Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : is het scheren van je benen haram?

tetuangirl
22-09-2004, 14:30

salamou 3alaikoum allemaal, ik heb altijd al willen weten of het scheren van je benen haram is of niet. ik ben een keer naar een lezing gegaan en heb ernaar gevraagd, ik kreeg toen te horen dat het haram is, maar daarna hoorde ik op tv van een geleerde dat het halal is. nu weet ik niet wat ik moet geloven..... zou iemand mij misschien kunnen helpen. en ik zou ook graag willen weten waar dat staat. alvast bedankt :)

soennia83
22-09-2004, 17:34
Salaam alaikom, Naam mijn weten is het niet haram, want het komt niet voor in de Koran...Wel word het epileren van wenkbrauwen etc verboden. Het scheren van de benen ben ik tot nu toe niet tegen gekomen. En wat er niet verboden word is halal.. Alhoewel Allah swt je geschapen heeft, moet je er geen verandering in brengen. Als je man graag heeft dat je je benen scheert, zo niet dan niet. En als jij het irritant vind of het jeukt dan mag je het weghalen, maar het is niet de bedoeling dat je er daarna mee op straat te koop staat, if you know what i mean.. Misschien dat iemand je met een verwijzing naar een imam het kan bevestigen, want dat kan ik niet en ik weet uit ervaring dat er veel imams zijn die het NIET verbieden, omdat ze geen aya of verwijzing naar hadith of koran kunnen geven. Wa allaho e3lem wasalaam

tetuangirl
22-09-2004, 17:55
ja hartstikke bedankt nee het scheren van benen is niet bedoelt om te showen op straat(k zou nie durfen) maar chokran bezaaf!

soennia83
23-09-2004, 15:38
Vraag: )is parfum dragen haraam?? 2)en een broek is dat haraam voor een moslimvrouw,? 3) make-up?? is dat haraam?? 4) wenkbrauwen epileren?? is dat haraam?? en benen?? en oksels? Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Genadevolle 1. Parfumgebruik door een moslimvrouw buiten haar huis is niet toegestaan. Een vrouw dient alles te vermijden wat de aandacht trekt van mannen. De boodschapper van Allah heeft gezegd:"Een vrouw die zich parfumeert en langs een menigte heeft gelopen en zij ruiken haar geur, zij heeft ontucht/overspel gepleegd en ieder oog die naar haar staart pleegt overspel" Overgeleverd door Al h'akiem. Een vrouw kwam langs Abou Hoerayra (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) terwijl het geur van de parfum uit haar kleren straalde. Hij zei tegen haar:"Waar ga je naar toe O dienares van de Almachtige?". Ze antwoordde:"Richting de moskee" Hij zei:"En je parfumeert?" ze zei:"Ja" Hij zei:"Ga terug naar huis en verricht de grote wassing, ik heb de profeet horen zeggen:"Allah accepteert het gebed niet van een vrouw die naar de moskee is gegaan, terwijl zij geparfumeerd is totdat zij teruggaat en zich wast" Ibn Khoezayma. 2. Over het dragen van broeken verwijzen wij u naar de volgende vraag: (0049) Mogen de meisjes broeken dragen? 3. Lees meer over make-up onder vraag: (0099) Wat zegt de Islam over make-up? 4. Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeƫren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966). Wat oksels betreft, het is zelf aangeraden om deze te ontharen. De boodschapper van Allah heeft gezegd:" Vijf zaken behoren tot de natuurlijke aanleg van de mens: het verwijderen van het schaamhaar, de besnijdenis, het bijknippen van de snor, het ontharen van de oksels en het knippen van de nagels. Overgeleverd door Boekharie, Moesliem, Tiermiedie en Abou Dawoed. Wat benen betreft er is geen enkel hadith die verbiedt om deze te ontharen. De bekende regel in de islamitische jurisprudentie luidt als volgt: "Alles wat te maken heeft met omgang met mensen en het leven is toegestaan, behalve hetgeen wat verboden is gesteld in de Qor'aan of de Soenna." Dit integendeel tot het aanbidden van Allah, hierbij is de regel bekend, dat alle soorten aanbiddingen verboden zijn, behalve hetgeen wat toegestaan is verklaard door Allah en/of Zijn boodschapper . En Allah weet het het beste. Cyber-imam Het team van al-Islaam.com wa aleikom sellem,

soennia83
23-09-2004, 15:39

La shoekr meid!

Ain_Sfa_Sscarr
28-09-2004, 22:16
salamou 3alaikoum allemaal, ik heb altijd al willen weten of het scheren van je benen haram is of niet. ik ben een keer naar een lezing gegaan en heb ernaar gevraagd, ik kreeg toen te horen dat het haram is, maar daarna hoorde ik op tv van een geleerde dat het halal is. nu weet ik niet wat ik moet geloven..... zou iemand mij misschien kunnen helpen. en ik zou ook graag willen weten waar dat staat. alvast bedankt :) volgens mij is het zo dat scheren van het beenhaar wel degelijk mag, want dat gedeelte zou toch bedekt moeten zijn en voor je man mag je het wel degelijk doen, maar ik zal kijken voor een hadith erover of iets dergelijks

tetuangirl
29-09-2004, 22:49
dank je wel schat,, :) :)

khouribgia20
01-10-2004, 12:31
Veel vrouwen doen dit alle wel of ligt het aan mij (ik zelf ook) ik heb het over wenkbrauwen epileren,parfum,scheren van benen etc.. Ik zie vrij weinig jongen meiden die dit niet doen tenminste het leek bij mij altijd normaal maar nu ik dit lees...schaam ik me

meknesy
02-10-2004, 00:16
:kwaad: als je da nu zo graag wilt weten wees dan niet lui om gewoon een iman te vragen of de beste is in de qoraan zoeken wa is da na alsof er iemand van ons geleerd is :(

Nadia_Antwerpen
02-10-2004, 01:07
assalaam wa aleikum er zullen er meestal wel zijn die een antwoord op je vraag hebben meknesy. dit is een soort van kennis vergaren, van elkaar leren. er zullen altijd wel dingen zijn die jij niet weet maar een ander wel. daar hoef je geen geleerde voor te zijn. men leest, men vraagt, men onderzoekt.. zo vergaar je kennis. als iemand je met daliel een antwoord op je vraag kan geven, wat volgens mij ook gebeurd is, is dat goed. in ieder geval is het niet haram. maar het mag wel enkel met toestemming van je man, dus als je man van behaarde benen houdt ( wat ik ten zeerste betwijfel ;) ) mag je het niet. zoals iemand hierboven al duidelijk vermeldde, van ontharen is enkel epileren van de wenkbrauwen haram. mha salama

x_sweety_x
03-10-2004, 22:40
heb ook gehoord dat het mag

sWeEt_LaDy_
08-10-2004, 13:31
maarre k heb een vraagje dames..je zegt het is nie haram tog..? maarre nadia_antwerpen zegt als je man toestemming ofsow geeft mag het maar als je nou nie getrouwt bent :S:S mag het dan wel of nie en aan wie moet je dan toestemming vragen..? ladyss hellluppp