Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : een vraag

Pagina's : [1] 2

LZN
29-12-2002, 11:32

mensen, mag ik jullie even vragen waarom iedereen zo bang is voor Allah? (zie de topic; waar ben je bang voor?) ik zelf kan me dat niet voorstellen, want ik heb altijd geleerd dat God een liefdevolle God is, die vergeeft als je eerlijk en oprecht bent naar hem toe. Dit is geen kritiek ofsjow, ik vraag me het gewoon af.. Liefs, LiSa.

dulce_lamia
29-12-2002, 11:55
Vertrouwen hebben in Allah (swt) en Taqwa (godsvrezend zijn).... At-Tawakoel is een onderdeel van Aqiedah (de basispunten van het geloof) en Imaan (sterkte van het geloof) e iedere moslim moet at-Tawakoel ‘ala Allah (vertrouwen in Allah) hebben. At-Tawakoel moet oprecht vanuit het hart. Ibn al Qayyim zegt dat at-Tawakoel een onderdeel is van Iman (geloof). Zonder at-Tawakoel is er geen Iman. Als de Iman sterk wordt, wordt at-Tawakoel ook sterk en als de Iman zwak is, is at-Tawakoel ook zwak. Allah (Geprezen en Verheven is Hij) voegt at-Tawakoel samen met Ibeda (aanbidding), Iman, Taqwa (vrees voor en gehoorzaamheid aan Allah), Islam en hidaya (volgen van het rechte pad). Tawakoel is de basis van alle Emanen Ihsan (Allah aanbidden alsof je hem ziet en als je hem niet ziet; hij ziet jou). Wat houdt dit vertrouwen in? Volledige vertrouwen op Allah (Geprezen en Verheven is Hij) is oprecht vertrouwen op Allah (Geprezen en Verheven is Hij) bij al onze inspanningen, dus zo wel bij het nastreven van onze belangen, als bij het beschermen van ons zelf tegen alles dat ons schade kan toebrengen. En we moeten ons beschermen tegen zowel schadevolle zaken in dit leven, als schadevolle zaken met betrekking tot al-Aghira (het hiernamaals), dus zaken waarvoor we in al-Aghira gestraft zullen worden Allah (Geprezen en Verheven is Hij) zegt: “En degene die Taqwa (vrees voor Allah) heeft en zijn plicht aan Hem nakomt, Hij zal een weg voor hem maken om eruit te komen (uit elke moeilijkheid)”. “En degene die zijn vertrouwen plaatst in Allah, dan zal Hij voldoende voor hem zijn”. (surah At-Talaq ayaat 2-3). Een persoon die Taqwa heft en volledig op Hem (Geprezen en Verheven is Hij) vertrouwt. Zal ondervinden dat deze twee kwaliteiten voldoende voor hem zijn, zowel in aken van dit leven als in zaken met betrekking tot de Dien (geloof). Omar Ibn Khattab (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: “Ik hoorde Allah’s Boodschapper (Allah’s vrede en zegen zij met hem) zeggen: Als jullie allemaal op Allah hadden vertrouwd zoals jullie op hem zouden moeten vertrouwen, dan zou Hij (Geprezen en Verheven is Hij) jullie zeker voorzien hebben zoals hij de vogels voorziet, die ’s ochtends hongerig wakker worden en in de schemering met volle magen terugkeren”. (hadieth sahih al-boekhaarie, Moesliem).

dulce_lamia
29-12-2002, 12:01
Origineel gepost door BaByCaKe Dat heeft hij al te vaak gedaan.. Eerst mijn broer, toen mijn oma, toen mijn neef, een andere vriend en ga zo maar door...! Mijn oma heeft me altijd gezegd; God geeft jou wat je aankan, geloof me als er nog 1 iemand van mij word weggenomen dan ... ach laat maar.. maar ik zeg je 1 ding; ik bid hier elke dag voor.. (zie topic zucht) en daarom zeg ik dat God liefde is, want hij luisterd naar me...! hij ziet hoeveel pijn me die angsten kosten, en ik weet dat hij dat ook niet leuk vind, dat hem dat ook pijn doet.. want angst is van de duivel!! ik ga me nu douchen,aankleden en klaarmaken (MAKE UP en mijn haar.. ) en dan ga ik.. misschien bel ik Reda strax, kom anders met hem mee! gaan we wat drinken met zijn 3-en! Dat is heel naar voor jou en geeft je veel verdriet. Maar je moet niet God de schuld geven dat Hij deze mensen van jou vandaan haalt als straf voor jou, want dat is natuurlijk onzin lijkt mij, maar dat denk je ook niet toch? Ieder mens gaat dood, dat is zowiezo. Alleen wanneer dat is voorbestemd. Als ze zelfoverlijden (dus niet aan zelfmoord) dan was hun dood voorbestemd en hebben ze hun leven op aarde afgemaakt. Als je gelooft in het hiernamaals dan zul je geloven dat het leven hier op aarde maar een fractie van een seconde is vergeleken bij het hiernamaals. Mischien als je je daar in verdiept zul je wat rust er over krijgen, inchaa Allah. ik weet niet of je gelooft hoor en wat je geloof is, maar op www.al-islaam.com vind je over het door jou gevraagde veel mooie artiekelen. :zwaai:

dulce_lamia
29-12-2002, 12:03
Origineel gepost door Kadir Is het echt ZO raar, als iemand hier een keertje met zn eigen gedachtes antwoord, en niet kopieert en plakt:rolleyes: Heey ik zit hier niet op school hoor, als het zo duidelijker over komt dan ga ik niet dat hele artiekel bewerken hoor :rolleyes:

dulce_lamia
29-12-2002, 12:29

Origineel gepost door Kadir Je kan toch je eigen mening en gedachtes geven. Hoeft ze niet die hele boek daaro te lezen:rolleyes: Is haar keuze of ze het wil lezen ja of nee :vingers:

dulce_lamia
29-12-2002, 12:35
Ja ik ben ook al heel volwassen, nou doei zo is het wel weer leuk geweest, toch doeiiiii :zwaai:

dulce_lamia
29-12-2002, 12:43
Origineel gepost door Kadir Nee, was niet echt een leuke ervaring, om eerlijk te zijn. Nee he, oke zullen we het dan goed maken? :)

dulce_lamia
29-12-2002, 12:55
Origineel gepost door Kadir Nee:p Oke dan niet, ik heb het tenminste aangeboden.... :traan1:

-Reda-
29-12-2002, 15:59
Origineel gepost door Kadir Nee, Reda mag mij niet:hihi: :D soms:D

MissZanab
29-12-2002, 16:02
ALS DE DAG DES OORDEELS ZAL KOMEN VOOR ONS DAN ZAL IK ZEKER BANG ZIJN, JIJ NIET DAN? VANDAAR DAT IK ZEG DAT IK VREES HEB VAN ALLAH SWT.

maghrabia82
29-12-2002, 17:24
Origineel gepost door Kadir Niet bang als in bang voor een gekke nigga met een pipa ofzo:D Maar meer, toon angst voor hem, want Hij is de enige die beslist over jouw leven na deze aardse leven. Dus toon angst en Hij zal jou mischien genade tonen. En je moet ook bang zijn voor Allah. Ik ben bang voor Allah. En ik ben voor niks anders bang. Want hij kan je het leven geven en ook zo afpakken, ook het leven van je dierbaren. Hope I helped you Anders moet je ff wachten tot de rest van de sukkels wakker zijn. ja mooi gezegd... ;)

ZiLaaL
29-12-2002, 19:09
Origineel gepost door dulce_lamia Vertrouwen hebben in Allah (swt) en Taqwa (godsvrezend zijn).... At-Tawakoel is een onderdeel van Aqiedah (de basispunten van het geloof) en Imaan (sterkte van het geloof) e iedere moslim moet at-Tawakoel ‘ala Allah (vertrouwen in Allah) hebben. At-Tawakoel moet oprecht vanuit het hart. Ibn al Qayyim zegt dat at-Tawakoel een onderdeel is van Iman (geloof). Zonder at-Tawakoel is er geen Iman. Als de Iman sterk wordt, wordt at-Tawakoel ook sterk en als de Iman zwak is, is at-Tawakoel ook zwak. Allah (Geprezen en Verheven is Hij) voegt at-Tawakoel samen met Ibeda (aanbidding), Iman, Taqwa (vrees voor en gehoorzaamheid aan Allah), Islam en hidaya (volgen van het rechte pad). Tawakoel is de basis van alle Emanen Ihsan (Allah aanbidden alsof je hem ziet en als je hem niet ziet; hij ziet jou). Wat houdt dit vertrouwen in? Volledige vertrouwen op Allah (Geprezen en Verheven is Hij) is oprecht vertrouwen op Allah (Geprezen en Verheven is Hij) bij al onze inspanningen, dus zo wel bij het nastreven van onze belangen, als bij het beschermen van ons zelf tegen alles dat ons schade kan toebrengen. En we moeten ons beschermen tegen zowel schadevolle zaken in dit leven, als schadevolle zaken met betrekking tot al-Aghira (het hiernamaals), dus zaken waarvoor we in al-Aghira gestraft zullen worden Allah (Geprezen en Verheven is Hij) zegt: “En degene die Taqwa (vrees voor Allah) heeft en zijn plicht aan Hem nakomt, Hij zal een weg voor hem maken om eruit te komen (uit elke moeilijkheid)”. “En degene die zijn vertrouwen plaatst in Allah, dan zal Hij voldoende voor hem zijn”. (surah At-Talaq ayaat 2-3). Een persoon die Taqwa heft en volledig op Hem (Geprezen en Verheven is Hij) vertrouwt. Zal ondervinden dat deze twee kwaliteiten voldoende voor hem zijn, zowel in aken van dit leven als in zaken met betrekking tot de Dien (geloof). Omar Ibn Khattab (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: “Ik hoorde Allah’s Boodschapper (Allah’s vrede en zegen zij met hem) zeggen: Als jullie allemaal op Allah hadden vertrouwd zoals jullie op hem zouden moeten vertrouwen, dan zou Hij (Geprezen en Verheven is Hij) jullie zeker voorzien hebben zoals hij de vogels voorziet, die ’s ochtends hongerig wakker worden en in de schemering met volle magen terugkeren”. (hadieth sahih al-boekhaarie, Moesliem). djazaakie allah oughairaan, sis. Is een mooi stuk om te lezen :goedzo:

dulce_lamia
29-12-2002, 19:11
Origineel gepost door Kenitrya djazaakie allah oughairaan, sis. Is een mooi stuk om te lezen :goedzo: Dank je dan is er tenminste nog iemand die het goed vond.... :D

Pagina's : [1] 2