Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Onder dekmantel islam verkracht.

Pagina's : [1] 2

Scottie
01-10-2004, 21:18

Nou, dit citaat komt uit het artikel over de grote islamdebat in Rotterdam. De topic staat op pagina drie van dit forum: Islamdebat (http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=375719) Is dat zo, dat echtgenotes altijd met hun vrouw naar bed moeten kunnen gaan? Hoezo dan, slapen die mensen anders apart? Raar hoor, willen die vrouwen dan nooit met hun echtgenoot lekker onder wol...? En zijn die mannen dan nooit eens moe? Of erger, hebben ze geen respect voor hun vrouw? Ja, flauw, maar je zult maar met je man, of vrouw, of vriend moeten vrijen als je geen zin hebt. Zoiets als spruitjes moeten eten, terwijl je die niet lust … Scottie, zin :nijn: De imams zelf zijn ook onderwerp van gesprek geweest tijdens de bijeenkomsten die de gemeente met moslima's organiseerde. De vrouwen vertellen daar dat imams prediken dat mannen te allen tijde met hun echtgenotes naar bed moeten kunnen gaan. ,,Vrouwen krijgen altijd te horen dat zij een zonde begaan als zij hun man niet zijn zin geven als hij seks wil. Ook imams geven hierover lezingen in de moskee. . . Het is gewoon barbaars dat vrouwen binnen hun huwelijk onder de dekmantel van de islam verkracht kunnen worden,'' vinden ze.

knorknor
01-10-2004, 21:45
Nou, dit citaat komt uit het artikel over de grote islamdebat in Rotterdam. De topic staat op pagina drie van dit forum. Is dat zo, dat echtgenotes altijd met hun vrouw naar bed moeten kunnen gaan? Hoezo dan, slapen die mensen anders apart? Raar hoor, willen die vrouwen dan nooit met hun echtgenoot lekker onder wol...? Ja, flauw, maar je zult maar met je man, of vrouw, of vriend moeten vrijen als je geen zin hebt. Scottie, zin. De imams zelf zijn ook onderwerp van gesprek geweest tijdens de bijeenkomsten die de gemeente met moslima's organiseerde. De vrouwen vertellen daar dat imams prediken dat mannen te allen tijde met hun echtgenotes naar bed moeten kunnen gaan. ,,Vrouwen krijgen altijd te horen dat zij een zonde begaan als zij hun man niet zijn zin geven als hij seks wil. Ook imams geven hierover lezingen in de moskee. . . Het is gewoon barbaars dat vrouwen binnen hun huwelijk onder de dekmantel van de islam verkracht kunnen worden,'' vinden ze. En er zijn nog steeds mensen die keihard blijven volhouden dat vrouwen binnen de islam niet onderdrukt worden.

Scottie
01-10-2004, 22:09
Nou, rare ondertekening? Hoezo? Gewoon, een plaatje uit de 13-e eeuw. Gabriel, links geeft een boodschap aan de Profeet, rechts. Scottie, ondertekening.

fatiha_24
04-10-2004, 16:07
knorknor en scottie hmmmmm..... Zijn jullie holmaatjes? Komen jullie aandacht te kort in het dagelijks leven? Ga op een site waar je uit kan leven en wel aandacht krijgt sukkels.

Heiba
04-10-2004, 16:27

Nou, dit citaat komt uit het artikel over de grote islamdebat in Rotterdam. De topic staat op pagina drie van dit forum: Islamdebat (http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=375719) Is dat zo, dat echtgenotes altijd met hun vrouw naar bed moeten kunnen gaan? Hoezo dan, slapen die mensen anders apart? Raar hoor, willen die vrouwen dan nooit met hun echtgenoot lekker onder wol...? En zijn die mannen dan nooit eens moe? Of erger, hebben ze geen respect voor hun vrouw? Ja, flauw, maar je zult maar met je man, of vrouw, of vriend moeten vrijen als je geen zin hebt. Zoiets als spruitjes moeten eten, terwijl je die niet lust … Scottie, zin :nijn: De imams zelf zijn ook onderwerp van gesprek geweest tijdens de bijeenkomsten die de gemeente met moslima's organiseerde. De vrouwen vertellen daar dat imams prediken dat mannen te allen tijde met hun echtgenotes naar bed moeten kunnen gaan. ,,Vrouwen krijgen altijd te horen dat zij een zonde begaan als zij hun man niet zijn zin geven als hij seks wil. Ook imams geven hierover lezingen in de moskee. . . Het is gewoon barbaars dat vrouwen binnen hun huwelijk onder de dekmantel van de islam verkracht kunnen worden,'' vinden ze. Ik ben een Moslima. Ben ook getrouwd. Ik kan je verzekeren dat ik nimmer onderdrukt word. Ik moet nooit iets, en ik mag alles, behalve als het niet-Islamitisch is, en dan nog heeft mijn man daar niet al te veel over te zeggen. Dat verkrachtingsgeblaat is bullshit.

