Bekijk originele versie : IMF: minimumloon moet omlaag in Nederland wegens vergrijzing
Nederland is volgens het Internationaal Monetair Fonds op de goede weg om de gevolgen van de vergrijzing op te vangen. Toch zou de regering meer kunnen doen, door bijvoorbeeld het minimumloon te verlagen en door arbeid meer prestatiegericht te belonen.
Dat staat in een studie die het IMF naar buiten heeft gebracht. De organisatie erkent dat de stappen die ze aanbeveelt politiek gevoelig liggen, gezien de Nederlandse traditie om de inkomens te nivelleren. Het IMF is tevreden over het beleid om het aantal mensen in de WAO omlaag te brengen en om het vervroegd pensioen fiscaal minder aantrekkelijk te maken.
In de studie, die in juli werd voltooid, gaat het IMF ervan uit dat de groei van de Nederlandse economie dit jaar 1 procent zal bedragen en volgend jaar 1,75 procent. Volgende week komt het IMF met zijn jaarlijkse groeiramingen in de zogeheten World Economic Outlook.
Waar gaat dit heen mensen?
Origineel gepost door viergho
Het gaat hopelijk naar een situatie waarin laaggeschoold werk weer betaalbaar wordt zodat produktiebedrijven hun Nederlandse vestigingen niet hoeven te sluiten.
tjaa dat is slechts een fractie van het totaal pakket.daarmee is nog lang niet alles gezegd helaas... :(
Radio_Rabat
23-09-2004, 21:38
Origineel gepost door Lorenna
Toch zou de regering meer kunnen doen, door bijvoorbeeld het minimumloon te verlagen en door arbeid meer prestatiegericht te belonen.
Nog lager? met alle vaste lasten is het bijna niet te doen om minder loon te krijgen. :kwaad:
Origineel gepost door Radio_Rabat
Nog lager? met alle vaste lasten is het bijna niet te doen om minder loon te krijgen. :kwaad:
tjaa maak dat die bobo's maar wijs. ik las gister nog dat alle Medelanders er zowel dit jaar als aankomend jaar nog fors op achteruit zullen gaan. En het jaar daarop zullen we er slechts met 1%!!!! op vooruitgaan..kortom het is maar wat je vooruitgang noemt. een boer mag blij zijn als ie voor 5 euro een pak melk en een hele bruine brood kan halen. :(
Radio_Rabat
23-09-2004, 21:52
Origineel gepost door Lorenna
tjaa maak dat die bobo's maar wijs. ik las gister nog dat alle Medelanders er zowel dit jaar als aankomend jaar nog fors op achteruit zullen gaan. En het jaar daarop zullen we er slechts met 1%!!!! op vooruitgaan..kortom het is maar wat je vooruitgang noemt. een boer mag blij zijn als ie voor 5 euro een pak melk en een hele bruine brood kan halen. :(
:o Weet je, ik ga dat brood en pak melk stelen. Ze bekijken het allemaal maar. Van mijn minimumloon blijven ze af. Basta!
Tot hier en niet verder.
:o Weet je, ik ga dat brood en pak melk stelen. Ze bekijken het allemaal maar. Van mijn minimumloon blijven ze af. Basta!
Tot hier en niet verder.
:hihi: gelijk heb je..niet dat ik je toe juich om te gaan stelen maar er moet toch echt ergens een grens worden getrokken..door ons lief kabinet gebeurt dat toch niet hoe laag en hoog we ook springen, dus tjaa dan maar het heft in eigen handen nemen aangezien het niet zo is dat we voor dat zogenaamde minimum loon niets doen. mensen werken zich kapot voor die paar euro's waarvan ze 45% gelijk weer moeten inleveren aan aftrekposten e.d. :kwaad:
Origineel gepost door jetcat
Ben je gek geworden !!!!!! Omdat je vader een rijke ******* is dat wil niet zeggen dat iedereen zo rijk is en trouwens door het minumloon te verlagen hebben de mensen minder geld om uit te geven dan gaat de economie slechter en niet beter
wayemma wesh kun je niet begrijpend lezen mah? quote mij eens wat betreftdat rijke vader gedoe of iets anders waarbij ik heb gezegd dat ik ze3ma welvarend ben...ik ben ook maar een arme student die elke nacht droomt van een geldboompje in d'r achtertuin... en het spreekt voor zich dat mensen minder geld hebben om uit te geven als het minimum loon omlaag gaat waarom denk je dan dat ik dit geplaatst heb? om credits te verdienen wella? :kwaad:
Origineel gepost door Vogel
Vind ik ook. Omhoog met het minimumloon en de topsalarissen flink in laten leveren.
