xsalwa
26-12-2002, 21:59
Het jaar is bijna voorbij, nou deze gebeurtenis van 2002 vergeet ik echt nooit meer! Het was de dag voor het huwelijk van mijn neef met mijn schoonzusje (op de dag van het feest van de koning!). Ik en een paar andere nichtjes mochten mee de bruid ophalen in Mohammedia. En dat was ook de dag dat ik mijn aanstaande (wat toen nog niet ‘bekend’ was)kon zien! Er waren echt heel veel mensen al in het huis van mijn neef, dus we gingen echt pas om 1uur snachts douchen. We hebben geen douche, maar met emmers weet je wel. We waren met zn drietjes aan het zingen en dansen in de douche, we waren echt in feeststemming. We gooiden elkaar nat enzo, echt zo veel gelachen. We wonen op een boerderij dus alles is open, en het was dus best koud in de douche, dus hadden we het raampje dicht gedaan. Opeens kreeg ik pijn in mijn ogen, ik dacht dat het van de shampoo of zeep was, maar het hield niet op. En mijn andere nichtje had ook last van haar ogen. We dachten er gewoon niet aan en gingen door met watergevecht en alles. OP een gegeven moment had ik zo een pijn aan mijn ogen, en ik werd opeens niet goed, heel benauwd. Ik ben even met mijn hoofd uit t raampje gaan hangen, om even frisse lucht binnen te krijgen, maar ik kon niet meer op mn benen staan en plofte neer op een krukje in de douche. Mijn hoofd draaide vanbinnen, echt alsof ik met 200km per uur door de ruimte schoot, zo een gevoel, en vanaf dat moment wist ik niks meer. Ik was bewusteloos geraakt. Ik kwam weer bij en mijn halve familie stond om het bed waarop ik opeens halfdood lag en zo zag ik later ook mijn nichtje. Ik kreeg van alles: deo in mn neus, tomaat en citroen in mn mond om me weer helemaal bij te laten komen. Toen we elkaar zagen liggen moesten we echt zo huilen van de schrik, en opeens ging mn andere nicht hyperventileren. Zo erg. Wat was er nou gebeurd: het vuur van het gasstel waarmee we steeds een ketel water opwarmden om te mengen met koud water was uitgegaan doordat er water op was gekomen, de gas stond nog aan dus. Omdat we het raam dichthadden en omdat het een kleine douche is, is de gas snel gaan verspreiden en gas haalt de zuurstof weg en dus kwam er steeds minder zuurstof in de douche waardoor we dus koolstofmonoxidevergiftiging hadden gekregen. We waren dus gewoon vergast, door onszelf. Gelukkig waren we met zn drieen en is mijn nicht, die nog niet bewusteloos was naakt de douche uitgerend en heeft gegild zodat er snel tantes en neefjes kwamen om ons te ‘redden’. Als zij er niet was geweest hadden we dus dood kunnen zijn! Ik ben vrij snel in slaap gevallen en heb heel diep geslapen en werd om een uur of 8 wakker gemaakt. Ik was nog best wel in de war, en voelde me nog niet echt goed en had nog veel last van een slechte ademhaling. Na een paar meter lopen was ik echt helemaal buiten adem enzo. Maar ik moest en zou meegaan naar Mohammedia. We zijn gegaan (voordat mijn ouders wakker waren geworden, ze gingen niet mee). In de auto heb ik echt de hele tijd met mijn hoofd uit het raam gehangen om zoveel mogelijk lucht binnen te krijgen. Ik dacht echt steeds dat ik weer bewusteloos zou raken. Ik kon ook nog steeds niet lang staan. In Mohammedia heb ik eerst geslapen, en aan t einde van de middag begon het feest. Gelukkig ging het toen wel weer. Maar wat waren we geschrokken. En het was echt eng. Hoe ik me voelde enzo was echt niet leuk. Alhamdulilah is het goed afgelopen!