mister_ano
04-10-2004, 17:24
altijd als ik hier ben zie ik hoe mensen die eigenlijk niets met de islam te maken hebben op een of andere manier betrokken willen zijn(altijd dezelfde)? Waarom vraag ik me af?Waarom islam? Is het echt zo fascinerend? Is het misschien een obsessie? Ik vind het niet erg als jullie vragen hebben of dingen willen weten puur uit intresse,nee dit is een plaatje klaar hebben en niets anders willen zien.Open je ogen. ga met iedereen respectvol om, we wonen met elkaar en we kunnen het zo goed of slecht maken als we zelf willen.Het oog krijgt te zien wat ie wilt zien.Onwetendheid kweekt vooroordelen. Ik ga toch ook niet op "www.nederland.nl" allerlei topics openen over de christendom en me continu bezighouden met de gedragingen van hollanders en hun cultuur. Ik heb wel wat beters te doen? Wie kan deze vraag beantwoorden? Leidt je eigen leven en bemoei je niet al te veel met islam/arabieren/marokkanen. Stiekem denk ik dat de mensen die dit doen in hun dagelijkse leven niet of weinig contact hebben met dit oh zo interessante "beestje". Iemand die gewoon met marokkanen/moslims omgaat zal niet zo gauw zijn hele dag toewijden aan het openen van zulke topics. No hard feelings. Maar er zal een dag komen dat jullie zullen zeggen hadden we maar ipv de waarheid zwart te maken de waarheid gepraktiseerd. en was ik maar 1 van die vrouwen die toen "onderdrukt" "ouderwets" werd genoemd. tot ziens

arabchrstn
04-10-2004, 17:40
Naar westerse postmoderne waarden (excuses voor de generalisatie) gemeten, worden islamitische vrouwen onderdrukt. Naar arabisch islamitische waarden, worden westerse postmoderne vrouwen onderdrukt. That's the way it is...

mister_ano
04-10-2004, 17:49
klopt....maar kijk om je heen..waar draait het tegenwoordig om? heel goed sex! Alles wat er nu gebeurt heeft ofwel met sex te maken of met geld...en meestal zijn deze twee niet vanelkaar te onderscheiden. Een vrouw verdient beter dan om op een naaktkalender te staan of nagefloten te worden.Vrouwen zijn kostbaarheden en deze hoor je respectvol te behandelen niet als een rundertaartje in de etalage.Of zo een gegrilde kippetje die aan de spit draait. Een vrouw is meer! Hoeveel meisjes zijn wel niet de dupe omdat ze het idee hebben dat ze aan een schoonheidsideaal horen te voldoen? Alles lijkt om schoonheid te draaien!hoeveel meisjes leven wel niet in onzekerheid over hun uiterlijk?

