Bekijk originele versie : Vlaams Blok wil verbod burqa
BanderasH
23-09-2004, 18:05
ANTWERPEN - Het extreemrechtse Vlaams Blok wil dat het dragen van de burqa, de islamitische sluier die alleen de ogen vrijlaat, verboden wordt in Antwerpen. De partij, veruit de grootste in de stad, gaat een voorstel indienen bij de volgende zitting van de gemeenteraad.
In de Brusselse gemeente Sint-Jans-Molenbeek kan het dragen van een burqa in theorie al bestraft worden met een boete van 150 euro. Daarbij wordt verwezen naar een politiereglement dat stelt dat men zich niet " gemaskerd, vermomd of verkleed" in het openbaar mag begeven. En in de Belgisch-Limburgse gemeente Maaseik wil de burgemeester een gesprek voeren met de moslimgemeenschap over het dragen van de allesbedekkende doeken.
appie666
23-09-2004, 18:08
Ze zijn zelf verboden.
Tja, wie wil er nou in zo'n hoop vodden rondlopen, afgescheiden van frisse lucht en zonlicht?
En het is niet enkel het vl.bl dat voorstander is van het verbieden van zulke carnavaleske kledij, er zijn nog politiekers die er tegen zijn en die geen lid zijn van het vl.bl.
Algemeen verbod vind ik te ver gaan, maar bv op het werk en op school vind ik het een goed idee.
Ziet er toch niet uit zo'n clu clux clan pak :kwaad:
het gaat erom dat diegene die het dragen het willen dragen en wat de rest vind kan de pot op enof in
AlZawahiri
23-09-2004, 18:59
Ik hoop Incha' Allah dat heel veel vrouwen de moed hebben om zo'n Burqa te dragen. Ik heb in ieder geval veel RESPECT voor die vrouwen. en **** de ongelovigen en hoe zij over ons denken kan mij helemaal niets schelen.
knorknor
23-09-2004, 19:03
Origineel gepost door AlZawahiri
Ik hoop Incha' Allah dat heel veel vrouwen de moed hebben om zo'n Burqa te dragen. Ik heb in ieder geval veel RESPECT voor die vrouwen. en **** de ongelovigen en hoe zij over ons denken kan mij helemaal niets schelen.
Je een beetje aanpassen in het land waar je woont vind jij vreemd?
Origineel gepost door knorknor
Je een beetje aanpassen in het land waar je woont vind jij vreemd?
Wedden dat ie het vreemd zou vinden als westerlingen zich niet zouden aanpassen in landen als Marokko, Egypte, SA en meer van die landen.
Nou, mijn vrouw paste zich aan en respecteerde de kldingvoorschriften door steeds zedig gekleed te gaan, geen short maar een lange rok, een sjaal als ze in de moskee kwam, schoenen uit. Kortom, wij trachten geen aanstaat te geven in die landen en hadden respect voor de wijze waarop mensen ginder leven.
Maar wij moeten ons maar aanpassen aan hun zeden en gewoonten al stroken die helemaal niet met onze gedachten wat betreft openheid en vriendelijkheid.
Want wees nu eerlijk, hoe kan je communiceren met iemand wiens gelaat je niet eens ziet..men spreekt namelijk niet enkel met de mond, maar ook met de ogen.
Maar misschien is het dat,, die vrouwen moeten zich wegsteken onder een zware doek, en spreken mogen ze toch al niet.
M.a.w, ik denk dat die burqa eigenlijk niet meer is dan een verdwijntruc uitgevonden door de man..........weg vrouw!!
Origineel gepost door TrojanX
Algemeen verbod vind ik te ver gaan, maar bv op het werk en op school vind ik het een goed idee.