daar kunnen we helaas naar fluiten vriend... :(
knorknor
23-09-2004, 22:34
Het is allemaal zo simpel bruto uitkeringen omlaas, belastingvrijevoet omhoog en uitkeringen omlaag.
Iemand met een minimum loon krijgt netto evenveel geld. Voor het bedrijfsleven kost hij minder. Uitkeringen worden minder lager zodat het verschil tussen werk en niet werken groter word, en mensen nemen eerder een baan. Waarvan er ook meer komen omdat arbeidskrachten voor bedrijven goedkoper word.
knorknor
23-09-2004, 22:36
Als iedereen gaat demonstreren kunnen we het veranderen. Deze regering heeft een meerderheid van slechts twee zetels dus die zijn best gevoelig voor sociale onrust. Serieus, als iedereen mee doet kunnen we het kabinet laten vallen en komen er nieuwe verkiezingen. Binnen een jaar kunnen we onze troepen weg hebben uit Irak en een einde maken aan de rechtse golf in Nederland!
en wat wil jij dan een linkse regering die de staatschuld enorm heeft laten oplopen, we hadden deze schit niet gehad als we niet de enorme rentelast zouden hebben.
Als iedereen gaat demonstreren kunnen we het veranderen. Deze regering heeft een meerderheid van slechts twee zetels dus die zijn best gevoelig voor sociale onrust. Serieus, als iedereen mee doet kunnen we het kabinet laten vallen en komen er nieuwe verkiezingen. Binnen een jaar kunnen we onze troepen weg hebben uit Irak en een einde maken aan de rechtse golf in Nederland!
je hebt wat gemist zo te lezen..volgens de laatste peilingen (na prinsjesdag) vind maar liefst 80% van de nederlandse stemgerechtigden het kabinet veel te ver gaan. De conclusie die daarbij getrokken is, was dat de rechte partijen fors daalden en de linkse partijenweer sterk in trek zijn bij de gemiddelde nederlander...maar jah wel triest dat er eerst zo iets moet gebeuren voordat mensen tot bedaring komen :(
Origineel gepost door knorknor
en wat wil jij dan een linkse regering die de staatschuld enorm heeft laten oplopen, we hadden deze schit niet gehad als we niet de enorme rentelast zouden hebben.
alsof dit kabinet lekker sociaal bezig is... :moe: ik ken mensen (gezinnen die uit minimaal 5 personen bestaan) die van 700 euro (netto) in de maand moeten rondkomen...meer hoef ik niet te zeggen neem ik aan?
Dit is feitelijk onjuist. Tijdens de laatste periode van Paars was de staatsschuld NUL!!! Er was zelfs een overschot en JA ik wil weer een sociale regering in Nederland en niet dit oorlogszuchtige asociale stelletje beroepsleugenaars die in drie jaar tijd het hele land naar de kaloote hebben geholpen!!!
precies you go boy :rolleyes:
Radio_Rabat
23-09-2004, 23:01
Origineel gepost door knorknor
:confused: Wanneer hadden we een links kabinet?
PvdA is al jaren niet meer links.
:confused: Wanneer hadden we een links kabinet?
PvdA is al jaren niet meer links.
wat is het dan wel volgens jou? want als jij vind dat de PVDA rechts is, dan ben ik benieuwd naar wat de VVD en het CDA zijn...
:rolleyes:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.