Bekijk originele versie : Wat een BOER niet kent, EET hij niet
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
undefinedJip, ze hebben er zelf een gezegde van gemaakt. De Nederlanders die ik ken zijn in het begin erg afstandelijk van: oh weer zo een Marokkaanse (crimineel). Maar dan als ze je goed kennen vervaagt het best. De meeste kunnen je haten, maar ze laten het niet merken.
Ewa annas wat vinden jullie er van. Hoe ervaren jullie alles?? Wanna know!
knorknor
05-10-2004, 16:37
undefinedJip, ze hebben er zelf een gezegde van gemaakt. De Nederlanders die ik ken zijn in het begin erg afstandelijk van: oh weer zo een Marokkaanse (crimineel). Maar dan als ze je goed kennen vervaagt het best. De meeste kunnen je haten, maar ze laten het niet merken.
Er is een hele grote groep mensen z'n 99% en dat zijn mensen die het nooit over hart zouden kunnen verkrijgen om iemand die ze kennen iets aan te doen. Ik heb het gewoon over mensen in het algemeen dus niet specifiek Nederlanders of Marokkanen. Die mensen kan je er redelijk snel uithalen. zelfs bij veel crimineeltjes werkt het zo. Ik heb ooit een mooi artikel gelezen over een oud vrouwtje die beroofd werd en zij :"ken ik je moeder niet?" en het crimineeltje was er onmiddelijk vandoor gegaan.
Kortom het vertrouwen naar een individu stijgt als je de persoon kent.
Er is een heeeeel klein percentage mensen die mensen die ze kennen iets aan kunnen doen, dan hebben we eigenlijk te maken met een psychopaat. Je hoort dat wel eens iemand die zijn hele familie met een bijl heeft afgeslacht. Of laatste tijd schijnen huizen in brand te steken nogal populair te zijn.
Radio_Rabat
05-10-2004, 16:39
:o Met Ali B als nieuwe ambassadeur komt het allemaal goed........
Er is een hele grote groep mensen z'n 99% en dat zijn mensen die het nooit over hart zouden kunnen verkrijgen om iemand die ze kennen iets aan te doen. Ik heb het gewoon over mensen in het algemeen dus niet specifiek Nederlanders of Marokkanen. Die mensen kan je er redelijk snel uithalen. zelfs bij veel crimineeltjes werkt het zo. Ik heb ooit een mooi artikel gelezen over een oud vrouwtje die beroofd werd en zij :"ken ik je moeder niet?" en het crimineeltje was er onmiddelijk vandoor gegaan.
Kortom het vertrouwen naar een individu stijgt als je de persoon kent.
Er is een heeeeel klein percentage mensen die mensen die ze kennen iets aan kunnen doen, dan hebben we eigenlijk te maken met een psychopaat. Je hoort dat wel eens iemand die zijn hele familie met een bijl heeft afgeslacht. Of laatste tijd schijnen huizen in brand te steken nogal populair te zijn.
Ik moet zeggen, ik ben het er helemaal mee eens en ik snap wat je bedoelt, 't klopt..!
:o Met Ali B als nieuwe ambassadeur komt het allemaal goed........
ok, maar da's ff wachten hoe hij het ervan af brengt..
:D Jep maar dan moet je wel heel veel mensen leren kennen :D
Dus blind vertrouwen is misschien een betere inkomer.
Iemand van het begin afaan serieus nemen kan ook nog wel een helpen.
De boer eet tegenwoordig ook nasi en couscous hoor :D
Rebel_1963
06-10-2004, 12:24
Wat een boer niet kent, vret hij niet, zeggen ze op het platteland.
:D Jep maar dan moet je wel heel veel mensen leren kennen :D
Dus blind vertrouwen is misschien een betere inkomer.
Iemand van het begin afaan serieus nemen kan ook nog wel een helpen.
De boer eet tegenwoordig ook nasi en couscous hoor :D
Dat klopt, máár dat brengt ons weer naar een discussie dat allochtonen alleen maar bijv. uitkeringen krijgen en níets positiefs brengen... ;)
Nou, precies, wat de boer niet kent, dat eet hij niet. Waar is dat anders? Ik moet erbij zeggen dat sommige Marokanen, moslims en MaroNederlanders ook inderdaad niet om te vreten zijn.
Als je voor boer Marokkaan zet krijg je een aardige slogan voor hoe Marokkanen tegen integratie aankijken: "Wat een Marokkaan niet kent, dat wil hij niet".
Scottie, Maroboer.
Wat een boer niet kent, vret hij niet, zeggen ze op het platteland.
Heb ik ook wel eens gehoord..
Rebel_1963
06-10-2004, 12:33
Heb ik ook wel eens gehoord..
Hoor ik dagelijks!
Nou, precies, wat de boer niet kent, dat eet hij niet. Waar is dat anders? Ik moet erbij zeggen dat sommige Marokanen, moslims en MaroNederlanders ook inderdaad niet om te vreten zijn.
Als je voor boer Marokkaan zet krijg je een aardige slogan voor hoe Marokkanen tegen integratie aankijken: "Wat een Marokkaan niet kent, dat wil hij niet".
Scottie, Maroboer.
Ja maar kopieren... dat zint me niet.. Het is een spreekwoord van Nederlanders (niet faja bedoeld..) en ze mogen het houden.. ;) (ben je er ook een? nogmaals niet doordenken..)
knorknor
06-10-2004, 12:47
Ja maar kopieren... dat zint me niet.. Het is een spreekwoord van Nederlanders (niet faja bedoeld..) en ze mogen het houden.. ;) (ben je er ook een? nogmaals niet doordenken..)
Spreekwoorden moeten metaforisch opgevat worden. Het spreekwoord "Een gegeven paard mag je niet in de mond kijken" slaat namelijk niet op paarden.
De vergelijking die Scottie maakte was helemaal correct. Het spreekwoord "wat een boer niet kent dat lust ie niet" Slaat niet op een boer zijn eten.
Maar is heel erg goed op de integratie van Marokkanen van toepassing.
Spreekwoorden moeten metaforisch opgevat worden. Het spreekwoord "Een gegeven paard mag je niet in de mond kijken" slaat namelijk niet op paarden.
De vergelijking die Scottie maakte was helemaal correct. Het spreekwoord "wat een boer niet kent dat lust ie niet" Slaat niet op een boer zijn eten.
Maar is heel erg goed op de integratie van Marokkanen van toepassing.
okay..... :)
knorknor
06-10-2004, 12:49
Nog een veel beter voorbeeld:
"de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet"
Potten en ketels praten niet hoor! Het gaat gewoon over mensen.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.