Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Familie Marokkaanse scholier snapt aanhouding niet

Pagina's : [1] 2 3 4 5

mina_aity
30-09-2004, 17:33

Familie scholier snapt aanhouding niet Gepost door Rob (R@b) - Bron: Provinciale Zeeuwse Courant Gepubliceerd: donderdag 30 september 2004 @ 09:40 De familie van de Marokkaanse scholier van het Zeldenrust-Steelantcollege in Terneuzen begrijpt niet waarom hun 17-jarige zoon door de politie is opgepakt. Volgens vader Handoun Kadouri heeft de politie bij de huiszoeking twee computers, wat papieren en kunstmest in beslag genomen. Justitie meldde dat er spullen voor het maken van een bom in de woning waren gevonden. Vader Kadouri: ''Ik moest voor mijn baas, een aannemer, op de kunstmestfabriek in Sluiskil werken. Nou, daar heb ik wat kunstmest voor de tuin meegekregen. Volgens mij kun je met die korrels geen bom maken. Wel met de grondstoffen, maar die hebben we hier niet.'' De familie zegt geen aanhanger te zijn van de fundamentalistische islam. Ze gaan naar een moskee in Zelzate. De zoon die nu vastzit, gaat een paar keer per jaar mee. Hij is moslim, maar niet fanatiek. Volgens zijn vader zat zijn zoon wel vaak achter de computer op internet, maar verder doet hij niets bijzonders. Hij studeerde en had een baantje bij de C1000. Alle kinderen van de familie studeren. De zoon die nu vastzit zit in zes-VWO, een zus zit op de Pabo, een op het gymnasium, en de andere zoon gaat rechten studeren in Gent. Vader Kadouri woont al 35 jaar in Nederland, waarvan 20 jaar in Sas van Gent. Ze zijn de enige Marokkaanse familie aldaar en vrezen nu te worden nagewezen als terreur-gezin. Naast de 17-jarige zoon van de familie werd ook nog een 16-jarige vriend van hem aangehouden. Justitie heeft nog niet veel losgelaten over waar de twee gearresteerde jongeren van worden beschuldigd. Het zou niet met terrorisme met te maken hebben, maar wel met bedreigingen. Op de school gaat het verhaal dat de Atheneum-scholier zich bezig hield met een terroristische website. De twee worden vandaag voorgeleid bij de kinderrechter. ik w8 het af...hoppelijk vergissen ze zich weer. :( ... grt mina

Saima_hel666
30-09-2004, 17:40
Ja, Nederland doet aan Terrore besrtijding. Hopelijk dat ze het goed aanpakken! Het oppakken van onschuldige mensen is een goede actie van de politie. Echte criminelen laten ze echter lopen!

Spike
30-09-2004, 17:40
ik w8 het af...hoppelijk vergissen ze zich weer. :( ... grt mina Ik hoop het met je mee. De leiders van Europese landen worden helemaal gek lijkt het wel.

mina_aity
30-09-2004, 17:49
ik vond dat zoontje dat te zien was op rtl nieuws zooo zielig.!!. gelukkig kon hij zich goed verwoorden... maar kwam wel getraumatiseerd over.. meskien.... insha allah komt het goed met ze ...

BerKaNeLayD
01-10-2004, 15:30

oww my god...ik ben de zus van die jongen, maar mogen ze eigenlijk wel gewoon onze achternaam overal zeggen? ze korten het toch altijd af? wollah ik schrik me rot om opeens hier onze achternaam te vinden... me broertje moet nog 10dagen verder vastzitten, maar zijn 15jarige vriend is wel vrij... me ouders zijn hier kapot van en we kunnen nu niets meer doen dan allah om steun vragen en wollah die media maakt ons nog kapotter...elke minuut bellen ze, terwijl we er niets over kwijt willen en mogen... ey t kan zo zijn dat k pas later weer reageer hier,want dat komt doordat ze onze pc's hebben weggenomen voor onderzoek enal.. bid alsjeblieft met ons mee kus,

grendel
01-10-2004, 15:52
Met wat kunstmest en een beetje diesel kun je een prachtige knal maken. Bedankt voor de tip. Mocht je nog wat voor je tuin nodig hebben, moet je opschieten. Ik voorzie binnenkort een ernstig tekort aan tuincentra in Nederland.

waarschuwer
01-10-2004, 16:00
Ja, Nederland doet aan Terrore besrtijding. Hopelijk dat ze het goed aanpakken! Het oppakken van onschuldige mensen is een goede actie van de politie. Echte criminelen laten ze echter lopen! Nederland doet allebei: criminelen en terroristen oppakken. Gisteren is er nog een agent bij omgekomen. In feite zijn terroristen ook criminelen.

Radio_Rabat
01-10-2004, 16:15
oww my god...ik ben de zus van die jongen, maar mogen ze eigenlijk wel gewoon onze achternaam overal zeggen? ze korten het toch altijd af? wollah ik schrik me rot om opeens hier onze achternaam te vinden... me broertje moet nog 10dagen verder vastzitten, maar zijn 15jarige vriend is wel vrij... me ouders zijn hier kapot van en we kunnen nu niets meer doen dan allah om steun vragen en wollah die media maakt ons nog kapotter...elke minuut bellen ze, terwijl we er niets over kwijt willen en mogen... ey t kan zo zijn dat k pas later weer reageer hier,want dat komt doordat ze onze pc's hebben weggenomen voor onderzoek enal.. bid alsjeblieft met ons mee kus, Volgens mij mogen ze niet zomaar de achternaam erbij vermelden nee. :( Veel sterkte! Laten we hopen dat hij niet alle 10 dagen hoeft vast te zitten.

