Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : School gaat 'totale bedekking' verbieden....

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

gasni_rajel
30-12-2002, 19:37

Wat vinden jullie hiervan? Ik vind dat ze ergens wel gelijk hebben, je moet iemands gezicht wel zien in sommige beroepen, dus waarom zou je deze meiden valse hoop geven als een toekomstige baas je kan weigeren...op grond van het niet kunnen hebben van non-verbale communicatie.... School overweegt verbod van chador Het ROC-Amsterdam overweegt leerlingen te verbieden een chador te dragen, dit meldt de Volkskrant. De chador is een gewaad waarbij alleen de ogen onbedekt zijn. Het gaat om een paar meisjes. ROC-voorzitter Ankie Verlaan is 'tegen de chador', maar wil eerst betrokkenen horen voordat ze beslist. Tot nu toe konden de meisjes er in gesprekken van worden weerhouden de chador te dragen. Maar dat wordt steeds moeilijker. Vooral bij sociaal-culturele opleidingen is de chador erg onhandig. Verlaan: "Ze worden opgeleid voor crècheleidster of hulpverleenster. Dan moet je verbaal en non-verbaal kunnen communiceren."

gasni_rajel
30-12-2002, 19:59
Origineel gepost door Corrie Als het voor die meisjes bekent is dat het dragen van een chador betekend dat zij vele banen niet kunnen bekleden, tja dan is het toch verder hun eigen keuze om de chador te dragen of niet. Ze zullen dan ook wel akkoord moeten gaan met de gevolgen die het dragen van een chador op hun "carriere" heeft. Ik ben dus tegen het verbieden van een chador op scholen, ik vind dat iedereen recht heeft op de vrijheid om zichzelf te zijn. Zolang de meisjes uit eigen vrije wil een chador willen dragen en zich bewust zijn van de eventuele gevolgen vind ik niet dat iemand anders het recht heeft om anders te beslissen voor deze meisjes. Als je ze dit zou verbieden zou je zelf aan onderdrukking doen(vrouwenonderdrukking), een vrouw mag dan niet zichzelf zijn en dat uitdragen. Is dat minder erg dan een vrouw te dwingen een chador te dragen(om het maar even om te draaien), ik vind van niet... Over het geheel gezien ben ik het met je eens, want ik vind dat ook dat je uiteindelijk de persoon in kwestie zelf moeten laten beslissen of zij het wel of niet wil dragen...maar bij zo'n opleiding moet ze zelf ook wel doorhebben dat non-verbale communicatie belangrijk is....dan kan je toch beter een andere opleiding kiezen of misschien maar overwegen om helemaal niet te gaan werken....dus de opleiding louter en alleen doen voor de kennis....

grendel
30-12-2002, 22:28
Kunnen jullie mij misschien precies uitleggen wat een chador is? Is dat een kleed wat de vrouw totaal (dus helemaal) over haar heen heeft tot aan de enkels en alleen een opening bij de ogen ?

Zelfkritiek
30-12-2002, 23:53
Mogen meisjes in Marokko een chador dragen op school?

MueZli
31-12-2002, 01:28

Origineel gepost door Zelfkritiek Mogen meisjes in Marokko een chador dragen op school? In marokko wordt je opgepakt, als je er n andere mening op na houd dan de regering, dat wil je toch niet overnemen ?

nomedia
31-12-2002, 11:03
Origineel gepost door grendel Kunnen jullie mij misschien precies uitleggen wat een chador is? Is dat een kleed wat de vrouw totaal (dus helemaal) over haar heen heeft tot aan de enkels en alleen een opening bij de ogen ? Je moet het zien als een burka alleen bij deze dames zie je de ogen nog wel.

grendel
31-12-2002, 12:10
Origineel gepost door nomedia Je moet het zien als een burka alleen bij deze dames zie je de ogen nog wel. Oh, dank je wel. Ik vind het persoonlijk geen gezicht. Als ik een vrouw was dan krijg je mij daar alleen in als dood lijk :D Zijn er vaders/echtgenoten die hun dochters/vrouwen dwingen om hierin te lopen of willen ze dit echt vrijwillig ?

