Bekijk originele versie : Allawi Bedankt Amerika voor het uitmoorden van duizenden Irakezen
Allawi bedankt Amerikaans Congres
WASHINGTON, 23 sept. (AP) - De Iraakse interim-premier Ayad Allawi heeft donderdag gezegd dat de verkiezingen in Irak in januari volgend jaar volgens plan doorgaan. Hij deed dat in een toespraak tot leden van het Amerikaanse Congres waarin hij de Verenigde Staten bedankte voor hun ingrijpen.
"Ik ben hier gekomen om u te bedanken en u te beloven dat uw offers niet vergeefs zijn", zei Allawi. Ondanks problemen en tegenslagen, beginnen vrijheid en democratie post te vatten in Irak. In vijftien van de achttien provincies zouden "morgen" verkiezingen gehouden kunnen worden, ook al hopen terroristen die te kunnen saboteren. "De opstand in Irak is destructief, maar klein en vindt geen weerklank in Irak en zal die ook niet vinden."
De verkiezingen zullen niet vlekkeloos verlopen, maar in elk geval vrij en eerlijk zijn, "een reuzenstap" in de politieke evolutie van Irak. "Vandaag zijn wij beter af, bent u beter af en is de wereld beter af zonder Saddam Hussein", zei Allawi. "Uw beslissing om Irak binnen te vallen was geen eenvoudige, maar wel de juiste."
Allawi, die zichzelf "een realist" noemde, zei zoveel mogelijk Iraakse groeperingen bij het politieke proces te willen betrekken om de opstand te verzwakken. De Iraakse premier werd meermalen onderbroken door applaus en staande ovaties.
In een recente evaluatie van de toestand in Irak hebben Amerikaanse inlichtingendiensten een somber beeld geschilderd van de toekomst van het land. Dat leidde ertoe dat zelfs senatoren van de Republikeinse Partij president George Bush gevraagd hebben openheid van zaken te geven.
Na de toespraak van Allawi in het Congres verklaarde Bush dat een snelle Amerikaanse terugtrekking uit Irak zal leiden tot aanslagen in de VS en andere vrije landen. Volgens Bush moet de strijd in Irak "tot het eind toe worden gevoerd". De Amerikaanse president zegt er vanuit te gaan dat het geweld in de aanloop naar de Iraakse verkiezingen zal toenemen. Een verzoek van het leger om meer troepen naar Irak te sturen om het geweld te beteugelen zal Bush waarschijnlijk positief beantwoorden. "Als onze bevelhebbers zeggen dat er meer manschappen nodig zijn, krijgen ze die. Tot nog toe heeft het leger daar niet om gevraagd", aldus Bush.
FAITHLESS
23-09-2004, 22:33
Een eerste klas slijmer , en dat nog wel in het hol van de leeuw .Ik denk dat hij daar ook zijn doodsvonnis getekend heeft .
Alleen de datum ontbreekt .
Die man is nog stekeblind ook ...een beginend democratie en vrijheid ...hoe komt ie er bij . Waarschijnlijk stekeblind door die plaat voor zijn kop .
AmazoelloeIII
23-09-2004, 22:45
Vergeet niet dat Allawi een CIA-agent is geweest en dat er veertien permanente militaire basissen worden gebouwd. De VS gaat niet meer weg zolang er nog iets te halen valt of ze moeten met een rebellenbeweging a la Vietcong te maken hebben voordat ze ophoepelen. De groepjes zijn goed georganiseerd maar teveel gespreid en zonder een centraal commando.
Origineel gepost door FAITHLESS128
Een eerste klas slijmer , en dat nog wel in het hol van de leeuw .Ik denk dat hij daar ook zijn doodsvonnis getekend heeft .
Alleen de datum ontbreekt .
Die man is nog stekeblind ook ...een beginend democratie en vrijheid ...hoe komt ie er bij . Waarschijnlijk stekeblind door die plaat voor zijn kop .
Laten we het hopen, aan die misdadiger hebben ze helemaal niks..
Een soort van tweeling broertje van bush!
Nou, het is "vermoorden" van mensen en uitmoorden van een "volk".
Ik heb een topicje geplaatst over de plegers van die moorden.
Scottie.
Origineel gepost door Scottie
Nou, het is "vermoorden" van mensen en uitmoorden van een "volk".
Ik heb een topicje geplaatst over de plegers van die moorden.
Scottie.
Ik heb besloten om jou troep niet meer te lezen..
Ik weet al precies wat er staat..
Moslims dit moslims dat....
No hard feelings!! :) :zwaai:
Hij heet zeker een paar ton gekregen om dat toneelstukje op te voeren. Elk intelligent persoon ziet bij zo een stukje dat het om een toneelstuk gaat. Joden en Amerikanen zijn zo laag en zo gemeen, dat je ze als kakkerlakken moet zien en je weet wat met kakkerlakken doen he..................
