Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : uhmmm... een vraagje

Pagina's : [1] 2

sabryn
27-12-2002, 19:31

eeen heleee fijne goedenavond!! ik heb een vraagje aan iedereen: ik vraag me af in hoeverre jullie je nederlands/marokaans/belgisch voelen.. vinden juliie dat je genoeg bent geintegreerd in nederland/belgie zijn jullie bereid om voorgoed naar marokko ( algerije, tunesie,turkije) terug te keren als de kans zich zou voordoen. ik persoonlijk zou nooit in marokko voorgoed kunnen wonen..ik ben hier bijna mijn hele leven op gegroeid en zou me niet kunnen voorstellen hoe mijn leven daar zou zijn. ik denk dat ik dan altijd een soort van heimwee naar nederland zal krijgen. begrijp me niet verkeerd, ik ben echt gek op marokko maarre.. het is gewoon nou eenmaal zo. ben nieuwsgierig hoe jullie erover denken liefs, sabrynaatje

Kifassh
27-12-2002, 23:38
Salaam, Zelf ben ik in Nederland geboren en getogen, maar ik voel me zowel in Nederland als in Marokko thuis. Ik voel me gewoon een moslima meid een Marokkaanse, want dat ben ik!! Of ik terug zou kunnen naar Marokko? Dat hangt er vanaf en als Allah wil waarom niet, dan hamdoelillah. Het is wel mijn vaderland en zeker de land waar ik wil sterven insha Allah. Zoals ik nu heimwee heb naar Marokko zal ik het ook in Marokko hebben voor Nederland, dus heimwee zal ik zoiezo hebben!!! Groetjes, een zuster :zwaai:

masrawy
28-12-2002, 12:06
ik voel mezelf echt 100% egyptenaar.. 00000,00% nederlander.. Ik ben ook hier geboren & getogen.. Ik vind mezelf wel genoeg geintegreerd, maar die hollanders vinden natuurlijk weer van niet.. maar veranderen zullen ze me toch nooit.. Hier voel me alleen thuis als ik met iedereen ben behalve nederlanders.. met de rest voel ik me gewoon op m`n gemak.. :D Ik zou wel in egypte willen wonen, maar zoals al gezegd weet ik niet of dat wel zo makkelijk gaat.. ik ben toch meer gewend natuurlijk op m`n leventje hier.. :rolleyes: Wel zou ik het echt willen proberen later als ik insha'allah klaar ben met m`n studie, om daar een paar jaar te wonen.. als dat dan goed gaat dat ik dan besluit om toch daar te blijven. Salaam :zwaai:

masrawy
28-12-2002, 12:07
Origineel gepost door sabryn eeen heleee fijne goedenavond!! klopt dit?????? :hihi:

freedom23
28-12-2002, 12:46

Origineel gepost door masrawy klopt dit?????? :hihi: Hahahahaha masrawy die iemand op een foutje wijst :giechel: :giechel: YOU MAKE MAMA PROUD :D

Farid130
28-12-2002, 16:27
Origineel gepost door sabryn eeen heleee fijne goedenavond!! ik heb een vraagje aan iedereen: ik vraag me af in hoeverre jullie je nederlands/marokaans/belgisch voelen.. vinden juliie dat je genoeg bent geintegreerd in nederland/belgie zijn jullie bereid om voorgoed naar marokko ( algerije, tunesie,turkije) terug te keren als de kans zich zou voordoen. ik persoonlijk zou nooit in marokko voorgoed kunnen wonen..ik ben hier bijna mijn hele leven op gegroeid en zou me niet kunnen voorstellen hoe mijn leven daar zou zijn. ik denk dat ik dan altijd een soort van heimwee naar nederland zal krijgen. begrijp me niet verkeerd, ik ben echt gek op marokko maarre.. het is gewoon nou eenmaal zo. ben nieuwsgierig hoe jullie erover denken liefs, sabrynaatje Hallo, Nogal een retorische vraag. Als men eenmaal gewend is aan een verzorgingsstaat zal men dromen (wellicht) van terugkeer, echter zal de onzekerheden die met deze eventuele terugkeer gepaard zullen gaan een permanent verblijf garanderen. In ons vaderland zullen we begraven worden, echter zullen onze zielen gevormd zijn door het poldermodel!

mimi3000
28-12-2002, 17:57
Uhm....nou waar zal ik beginnen...Ik voel me zowel Nederlands als Marokkaans. ALs ik in Nederland ben voel ik me echt een marokkaan en als ik in Marokko ben zeggen ze dat ik een Nederlander ben dus voel ik me daar meestal een marokkaan. Op de vraag of ik voorgoed in Marokko zou kunnen wonen kan ik niet echt antwoord geven. Ik ben dol op Marokko, echt waar ik hou van dat land van de mensen en van de cultuur maarrruh....ik ken Marokko allleen van de zomer. Ik denk dat je daar eerst moet zijn geweest als het gewone leven verder gaat zodat je ook een beetje kan proeven van het echte leven in Marokko. Dat was mijn mening...PeAcE

sabryn
28-12-2002, 18:11
hallo!! ik zie dat de meningen allemaal uiteen lopen... bedankt voor jullie reacties, echt leuk om te lezen hoe je er persoonlijk tegenover staat liefs, sabrynaatje

sabryn
28-12-2002, 18:13
Origineel gepost door fatoshhamarosh salaam, ik denk er zelf ook precies zo over! die heimwee blijft! trouwens, heet je echt sabryn?? das echt zo een mooie naam vind ik!!!!! boessa Fatosh_Hamarosh :zwaai: nee het is niet echt mijn naam maar ik vondt deze nickname simpel en niet te opvallend....en mooi uiteraard!