Isha
31-12-2002, 12:25
Iedereen in zijn/haar waarde laten Ik ben het er absoluut niet mee eens.Dit is een vrije multiculturele land, en als iemand is die er zo bij wilt lopen dan moet zij dat lekker doen! Er is een meisje hier op de forum die van school is gestuurd en die men om hulp vraagt.Ik ben helaas haar naam vergeten en hoop dan ook dat zij dit leest.Ik heb het nagevraagd hier in het stadhuis, en heb contact gehad met de afdeling welzijn en onderwijs.Mijn collega heeft mij gezegd dat het wettelijk niet mag. Hij heeft mij het nummer gegeven van de voorzitter van ROC en na de kerstvakantie zal ik haar opbellen. Dus als jij dat meisje bent stuur mij dan alsjeblieft een priveberichtje!! Groetjes Isha

Isha
31-12-2002, 12:26
Zijn er vaders/echtgenoten die hun dochters/vrouwen dwingen om hierin te lopen of willen ze dit echt vrijwillig ? [/B][/QUOTE] Ben hier ook wel nieuwsgierig naar,wie moet dat of wie kent er zo iemand?

nomedia
31-12-2002, 12:38
Origineel gepost door grendel Oh, dank je wel. Ik vind het persoonlijk geen gezicht. Als ik een vrouw was dan krijg je mij daar alleen in als dood lijk :D Zijn er vaders/echtgenoten die hun dochters/vrouwen dwingen om hierin te lopen of willen ze dit echt vrijwillig ? Het is maar weer goed dat jij geen vrouw bent. :hihi:

grendel
31-12-2002, 12:41
Origineel gepost door nomedia Het is maar weer goed dat jij geen vrouw bent. :hihi: Zeker. Een ieder die mij dwingt om een tent te dragen ken de k.e.l.e.r.e. krijgen, Moslim of niet :D

souadaaaaaa
31-12-2002, 13:28
Origineel gepost door grendel Zeker. Een ieder die mij dwingt om een tent te dragen ken de k.e.l.e.r.e. krijgen, Moslim of niet :D Misschien moet je wel gedwongen worden Bespaar je de mensen je lelijke gezicht

emsoem
31-12-2002, 13:31
ja maar dat is toch alleen maar overboden?? gezicht mag je toch zien...dus ergens vind ik ze wel gelijk hebben... =emsoem=

Isha
31-12-2002, 13:39
Origineel gepost door emsoem ja maar dat is toch alleen maar overboden?? gezicht mag je toch zien...dus ergens vind ik ze wel gelijk hebben... =emsoem= Daar zit wel wat in.Voor de islam hoeft het eigenlijk niet,maar dat neemt niet weg dat wij geen respect moeten hebben voor de mensen die het wel dragen....Maar ik ben het er wel mee eens wat je zei

grendel
31-12-2002, 13:51

Origineel gepost door souadaaaaaa Misschien moet je wel gedwongen worden Bespaar je de mensen je lelijke gezicht Meisje, gaan we persoonlijk worden of zo of ben je de leukste thuis :D Ik geen MIJN mening, you don't like that = your problem. En het ging over vrouwen en chadors. Als jij er een wil, be my guest. Hoeven we jouw lelijke wannabe-Khomeinykop niet te zien. En zet meteen een grote zwarte zonnebril op voordat we jouw duivelse verleidelijke oogjes te zien krijgen. Voor je weet heb ik een harde...je weet wel. Dat is toch de reden dat je zo een chador wil dragen of niet. Om te voorkomen dat mannen eventueel a hard on krijgen. Nou ik zal je wat vertellen, forget it. ;) ;) ;)

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6