Bekijk originele versie : Spanje eist opheldering Bush over Irak
BanderasH
25-09-2004, 15:32
NEW YORK - Spanje eist opheldering van de Amerikaanse regering over een uitspraak van president Bush dat de terugtrekking van Spaanse troepen uit Irak het terrorisme in het Arabische land heeft versterkt.
Dat heeft de Spaanse minister van Buitenlandse Zaken Miguel Antonio Moratinos vrijdag meegedeeld tijdens een bezoek aan het hoofdkwartier van de Verenigde Naties in New York. Bush liet zich donderdag in het bijzijn van de Iraakse president Iyad Allawi ontvallen "dat zij (de terroristen) zijn aangemoedigd toen Spanje zich uit Irak terugtrok
knorknor
25-09-2004, 19:08
Dat is toch ook zo, Spanje had zich ook niet uit Irak moeten terugtrekken, toegeven aan terrorisme is het stomste wat je kan doen. De reden waarom er nog amper vliegtuigen worden gekaapt de afgelopen 15 jaar is om dat ieder land in de wereld de vliegtuigen bestormde in plaats van te onderhandelen met de gijzelaars.
FAITHLESS
25-09-2004, 19:20
Dat is toch ook zo, Spanje had zich ook niet uit Irak moeten terugtrekken, toegeven aan terrorisme is het stomste wat je kan doen. De reden waarom er nog amper vliegtuigen worden gekaapt de afgelopen 15 jaar is om dat ieder land in de wereld de vliegtuigen bestormde in plaats van te onderhandelen met de gijzelaars.
Spanje deed wat de meeste landen niet durfden , het zich los rukken uit de klauwen van de VS. Dat de vorige PM van Spanje graag met wereld leiders om ringt werd , was tegen het zere been van de Spaanse bevolking .
De nieuwe PM van Spanje heeft altijd gezegt dat hij de Spaanse troepen uit Irak terug zou trekken wanneer hij gekozen wordt als PM.
Het enige wat hij deed , was de belofte nakomen die hij deed .
Het heeft eigenlijk niets te maken met de aanslagen in Madrid .
knorknor
25-09-2004, 19:40
Maar heel toevallig waren de aanslagen vlak VOOR de verkiezingen.
KING_ZITA
25-09-2004, 20:06
Maar heel toevallig waren de aanslagen vlak VOOR de verkiezingen.
Seems as if detective dipshit is up to something...
Zita.
De terroristen zien het in elk geval als een overwinning, en daar gaat het om. Daarom was het een foute beslissing.
KING_ZITA
25-09-2004, 20:10
De terroristen zien het in elk geval als een overwinning, en daar gaat het om. Daarom was het een foute beslissing.
Was die oorlog een goede beslissing? Wil de echte terrorist nu opstaan?
Zita.
knorknor
25-09-2004, 20:11
Seems as if detective dipshit is up to something...
Zita.
Ik vind nog precies hetzelfde als wat ik direct na de aanslag vond, Spanje had met onmiddelijke ingang zijn troepenmacht in dat land moeten verdubbelen, en bekendmaken dat na de volgende aanslag de troepenmacht nogmaals verdubbeld zouden worden.
Dus helemaal niets "up to something..." het was gewoon heeeeel stom van Spanje om zich terug te trekken. NOOIT aan terrorisme toegeven, als het middel niet blijkt te werken dan stopt het vanzelf.
Was die oorlog een goede beslissing? Wil de echte terrorist nu opstaan?
Zita.
Volgens veel Irakezen wel.
KING_ZITA
25-09-2004, 20:15
Ik vind nog precies hetzelfde als wat ik direct na de aanslag vond, Spanje had met onmiddelijke ingang zijn troepenmacht in dat land moeten verdubbelen, en bekendmaken dat na de volgende aanslag de troepenmacht nogmaals verdubbeld zouden worden.
Dus helemaal niets "up to something..." het was gewoon heeeeel stom van Spanje om zich terug te trekken. NOOIT aan terrorisme toegeven, als het middel niet blijkt te werken dan stopt het vanzelf.
Het was heel stom van Spanje om in eerste instantie achter de VS aan te hollen. Als er geen Spaanse soldaten in Irak zaten, waar ze niks te zoeken hebben, hoefden ze zich daar ook niet uit terug te trekken.
Zita.
KING_ZITA
25-09-2004, 20:16
Volgens veel Irakezen wel.
Recente statistieken wijzen uit dat 90% van de Irakezen voor het tegendeel gaat.
Zita.
knorknor
25-09-2004, 20:26
Recente statistieken wijzen uit dat 90% van de Irakezen voor het tegendeel gaat.
Zita.
Een Recente statistiek heeft aangetoont dat 80% van de statistieken niet klopt.
Zita.
Bron? Het lijkt me sterk dat 90% van de mensen liever nog onder Saddam geleefd had.
En wat wil je eigenlijk zeggen met het argument dat de oorlog fout was? Dat het daarom ook "ok" was om 300 onschuldige burgers te vermoorden?
Daarbij gaat het hier niet om de vraag of de oorlog een goed idee was. Het gaat erom of de terugtrekking van de Spaanse troepen na de aanslag een goed idee was, of dat het het terrorisme heeft versterkt. Naar mijn mening heeft het dat inderdaad. Als je toegeeft aan terrorisme onstaat er alleen maar meer terrorisme.
KING_ZITA
25-09-2004, 22:08
Een Recente statistiek heeft aangetoont dat 80% van de statistieken niet klopt.
Je posting hoort duidelijk bij die 8 op de 10.
Zita.
KING_ZITA
25-09-2004, 22:12
Bron? Het lijkt me sterk dat 90% van de mensen liever nog onder Saddam geleefd had.
En wat wil je eigenlijk zeggen met het argument dat de oorlog fout was? Dat het daarom ook "ok" was om 300 onschuldige burgers te vermoorden?
Daarbij gaat het hier niet om de vraag of de oorlog een goed idee was. Het gaat erom of de terugtrekking van de Spaanse troepen na de aanslag een goed idee was, of dat het het terrorisme heeft versterkt. Naar mijn mening heeft het dat inderdaad. Als je toegeeft aan terrorisme onstaat er alleen maar meer terrorisme.
Je geeft er een nieuwe wending aan. Negen op de tien Irakezen is tegen het optreden van de Amerikanen. Dat wil niet zeggen dat ze liever onder Saddam zouden verkeren.
Wat ik voorts wil zeggen is dat die oorlog eerder terroristen heeft doen opstaan dan dat terroristen tot die oorlog hebben uitgenodigd. Rare zaak toch dat je een volkswoede over je heen roept als je een land bezet. Zeg het maar als ik een tekening voor je moet maken als je het nog niet snapt.
Zita.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.