BerKaNeLayD
01-10-2004, 16:48
Volgens mij mogen ze niet zomaar de achternaam erbij vermelden nee. :( Veel sterkte! Laten we hopen dat hij niet alle 10 dagen hoeft vast te zitten. ik hoop het ook niet...k heb nu gehoord dat hij dinsdag weer wordt voorgeleid. Dan gaan ze kijken of het nodig is of hij nog een maand langer vastmoet zitten in verband met t onderzoek...dit kan dan steeds zo voortduren (hij mag maximaal 102dagen in voorarrest) en dan moet ie pas voor de rechter verschijnen...:( Ik hoop echt vanuit t diepste van mijn hart dat hij die maand(en) niet moet zitten, heel onze familie hoopt dat. beslemma mensen

waarschuwer
01-10-2004, 17:18
Let op: er worden er binnenkort nog veel meer opgepakt. Ik vermoed dat er veel informatie uit Belgie is gekomen, daar lopen nu twee processen tegen Al'Quaida leden. Ook is het mogelijk dat onze Shamir is doorgeslagen. In Engeland houdt de politie regelmatig mensen aan die wel verdacht zijn, maar waar tegen geen sluitend bewijs is. Ze worden een paar uur verhoord en weer vrijgelaten. Dit om te laten zien dat ze in de gaten worden gehouden en mogelijk plannen voor aanslagen te doorkruisen. Dat doet de Amsterdamse politie ook als ze lucht krijgen van een liquidatie in de onderwereld. Ze laten de betrokkenen dan weten dat ze doorzien zijn, dit schijnt in bepaalde gevallen liquidaties te voorkomen.

Rifo79
01-10-2004, 17:19
Let op: er worden er binnenkort nog veel meer opgepakt. Hoe meer onschuldige moslims er worden gepakt hoe beter, dan pas realiseren zij hoe naziachtige jouw soort wel niet is. Het begin van de nieuwe kristalennacht, alleen zijn de moslims niet de mensen waar jouw soort zomaar over heen kan lopen.

waarschuwer
01-10-2004, 17:29
Hoe meer onschuldige moslims er worden gepakt hoe beter, dan pas realiseren zij hoe naziachtige jouw soort wel niet is. Het begin van de nieuwe kristalennacht, alleen zijn de moslims niet de mensen waar jouw soort zomaar over heen kan lopen. Kom kom niet zo overdrijven , we leven hier niet in een Arabische politiestaat, waar mensen zonder proces jaren in de gevangenis verdwijnen. Er worden zeer regelmatig mensen aangehouden die onschuldig blijken te zijn. Het gaat dan om moord, overvallen, diestal etc. Normaliter maakt niemand zich er erg druk om, kijk bijv. naar de Puttense moordzaak, 2 mannen hebben toen 7 jaar tenonrechte gezeten. Dat is nog eens wat anders dan een paar nachtjes cel. Zodra het een moslim overkomt, is de wereld te klein en beginnen mensen allerlei wartaal uit te slaan. Denken meteen dat ze in nazi Duitsland wonen ofzo.

alpha_girl
01-10-2004, 17:51
Je bent al een terrorist als je naar de moskee gaat, hjiaab draagt of je baard laat groeien. Het verbaast mij niets dat ik ooit ook word opgepakt.

waarschuwer
01-10-2004, 18:48
Hoe meer onschuldige moslims er worden gepakt hoe beter, dan pas realiseren zij hoe naziachtige jouw soort wel niet is. Het begin van de nieuwe kristalennacht, alleen zijn de moslims niet de mensen waar jouw soort zomaar over heen kan lopen. Ik vind het wel origineel om altijd te proberen de Holocaust te anexeren voor je eigen (politieke) doelen. Joden werden opgepakt omdat ze jood waren, de mensen die de afgelopen tijd gearresteerd omdat ze van terrorisme werden verdacht. En de meeste terroristen zijn heden ten dage nu eenmaal moslim.

Peej
01-10-2004, 20:19

Toch wel vreemd dat bij elke moord op of bij elke aanhouding van een Marokkaan wordt geroepen dat niemand er iets van snapt. Het ge- "Het was toch zo'n lieve jongen, hij deed nooit iemand kwaad!!!" is dan niet van de lucht. Totdat blijkt dat die lieve jongen toch wat op zijn kerfstok had. Met name bij (aspirant) moslim terroristen als Samir A. komt dit vaak voor. Vergeet dan echter niet dat in de terroristenhandboeken van Al Qaeda staat dat mensen die aanslagen aan het voorbereiden zijn niets moeten doen om op te vallen. Integendeel, ze moeten alles doen om geïntegreerd te lijken en om gewone vredelievende moslims te lijken. Op zo'n manier wekken ze de minste aandacht. En dat is nu ook de precies de houding die men bij Samir A. zag. Schijn bedriegt hier verschrikkelijk. Dat is iets wat wel duidelijk is. Dus roep niet te snel dat iemand een klutmarokkaan of een crimineel is. Maar ga er ook niet te snel van uit dat iemand die hier gearresteerd wordt bij voorbaat onschuldig is "omdat het zo'n lieve jongen is".

Pagina's : [1] 2 3 4 5