Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : vraagje over de marokkaanse consulaat

Pagina's : [1] 2

toety
28-09-2004, 21:20

:) Sellam ailkom. Ik had een vraagje. Ik heb een vriendin en ze is verliefd geworden op een marokkaanse jongen. Die jongen maakt papieren bij een nederlands meisje voor geld. Maar nu willen ze trouwen maar die nederlands meisje wilt het stop zetten. Hij heeft haar 7 duizend euro betaald voor maar 1 jaar.Ze is nu bang dat die nederlands meisje stop zet en dat ie ze papieren niet klaar heeft. mijn vriendin kan niet voor hem zijn papieren afmaken door omstandigheden. Nu is mijn vraag aan jullie kunnen hun gewoon trouwen op het marokkaans.en dat wel die nederlands meisje ze papieren afmaakt. Want ze moet het toch afmaken hoe dan ook.En me vriendin vind het zonde als ze papieren niet afmaakt. Dus stel dat ze zouijza op het marokkaans doen kan de nederlandse wet het dan zien? Alvast bedankt namens mijn vriendin :)

liefduifje
28-09-2004, 22:07
volgens mij is het zo dat voordat je marokkaanse zewzjia doet bij het consulaat, moet je eerst voor de Nederlandse wet getrouwd zijn. Indien daar geen sprake van is, kan er denk ik niet bij het consulaat 'getrouwd' worden, maar allah o 3alm, misschien is het toch anders

imzouren21
28-09-2004, 22:26
dat kan niet als eerst moet je een huwelijskakte hebben van de hollanders, en je weet bij nederlanders kan je niet met twee vrouwen tegelijk getrouwd zijn. En met NL. trouwboekje ga je dan naar de consulaat, die ook weer vraagt of je al eerder getrouwd bent geweest. maar je kunt het t best vragen bij de marokkaanse consulaat, t lijkt me wel sterk dat ze het doen, maarja je kunt het altijd proberen

toety
28-09-2004, 23:09
soekraan ik zal het tegen haar zeggen :D

miss_burberry
29-09-2004, 00:31

Of ze moeten zawzija in marokko doen :moe: Hier doet de consulaat het echt niet zonder NL trouwboekje.. Dat heeft iemand laatst ook al gevraagd. Tenzij ze allebei marokkaanse nationaliteit hebben. Dan doen ze het wel.. Dan hoef je niet eerst voor de nederlandse wet te trouwen.. Maar ze vragen bij het afsluiten van een marokkaanse huwelijksakte, een bewijs dat je nog nooit eerder getrouwd bent, of een bewijs dat je gescheiden bent. Ik weet niet hoe ze gaan reageren als hij zegt dat hij nog met een nederlandse is getrouwd :maf: Heel veel succes toegewenst aan je vriendin :D

el_mouslima
29-09-2004, 09:46
jeps eerst moet je onder nederlandse wet getrouwd zijn voordat je onder t marokkaanse wet kunt trouwen... vele weten dat niet..ik merk dat zelf omdat ik momenteel stage loop bij Marokkaanse Consulaat...en ja een zuster hier boven had gelijk..of ze gaan in maroc trouwen maar daar heeft ze weinig aan he..dan kan ze hem niet weer hier heen brengen... t is geen pretje voor je vriendin..ze heeft nu weinig kans...meskiena moge allah haar bijstaan

toety
29-09-2004, 12:36
emin meskinna :( ze willen graag trouwen met elkaar :) ik zal het tegen haar zeggen hij staat in geschreven dat hij samen woont met zijn nederlandse vriendin soekraan bezaff :D

samimosam
29-09-2004, 12:40
Salam aliekoum, Veel mensen vergeten dat wanneer je zawaz 3orfi doet, dus trouwen in de moskee met een imam erbij, je dan al man en vrouw bent. Trouwen op het consulaat of op het gemeentehuis in Nederland is maar een formaliteit.... maha Salama! :zwaai:

dolfijntje1978
29-09-2004, 12:42
inderdaad , je bent verplicht om voor de nederlands wet EERST te huwen en dan voor het mar consulaat ALLEEN als je de nederlandse nationaliteit hebt !!

miss19oujdia
29-09-2004, 13:51
meid als je die jonge geen papieren heeft en zij wel dus hij heeft geen nederlandse nationaliteit dan kan ze gewooon bij marokkaanse consulaat gaaan trouwen hoor weet niet waar jullie het over hebben ga bij consulaat langs en zij vertellen je meer

welo
29-09-2004, 15:09
meid als je die jonge geen papieren heeft en zij wel dus hij heeft geen nederlandse nationaliteit dan kan ze gewooon bij marokkaanse consulaat gaaan trouwen hoor weet niet waar jullie het over hebben ga bij consulaat langs en zij vertellen je meer Nou ik dacht het niet heb laast nog gebeld en je moet eerst op z'n Nederlands trouwen voordat je bij de consulaat op z'n Marokkaans kan trouwen. Dit zijn de nieuwe regels om bv te voorkomen dat 2 mensen bij elkaar wonen en op z'n marokkaans wel getrouwd zijn en op z'n nederlands niet allebei een bijstandsuitkering ontvangen( 1 van de redenen). Dus miss19oujdia denk dat de mensen wel weten waar ze het over hebben alleen dat jij het niet weet!

miss19oujdia
29-09-2004, 21:40
Maar luister meid ik weet ook wel waar ik het over hem heb mensen hier in me omgevind die is getrouwd met een ili hier in nederland zij hoefde niet voor de hollandse wet te trouwen dus i know

el_mouslima
29-09-2004, 22:07
hmmmmmmmmmmmmm nou miss oujda ik weet niet waar je die info vandaan haalt...maar ik dacht t niet lieve schat... zo gaat t be3da in den bosch NIET te werk...eerst moet je onder NEDERLANDSE wet getrouwd zijn en dan pas kun je onder MAROKKAANS WET gaan trouwen

miss19oujdia
30-09-2004, 22:54
ja ik weet lieve schattten zo ben ik oook getrouwd eerst nederlandse dan marokkkaanse maaar als je man nog geeen papieren heeft kan je moeilijk bij nederlandse gaaan trouwen toch dusssss dan mogen zij allleeen voor de marokkkaanse wetttttt

el_mouslima
30-09-2004, 23:26

jaa dus in marokkoooooooooooooo oujdia je moet niet dingen gaan vertellen die misschien niet eens kloppen!!! DUS T BESTE DAMENS IS TOCH GEWOON FF BELLEN!!

Pagina's : [1] 2