Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vrije Universiteit Amsterdam praat over sluierverbod

Pagina's : [1] 2 3 4

esiyaa
29-09-2004, 20:01

Vrije Universiteit praat over sluierverbod Uitgegeven: 29 september 2004 19:35 AMSTERDAM - De Vrije Universiteit in Amsterdam houdt maandag een openbaar debat over kledingvoorschriften. Het college van bestuur van de VU is van plan bindende kleding- en gedragsvoorschriften aan studenten op te leggen. Als dat doorgaat, mogen gezichtsbedekkende sluiers maar ook aanstootgevende kleding niet meer worden gedragen. Met het plan volgt de VU de Universiteit Leiden die heeft verboden dat studenten kledingstukken dragen die de "non-verbale communicatie" tussen student en docent ernstig beperken. Ruim een jaar geleden kwam minister Van der Hoeven (Onderwijs) met een richtlijn. Die maakt het mogelijk sluiers, maar ook petjes en bivakmutsen te verbieden. __________________________________________________ ______ Ik neem aan dat een docent er is om studenten les te geven, dus hoe kan een sluier de communicatie tussen student en docent nou beperken? Gaat de informatie er bij een gesluierde moeilijker in doordat ze gesluierd is? Gegroet,

anne3
29-09-2004, 20:03
ze hebben het geloof ik over gezichts bedekkende sluiers en niet over hoofddoeken. die gezichts bedekkende sluiers zijn bij mij op school allang verboden. dit is d8 ik niets nieuws

knorknor
29-09-2004, 20:09
Discriminatie! dat bivakmutsen niet meer mogen, mensen met bivakmutsen worden gediscrimineert het is toch heel gewoon om een bivakmuts in de klas op te hebben!

Scottie
29-09-2004, 20:20
Nou, als ik voor mijn pc zit, in mijn bunkerkelder heb ik een bivakmuts op. M'n moeder heeft hem gebreid, uit oude sokken. Grijs en met een ooggleuf: "Nou, jongen, nou lijkt je wel een moslimvrouw ... "sprak die oude en wijze vrouw. Die doek kan misschien maar die zotte narrenkap met die ooggleuf is echt een doek te ver. Laten die mensen toch naar een land gaan waar ze die doek op of om moeten. Wat willen die mensen toch hier? Maar goed, alle vooroordelen opzij gezet denk ik dat die vrouwen die doeken om hun hoofd wikkelen om verschoond te blijven van de hitsige blikken van die mannen. Zeggen ze zelf, daarom willen zo ook gekleed zwemmen, omdat die mannen van hetzelfde geloof niet van die vrouwen kunnen afblijven. Met hun ogen. Zolang een moslima nog denkt dat een man een stijve krijgt, in zijn broek of in zijn hoofd als zij hem een hand geeft, zolang zullen we nog getuige zijn van deze redelijk achterlijke vertoning. Scottie, gedeburkeerd.

an3sdej
29-09-2004, 20:21

Een sluierverbod is het minste dat ingevoerd mag worden.

appie666
29-09-2004, 20:25
Een sluierverbod is het minste dat ingevoerd mag worden. \ Jij vind dus dat men veel verder mag gaan in het ontnemen van 'moslimindentiteit'?

grendel
29-09-2004, 20:26
Zolang een moslima nog denkt dat een man een stijve krijgt, in zijn broek of in zijn hoofd als zij hem een hand geeft, zolang zullen we nog getuige zijn van deze redelijk achterlijke vertoning. Scottie, gedeburkeerd. Is het misschien dan niet beter om i.p.v. hoofddoekjes en chadors voor dames de kuisheidsgordel weer in te voeren voor de heren :D Als het toch allemaal om "een stijve" draait.......

esiyaa
29-09-2004, 20:38
Nou, als ik voor mijn pc zit, in mijn bunkerkelder heb ik een bivakmuts op. M'n moeder heeft hem gebreid, uit oude sokken. Grijs en met een ooggleuf: "Nou, jongen, nou lijkt je wel een moslimvrouw ... "sprak die oude en wijze vrouw. Die doek kan misschien maar die zotte narrenkap met die ooggleuf is echt een doek te ver. Laten die mensen toch naar een land gaan waar ze die doek op of om moeten. Wat willen die mensen toch hier? Maar goed, alle vooroordelen opzij gezet denk ik dat die vrouwen die doeken om hun hoofd wikkelen om verschoond te blijven van de hitsige blikken van die mannen. Zeggen ze zelf, daarom willen zo ook gekleed zwemmen, omdat die mannen van hetzelfde geloof niet van die vrouwen kunnen afblijven. Met hun ogen. Scottie, Waarom moet een moslimvrouw haar lichaam tentoonstellen aan anderen? Ze wil mannen buiten haar gezin niet aantrekken en opvallen. De vrouw in de islam is voor haar man en niet voor iedereen. De vrouw in de islam is buiten bedekt en binnen een diamant. Ik heb een keer iemand dit horen zeggen: "Waarom zou goud beschermd worden en bewaard worden in een plek waar niet iedereen eraan kan komen? Wanneer iedere persoon aan het stuk goud komt dan zal de waarde van dat goud niet meer hetzelfde zijn." Zolang een moslima nog denkt dat een man een stijve krijgt, in zijn broek of in zijn hoofd als zij hem een hand geeft, zolang zullen we nog getuige zijn van deze redelijk achterlijke vertoning. Waarom mag een moslima geen hand geven aan een vreemde man? Om verleidingen te voorkomen etc. "Het begint met een blik dan een knik, een glimlach, een handje, een praatje, en dan het warmte van het bed."

