Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : het licht van de salaat?allemaal lezen he!!!!!!

Pagina's : [1] 2 3 4

oujdiameghrabia
29-12-2002, 21:59

beste boeder en zusters ik weet dat het een beetje lang is maar helemaal lezen heeeeeee salaamou alaikum wr wb "Bismillaahir Rahmaanir Rahiem; AI Hamdu-Ullaahi Rabbil'Aalamien; Was-salaatu wassalaamu 'alaa Rasuulihiel Kariem" I ("In naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle. Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden. Vrede en zegeningen zij met de Edele Boodschapper.") Het licht van de Salaat Abdullah bin Omar (radya Allahoe ´anh) vertelde dat de heilige profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) zei: "Salaat zal voor hen die het lief heeft op de Dag des oordeels een licht (Noer) zijn, een bewijs in hun voordeel, en een middel voor hun bevrijding. Daarentegen zal er geen Licht zijn, geen verdediging en geen bevrijding van het Laatste oordeel voor hen die niet over hun gebed waken. " Ofschoon wij geloven in Mohammed Mustafa (sallallahoe aleihi wa sallam) als de grootste en laatste Heilige profeet van Allah, soebhanahoe wa ta´ala, en Zijn (sallallahoe aleihi wa sallam) woorden als onvervalst en oprecht beschouwen, en ons beroepen op onze liefde voor Hem (sallallahoe aleihi wa sallam), is het de vraag in hoeverre we naar Zijn advies handelen en de straffen waarvoor Hij (sallallahoe aleihi wa sallam) ons gewaarschuwd heeft vrezen. In een hadith wordt gezegd dat Allah (soebhanahoe wa ta´ala) de volgende 5 gunsten schenkt aan iemand die altijd zijn Salaat verricht: 1. Zijn dagelijks brood wordt hem makkelijk gemaakt. 2. Hij is veilig voor de Straffen in het graf. 3. Hij zal zijn getuigenis in zijn rechterhand ontvangen en op de Dag des Oordeels. 4. Hij zal de "Siraat" (een brug zo dun als een haar en scherp als een scheermes.*) oversteken met de snelheid van het Licht . 5. Hij zal het Paradijs binnengaan zonder verrekening . Anas (radya Allahoe ´anh) vertelde dat hij de Heilige profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) hoorde zeggen: " Als iemand sterft met oprechte lmaan, en altijd de gebeden van Allah (soebhanahoe wa ta´ala) naleefde, het gebed verrichtte en Zakaat betaalde, sterft hij na Allah's welbebagen verdiend te hebben. " Wanneer een overledene in het graf is gelegd en de mensen hebben zijn grafhelemaal met zand bedekt, komen Munkar en Nakier ( de 2 engelen). Op dit moment moeten alle aanwezigen bidden voor de overledene. Wanneer de persoon een gelovige is, zullen goede daden hem omringen. Zijn Salaat komt vlak bij zijn hoofd; zijn Zakaat aan zijn rechterzijde; zijn Vasten aan zijn linkerzijde en de overige goede daden bij zijn voeten, zodat niemand hem kan benaderen. Zelfs de engelen doen de noodzakelijke ondervragingen terwijl ze op een afstand staan. Abu Hurayra (radya Allahoe ´anh) vertelde dat hij de Heilige profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) hoorde zeggen:"Je neemt geen deel aan de Islam als je je gebeden niet zegt en er is geen Salaat zonder Wudu. " "Er is geen Islam in iemand wanneer hij de Salaat niet doet. De positie van de Salaat in Islam is als de positie van het hoofd op een lichaam." "Verricht een deel van uw gebeden in uw huizen en maak er geen graven van" heeft de heilige Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) gezegd. De Salaat is als een geschenk De bedoeling van de Salaat is ook bet reinigen van de ziel, het verlichten van het hart, het verheffen van de menselijke gevoelens, "het weerhoudt de mens van het kwaad". Verder nodigt het de mens uit tot nadenken en regelmaat; nederigheid en goedheid. De heilige Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) heeft vanaf het moment dat Zijn taak begon, het gebod ontvangen te bidden. Tijdens de Miraadj (Hemelreis) van de heilige Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) werden de 5 verplichte (Fard) dagelijkse gebeden aan de moslimgemeenschap geschonken. De Hemelreis vond plaats in de maand Radjab, 1,5 jaar voor de Hidjra (emigratie ) van de heilige Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) van Mekka naar Medina. Het grootste geschenk van de "Miraadj": de Salaat. "Salaat is de Hemelreis van de gelovige", heeft de heilige Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) gezegd. (Hadith Bukhari) Moge Allah (soebhanahoe wa ta´ala) ons de kracht geven de Salaat te verrichten, ons vergeven en onze gebeden verhoren. Amien ya rabba l3aalamin wa salamou alaikum wa rahmatou laah beslama mijn broeders en zusters in de islam.......

