Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 2 vragen

Pagina's : [1] 2

Mysticalia
04-10-2004, 09:46

Salaam zusters Ik heb 2 vragen: Zijn er zusters die niet zonder echtgenoot naar (mogen) buiten gaan? Hoe gaan jullie hiermee om? Zijn er zusters waarbij de echtgenoot heeft laten weten dat hij liever heeft dat ze niqaab draagt, hoe gaan jullie hiermee om? Ik wil wel reacties van zusters die met dit geconfronteerd zijn geweest, ik wil geen meningen :D :belgie:

madame_hind
04-10-2004, 13:53
salaam Mijn man heeft liever niet dat ik alleen buiten kom, als ik buiten loop is hij 95% van de keren bij me. Hij verbiedt het me niet om alleen buiten te gaan, maar hij heeft het niet graag. Ik ben altijd bij hem, alleen niet op mijn werk. Ik vind het zelf niet zo erg, ik vermijd problemen ermee. Ik draag de hijab maar geen niqaab, dat zou mijn man ook niet willen omdat hij me mee naar buiten wil nemen, shoppen, bioscoop, restaurant... wat je allemaal moet opgeven als je de niqaab draagt. Mijn schoonzus zat vroeger in een erge situatie, zij mocht van haar man helemaal niet buiten komen, niet voor de ramen ,ze mocht de deur niet openen, niet telefoneren, haar broers niet meer zien... Uiteindelijk is ze na lange tijd van die erge man kunnen scheiden. Nu is ze hertrouwd met een hele lieve man alhamdoullilah.

Mysticalia
04-10-2004, 13:59
salaam Mijn man heeft liever niet dat ik alleen buiten kom, als ik buiten loop is hij 95% van de keren bij me. Hij verbiedt het me niet om alleen buiten te gaan, maar hij heeft het niet graag. Ik ben altijd bij hem, alleen niet op mijn werk. Ik vind het zelf niet zo erg, ik vermijd problemen ermee. Ik draag de hijab maar geen niqaab, dat zou mijn man ook niet willen omdat hij me mee naar buiten wil nemen, shoppen, bioscoop, restaurant... wat je allemaal moet opgeven als je de niqaab draagt. Mijn schoonzus zat vroeger in een erge situatie, zij mocht van haar man helemaal niet buiten komen, niet voor de ramen ,ze mocht de deur niet openen, niet telefoneren, haar broers niet meer zien... Uiteindelijk is ze na lange tijd van die erge man kunnen scheiden. Nu is ze hertrouwd met een hele lieve man alhamdoullilah. Bedankt zuster . Ja je vermijd problemen door met je man buiten te komen. Merk ik ook zelf. ;)

esprit
05-10-2004, 15:12
mijnman mag niet zonder mij de stad in miijn man mag niet langer dan 2 uurtjes naar vrienden ,en waarom omdat ik het ook niet mag alhoewel hij heeft het liever niet ,en ik ook niet maar soms gaat ie over de regels heen en dat is niet leuk maar jah dan zegt ie ik ben man dus maak niet uit en jij bent vrouw(moet je nagaan hij is spaanse moslim niet eens een marokaan)zo zie je maar mannen regels zijn universeel.maar ik kan er mee leven.

misstomatisch
05-10-2004, 15:45

Ik vind dat je mekaar in het huwlijk moet kunnen vertrouwen. Waar gaat het heen als je mekaar niet vertrouwd. Al mocht ik geen mening geven, ik doe het toch maar stiekem wel.

Mysticalia
05-10-2004, 15:48
Ik vind dat je mekaar in het huwlijk moet kunnen vertrouwen. Waar gaat het heen als je mekaar niet vertrouwd. Al mocht ik geen mening geven, ik doe het toch maar stiekem wel. Genieperd met je mening :p Het is geen kwestie van vertrouwen. bv mijn aanstaande heeft me duidelijk laten weten dat ie het niet graag zal hebben moest ik alleen naar buiten gaan. Niet omdat hij me niet vertrouwt. We vertrouwen elkaar voor 1001%, maar hij ziet zelf hoe de mannen kijken, dan mag je zo bedekt zijn. Sommige mannen schamen zich gewoon niet :jammer: en om zulke zaken te vermijden, wilt ie me vergezellen naar waar ik ook wil gaan. :belgie:

misstomatisch
05-10-2004, 16:05
Genieperd met je mening :p Het is geen kwestie van vertrouwen. bv mijn aanstaande heeft me duidelijk laten weten dat ie het niet graag zal hebben moest ik alleen naar buiten gaan. Niet omdat hij me niet vertrouwt. We vertrouwen elkaar voor 1001%, maar hij ziet zelf hoe de mannen kijken, dan mag je zo bedekt zijn. Sommige mannen schamen zich gewoon niet :jammer: en om zulke zaken te vermijden, wilt ie me vergezellen naar waar ik ook wil gaan. :belgie: Ja maar, die mannen die kijken ook al LOOP JE WEL MET JE MAN! :confused: Oook al heb je een BURQA :confused:

misstomatisch
05-10-2004, 16:06
Ik vind het absoluut een beperking van je vrijheid.