sabryn
28-12-2002, 18:15
Origineel gepost door masrawy klopt dit?????? :hihi: als je even kijkt hoe laat het was toen ik die discussie startte, dan kun je zien dat het AVOND was...hihihi dus het klopt wel degelijk masrawy liefs, sabrynaatje

Zelfkritiek
28-12-2002, 19:43
Origineel gepost door masrawy ik voel mezelf echt 100% egyptenaar.. 00000,00% nederlander.. Ik ben ook hier geboren & getogen.. Ik vind mezelf wel genoeg geintegreerd, maar die hollanders vinden natuurlijk weer van niet.. maar veranderen zullen ze me toch nooit.. Hier voel me alleen thuis als ik met iedereen ben behalve nederlanders.. met de rest voel ik me gewoon op m`n gemak.. :D Ik zou wel in egypte willen wonen, maar zoals al gezegd weet ik niet of dat wel zo makkelijk gaat.. ik ben toch meer gewend natuurlijk op m`n leventje hier.. :rolleyes: Wel zou ik het echt willen proberen later als ik insha'allah klaar ben met m`n studie, om daar een paar jaar te wonen.. als dat dan goed gaat dat ik dan besluit om toch daar te blijven. Salaam :zwaai: Lekker he? Het leven in Nederland, natuurlijk ben je daar aan gewend! We zijn hier vreselijk verwend met z'm allen. Goede scholen, universiteiten, ziekenhuizen, sociale voorzieningen, voldoende voedsel voor iedereen, je mag (bijna) alles zeggen wat je denkt, iedereen kan goed geld verdienen als hij / zij dat zelf echt wilt, gelijke rechten voor man en vrouw, homo en hetero, enzovoort enzovoort. Probeer dat maar eens te halen in Egypte... Ik weet zeker dat je het nog geen 3 maanden volhoudt daarzo. We zijn verwend!

sabryn
28-12-2002, 20:10
Origineel gepost door Zelfkritiek Lekker he? Het leven in Nederland, natuurlijk ben je daar aan gewend! We zijn hier vreselijk verwend met z'm allen. Goede scholen, universiteiten, ziekenhuizen, sociale voorzieningen, voldoende voedsel voor iedereen, je mag (bijna) alles zeggen wat je denkt, iedereen kan goed geld verdienen als hij / zij dat zelf echt wilt, gelijke rechten voor man en vrouw, homo en hetero, enzovoort enzovoort. Probeer dat maar eens te halen in Egypte... Ik weet zeker dat je het nog geen 3 maanden volhoudt daarzo. We zijn verwend! daar zit iets in van waarheid! dit geldt eigenlijk ook voor marokko..als je al deze 'luxe' hier gewend bent dan zal het leven in je geboorteland wel misschien tegen vallen... vind ik dan

masrawy
28-12-2002, 21:55
Origineel gepost door Zelfkritiek Lekker he? Het leven in Nederland, natuurlijk ben je daar aan gewend! We zijn hier vreselijk verwend met z'm allen. Goede scholen, universiteiten, ziekenhuizen, sociale voorzieningen, voldoende voedsel voor iedereen, je mag (bijna) alles zeggen wat je denkt, iedereen kan goed geld verdienen als hij / zij dat zelf echt wilt, gelijke rechten voor man en vrouw, homo en hetero, enzovoort enzovoort. Probeer dat maar eens te halen in Egypte... Ik weet zeker dat je het nog geen 3 maanden volhoudt daarzo. We zijn verwend! gelijke rechten voor homo`s ben ik niet mee eens.. maar dat is andere topic :D ik geef ook toe dat ik `t hier beter heb dan egypte qua geld dan.. maar er is wel 1 ding.. al m`n familie woont daar in egypte.. en ik heb er alles voor over om daar bij hun te leven.. Familie vind ik veeel belangrijker dan luxer leven..

Zelfkritiek
28-12-2002, 22:01
Origineel gepost door masrawy gelijke rechten voor homo`s ben ik niet mee eens.. maar dat is andere topic :D ik geef ook toe dat ik `t hier beter heb dan egypte qua geld dan.. maar er is wel 1 ding.. al m`n familie woont daar in egypte.. en ik heb er alles voor over om daar bij hun te leven.. Familie vind ik veeel belangrijker dan luxer leven.. Ik zou er ook niet aan moeten denken dat ik zonder de nabijheid van mijn familie zou moeten leven, gelijk heb je....

Pagina's : [1] 2