Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Arafat wil de Mandela van het midden-oosten worden

Yougourthen
05-10-2004, 21:09

Arafat wil de Mandela van het Midden-Oosten worden Uitgegeven op 05-10-2004 om 20:19 uur Yasser Arafat wil de Nelson Mandela van het Midden-Oosten worden. In een dinsdag gepubliceerd interview met de in Londen verschijnende Arabischtalige krant Asharq al-Awsat zegt de Palestijnse leider dat hij in het Midden-Oostenconflict dezelfde rol wil vervullen als de Zuid-Afrikaanse ex-president bij het oplossen van het conflict tussen blanken en zwarten in Zuid-Afrika. Arafat zegt in het interview bereid te zijn al zijn politieke functies neer te leggen als er een onafhankelijke Palestijnse staat is uitgeroepen op de Westoever en in de Gazastrook. Voor zichzelf ziet Arafat in eerste instantie een rol weggelegd als president om daarna, net als Mandela, "het werk aan anderen over te laten" en als staatsman in ruste op de achtergrond te functioneren. Hoewel Arafat onder Israëlische en Amerikaanse druk de afgelopen jaren nadrukkelijk naar de achtergrond is gedrongen, trekt hij achter de schermen nog altijd aan de touwtjes. De president van de Palestijnse Autoriteit zegt zich geen zorgen te maken over een eventuele liquidatie door Israël. Garanties van Europa en de Verenigde Staten dat hij niet fysiek zal worden aangepakt, acht Arafat van weinig waarde. De Israëlische premier Ariel Sharon lapt als hem dat uitkomt alle daarover gedane toezeggingen aan zijn laars, aldus Arafat, die concludeert dat "iedere Palestijn bereid moet zijn een martelaarsdood te sterven". Het interview met Arafat werd vorige week donderdag afgenomen, ter gelegenheid van het uitbreken van de tweede intifada vier jaar geleden. Daags erna viel het Israëlische leger met veel machtsvertoon de Gazastrook binnen na aan raketbeschieting van dorp Sderot, waarbij twee kinderen om het leven kwamen. De afgelopen dagen zijn bij de invasie zeker 68 Palestijnen om het leven gekomen. [Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]

rnaj
05-10-2004, 21:12
Laat ik het zo zeggen, ik hoop het "Dan is er nog vrede op de horizon" Alleen ik vrees dat de verschillen toch te groot zijn

an3sdej
05-10-2004, 21:14
Arafat kan niet aan Mandela tippen, wat een hoogmoed.

yup
05-10-2004, 21:34
Liever zag ik dat Arafat als Nordin Ben Salah wou worden, zijn verdiende kogel zou vangen om zijn verdiende plek in de hel in te nemen. Ach.. kwestie van tijd.

Camalia17
05-10-2004, 21:41

Arafat is een dief

waarschuwer
05-10-2004, 21:43
Arafat is een dief Hij heeft ook geld van mij in z'n zak gestoken. Minstens € 2.25!

Camalia17
05-10-2004, 21:49
Hij heeft ook geld van mij in z'n zak gestoken. Minstens € 2.25! ja dan kan best als je eens geld hebt gedoneerd

Scottie
05-10-2004, 22:35
Nou, wat een goed idee: Mandela is dood. Scottie.

knorknor
05-10-2004, 23:08
Nou, wat een goed idee: Mandela is dood. Scottie. :lol: Mare ik weet niet of ik de enige ben, maar iedere keer als ik die man zie dan denk ik altijd, wow hij leeft nog STEEDS! Met zijn gezondheid EN zijn vijanden is het echt een wonder dat die man nog steeds niet dood is.

Sellatin
05-10-2004, 23:46
Beter een dief dan een moordenaar...namelijk sharon..en Yup..je bent een gestoorde aap. Sorry voor de apen

Dorian
06-10-2004, 01:29
Arafat kan niet aan Mandela tippen, wat een hoogmoed. Arafat is een Palestijnsche held, dat bepaalde joden (op dit forum) een verblindende haat jegens hem koesteren doet daar niets aan af. Helden hebben nu eenmaal overal vijanden.

SimonSays
06-10-2004, 09:26
Als hij nu eens begint met een jaartje of 10 zitten op Robbeneiland en die 300 miljoen euro die hij gestolen heeft van de Palestijnen terug te geven. Dan begint het al ergens op te lijken... Allemaal regelrechte onzin natuurlijk Arafat wil de Mandela van het middenoosten zijn, hij kan net zo goed proberen de Moeder Theresa van het middenoosten te zijn.