moeder4
05-10-2004, 17:16
hallo dames uiteindelijk zou je toch alleen naar buiten toe moeten als er kinderen komen of zijn ,want je moet ze toch naar school brengen,met ze naar de bib of als ze op een andere activiteit zitten dan zou je het toch zelf moeten doen omdat de man dan in de meeste gevallen werkt

ladyq
05-10-2004, 19:57
mijn man en ik laten elkaar gelukkig vrij in ik doe wat ik wil hij moet echt niet zeggen wat ik moet doen krijgt hij echt de wind van voren hallo ik ga niet binnen blijven voor mannen die naar mij kijken ik doe net of ze lucht zijn ik ga bijvoorbeeld nog gewoon met vriendinnen zonder mijn man dingen doen ook met familie en dan past hij gewoon op onze zoon hij vind dat ook belangrijk voor mijn eigen individu hij zegt altijd ga lekker even met je vriendinen naar de familie en dan past hij op want ik ben naast een vrouw en moeder ook nog een jonge meid die veel wil doen en zien ook gaan we samen vaak een weekendje weg maar ik heb respect voor de vrouwen die een andere keuze maken maar ben wel het liefst in zijn gezelschap en dan voel ik me zo veilig hij beschermd me ook super altijd

misstomatisch
05-10-2004, 20:51
mijn man en ik laten elkaar gelukkig vrij in ik doe wat ik wil hij moet echt niet zeggen wat ik moet doen krijgt hij echt de wind van voren hallo ik ga niet binnen blijven voor mannen die naar mij kijken ik doe net of ze lucht zijn ik ga bijvoorbeeld nog gewoon met vriendinnen zonder mijn man dingen doen ook met familie en dan past hij gewoon op onze zoon hij vind dat ook belangrijk voor mijn eigen individu hij zegt altijd ga lekker even met je vriendinen naar de familie en dan past hij op want ik ben naast een vrouw en moeder ook nog een jonge meid die veel wil doen en zien ook gaan we samen vaak een weekendje weg maar ik heb respect voor de vrouwen die een andere keuze maken maar ben wel het liefst in zijn gezelschap en dan voel ik me zo veilig hij beschermd me ook super altijd :goedzo: Inderdaad, ik vind het heerlijk om weleens wat te doen met mijn beste vriendin. :) het is wel leuk om van alles met je man te doen. Maar wat gebeurt er met je andere "sociale contacten". Lekker met je beste vriendin stadden/winkelen/lachen/uit eten. :)

misstomatisch
05-10-2004, 20:52
Het is alleen een beperking van je vrijheid wanneer je het zelf een beperking vind..... wanneer ik met mijn man naar buiten ga..... zou precies hetzelfde zijn wanneer ik alleen ga..... samen is zoiezo veel gezelliger... dan alleen Zoals moeder 4 al zei. Ik denk dat je het pas gaat merken als je kindertjes hebt. Dan moet je wel. Je mannetje heeft er niet altijd tijd voor. :D

ladyq
06-10-2004, 10:40
Ik mag ook wel alleen weg, alleen nu heeft hij dat liever niet ( hij verbied me natuurlijk niet met GOEIE vriendinnen, zusjes en nichtjes om te gaan.... Maar van jou eerste uitspraak schrok ik een beetje, ik bedoel het is je man? de wind van voren? Als moslima behoor je je man te gehoorzamen ( mits hij je dingen verbied die niet H'ram zijn ) ......... je zegt het zelf mits hij je dingen verbied die niet haram zijn en gewoon alleen op straat lopen na de winkel of weet ik veel waar daar is niks mis mee en met de wind van voren bedoel ik alleen maar dat ik hem is heel goed zou uitleggen dat ik daar niet van gediend ben dat ik thuis moet blijven tot hij er is nou dat zou voor mij geen optie zijn mijn man heeft een eigen bedrijf zou ik heel veel binnen zitten maar gelukkig zou mijn man dat nooit vragen van me en je hoeft niet te schrikken zou hem niet in elkaar slaan of tegen hem gaan schreeuwen gewoon over praten oplossing zoeken

moeder4
06-10-2004, 11:27
heel goed van je dat je je man volgt allah zal je er voor belonen ik gehoorzaam me ook erg aan mijn man en als hij iets liever niet heeft dan doe ik dat ook niet dat zit in mijn aard zo ben ik gewoon en bij mij staat gehoorzamen heel hoog maar ik verwacht dat ook van hem en dat gebeurt ook gewoon het leven stelt niet veel voor vooral als je naar het hiernamaals streeft en daar hoort gehoorzaamheid aan je man bij dus heeft hij dat liever niet dan doe je dat ook niet zolang jullie getrouwt zijn

Mysticalia
06-10-2004, 11:38

heel goed van je dat je je man volgt allah zal je er voor belonen ik gehoorzaam me ook erg aan mijn man en als hij iets liever niet heeft dan doe ik dat ook niet dat zit in mijn aard zo ben ik gewoon en bij mij staat gehoorzamen heel hoog maar ik verwacht dat ook van hem en dat gebeurt ook gewoon het leven stelt niet veel voor vooral als je naar het hiernamaals streeft en daar hoort gehoorzaamheid aan je man bij dus heeft hij dat liever niet dan doe je dat ook niet zolang jullie getrouwt zijn :goedzo: mash'Allah. Heel mooi.

Pagina's : [1] 2