Ik heb gisteren zijn hele speech gezien. Bijna alle Irakezen die ik ken waren gisteren enorm blij dat er eindelijk eens een iemand is die de ware gevoelens van 80% van de Irakezen aan de wereld heeft laten zien. We zijn de Amerikanen ontzettend dankbaar dat ze Saddam hebben uitgeschakeld. Natuurlijk hebben de Amerikanen enkele fouten begaan door de oude Irakeze leger te ontmantelen, waardoor er nu veel chaos heerst. Maar, we zijn nu veeeeeel beter af dan onder Saddam. De bomaanslagen, gijzelingen etc. zullen binnenkort wel verdwijnen.
Sommige zeggen dat Allawi een ex-CIA agent is en dat betekent dat hij maar gelijk niet deugd? Mensen, hij heeft het zelf al toegegeven, dat hij een CIA-agent is geweest, dat hij een ex-baathist is etc. De Soennieten, Sjiieten, Baathisten, Koerden, Christenen, Arabieren en alle andere mensen wantrouwen hem evenveel en daarom denk ik ook dat hij de juiste man is op de juiste plek/tijd. Hij zal Irak naar de verkiezingen gaan leiden, en Irak zal binnenkort een voorbeeld-democratie zijn voor de overige Arabische landen. (ja ook voor Marokko) :cool:
Origineel gepost door aL3araF
Ik heb gisteren zijn hele speech gezien. Bijna alle Irakezen die ik ken waren gisteren enorm blij dat er eindelijk eens een iemand is die de ware gevoelens van 80% van de Irakezen aan de wereld heeft laten zien. We zijn de Amerikanen ontzettend dankbaar dat ze Saddam hebben uitgeschakeld. Natuurlijk hebben de Amerikanen enkele fouten begaan door de oude Irakeze leger te ontmantelen, waardoor er nu veel chaos heerst. Maar, we zijn nu veeeeeel beter af dan onder Saddam. De bomaanslagen, gijzelingen etc. zullen binnenkort wel verdwijnen.
Sommige zeggen dat Allawi een ex-CIA agent is en dat betekent dat hij maar gelijk niet deugd? Mensen, hij heeft het zelf al toegegeven, dat hij een CIA-agent is geweest, dat hij een ex-baathist is etc. De Soennieten, Sjiieten, Baathisten, Koerden, Christenen, Arabieren en alle andere mensen wantrouwen hem evenveel en daarom denk ik ook dat hij de juiste man is op de juiste plek/tijd. Hij zal Irak naar de verkiezingen gaan leiden, en Irak zal binnenkort een voorbeeld-democratie zijn voor de overige Arabische landen. (ja ook voor Marokko) :cool:
Dit is onjuist.................................. Je moet je geen fabels voor laten schotelen door de joden en Amerikanen.
Origineel gepost door LOUIZ
Dit is onjuist.................................. Je moet je geen fabels voor laten schotelen door de joden en Amerikanen.
Dat doe ik ook helemaal niet :rolleyes:
Dat jij je nou altijd als een betweter gedraagt, mijn best. Ik weet zeker dat jij helemaal niets weet/begrijpt van Irak. Dat je de Joden en Amerikanen wilt gaan bestrijden, dat is jou keuze maar doe dat dan AUB in je eigen land i.p.v in Irak. Er komen zgn. Jihad-strijders vanuit Saoedie-Arabië, Soedan, Qatar, Yemen, Marokko etc. naar Irak om de Amerikanen in Irak te bestrijden. :rolleyes:
Ga eerst maar je eigen landje bevrijden en kom dan pas jezelf opblazen in Irak. (Qatar: hoofdbasis Amerikaanse leger, Saoedi-Arabië :D laat ik maar hier niet eens over beginnen)
Dat doe ik ook helemaal niet :rolleyes:
Dat jij je nou altijd als een betweter gedraagt, mijn best. Ik weet zeker dat jij helemaal niets weet/begrijpt van Irak. Dat je de Joden en Amerikanen wilt gaan bestrijden, dat is jou keuze maar doe dat dan AUB in je eigen land i.p.v in Irak. Er komen zgn. Jihad-strijders vanuit Saoedie-Arabië, Soedan, Qatar, Yemen, Marokko etc. naar Irak om de Amerikanen in Irak te bestrijden. :rolleyes:
Ga eerst maar je eigen landje bevrijden en kom dan pas jezelf opblazen in Irak. (Qatar: hoofdbasis Amerikaanse leger, Saoedi-Arabië :D laat ik maar hier niet eens over beginnen)
Waarom heerst er dan zoveel chaos in dat land? Ze hebben Saddam toch? Wat moeten ze daar nog meer dan? Denk je nou echt dat ze het goed voor hebben met Irakeze burgers. Eerst onschuldige burgers kapot schieten en dan een toespraak houden dat ze het zo goed voor hebben met de Iraakse burgers. Vergeten we onze grote vriend Bush niet die miljarden contracten heeft afgesloten in dat land?!!! Ze komen de Islam vernietigen en beslag leggen op de olie en dat verpakken ze mooi in het verhaal "wij zijn tegen terrorisme en wij zijn voor vrijheid`In hun eigen land mag een man niet met een man trouwen. Wat voor vrijheid hebben ze daar dan! Vriend doe je oogkappen af en op je ogen. Het is een kruistoch, maar dan in een modern jasje gestopt. Die toespraak gisteren van die omgekochte Irakees, was doorgestoken kaart. Ze pikken op straat twee arme burgers uit............... geven ze 100 dollars de man en of ze effe voor de camera willen zeggen dat ze zo blij zijn dat de Amerikanen er zijn. Propaganda heet dat toch.......................... Wakker worden Mensen
is dat zo? waarom heb ik en vele met mij dan nog geen $100 ontvangen om de oorlog tegen Saddam te rechtvaardigen?
