Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Islamitisch grafsteen

aliyaah
05-10-2004, 11:02

Een vraagje: Wie van jullie weet waar ik een islamistische grafsteen kan laten maken hier in Nederland of in België? Groet, Aliyaah.

Rebel_1963
05-10-2004, 11:04
Een vraagje: Wie van jullie weet waar ik een islamistische grafsteen kan laten maken hier in Nederland of in België? Groet, Aliyaah. Wat bedoel je met een islamitische grafsteen? Volgens mij kan dat nl. overal wel.

aliyaah
05-10-2004, 11:08
Ik bedoel dus een grafsteen met arabische opschrift en een aya uit de koran gegraveerd. Gewoon sober niet al te veel poespas.

aliyaah
05-10-2004, 11:17
Is er dan niemand die mij verder kan helpen aan een telefoonnummer c.q. adres waar ik terecht kan?? Volgens mij is er een islamitische begraafplaats in de omgeving van Utrecht. Is daar dan iemand die moslimgrafstenen kan maken? Please, help mij. Groet, Aliyaah.

Eftelyah
05-10-2004, 11:24

Nee ik kan ook niks vinden sorry

aliyaah
05-10-2004, 11:27
Toch bedankt voor je reactie. Groet, Aliyaah.

Rebel_1963
05-10-2004, 11:47
Is er dan niemand die mij verder kan helpen aan een telefoonnummer c.q. adres waar ik terecht kan?? Volgens mij is er een islamitische begraafplaats in de omgeving van Utrecht. Is daar dan iemand die moslimgrafstenen kan maken? Please, help mij. Groet, Aliyaah. Salaam alaikuum, ik weet niet of je verzekerd bent voor je begravenis, zo ja dan kan je altijd bij hen terecht en kunnen ze je precies vertellen hoe en waar. Met de tegenwoordige techniek lijkt het me met de computer geen kunst om koranteksten erop te graveren, ik heb het nl. al vaker gezien. In Utrecht zijn veel moskeeën en moslim-organisatie's kan je niet bij hen terecht? Succes, en laat het ons weten...;) wa alaikuum salaam

aliyaah
05-10-2004, 11:55
Bedankt voor je antwoord. Ik zal het allemaal nagaan en ik laat zeker een reactie achter. Het gaat zich eigenlijk om het volgende: Mijn vader is onlangs overleden (allahyarahmoe), dit is allemaal nieuw voor mij. Ik heb me nooit verdiept in zaken die hierover gaan. Maar nu moet ik wel vanalles regelen. Ik heb zelfs nog nooit eerder een lijk gezien, ik ben nooit naar een begraafplaats geweest. Dus dit is zo nieuw en beangstigend voor mij. Ik hoop dat ik het juiste doe. :traan1: Wij hebben besloten om hem hier te begraven, omdat wij allen hier verblijven. Mijn vader was verzekerd bij Bank elchaabi. Zij hebben ook de hele begrafenis bekostigd maar na de 40ste dag dient er een grafsteen te komen. Vandaar dat ik vraag of er iemand is die hier ervaring in heeft en of die persoon zijn ervaring met mij wil delen. :( Groet, Aliyaah.