arabchrstn
04-10-2004, 18:17
klopt....maar kijk om je heen..waar draait het tegenwoordig om? heel goed sex! Alles wat er nu gebeurt heeft ofwel met sex te maken of met geld...en meestal zijn deze twee niet vanelkaar te onderscheiden. Een vrouw verdient beter dan om op een naaktkalender te staan of nagefloten te worden.Vrouwen zijn kostbaarheden en deze hoor je respectvol te behandelen niet als een rundertaartje in de etalage.Of zo een gegrilde kippetje die aan de spit draait. Een vrouw is meer! Hoeveel meisjes zijn wel niet de dupe omdat ze het idee hebben dat ze aan een schoonheidsideaal horen te voldoen? Alles lijkt om schoonheid te draaien!hoeveel meisjes leven wel niet in onzekerheid over hun uiterlijk? Het is maar waar je ook naartoe getrokken wordt. Al die sex valt mij eerlijk gezegd niet (meer) op. Je raakt er niet meer voor ontvankelijk. Je kunt ook zeggen: de wereld draait om mooie auto's. Of: de wereld draait om dure vakanties. Dat zie ik ook om mij heen. Maar ik kan je geen ongelijk geven. Enkele punten. Waar jij 'om je heen kijkt', daar hoeven anderen nog niet om zich heen te kijken. Misschien vertel ik je iets nieuws, maar ik woon op de Veluwe, en daar is het allemaal nog vrij zedig. Er is verschil in Nederland en er is verschil in Europa. Daarnaast: ik weet niet of jij wel eens in islamitische landen komt. Laten we de wereld niet in hokjes delen, want daar kunnen ze er net zo goed wat van. Sterker nog: het woord vrouw staat daar synoniem aan sex. Terwijl daar de vrouwen nog braaf zwaargesluierd achter het raam mogen zitten, lopen onze medebroeders te geilen op die hoogblonde westerse vrouwen. In Nederland gebeurt openlijk, wat daar in het verborgene gebeurt. Ik vraag mij af wat ik liever heb. De hypocriete moslims (en christenen) daar, of de Westerse wereld waar men openlijk is. Beiden is net zo fout. Niets nieuws onder de zon. De islamitische wereld is niet 'beter' dan de postmoderne westerse wereld. Persoonlijk heb ik liever de westerse wereld. Hier kan je tenminste nog met iemand van het vrouwelijk geslacht een serieus gesprek hebben, zonder dat het draait om sex. Terwijl we allemaal wel weten dat dat in 'de islamitische werel' een stuk moeilijker is. Misschien ben ik teveel beinvloed door het westen. Maar de islam onderdrukt dan misschien geen vrouwen, zij die claimen de islam aan te hangen, vaak wel. Er zijn mensen die zeggen moslim te zijn, en die zeggen dat: - Je een vrouw niet in het openbaar mag aanspreken, maar alleen via haar man. - De vrouw zich VERPLICHT is te bedekken in het openbaar. Van chador tot bur'qa. - Vrouwen in eerste instantie bestemd zijn voor het huisgezin. Geld verdienen komt op de tweede plaats. Anyway, ik kan nog veel meer voorbeelden opnoemen. Jij vindt dat geen onderdrukking misschien. Ik wel. Ik sta voor absolute gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen. De islam claimt gelijkwaardigheid, maar zeker geen gelijkheid.

Batvink
04-10-2004, 18:47
Nou, dit citaat komt uit het artikel over de grote islamdebat in Rotterdam. De topic staat op pagina drie van dit forum: Islamdebat (http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=375719) Is dat zo, dat echtgenotes altijd met hun vrouw naar bed moeten kunnen gaan? Hoezo dan, slapen die mensen anders apart? Raar hoor, willen die vrouwen dan nooit met hun echtgenoot lekker onder wol...? En zijn die mannen dan nooit eens moe? Of erger, hebben ze geen respect voor hun vrouw? Ja, flauw, maar je zult maar met je man, of vrouw, of vriend moeten vrijen als je geen zin hebt. Zoiets als spruitjes moeten eten, terwijl je die niet lust … Scottie, zin :nijn: De imams zelf zijn ook onderwerp van gesprek geweest tijdens de bijeenkomsten die de gemeente met moslima's organiseerde. De vrouwen vertellen daar dat imams prediken dat mannen te allen tijde met hun echtgenotes naar bed moeten kunnen gaan. ,,Vrouwen krijgen altijd te horen dat zij een zonde begaan als zij hun man niet zijn zin geven als hij seks wil. Ook imams geven hierover lezingen in de moskee. . . Het is gewoon barbaars dat vrouwen binnen hun huwelijk onder de dekmantel van de islam verkracht kunnen worden,'' vinden ze. de islaam is wreed he en dat kan jij niet hebben, daarom kom jij met dit soort theiorieen waar van maar misschien 25% de waarheid is. Dit betekend dat jij weet dat de islaam de waarheid is maar toch wil je niet geloven. bismillahi arahmanie arahiem Er is een ziekte in hun hart en Allah heeft die ziekte verergerd; er wacht hun een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.

