Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : "Wij zeggen zo gemakkelijk dat we de ander kennen""

Canissa
26-12-2002, 22:31

Wij zeggen zo gemakkelijk dat we de ander kennen. Ken jij je vriend of vriendin? Je kunt urenlang praten met elkaar, maar "ken" je daarom elkaar? Weet jij wat je vriend bezighoudt? Waar liggen zijn vreugde en pijn? Wat verwacht hij van 't leven? Wat verwacht hij van jou, nu vandaag? Je ontmoet iemand, je ziet een jongen of een meisje, een gelaat, een kapsle, een houding, groot, slank, bruin. Je begint te praten, hoe heet je, waar woon je, wat doe je? Hoeveel gesprekken zijn er nodig eer die ander je vriend is? iedere ontmoeting is een nieuwe ontdekking, een correctie van het vroegere beeld, een vreugde om het diepr waarderen of de pijn van een beginnende ontgoocheling. Hoever kun je doordringen in dat "andere wezen"? In elke mens leeft een geheim, een deel van jezelf zal vreemd blijven voor de ander, en zelfs voor jezelf. "Oordeel daarom nooit te vlug, luister goed, ook naar het zwijgen van de ander. Pas dan zul je voelen wat het worden kan en zien wie de ander is". Doeii :zwaai: , Canissa

saidaaatje
26-12-2002, 22:35
:goedzo:.......................................

Soumayaa
01-03-2003, 14:48
Origineel gepost door Canissa Wij zeggen zo gemakkelijk dat we de ander kennen. Ken jij je vriend of vriendin? Je kunt urenlang praten met elkaar, maar "ken" je daarom elkaar? Weet jij wat je vriend bezighoudt? Waar liggen zijn vreugde en pijn? Wat verwacht hij van 't leven? Wat verwacht hij van jou, nu vandaag? Je ontmoet iemand, je ziet een jongen of een meisje, een gelaat, een kapsle, een houding, groot, slank, bruin. Je begint te praten, hoe heet je, waar woon je, wat doe je? Hoeveel gesprekken zijn er nodig eer die ander je vriend is? iedere ontmoeting is een nieuwe ontdekking, een correctie van het vroegere beeld, een vreugde om het diepr waarderen of de pijn van een beginnende ontgoocheling. Hoever kun je doordringen in dat "andere wezen"? In elke mens leeft een geheim, een deel van jezelf zal vreemd blijven voor de ander, en zelfs voor jezelf. "Oordeel daarom nooit te vlug, luister goed, ook naar het zwijgen van de ander. Pas dan zul je voelen wat het worden kan en zien wie de ander is". Doeii :zwaai: , Canissa ja vind dat je echt wel gelijk hebt weet je wat ik zo grappig vind is dat heel veel mensen zich ongemakkelijk voelen bij stiltes.. daarom vind ik het ook belangrijk dat er momenten zijn dat het stil is volgens mij zeggen stiltes meer dan wanneer je spreekt :) thalla fi rasik :zwaai:

Neo
01-03-2003, 15:18
jah precies je hebt gelijk stilte's zijn soms beter als te hele tijd aan een stuk door praten! wat ik wel heel stom van mij vindt is al ik eenmaal met iemand praat en ik mag die persoon dan vertrouw ik die persoon tot het einde! ik vertrouw mensen te snel! bad habbith xxx koe

Chatefemqemamu
01-03-2003, 16:14

Vertrouw niemand.... alleen jezelf en je mama!!! Denk dat je iemand wel goed kan kennen maar nooit 100%...

Ghatar_tangawia
01-03-2003, 16:56
Meestal is het namelijk zo dat je een IDEE hebt van hoe iemand eventueel in elkaar zou kunnen zitten...maar of dat daadwerkelijk ook zo is..... :rolleyes:....allah' oea3lam... Maar heb je twijfels....want ze zullen haast nooit ongegrond zijn :D

_MaJesTeiT_
01-03-2003, 17:03
Origineel gepost door Canissa Wij zeggen zo gemakkelijk dat we de ander kennen. Ken jij je vriend of vriendin? Je kunt urenlang praten met elkaar, maar "ken" je daarom elkaar? Weet jij wat je vriend bezighoudt? Waar liggen zijn vreugde en pijn? Wat verwacht hij van 't leven? Wat verwacht hij van jou, nu vandaag? Je ontmoet iemand, je ziet een jongen of een meisje, een gelaat, een kapsle, een houding, groot, slank, bruin. Je begint te praten, hoe heet je, waar woon je, wat doe je? Hoeveel gesprekken zijn er nodig eer die ander je vriend is? iedere ontmoeting is een nieuwe ontdekking, een correctie van het vroegere beeld, een vreugde om het diepr waarderen of de pijn van een beginnende ontgoocheling. Hoever kun je doordringen in dat "andere wezen"? In elke mens leeft een geheim, een deel van jezelf zal vreemd blijven voor de ander, en zelfs voor jezelf. "Oordeel daarom nooit te vlug, luister goed, ook naar het zwijgen van de ander. Pas dan zul je voelen wat het worden kan en zien wie de ander is". Doeii :zwaai: , Canissa helemaal mee eens meid..... De mens kent zichzelf ook niet heel goed, laten we ons zelf beter leren kennen en de ander denkt misschien dat hij jou goed kent, maar dat is niet zo.... je hebt helemaal gelijk.... Niemand hoe jij van binnen zit en denkt, niemand weet wat jij gevoelens kunnen zijn, wij kunnen lachen naar de ander, net doen of alles in orde is, maar men kent jou helemaal dan niet.... ;) Daarom is het belangrijk om er bij stil te staan....al is het maar voor even..... Leer jezelf kennen en leer de ander kennen door iemand een kans te geven, maar geef eerst jezelf een kans...... ;) Thallah.....

Soumayaa
02-03-2003, 09:13
Origineel gepost door Neo jah precies je hebt gelijk stilte's zijn soms beter als te hele tijd aan een stuk door praten! wat ik wel heel stom van mij vindt is al ik eenmaal met iemand praat en ik mag die persoon dan vertrouw ik die persoon tot het einde! ik vertrouw mensen te snel! bad habbith xxx koe nee je bent gewoon te lief voor de wereld ;)