Uitgeblust
29-12-2002, 22:46
As Salaam Aleikoem Ik heb het met genoegen gelezen, dank je voor een mooie uitleg :goedzo: Wa Aleikoem as Salaam

BENTGHATAR
29-12-2002, 23:05
Sokran oudjia Ik vond dit erg intteresant :goedzo:

oujdiameghrabia
30-12-2002, 15:51
geen dank broeders en zusters ik schrijf zulke dingen graag

oujdiameghrabia
30-12-2002, 16:11

ne het gebed heb ik zeker wel een goed gevoel ik voel me dan heel gelukkig soubhanalaah

oujdiameghrabia
31-12-2002, 22:20
ik begrijp niet waarom sommige niet bidden

SAMMYGIRL
31-12-2002, 22:38
el hamdoulilaah bid ik, als ik dat niet zou doen zou ik me zeker schuldig voelen tegenover de Almachtige

oujdiameghrabia
31-12-2002, 22:43
el hamdoulilaah

oujdiameghrabia
02-01-2003, 21:02
ik heb een keertje gehoord dat als je niet bidt ook niet met moslims in een bord mag eten wa lahou a3lam

oujdiameghrabia
11-02-2003, 22:12
a9im salaatek ten3em bi 7ayatek kennen jullie deze reclame van MBC

camiliaa
11-02-2003, 22:51
Origineel gepost door oujdiameghrabia ik begrijp niet waarom sommige niet bidden ik kan je een verschillende redenen vertellen waarom: 1) omdat het hem of haar nooit is geleerd, uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat mijn ouders me nooit hebben leren bidden, ik neem het ze ook niet kwalijk want er komen meer dingen bij kijken. Alhamdoelilah heb ik het van mn zusje geleerd 2) het feit dat in je hoofd dwaalt dat je slecht bezig bent en het niet verdient om te bidden, dat wil zeggen dat ik vroeger vaak dat dacht als ik geen hoofddoek droeg ik ook niet kon bidden. ik was slecht omdat mijn gevoel me op dat moment niet zei van 'draag een hoofddoek' 3)omdat je allereerst heel je leven op orde wil hebben, om te kunnen bidden. ik vind naar mijn mening (!) dat f3aiel (eenieder zijn eigen definitie) en bidden niet samen gaat... je kan niet simpel zeggen van , waarom bidden mensen niet....ik neem het wel mensen kwalijk als ze het kunnen en de tijd (die natuurlijk er altyd voor kunt uitrekken) er voor hebben en het dan niet doen...want dat maakt me verdrietig :( iedere dag kan je laatste dag zijn

SAMMYGIRL
11-02-2003, 23:00
mooi en goed gezegd meid ik denk dat vele zichzelf hierin zouden kunnen herkennen.

salouwa
12-02-2003, 11:39
:huil: Moge Allah ons vergeven voor onze zondes! Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik begin altijd te huilen als ik zoiets moois over onze geloof lees. Is een keer, en ik weet nog steeds niet waarom, begon ik gewoon keihard te huilen tijdens het bidden, zomaar! Ik denk dat dat kwam doordat ik gewoon diep in mijn hart wist wat er nog komen gaat. Mohiem, mijn complimenten voor het stuk! ;)

oujdiameghrabia
19-04-2003, 20:01
Origineel gepost door Uitgeblust As Salaam Aleikoem Ik heb het met genoegen gelezen, dank je voor een mooie uitleg :goedzo: Wa Aleikoem as Salaam geen dank zuster :zwaai:

oujdiameghrabia
19-04-2003, 22:17

Origineel gepost door salouwa :huil: Moge Allah ons vergeven voor onze zondes! Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik begin altijd te huilen als ik zoiets moois over onze geloof lees. Is een keer, en ik weet nog steeds niet waarom, begon ik gewoon keihard te huilen tijdens het bidden, zomaar! Ik denk dat dat kwam doordat ik gewoon diep in mijn hart wist wat er nog komen gaat. Mohiem, mijn complimenten voor het stuk! ;) AMEEN :zwaai:

Pagina's : [1] 2 3 4