Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Westerse relaties houden geen stand!

Pagina's : [1] 2

dulce_lamia
26-12-2002, 15:04

Wat vinden jullie van westerse relaties? Houden die wel stand? Men heeft iets met elkaar, gaan samen wonen, krijgen een kind en mischien word er dan eens getrouwd om de liefde te bezegelen. Is het zo niet makkelijker om weer bij elkaar weg te gaan of vind je juist dat het stel het juist rustig stap voor stap aan pakt en daarom juist langer stand houd? Of zegt het niets of je het op een westerse manier doet of op islamitische wijze?

Tnawie
26-12-2002, 15:13
die duren nie zo lang

Tnawie
26-12-2002, 15:14
Origineel gepost door Tnawie die duren nie zo lang Tnawie eindelijk reageer als eerste op een topic

Najib26
26-12-2002, 15:14
Wij kunnen van alles vinden, maar Allah heeft ons dat antwoord al gegeven. Hij heeft een relatie voor het huwelijk niet voor niets verboden. En Allah is alwetend.

dulce_lamia
26-12-2002, 15:20

Origineel gepost door Najib26 Wij kunnen van alles vinden, maar Allah heeft ons dat antwoord al gegeven. Hij heeft een relatie voor het huwelijk niet voor niets verboden. En Allah is alwetend. Duidelijk, maar je kan zoiets ook uiteenzetten in je eigen gedachten, het is namelijk niet voor niks verboden.

tonk
26-12-2002, 17:08
Ik geloof niet dat westerse relaties werkelijk slechter zijn dan niet-westerse en dat ze daarom nogal eens verbroken worden. Ik denk eerder dat dat komt omdat het in de westerse cultuur geen taboe of schande meer is om te scheiden. Niet dat het nou direct goed is dat men het tegenwoordig zelfs normaal vindt, maar het lijkt me beter om maar uit elkaar te gaan als een relatie niet goed meer is dan bij elkaar te blijven terwijl je elkaar wel kunt schieten.

grendel
27-12-2002, 14:35
Origineel gepost door dulce_lamia Wat vinden jullie van westerse relaties? Houden die wel stand? Men heeft iets met elkaar, gaan samen wonen, krijgen een kind en mischien word er dan eens getrouwd om de liefde te bezegelen. Is het zo niet makkelijker om weer bij elkaar weg te gaan of vind je juist dat het stel het juist rustig stap voor stap aan pakt en daarom juist langer stand houd? Of zegt het niets of je het op een westerse manier doet of op islamitische wijze? Volgens mij zegt het niks. Als ik een beetje om me heen kijk zie ik genoeg Marokkaanse huwelijken die in een echtscheiding zijn geeindigd.

Noerallain18
27-12-2002, 14:43
Op een islamitische manier gaat het heel anders dan op een westerse manier.Je zegt het zelf grendel ''marokkaanse huwelijken'' dat wilt niet altijd zeggen dat het altijd op een islamitsche wijze wordt gedaan.Een goede moslim zal zijn vrouw ook nooit mishandelen of niet respecteren...dat is zijn plicht tegenover zijn vrouw..en andersom ook.Bij de westerse relaties wordt het bijna als een ''gewoonte'' gezien als men vreemdgaat enz..... Big kiss 2 you....Noertje

FirdousFM
27-12-2002, 15:04
"westerse relatie"!!!..... haha... mischien ligt t aan mij dat ik niet weet wat ermee bedoelt wordt maar ik denk dat men niet moet denken dat ie modern bezig is als ie eerst 10 jaar gaat samenwonen (om elkaar ze3ma te leren kennen) :rolleyes: .... en dan pas eventueel trouwen... zolang je een moslim denkt te zijn dan die je je ook aan de gestelde eisen te voldoen.... en dat houdt dus ook in geen relaties voor t huwelijk..... tja, zo kun je eeuwen doorgaan, van Jan naar Ali naar Hakan, of van Laila naar Anita naar Fatima...... ik bedoel maar ;) doe wat je wil maar rkijg geen spijt!!! :zwaai: :zwaai: :zwaai:

Noerallain18
27-12-2002, 15:10
nou dan..dat is een islamitische wijze..gewoon geen relatie voor het huwelijk..simpel toch?