mister_ano
04-10-2004, 19:06
ik had het over geld en sex. Als ik naar de autodealer ga om een dure auto te kopen,wordt alleen Geld geaccepteerd,met een goedgevulde zak kiezelstenen kom ik niet ver. En wat zouden de beweegredenen zijn om een dure auto te rijden?Ik zeg niet bij iedereen maar er zullen wel wat mensen zijn die met zo een dikke bak de patser gaan uithangen. Sex is een breed begrip flirten zou je opzich ook sex kunnen noemen. Of sjansen versieren en noem maar op.Het is ene klein beginnetje wat kan eindigen met de daad. Als we kijken,waarom kleden mensen zich mooi?waarom trainen mensen? stel dat iedereen blind zou zijn behalve 1, zou deze in zijn pyama rondlopen of zichzelf nog steeds optutten. Mooi doen doe je indirect voor je zelf. Het gaat eerst naar je omgeving toe,die complimenteert je en dat heeft dan weer invloed op je eigen ik. (uitzonderingen nagelaten). De mens maakt deel uit van de natuur. In de natuur zien we ook dat er verschillende rollen zijn. We kunnen niets anders dan gelijkwaardig zijn.gelijkheid is onmogelijk.omdat man en vrouw anders in elkaar zitten. Waarom wordt de man niet zwanger?En zitten we inelkaar hoe we inelkaar zitten? Als man wordt ik toch uitgelachen als ik om zwangerschapsverlof ga vragen,een paar simpele voorbeelden zij dit. We zijn anders maar met dezelfde waarde, ieder vervult zijn rol maar is toch niet minder waard dan de ander.dus de regel gelijkheid gaat niet op.allebei essentiele rollen het is niet compleet als de ene ontbreekt. Klopt wat betreft geld,verschilt per omgeving.Maar toch heeft het were met geld te maken. Wie beheert de veluwe?de boswachters moeten toch betaalt worden om een oogje in het zeil te houden? dus zoals ik al eerder zei sex en geld daar draait het om. en je laatste stuk over de islam daar ga ik niet op in.Ik heb daar vaak genoeg over gesproken. Jij bent jij ik ben ik, moeten we elkaar nu haten? respect.

miss_tetouan425
04-10-2004, 19:23
er zit inderdaad een ziekte in het hart ingeplant door allah in het hart van de moslims dan. Well well doctor mouse... je weet jezelf iedere keer weer voor paal te zetten... Miauwwwwwwwww

arabchrstn
04-10-2004, 19:50
ik had het over geld en sex. Als ik naar de autodealer ga om een dure auto te kopen,wordt alleen Geld geaccepteerd,met een goedgevulde zak kiezelstenen kom ik niet ver. En wat zouden de beweegredenen zijn om een dure auto te rijden?Ik zeg niet bij iedereen maar er zullen wel wat mensen zijn die met zo een dikke bak de patser gaan uithangen. Sex is een breed begrip flirten zou je opzich ook sex kunnen noemen. Of sjansen versieren en noem maar op.Het is ene klein beginnetje wat kan eindigen met de daad. Als we kijken,waarom kleden mensen zich mooi?waarom trainen mensen? stel dat iedereen blind zou zijn behalve 1, zou deze in zijn pyama rondlopen of zichzelf nog steeds optutten. Mooi doen doe je indirect voor je zelf. Het gaat eerst naar je omgeving toe,die complimenteert je en dat heeft dan weer invloed op je eigen ik. (uitzonderingen nagelaten). De mens maakt deel uit van de natuur. In de natuur zien we ook dat er verschillende rollen zijn. We kunnen niets anders dan gelijkwaardig zijn.gelijkheid is onmogelijk.omdat man en vrouw anders in elkaar zitten. Waarom wordt de man niet zwanger?En zitten we inelkaar hoe we inelkaar zitten? Als man wordt ik toch uitgelachen als ik om zwangerschapsverlof ga vragen,een paar simpele voorbeelden zij dit. We zijn anders maar met dezelfde waarde, ieder vervult zijn rol maar is toch niet minder waard dan de ander.dus de regel gelijkheid gaat niet op.allebei essentiele rollen het is niet compleet als de ene ontbreekt. Klopt wat betreft geld,verschilt per omgeving.Maar toch heeft het were met geld te maken. Wie beheert de veluwe?de boswachters moeten toch betaalt worden om een oogje in het zeil te houden? dus zoals ik al eerder zei sex en geld daar draait het om. en je laatste stuk over de islam daar ga ik niet op in.Ik heb daar vaak genoeg over gesproken. Jij bent jij ik ben ik, moeten we elkaar nu haten? respect. Ik vrees dat je niet begrijpt wat ik met Veluwe bedoel. Ik bedoel niet de boompjes en de struikjes, maar de grote aantallen traditionele christenen die hier wonen. Die misschien wel conservatiever zijn dan de gemiddelde moslim. Spreek je dus over 'overal seks', dan valt dat hier wel mee... Het feit dat mannen en vrouwen verschillend in elkaar zitten (dat klopt), wil nog niet zeggen dat deze op een ongelijke manier behandeld dienen te worden. Mannen en vrouwen horen precies gelijke rechten te hebben. Als een vrouw zich dient te bedekken voor de mannen, dan evenzo dienen mannen zich te bedekken voor vrouwen. Dat bedoel ik dus met gelijkheid. Van binnen verschillend, maar van buiten moeten mannen en vrouwen gelijk behandeld te worden. Overigens sprak ik niet over de islam. Maar ik sprak over mensen die zich moslim noemen.

