Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Liefde tussen Marokkaanse en Nederlander

Pagina's : [1] 2

LZN
28-12-2002, 15:26

Ik als Nederlander ben helemaal verliefd geworden op een gelovige getrouwde moslim-moeder. Deze liefde is wederzijds, een mooiere liefde bestaat volgens ons niet. Zij wilt scheiden van haar Marokkaanse man, ze vinden allebei dat ze te vroeg en ondoordacht getrouwd zijn (19 en 21j). Nu 5 jaar later hebben ze hier allebei spijt van. Dus dat is niet het probleem. Probleem is dat ze van mij vraagt dat ik moslim wordt. In ieder geval noodzakelijk om haar te kunnen trouwen (op papier). Maar hoe word je van de ene op de andere dag gelovig? Ik heb alles over voor haar, maar dit is iets dat recht uit je hart komt. Heel moeilijk voor een nuchtere NL. Heeft iemand een gelijke ervaring of tips?? :Iluvu:.

Tifah
28-12-2002, 15:35
Lastig. Ik zou niet weten watvoor advies ik jou zou kunnen geven. Just follow your heart en dan maar hopen dat het vanzelf komt.

emsoem
28-12-2002, 15:37
ik zou het niet weten hoor.... maar ja zoasl tifah zei ^^^yust follow your heart... =emsoem=

Liloesh
28-12-2002, 15:39
Origineel gepost door emsoem ik zou het niet weten hoor.... maar ja zoasl tifah zei ^^^yust follow your heart... =emsoem= same for me...meer kan ik niet zegge

Tnawie
28-12-2002, 15:40

als zij het goed wil doen, dan moet jij moslim worden.. ps: zo erg is de islam ook weer nie

Letizia
28-12-2002, 15:40
zal wel moeilijk worden, je zal door de zure appel heen moeten bijten... maar geef niet op en vecht ervoor, die liefde zal er sterker door worden en ik hoop dat het goedkomt !! DUIMEN HAHAHAH

emsoem
28-12-2002, 15:54
Origineel gepost door suggerbabe same for me...meer kan ik niet zegge waarom niet als ze van elkaar houden??? de beste vriendin van mijn moeder hier in roosendaal heeft ook een nederlandse man...alleen zei is geen moslim meer...maarjah haar probleem... =emsoem=

Ali_Z
28-12-2002, 17:06
Origineel gepost door joost1908 Probleem is dat ze van mij vraagt dat ik moslim wordt. Ach jongen...dat kan je toch geen probleem noemen. Het is de beste eis die een vrouw kan stellen aan haar man. successsssssssssssssssssssssssss Ali Z

FleuRdeMieL
29-12-2002, 16:24
Je moet pas Islamiet worden als je er zelf ook in geloof en Allah echt als jouw God accepteerd.Hij ziet alles , dus het lijkt mij dat Hij het ook ziet als je je bekeert voor een vrouw en niet voor Hem...En ik geloof dat dat dus wel de bedoeling is..Niet om het jezelf makkelijker te maken , maar omdat je echt voelt en aanvaard dat Hij JOUW God is// In ieder geval succes met je keuzes

APOLLO
29-12-2002, 16:32
JIJ BENT IEMAND DIE EEN HUWELIJK OM ZEEP HELPT. MEVROUW IS GETROUWD. SOMS ZIT HET TEGEN IN HET LEVEN. DENK NA VOOR JE MEER KAPOT MAAKT DAN JE DENKT. IK HOOP DAT ZE GEEN KINDERNE HEBBEN. IS MISSCHIEN EEN BOTTE REACTIE, MAAR IK HOU ER NIET VAN OM NAAR DE MOND TE PRATEN....LIKE FOLLOW YOUR HEART AND BLABLABLA. BEZINT EER GE BEGINT MANNEKE. DE GROETEN :zwaai:

al_hamka
29-12-2002, 16:34
Als je besluit om Moslim te worden moet het wel uit je hart komen anders heeft het geen zin. En wat zal haar familie ervan vinden? Je ziet vaak dat een Marokkaanse jongen met een Nederlands meisje trouwt maar andersom komt weinig voor. Veel succes met het maken van een keus :goedzo: ** SouSou **

Lady_moi
29-12-2002, 16:36
buh I dunno

MevrNasiha
29-12-2002, 17:04
Ten eerste vind ik het echt goed van je dat je interesse toont in de Islam! Ten tweede (zoals een paar hier al zeiden) bekeren tot de Islam heeft pas zin wanneer het diep uit je hart komt en de liefde hebt voor ALLAH. Ten derde wat er tegenwoordig op de wereld wordt gezegd over de Islam moet je maar met een korreltje zout nemen (just propaganda). Ten derde ik ken veel Nederlanders die bekeerd zijn tot de Islam en hebben eindelijk rust gevonden in hun dagelijks doen en laten. Ten vierde ik hoop dat je er goed over zult na gaan denken voordat je je beslissingen gaat nemen. Tot slot ik wil wel horen of we weer een moslimbroeder bij hebben gekregen!! Moge ALLAH jullie allemaal wijsheid bijbrengen! Maga Salama....

MevrNasiha
29-12-2002, 17:06
En als je toch bedenkt en niet tot de Islam bekeert denk ik toch dat jullie relatie op den duur zal gaan botsen en daarmee doen jullie elkaar alleen maar verdriet!

Najib26
29-12-2002, 17:11

Origineel gepost door joost1908 Ik als Nederlander ben helemaal verliefd geworden op een gelovige getrouwde moslim-moeder. Deze liefde is wederzijds, een mooiere liefde bestaat volgens ons niet. Zij wilt scheiden van haar Marokkaanse man, ze vinden allebei dat ze te vroeg en ondoordacht getrouwd zijn (19 en 21j). Nu 5 jaar later hebben ze hier allebei spijt van. Dus dat is niet het probleem. Probleem is dat ze van mij vraagt dat ik moslim wordt. In ieder geval noodzakelijk om haar te kunnen trouwen (op papier). Maar hoe word je van de ene op de andere dag gelovig? Ik heb alles over voor haar, maar dit is iets dat recht uit je hart komt. Heel moeilijk voor een nuchtere NL. Heeft iemand een gelijke ervaring of tips?? :Iluvu: Zo jij hebt dus een huwelijk kapot gemaakt, iets heiligs in de islam. Had je niet kunnen wachten totdat ze zou gaan scheiden? Of ben jij de oorzaak dat ze wil gaan scheiden. Erg verwerpelijk wat je hebt gedaan. De meiden die een relatie aangaan met een niet-islamitische Nederlander zijn over het algemeen geen praktiserende moslima's. Een moslim mag ten eerste geen relatie voor het huwelijk aangaan en alleen trouwen met een andere moslim. Aan jou te horen wil je alleen voor haar moslim worden, een schijnmoslim dus.

Pagina's : [1] 2