Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : kijk om je heen...

cheetah
30-12-2002, 01:28

Damn... wat een ****ing problemen zijn er toch in deze wereld.... :( allereerst Palestina, de moorden die er gepleegd worden... al het racisme op deze wereld :( hongersnood in Afrika, mijn hart gaat kapot als ik die mensen zie :( wallah, ik zat er echt over na te denken om in ontwikkelingshulp te gaan.. weet je hoeveel moslims er in afrika wonen.. mseken gaan dood door de honger :(

Rajaa
30-12-2002, 01:35
Origineel gepost door cheetah Damn... wat een ****ing problemen zijn er toch in deze wereld.... :( allereerst Palestina, de moorden die er gepleegd worden... al het racisme op deze wereld :( hongersnood in Afrika, mijn hart gaat kapot als ik die mensen zie :( wallah, ik zat er echt over na te denken om in ontwikkelingshulp te gaan.. weet je hoeveel moslims er in afrika wonen.. mseken gaan dood door de honger :( Kijk de ontwikkelingshulp, dan doe je tenminste echt iets i.p.v. alleen mooie gedachtes hebben... Nobel van je Cheetah.

cheetah
30-12-2002, 01:43
Origineel gepost door Rajaa21 Kijk de ontwikkelingshulp, dan doe je tenminste echt iets i.p.v. alleen mooie gedachtes hebben... Nobel van je Cheetah. thnx/..... ik vertrouw die instanties niet echt.. je hoort zovaak van die verhalen.. zie Foster Parents Plan.. dat ze het geld voor groot gedeelte in zak stoppen :jammer:

Zelfkritiek
30-12-2002, 02:08
Origineel gepost door wiediewiet Weet je hoeveel niet-moslims er wonen ? Die mensen zijn gelijkwaardig en kampen met dezelfde ellende. Dat is de keiharde waarheid! Oog voor ellende en bereid zijn mensen te steunen hoort niet afhankelijk te zijn van de vraag of deze mensen toevallig jouw eigen geloof hebben... Origineel gepost door wiediewiet Maar de instanties zijn veelal niet betrouwbaar, is de laatste jaren al vaak in het nieuws geweest. Ik geloof dat er soms zelfs minder dan 30% van de inkomsten, niet aankomen bij de mensen voor wie het bedoelt is. En dan is het misschien lullig om te zeggen, maar je kunt dan beter niets meer geven. Misschien moet er een organisatie komen, die ieder 'goed doel' onder de loep neemt, en precies aangeeft welk doel goed is, en welke niet... en daarbij ook de cijfers mededeeld, zodat een ieder kan zien aan wie hij/zij geld geeft, en hoeveel er aankomt op plaats van bestemming. Kweet niet of zo'n organisatie er al is, maar ik heb er zelf nog nooit van gehoord. Greets. [/B] Zo'n organisatie bestaat inderdaad, ben even de naam kwijt, maar denk dat Google je wel kan helpen!

Rajaa
30-12-2002, 02:30

Origineel gepost door cheetah thnx/..... ik vertrouw die instanties niet echt.. je hoort zovaak van die verhalen.. zie Foster Parents Plan.. dat ze het geld voor groot gedeelte in zak stoppen :jammer: Ja ik deel die bezorgdheid en vind het bovendien te makkelijk dit af te doen met de gedachte dat het om de intentie gaat. Ik wil wel dat mijn centen naar die arme en misdeelde mensen gaan i.p.v. Henk of Hassan die zijn zakken wil vullen over de ruggen van anderen. Helaas gebeurd niet anders en bedenk ik me dit steeds vaker wanneer ik weer eens in de verleiding kom een blikje cola open te trekken..

cheetah
30-12-2002, 16:00
Origineel gepost door wiediewiet Weet je hoeveel niet-moslims er wonen ? Die mensen zijn gelijkwaardig en kampen met dezelfde ellende. Maar de instanties zijn veelal niet betrouwbaar, is de laatste jaren al vaak in het nieuws geweest. Ik geloof dat er soms zelfs minder dan 30% van de inkomsten, niet aankomen bij de mensen voor wie het bedoelt is. En dan is het misschien lullig om te zeggen, maar je kunt dan beter niets meer geven. Misschien moet er een organisatie komen, die ieder 'goed doel' onder de loep neemt, en precies aangeeft welk doel goed is, en welke niet... en daarbij ook de cijfers mededeeld, zodat een ieder kan zien aan wie hij/zij geld geeft, en hoeveel er aankomt op plaats van bestemming. Kweet niet of zo'n organisatie er al is, maar ik heb er zelf nog nooit van gehoord. Greets. :goedzo: ik bedoelde niets met dat zinnetje van de moslims, alleen dat onze broeders en zusters erook zitten.. het is inderdaad net zo erg. Als ik iemand op straat zie doodgaan maakt het me ook niet uit of het een moslim is of niet. We zijn allen mensen.

Zelfkritiek
30-12-2002, 16:15
Origineel gepost door cheetah :goedzo: ik bedoelde niets met dat zinnetje van de moslims, alleen dat onze broeders en zusters erook zitten.. het is inderdaad net zo erg. Als ik iemand op straat zie doodgaan maakt het me ook niet uit of het een moslim is of niet. We zijn allen mensen. :goedzo:

mimi3000
30-12-2002, 17:47
weet je cheetah ik denk ook heel vaak aan onze moslim broeders en zusters in afrika en palestina die doodgaan van de honger en die zoveel meemaken.....Ik wil wel graag geld storten maar ik vertrouw het niet...het grootste gedeelte verdwijnt inderdaad in hun zakken. Het lijkt me mooi om een tijdje tussen die mensen te wonen in die kleine dorpjes en hun helpen met bijv. waterputten maken en die kindertjes onderwijzen. Hopelijk ga ik dit insallah wel in de toekomst doen....

cheetah
30-12-2002, 23:18
sjowweeee, gelukkig zijn er meerdere mensen die zo denken :goedzo: