Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Celstraf geëist tegen loverboys (LET OP! Artikel bevat mogelijk namen van verdachten!

Pagina's : [1] 2

AlZawahiri
25-09-2004, 12:05

DEN HAAG - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft vrijdag voor de rechtbank in Den Haag gevangenisstraffen geëist van anderhalf jaar tegen de 20-jarige ****** en twee jaar tegen de 26-jarige **********. uit Den Haag. Het OM verdenkt de mannen van het in de prostitutie dwingen van twee minderjarige meisjes uit Veenendaal. De vermeende loverboys uit Den Haag zelf ontkenden dat ze de bewuste meisjes van 15 en 16 jaar kenden. Het oudste meisje zou eerst verliefd zijn geworden op de jongste Hagenaar en later op zijn oudere vriend. Volgens haar hielpen de twee haar om weg te lopen uit haar woonplaats. Haar vriend vertelde haar dat hij geldproblemen had en binnen korte tijd werkte ze voor hem als prostituee in ******buurten. De tiener had veel problemen thuis. Ook haar 15-jarige vriendin had het moeilijk met haar ouders. Ze besloot het voorbeeld van haar vriendin te volgen. Nadat de twee verdachten haar zouden hebben 'ingewerkt' zouden ze haar ook naar slechte buurten hebben gebracht om voor hen te werken. Tussen 18 maart en 27 april zouden ze iedere nacht hebben ge******d. Hun verdiensten, ongeveer 200 euro per nacht, droegen ze af aan de mannen. De Hagenaars zouden hun streng hebben gecontroleerd en aanwijzingen hebben gegeven over hoe ze zich moesten gedragen tegen de klanten. Zij telden zelfs de condooms na om te kijken of de meisjes geen geld achterlieten.

Hoogervorst
25-09-2004, 12:10
Doe even normaal joh.

Rebel666
25-09-2004, 12:11
Wie zegt dat het Marokkanen zijn, een van hun is volgens mij Surinaams.

rachiDDD
25-09-2004, 12:23
Er is geen wet die het vermelden van namen van verdachten verbiedt. Er bestaat wel een afspraak hierover tussen de verschillende media. Racisten? Nederlandse vedachten zoals Fons, Volkert, Holleeder, Van Hout en Big Willem worden voluit bij naam genoemd, waarom marokkanen dan niet? Niet zo zeuren, alzawadinges! Luister Homo, het is zeker verboden om de achternaam voluit te vermelden. Met Volkert van der G. zie je dat zijn achternaam is weggelaten. Hoe denk je dat iedereen met dezelfde achternaam nu wordt aangekeken, fmailie of niet.

Huey
25-09-2004, 13:12

Er is inderdaad geen wet die het vermelden van namen verbied. En waarom zouden wij respect hebben voor de privacy van die klootzakken, leg mij dat eens uit. Zij moeten maar met de concequenties van hun daden leven, en niet zeiken.

rachiDDD
25-09-2004, 13:15
In welke wet staat dat? Zoek het eens op? Succes ermee. Ik kende Volkert van der Graaf niet tot het moment dat zijn naam in de krant stond. Jij wel? En er is geen krant die gestraft is voor het vermelden van zijn volledige naam. Er zijn veel mensen die Van der Graaf heten. Het is een beetje achterlijk om te denken dat die mensen last van een "Volkert imago" zouden hebben. Maar ja, iemand die mij aanspreekt met "homo" is natuurlijk ook een beetje achterlijk. :zwaai: je begrijpt wel wat ik bedoel. Van der Graaf is een nederlandse naam, dus moeilijk zal hij het niet krijgen in de maatschappij.

missy_magrebia
25-09-2004, 13:19
subhanallah

Peej
25-09-2004, 13:32
Lees de krant eens goed door. dan zie je dat er aldoor namen worden genoemd in stukken over strafzaken. Maar het gaat altijd om de volledig voornaam en de eerste letter van de achternaam. Er worden ook genoeg Koos H.'s , Willem B's en Piet J's vermeld. Dat er hier dus iemand op de kast springt om dat Mohammed A wordt genoemd is dus volstrekt belachelijk.

rachiDDD
25-09-2004, 13:34
Lees de krant eens goed door. dan zie je dat er aldoor namen worden genoemd in stukken over strafzaken. Maar het gaat altijd om de volledig voornaam en de eerste letter van de achternaam. Er worden ook genoeg Koos H.'s , Willem B's en Piet J's vermeld. Dat er hier dus iemand op de kast springt om dat Mohammed A wordt genoemd is dus volstrekt belachelijk. Jij moet beter de krant lezen, da even naar de site van Telegraaf en lees wat er staat!

Peej
25-09-2004, 13:38
Jij moet beter de krant lezen, da even naar de site van Telegraaf en lees wat er staat! Gezien de streken die ze uitgehaald hebben met die vrouwen vindt ik het in dit geval overigens niet erg dat ze vitueel gebrandmerkt worden. Dan zijn andere vrouwen in de toekomst gewaarschuwd.

rachiDDD
25-09-2004, 13:42
Gezien de streken die ze uitgehaald hebben met die vrouwen vindt ik het in dit geval overigens niet erg dat ze vitueel gebrandmerkt worden. Dan zijn andere vrouwen in de toekomst gewaarschuwd. Kijk mij mogen ze die SUKKELS hard aanpakken, want dat verdienen ze. Maar om zo om te gaan met die namen vind ik niks. Ze hebben ook nog familie, die daar niks mee te maken heeft.

rachiDDD
25-09-2004, 13:44
Publicatie van feit dat het om een marokkaanse verdachte gaat is schadelijker voor marokkanen dan het publiceren van de naam van de verdachte. Die naam zijn we zo weer vergeten, het feit dat het om een marokkaan gaat is beeldbepalend. Voordat je nu gaat klagen dat marokkanen door de media gestigmatiseerd worden is het misschien een idee om bij voorbaat nu eens een keer niet te schuld bij anderen te leggen. Denk jij dat Volkert als hij vrijkomt een leuk leven tegemoet gaat? Die jongen laat zich straks een nieuwe identiteit aanmeten. Pim was erg populair zal ik maar zeggen... ik bedoelde eigenlijk z'n familie/kennissen die dezelfde achternaam dragen.

Rebel666
25-09-2004, 13:44
Deze klootzakken hebben er zelf aanleiding toegegeven dat hun namen in de krant verschenen, hun zijn een schande voor de Marokkanen, niet de media.

Rebel666
25-09-2004, 13:45
ik bedoelde eigenlijk z'n familie/kennissen die dezelfde achternaam dragen. Salaam Rachid, Het is naar mijn weten verboden om achternamen van criminelen in de krant te zetten, dus ik weet niet hoe jij aan die info komt? Waar lees jij dat hun achternamen zijn gebruikt, het waren alleen voornamen!

Rebel666
25-09-2004, 13:49

Foutje van mij kant, Bedankt. Ps. weet jij misschien hoe ik deze topic kan verwijderen? Wijzigen en dan verwijderen (boven aanvinken) Maar heb jij deze topic gestart dan?

Pagina's : [1] 2