Tijn
27-12-2002, 15:11
Origineel gepost door tonk Ik geloof niet dat westerse relaties werkelijk slechter zijn dan niet-westerse en dat ze daarom nogal eens verbroken worden. Ik denk eerder dat dat komt omdat het in de westerse cultuur geen taboe of schande meer is om te scheiden. Niet dat het nou direct goed is dat men het tegenwoordig zelfs normaal vindt, maar het lijkt me beter om maar uit elkaar te gaan als een relatie niet goed meer is dan bij elkaar te blijven terwijl je elkaar wel kunt schieten. Helemaal mee eens.............Volgens mij neemt het aantal echtscheidingen ook toe, naarmate de vrouw minder afhankelijk wordt.....de onafhankelijke vrouw (b.v. werkende) heeft dus meer lef/mogelijkheden om een relatie te verbreken.

grendel
27-12-2002, 16:10
Origineel gepost door Noerallain18 Op een islamitische manier gaat het heel anders dan op een westerse manier.Je zegt het zelf grendel ''marokkaanse huwelijken'' dat wilt niet altijd zeggen dat het altijd op een islamitsche wijze wordt gedaan.Een goede moslim zal zijn vrouw ook nooit mishandelen of niet respecteren...dat is zijn plicht tegenover zijn vrouw..en andersom ook.Bij de westerse relaties wordt het bijna als een ''gewoonte'' gezien als men vreemdgaat enz..... Big kiss 2 you....Noertje Noertje, met Marokkaanse huwelijken bedoel ik in principe ook Islamitische huwelijken. De huwelijken waar ik het over heb zijn ook voor 99 % op de Islamitsche wijze gesloten. En qua vreemdgaan, mijn autochtone collega's garanderen mij dat ze de benen afhakken van hun vrouwen als zij vreemdgaat. Vreemdgaan heeft volgens mij niks met je godsdienst te maken maar meer met jezelf niet in de hand kunnen houden of er is reeds sprake van een verstoorde relatie of dat een van de twee z'n broek niet dicht kan houden :D 2 Big kisses 2 U ;)

dulce_lamia
29-12-2002, 12:41
Origineel gepost door Tijn Helemaal mee eens.............Volgens mij neemt het aantal echtscheidingen ook toe, naarmate de vrouw minder afhankelijk wordt.....de onafhankelijke vrouw (b.v. werkende) heeft dus meer lef/mogelijkheden om een relatie te verbreken. Ik denk en dat weet ik zeker, dat de onafhankelijke vrouw van tegenwoordig ook veel meer eisen stelt aan haar man. Andersom ook wel hoor, maar zou het daarom niet meer werken? Omdat onze opa's en oma's afhankelijk van elkaar waren? Opa werkt en oma zorgt voor de kids? Nu heb je veel geleuter over geldzaken en over de rollenverdeling. Die problemen waren vroeger denk ik nog niet zo aan de orde omdat dat vanzelfsprekend was wie wat deed, en dat is in een islamitisch huwelijk ook nog iets zo, wat toch een vorm van gemak en zekerheid kan geven, maar als je dat zo niet wil dan is het lastig.... Hoe kom je daar uit? Hoe los je dat op?

dulce_lamia
29-12-2002, 13:21
Origineel gepost door Nawera Wel ik ben van mening dat als 2 mensen een goed gevoel hebben over mekaar, en ze denken hij/zij is voor mij de ware waarom dan een relatie?.....Of het klikt of het klikt niet, naar mijn mening is er echt gene tussenweg....Waarom dan wachten met trouwen, wat houd je tegen?....Ik heb het idee dat als 2 mensen eerst een relatie hebben gehad, ze ook wat vaker scheiden, is me gewoon opgevallen....In een huwelijk kun je mekaar beter leren kennen, tuurlijk zul je ook wel tegenslagen krijgen, maar die zijn er om overwonnen te worden....Enfin da's gewoon mijn mening.... Het valt mij meer op dat mensen die een relatie hebben niet eens tot het huwelijk komen.... :confused:

Tijn
29-12-2002, 13:59

Origineel gepost door dulce_lamia Het valt mij meer op dat mensen die een relatie hebben niet eens tot het huwelijk komen.... :confused: Is dat zo erg?.....je bent toch niet verplicht te trouwen, er zijn ook mensen die trouwen uit gemak of financiele voordelen. Dat papiertje heeft voor sommigen volgens mij niet zo veel waarde. Als je samen gelukkig bent en elkaar vertrouwd, wat voegt zo`n papiertje (buiten de juridische zaken) dan nog toe? Zelf heb ik niks tegen trouwen, maar berijp best dat er mensen rondlopen die `t niet zo nodig vinden.....

Pagina's : [1] 2