Ziet er toch niet uit zo'n clu clux clan pak :kwaad:
je hebt deels wel gelijk. als ik ergens aan het werk ben of ik zit op school dan is het voor mij als persoon zijnde erg belangrijk dat ik het gezicht zie van de gene waarmee ik communiceer. Maar aan de andere kant heb ik zo iets van, iedereen mag het zelf weten iedereen mag doen en laten wat hij/zij wenst kortom het is dus echt een twee strijd maar wat betreft het werken en school geef ik je groot gelijk :goedzo:
n.b. met alle respect voor iedereen, voor het geval dat ik zo wordt aangevallen of zo :rolleyes:
ANTWERPEN - Het extreemrechtse Vlaams Blok wil dat het dragen van de burqa, de islamitische sluier die alleen de ogen vrijlaat, verboden wordt in Antwerpen. De partij, veruit de grootste in de stad, gaat een voorstel indienen bij de volgende zitting van de gemeenteraad.
In de Brusselse gemeente Sint-Jans-Molenbeek kan het dragen van een burqa in theorie al bestraft worden met een boete van 150 euro. Daarbij wordt verwezen naar een politiereglement dat stelt dat men zich niet " gemaskerd, vermomd of verkleed" in het openbaar mag begeven. En in de Belgisch-Limburgse gemeente Maaseik wil de burgemeester een gesprek voeren met de moslimgemeenschap over het dragen van de allesbedekkende doeken.
hun moeten gewoon hun bek houden. Ik heb echt een hekel aan alles wat extreem rechts is. Ze zijn anti moslim en respecteren andermans geloof niet. Wat hun nodig hebben zijn harde klappen om hun visie op de wereld af te leren. Stomme moederneukers
Nissrine_21
28-09-2004, 15:50
hun moeten gewoon hun bek houden. Ik heb echt een hekel aan alles wat extreem rechts is. Ze zijn anti moslim en respecteren andermans geloof niet. Wat hun nodig hebben zijn harde klappen om hun visie op de wereld af te leren. Stomme moederneukers
Waarom moeten ze de bek houden?? Het is een politieke partij die een groot deel van de belgen vertegenwoordigt, immers ze voor hen hebben gekozen.
waarom moeten wij het were vreemd vinden dat zij dat willen verbieden. wij leven nog steeds in een westers gebied waar andere waarden en ormen worden gehanteerd en andere beschavingen heersen.
Iedereen moet dragen wara hij/ zij zich lekker in voelt, maar als het de maatschappijle voortgang belemmert, dan vind ik het terecht dat de politiek ingrijpt!!
Eftelyah
28-09-2004, 15:54
Vlaamse blok kan wel meer willen
Nou nou, er zijn anders ook nog heel wat extreem rechtse moslims.
Of wil je zeggen dat iemand als El Moumni er linkse ideeën op nahoud.
Iedere moslim die zegt dat hij de enige waarheid kent en dat de rest van de mensheid die dat niet wil geloven dood moet discrimineert op basis van het geloof en is daarmee als extreem rechts te bestempelen.
Conservatieve moslims zijn net zo rechts als de SGP en de Christenunie.
Net als de AEL, die er ook extreem rechtse ideeën op na houdt.
Eftelyah
28-09-2004, 16:13
Nou nou, er zijn anders ook nog heel wat extreem rechtse moslims.
Of wil je zeggen dat iemand als El Moumni er linkse ideeën op nahoud.
Iedere moslim die zegt dat hij de enige waarheid kent en dat de rest van de mensheid die dat niet wil geloven dood moet discrimineert op basis van het geloof en is daarmee als extreem rechts te bestempelen.
Conservatieve moslims zijn net zo rechts als de SGP en de Christenunie.
Net als de AEL, die er ook extreem rechtse ideeën op na houdt.
Kom maar met je bewijs dat iemand dat letterlijk op die manier met die overtuiging heeft gezegd.
KohiNoor
28-09-2004, 16:16
Ik vraag me af of het nodig is een burka te verbieden. Niemand is toch zo gek om met zo een ding te gaan lopen? :confused:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.