest waar alleen anaalridders & bruinwerkers welkom zijn? Daar ligt nou niet echt mijn interesse. Verder ben niet ik, maar homofilie het resultaat van een zieke geest. En JA, de zogenaamde ''vergassingen'' en ''systematische moorden'' in de ''vernietigingskampen'' waren een goed doordachte leugen en zeer succesvol, want vandaag de dag wordt men voor ''gek'' verklaard als hij er ook maar één seconde aan twijfelt. Gék he? :D

Radio_Rabat
06-10-2004, 21:36

want vandaag de dag wordt men voor ''gek'' verklaard als hij er ook maar één seconde aan twijfelt. Gék he? :D Niet alleen dat. Het is ook strafbaar om de feiten vd holocaust in twijfel te trekken. Daar kan dit forum problemen mee krijgen.

Pagina's : [1] 2