Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Iran zet nucleair programma door

AlZawahiri
21-09-2004, 16:28

Buitenland di 21 sep 2004, 10:58 TEHERAN - Iran is begonnen met proeven in een installatie die een grote hoeveelheid materiaal voor nucleaire centrifuges zal produceren. Dat heeft een hoge Iraanse functionaris dinsdag gezegd. President Khatami zei dinsdag vastbesloten te zijn 's lands nucleaire programma door te zetten. De tests, waarbij 37 ton ruwe uranium wordt omgezet in uraniumgas, verlopen succesvol, aldus de functionaris. Het materiaal dient na de omzetting als brandstof voor nucleaire centrifuges waarmee verrijkt uranium kan worden gemaakt. De genoemde hoeveelheid is, indien verrijkt, voldoende voor vijf nucleaire wapens, schat een expert. Iran is vastbesloten zijn nucleaire programma door te zetten, zelfs als het Internationaal Atoomenenergie Agentschap (IAEA) stopt met controles van locaties. Dat heeft president Khatami dinsdag gezegd. Volgens hem is Iran helemaal niet bezig kernwapens te maken. "We zijn vastbesloten om nucleaire technologie te verkrijgen voor vreedzame doeleinden, zelfs als dat ertoe leidt dat het internationale toezicht wordt gestaakt", aldus de president. "We hebben nooit kernwapens gewild." Het IAEA heeft zaterdag in een resolutie Teheran opgeroepen te stoppen met het verrijken van uranium, een techniek die nodig is om kernwapens te maken. Iran verwierp de tekst en dreigde zich helemaal terug te trekken uit het non-proliferatieverdrag, bedoeld om de verspreiding van kernwapens tegen te gaan. Maandag sloten de Verenigde Staten, de Europese Unie en Rusland zich aan bij de internationale oproep. Washington beschuldigt Teheran ervan in het geniep kernwapens te maken, maar Iran houdt vol alleen kernenergie te produceren. Dinsdag werd in Teheran de jaarlijkse militaire parade gehouden. De raketten waren gehuld in vlaggen waarop anti-Amerikaanse en anti-Israëlische leuzen stonden. Prominent werd getoond de Shahab-3-raket, een van de modernste raketten waarover Iran beschikt. Die zou aartsvijand Israël

knorknor
21-09-2004, 16:33
Lijkt wel of Iran richting Irak roept: "me too!!!. me too!! pick me ! pick me!"

hafiberber
21-09-2004, 17:47
als de joden een kernwapen hebben dan moeten de arabieren er ook een hebben eerlijk is eerlijk.

killalot
21-09-2004, 17:49
Origineel gepost door hafiberber als de joden een kernwapen hebben dan moeten de arabieren er ook een hebben eerlijk is eerlijk. iranezen zijn geen arabieren...iranezen is een centraal-aziatisch arrogant volkje en hun volksdansjes lijken op buikdansende nichten.

waarschuwer
21-09-2004, 17:50

Origineel gepost door knorknor Lijkt wel of Iran richting Irak roept: "me too!!!. me too!! pick me ! pick me!" Ik vind het wel link voor henzelf wat ze doen, er zijn er meer geweest die Uncle Sam hebben uitgedaagd zoals Saddam . En daar is het niet zo goed mee afgelopen. Ik geef de Yanks 6 weken om dat zooitje te moven.

Grover
21-09-2004, 17:55
Origineel gepost door waarschuwer Ik vind het wel link voor henzelf wat ze doen, er zijn er meer geweest die Uncle Sam hebben uitgedaagd zoals Saddam . En daar is het niet zo goed mee afgelopen. Ik geef de Yanks 6 weken om dat zooitje te moven. moeten ze vooral doen als ze new york en washington voor een paar miljard jaar onbewoonbaar willen maken. we hebben gezien bij noord korea dat zo'n dreigement voldoende is om de amerikanen van je af te houden.

waarschuwer
21-09-2004, 18:01
Origineel gepost door Grover moeten ze vooral doen als ze new york en washington voor een paar miljard jaar onbewoonbaar willen maken. we hebben gezien bij noord korea dat zo'n dreigement voldoende is om de amerikanen van je af te houden. Ik denk dat de Yanks ingrijpen voordat die bom er is. Ze hoeven niet, zoals igv Irak he land te bezetten, maar breken slechts de militaire kracht. Iran was in 1980-88 niet eens in staat om Saddam te verslaan.

hafiberber
21-09-2004, 18:07
ik durf te wedden dat dit keer geen een land met amerika ten strijde zal trekken, ze hebben al genoeg problemen in irak. de islamitische landen bezorgen amerika veel meer problemen als hun regimes omver worden geworpen kijk maar in irak. amerika is bijna failliet en de andere westerse landen zijn als de doods bang voor terruer aanslagen dus iran en syrie hebben niets te vrezen nu. maar ik vind t gevaarlijk dat twee landen die vijandig gezind zijn tegen arabieren kernwapens aan t maken zijn of al hebben zoals israel en iran,iran is wel islamitisch maar uiterst anti arabisch dus daarom moet er een arabisch land zijn die ook een kernmacht word.

Grover
21-09-2004, 18:09
Origineel gepost door waarschuwer Ik denk dat de Yanks ingrijpen voordat die bom er is. Ze hoeven niet, zoals igv Irak he land te bezetten, maar breken slechts de militaire kracht. Iran was in 1980-88 niet eens in staat om Saddam te verslaan. ik denk dat het al te laat is een vuile bom is al te maken.

Peej
21-09-2004, 18:10
Ik denk dat Israël de Amerikanen voor zal zijn. Ze zijn er in ieder geval al druk aan het shoppen, blijkt uit het nieuws van vandaag. VS verkopen Israël duizenden 'slimme' bommen JERUZALEM - De Verenigde Staten verkopen Israël 5000 'slimme' bommen. Daaronder zijn vijfhonderd zogenoemde 'bunker busters', waarmee de Israëlische luchtmacht ondergrondse nucleaire installaties van Iran zou kunnen doorboren. Dat hebben Israëlische veiligheidsbronnen en de Israëlische krant Haaretz dinsdag gemeld. Het Israëlische leger heeft de afgelopen jaren enkele malen geprobeerd Palestijnse opstandelingenleiders met zware bommen om te brengen. De nieuwe door laser geleide wapens zijn volgens een hooggeplaatste bron echter niet geschikt voor 'het Palestijnse front'. "Israël kan 'bunker busters' gebruiken tegen Iran of mogelijk Syrië." Met de overeenkomst willen de Verenigde Staten "Israëls kwalitatieve voorsprong in stand houden en Amerikaanse strategische en tactische belangen bevorderen", aldus een rapport van het Amerikaanse ministerie van Defensie. Met de verkoop is een bedrag van ruim 250 miljoen euro gemoeid. BRON : Televaag (http://www.telegraaf.nl/buitenland/14080241/Israël_koopt_duizenden__slimme__bommen.html) Niet echt een slimme zet van die idioot van een Bush en zijn neo-conservatieve medewerkertjes. Dit gaat weer een hoop kwaad bloed zetten. Ik ben er in ieder geval niet blij mee.