De echte vijanden van de Islam zijn de Arabische dictators. We moeten eerst van hun afkomen. Kijk eens hoe ze hun bevolking onderdrukken.
Je kan mij niet wijmaken dat Allawi de echte kontenlikker is. Kijk eens naar King Abdullah van Jordanië, hoe noem je zo iemand dan?
Saima_hel666
24-09-2004, 14:45
Het is gewoon een klap in het gezicht voor elke rechtgeschapen Arabier.
Hij heeft Bush vergeten te bedanken, dat Bush aan Israel zware bommen binnen afziendbare tijd zal leveren die ingezet worden tegen Palestijnen.
Hij heeft Bush vergeten te bedanken dat er ruim anderhalf miljoed Irakkezen door de VN sancties en door twee golfoorlogen de dood hebben gevonden.
Hij Heeft Bush vergeten te bedanken dat de inkomsten uit oliegelden rechtstreeks in de zakken van Amerikaanse Oliemultinationals stromen.
Ja de Irakezen zijn Amerika en Bush zeer dankbaar, vandaar elke dag ruim 120 aanslagen op Amerikaanse doelen en hun coalitie partners en op tyes die meeheulen met de bezetting macht.
Ja de Irakezen zijn dolblij en springen elke dag in de lucht als met name in Faluhjah de Amerikanen met preciezie bombardementen onschuldige vrouwen en kinderen doden.
Ja kom laten we allamaal in een rondje zingen en klappen voor Allawi, want de Irakezen zijn zo blij, echt blij!
is dat zo? waarom heb ik en vele met mij dan nog geen $100 ontvangen om de oorlog tegen Saddam te rechtvaardigen?
De echte vijanden van de Islam zijn de Arabische dictators. We moeten eerst van hun afkomen. Kijk eens hoe ze hun bevolking onderdrukken.
Je kan mij niet wijmaken dat Allawi de echte kontenlikker is. Kijk eens naar King Abdullah van Jordanië, hoe noem je zo iemand dan?
Jij woont ook niet in Irak, begrijpend lezen! De Arabische dicatators houden de ziekte van het westen buiten hun land en daar kunnen wij Marokkanen nog wat van leren. In Marokko worden mannen omgebouwd tot vrouwen....................bah
Origineel gepost door Saima_hel666
Het is gewoon een klap in het gezicht voor elke rechtgeschapen Arabier.
Hij heeft Bush vergeten te bedanken, dat Bush aan Israel zware bommen binnen afziendbare tijd zal leveren die ingezet worden tegen Palestijnen.
Hij heeft Bush vergeten te bedanken dat er ruim anderhalf miljoed Irakkezen door de VN sancties en door twee golfoorlogen de dood hebben gevonden.
Hij Heeft Bush vergeten te bedanken dat de inkomsten uit oliegelden rechtstreeks in de zakken van Amerikaanse Oliemultinationals stromen.
Ja de Irakezen zijn Amerika en Bush zeer dankbaar, vandaar elke dag ruim 120 aanslagen op Amerikaanse doelen en hun coalitie partners en op tyes die meeheulen met de bezetting macht.
Ja de Irakezen zijn dolblij en springen elke dag in de lucht als met name in Faluhjah de Amerikanen met preciezie bombardementen onschuldige vrouwen en kinderen doden.
Ja kom laten we allamaal in een rondje zingen en klappen voor Allawi, want de Irakezen zijn zo blij, echt blij!
Salima je bent een engel. Allah ey gahliek egtie!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.