Rebel_1963
05-10-2004, 12:05
Bedankt voor je antwoord. Ik zal het allemaal nagaan en ik laat zeker een reactie achter. Het gaat zich eigenlijk om het volgende: Mijn vader is onlangs overleden (allahyarahmoe), dit is allemaal nieuw voor mij. Ik heb me nooit verdiept in zaken die hierover gaan. Maar nu moet ik wel vanalles regelen. Ik heb zelfs nog nooit eerder een lijk gezien, ik ben nooit naar een begraafplaats geweest. Dus dit is zo nieuw en beangstigend voor mij. Ik hoop dat ik het juiste doe. :traan1: Wij hebben besloten om hem hier te begraven, omdat wij allen hier verblijven. Mijn vader was verzekerd bij Bank elchaabi. Zij hebben ook de hele begrafenis bekostigd maar na de 40ste dag dient er een grafsteen te komen. Vandaar dat ik vraag of er iemand is die hier ervaring in heeft en of die persoon zijn ervaring met mij wil delen. :( Groet, Aliyaah. Salaam alaikuum, allereerst gecondoleerd met het overlijden van je vader. Moge Allah hem tot zich nemen en jou en je familie bijstaan in de moeilijke tijden. Ina lilahie wa ina lilahie radjoen. Opeens wordt je geconfronteerd met zaken die geheel nieuw zijn, ik kan me voorstellen dat het moeilijkis, zeker als het om de dood en zaken erom heen gaan. Ik heb het nog niet meegemaakt, hoe en wat, maar het lijkt mij geen verschil hebben als een christelijke/gewone begrafenis. Bespreek het met de verzekeraar. In mijn eigen geval weet de verzekeraar wat hij moet doen, ook wat betreft een gedenksteen. Om zorgen te voorkomen zou iedereen dat moeten doen, want in tijd van verdriet kan je 'verkeerde' keuzes maken omdat alles dan zo snel gaat. In de biblotheek heb je het boek, 'De reis van de ziel na de dood'. Ook te verkrijgen bij uitgeverij Noor in Delft. Misschien heb je er iets aan. Sterkte! wa alaikuum salaam

aliyaah
05-10-2004, 12:14
Rebel 1963, Harstikke bedankt voor je reactie. Ik zal zeker dat boek gaan opvragen. Weet je wat het ook is. Mijn broertje had bij de imam van de lokale moskee nagevraagd i.v.m. een gedenksteen c.q. het bebouwen van de graf van mijn vader. Die imam gaf hem als antwoord dat het haram is om een graf te bebouwen. Maar zie ik het dan verkeerd? Alle graven wat ik tot nu heb gezien zijn bebouwd en alles wat ik heb gehoord gaat hier tegen in??? Weet jij misschien hier meer vanaf? Het is niet onze bedoeling om het graf geheel te bebouwen, maar wel in ieder geval een gedenksteen te plaatsen en eventueel een rand om de graf te plaatsen (gewoon heel sober zoals ons geloof dit wil). De imam gaf aan dat het beste was om gewoon een stuk hout (???) bij het graf te plaatsen. Maar hier ben ik het er absoluut niet mee eens...... Groet, Aliyaah.

Rebel_1963
05-10-2004, 12:55
'De reis van de ziel na de dood' : Een samenvatting van Kitabar-Ruh van Ibn Al-Qayyaiem. Uitleg van het leven na dood tot aan de dag van de opstanding, zoals die in de Koran en de hadith staan beschreven. ISBN: 90-5514-012-0. Het enige wat ik weet is dat het graf sober moet zijn, herkenbaar voor de familie. Maar Allahoe alem.

knorknor
05-10-2004, 14:13
Rebel 1963, Harstikke bedankt voor je reactie. Ik zal zeker dat boek gaan opvragen. Weet je wat het ook is. Mijn broertje had bij de imam van de lokale moskee nagevraagd i.v.m. een gedenksteen c.q. het bebouwen van de graf van mijn vader. Die imam gaf hem als antwoord dat het haram is om een graf te bebouwen. Maar zie ik het dan verkeerd? Alle graven wat ik tot nu heb gezien zijn bebouwd en alles wat ik heb gehoord gaat hier tegen in??? Weet jij misschien hier meer vanaf? Het is niet onze bedoeling om het graf geheel te bebouwen, maar wel in ieder geval een gedenksteen te plaatsen en eventueel een rand om de graf te plaatsen (gewoon heel sober zoals ons geloof dit wil). De imam gaf aan dat het beste was om gewoon een stuk hout (???) bij het graf te plaatsen. Maar hier ben ik het er absoluut niet mee eens...... Groet, Aliyaah. Vlak bij de Macro in Amsterdam zit zo een bedrijf die, grafstenen maakt. Ga daar gewoon langs je bent waarschijnlijk niet de eerste Moslim die een grafsteen komt kopen. Ze kunnen je vast wel verder helpen.