mister_ano
04-10-2004, 20:19
Ik vrees dat je niet begrijpt wat ik met Veluwe bedoel. Ik bedoel niet de boompjes en de struikjes, maar de grote aantallen traditionele christenen die hier wonen. Die misschien wel conservatiever zijn dan de gemiddelde moslim. Spreek je dus over 'overal seks', dan valt dat hier wel mee... Het feit dat mannen en vrouwen verschillend in elkaar zitten (dat klopt), wil nog niet zeggen dat deze op een ongelijke manier behandeld dienen te worden. Mannen en vrouwen horen precies gelijke rechten te hebben. Als een vrouw zich dient te bedekken voor de mannen, dan evenzo dienen mannen zich te bedekken voor vrouwen. Dat bedoel ik dus met gelijkheid. Van binnen verschillend, maar van buiten moeten mannen en vrouwen gelijk behandeld te worden. Overigens sprak ik niet over de islam. Maar ik sprak over mensen die zich moslim noemen. oke dat eerste gedeelte begreep ik inderdaad niet.maar dank je wel voor de uitleg. inderdaad de islam en de "moslims"van nu ...daar kan een wereld van verschil zitten.Maar dat valt toe te schrrijven aan de mens zelf die de naam draagt. Gelijke behandeling?...ik stem voor gelijkwaardige behandeling...ik ga er niet vanuit dat je met vrouwen hetzelfde omgaat als met mannen. In waarde behandel je een vrouw hetzelfde als een man...gelijkwaardig...maar dat houdt niet in dat het gelijke behandeling is.De waardes verschillen niet de gelijkheid van de behandelingen wel. Ze zijn even groot in waarde maar toch anders,dus nogmaals... Maar dat is overal zo...kijk alleen naar het dagelijks leven en films enzo.Romantiek..de man is meestal de jager. de man is diegene die als eerste de auto uitstapt om vervolgens de deur voor de vrouw open te doen en mocht er een plas liggen zijn mantel over deze plas dekken zodat de vrouw veilig kan oversteken. :) De mensheid en natuur verschillen nauwelijks van elkaar....een passieve vrouwtje die haar gewilligheid laat zien,door bepaalde houdingen uiterlijke veranderingen(zowel bij dieren als mensen). Dan komt er een man die doormiddel van een dans of gebrul indruk probeert te maken.Waarop het vrouwtje mee instemt of juist niet.In een ergere geval krijgt het mannetje met concurrentie te maken,ze vechten het uit,en de vrouw gaat ervandoor met de sterkste. Wie draagt wie over de drempel?zie je vaker mannen of vrouwen over de drempel dragen? Dus gelijke behandeling houdt in dat ook de vrouw de man over de drempel zou moeten dragen? voorbeeldje ik heb twee juwelen van dezelfde waarde.omdat deze juwelen uit verschillende grondstoffen bestaan,dienen ze beide op een andere manier behandeld te worden.Als ik ze ga taxeren zullen ze beide evenveel waard zijn. Is gelijke behandeling nou echt realistisch? wat is er mis met gelijkwaardige behandeling als de een niet beter is dan de ander?

miss_tetouan425
04-10-2004, 20:21

het is absoluut ONMOGELIJK dat een gehuwde vrouw door haar man verkracht kan worden. dat is absoluut ONMOGELIJK zo iets barbaars bestaat alleen in het westen. Je blijft me verbazen Jerry...maar ik ben het voor het eerst met je eens :p Tom

Pagina's : [1] 2