kaasvaak
29-12-2002, 21:03
Liep ik daar in mijn witte overall. Ik was voor de middag ingepland, in de groentefabriek waar iedereen wel heeft gewerkt waar ik vandaan kom. Dus om 16:00 uur werd ik daar door een van de chefs (die kon je herkennen aan de witte muts op hun harses) naar mijn werkplek gebracht. Ze hadden me ingepland voor het tomaten wegen. Ik vertelde al een keer eerder dat ik een kamer huurde bij een ouwe bekende maroc van de straat. Hij en zijn broers hebben echt dat je zegt van ‘wij zijn broers’ overeenkomsten. Hun gezichten zijn echt naar hetzelfde model gemaakt. Zijn jongere broertje was de andere tomatenweger (we waren met zijn 2en). 1,5 kilo moest in een zak en die zak in een lage krat en zo iets van 20 kratten op een stapel. We namen ons werk heel serieus en als er iets teveel gewicht in een zak zat, nam een van ons een hap uit een tomaat zodat het precies 1,5 kilo was. Dit kon niet anders dan ontaarden in een gigantisch groentegevecht. Ik rende met mijn zakken vol spruitjes achter het broertje aan, totdat hij met witte kolen begon terug te gooien. De rollen keerden om en nu rende ik weg. In mijn haast stootte ik de stapel kratten om die we al klaar hadden. Sukkel, zei ik tegen hem terwijl ik weer met spruiten op hem begon te gooien, ondertussen vlogen er een paar komkommers langs mijn oren. En jawoor, daar was die googem met die muts weer. Precies toen ik bezig was op een machine te klimmen om de komkommers te ontwijken. Het broertje wist nog snel een bos wortels achter zijn rug weg te moffelen. De rest van de dag heeft lang geduurd, want die vent liet ons niet meer samenwerken.