knorknor
29-09-2004, 20:42
Scottie, Waarom moet een moslimvrouw haar lichaam tentoonstellen aan anderen? Ze wil mannen buiten haar gezin niet aantrekken en opvallen. De vrouw in de islam is voor haar man en niet voor iedereen. De vrouw in de islam is buiten bedekt en binnen een diamant. Ik heb een keer iemand dit horen zeggen: "Waarom zou goud beschermd worden en bewaard worden in een plek waar niet iedereen eraan kan komen? Wanneer iedere persoon aan het stuk goud komt dan zal de waarde van dat goud niet meer hetzelfde zijn." Waarom mag een moslima geen hand geven aan een vreemde man? Om verleidingen te voorkomen etc. " En wat heeft dat hele verhaal van jou te doen met een stukje doek op je hoofd? De eerste man die zegt "O, geil ik kan het haar zien" die moet ik nog tegen komen. Dus wat is de big deal :confused:

esiyaa
29-09-2004, 20:45
En wat heeft dat hele verhaal van jou te doen met een stukje doek op je hoofd? De eerste man die zegt "O, geil ik kan het haar zien" die moet ik nog tegen komen. Dus wat is de big deal :confused: Nee knor knor. De sluier betekend niet alleen maar een stukje doek op je hoofd. Dat is de kleding en ook de houding van een vrouw. De doek die sommige dames om hun hoofd binden en er een strak truitje en spijkerbroekje bij doen, is niet islamitisch.

grendel
29-09-2004, 20:46
En wat heeft dat hele verhaal van jou te doen met een stukje doek op je hoofd? De eerste man die zegt "O, geil ik kan het haar zien" die moet ik nog tegen komen. Dus wat is de big deal :confused: Dus jij wordt niet geil van een mooie bos haar, eventueel krullend, die teder langs de hals van een mooie dame dartelen. Ja, ja ,........maak dat de kat of varken maar wijs :D

Raihana
29-09-2004, 20:49
Scottie, Waarom moet een moslimvrouw haar lichaam tentoonstellen aan anderen? Ze wil mannen buiten haar gezin niet aantrekken en opvallen. De vrouw in de islam is voor haar man en niet voor iedereen. De vrouw in de islam is buiten bedekt en binnen een diamant. Ik heb een keer iemand dit horen zeggen: "Waarom zou goud beschermd worden en bewaard worden in een plek waar niet iedereen eraan kan komen? Wanneer iedere persoon aan het stuk goud komt dan zal de waarde van dat goud niet meer hetzelfde zijn." Waarom mag een moslima geen hand geven aan een vreemde man? Om verleidingen te voorkomen etc. "Het begint met een blik dan een knik, een glimlach, een handje, een praatje, en dan het warmte van het bed." Machallah.. Heel mooi verwoord.. :)

anne3
29-09-2004, 20:50
het hoofdhaar van iemand is iets wat je iedere dag ziet dat is nou niet iets om geil van te worden nee. kale mannen kunnen ook heel knap zijn. kijk maar naar david backem. maar dat heeft wijnig met zn haar te maken. meer zn hele uitstraling

knorknor
29-09-2004, 20:53
Nee knor knor. De sluier betekend niet alleen maar een stukje doek op je hoofd. Dat is de kleding en ook de houding van een vrouw. De doek die sommige dames om hun hoofd binden en er een strak truitje en spijkerbroekje bij doen, is niet islamitisch. Maar ik heb het alleen over dat hoofddoekje, De rest van de kleding zal mij een zorg zijn, word ook en zal ook wel nooit ter sprake worden gebracht. Vooral omdat het hoofddoekje helemaal niets iets sexueels interresants verbergt, wat ik overgens wel verschrikkelijk hypocriet vind is de parfum walm die om moslima's heen hangt* , is dat wel islamitich :confused: * parfumwalmen vind ik ook niet sexueelaantrekkelijk, maar volgens mij is het wel de opzet dat dit zo moet zijn, ik word er vooral als ik niet gegeten heb verschrikkelijk misselijk van.

knorknor
29-09-2004, 20:54

Dus jij wordt niet geil van een mooie bos haar, eventueel krullend, die teder langs de hals van een mooie dame dartelen. Ja, ja ,........maak dat de kat of varken maar wijs :D Waar ik wel geil van word is een kaal roze koppie en een krulstaartje :)

Pagina's : [1] 2 3 4