Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Heel mooi gezegd....!!!!

Pagina's : [1] 2

Marocca
26-12-2002, 00:07

De meeste mensen hebben het niet in de gaten wanneer ze kwetsende opmerkingen maken. Ik roep niet direct discriminatie als ik zoiets hoor, maar ik noem het onwetendheid en in sommige gevallen gewoon stommiteit. Mensen hebben een stereotype beeld van ‘allochtone’ meisjes, met name van Marokkaanse meisjes. Ik vind het geen belediging als iemand vraagt waarom ik geen hoofddoek draag. Ik antwoord gewoon: het is mijn keus om geen hoofddoek te dragen en niet van iemand anders. Je kan iemand niet iets verplichten, want een hoofddoek draag je voor god en niet voor iemand anders. Of één van de favoriete vragen is: Ben je al uitgehuwelijkt? Mijn antwoord is dan: "nee, het is niet meer de Middeleeuwen." Het gebeurt nog maar zelden. En wat niet alle mensen weten is dat uithuwelijken tegen het geloof (Islam) is. God beslist uiteindelijk met wie je trouwt en je familie is geen god. Wij geloven dat bij de geboorte al vaststaat met wie je trouwt en daarom mag je niet worden uitgehuwelijkt. Volgens mij denken veel mensen dat uithuwelijken in het geloof staat, maar dat is niet zo. Het is net als oorlog voeren in de naam van Allah. Maar Allah zegt niet: ga onschuldige mensen vermoorden. Nee, hij zegt: leef in vrede met elkaar. Er zijn echter mensen die god als excuus gebruiken om zelf aan de macht te komen en dan bedoel ik niet alleen moslims maar mensen van verschillende culturen en geloven. Dat is jammer omdat we uiteindelijk in hetzelfde geloven: respect voor je medemens en respect voor hun geloof. Daarbij maakt het niet uit of je moslim, christen bent of in helemaal niets gelooft. Ik geloof dat het geloof niet slecht is maar de mensen die het voor eigen doeleinde gebruiken. Ik heb dit niet zelf geschreven maar wat vind je ervan?? IK vind het heel mooi en ik ben er 100% mee akkoord...

laboudanda
26-12-2002, 00:08
Ik heb geen zin om dat te lezen..maar goed.....hier is mijn postje! NEXT!

Marocca
26-12-2002, 00:09
Origineel gepost door Kadir Zeker weten:goedzo: Dat uithuwelijken is gewoon een boeren traditie thankxxxx voor de mening... ;)

Marocca
26-12-2002, 00:11
Origineel gepost door laboudanda Ik heb geen zin om dat te lezen..maar goed.....hier is mijn postje! NEXT! je hebt geen zin om te lezen maar wel om te reageren????? :rolleyes: :rolleyes:

SweetRose
26-12-2002, 00:11

wauw mooi hoor Marocca :goedzo: :zwaai: enne meisjes uithuwelijken >>>>> :jammer:

Marocca
26-12-2002, 00:13
Origineel gepost door zin 'n midar wauw mooi hoor Marocca :goedzo: :zwaai: enne meisjes uithuwelijken >>>>> :jammer: vind ik ook erg jammer>>>ik zou toch niet kunnen samenleven met een man waar ik niet van hou..... :( Jammer genoeg gebeurt dit toch veel...:traan1:

SweetRose
26-12-2002, 00:19
Origineel gepost door Kadir En jongens uithuwelijken dan. Kijk, dit snap ik nou niet. Als iemand wordt uitgehuwelijkt, is altijd zgnmd de meisje de slachtoffer. Denk je dat die jongen dat leuk vind. Mischien is ie wel verliefd op iemand anders. Maar hij moet wel dan he. Denk ff na een keertje aan beide kanten:jammer: euhm..als ik aan uithuwelijken denk denk ik (kweet niet waarom) automatisch aan een meisje uit europa dat MOET trouwen met iemand van marokko/turkijë en meestal, naar mijn logica, zijn het de meiden die moeten trouwen...ik heb nog noooit gehoord van een jongen die moet trouwen!! maar als jij er zo'n kent..nou...dat vind ik spijtig...:( maar niet zoo spijtig als bij de meiden WANT..een meisje is dan haar maagdelijkheid kwijt en heeft minder kans om terug te trouwen..want er zijn ni veel manne die ontmaagde meiden willen..en bij de heren is dat anders..al trouwen die 1000x maal..die zullen van zoiets nooit last hebbe... > mijn mening ;)

Zazare
26-12-2002, 00:21
ik moet jullie even zeggen dat als een meisje of jongen wordt uitgehuwelijkt hij of zij altijd het recht heeft om dat te weigeren. Dat zegt de Islam.

Marocca
26-12-2002, 00:25
Origineel gepost door Zazare ik moet jullie even zeggen dat als een meisje of jongen wordt uitgehuwelijkt hij of zij altijd het recht heeft om dat te weigeren. Dat zegt de Islam. wilt dat zeggen dat het bij iedere familie mogelijk is om nee te zeggen? don't think so...

Zazare
26-12-2002, 00:28
Origineel gepost door Marocca wilt dat zeggen dat het bij iedere familie mogelijk is om nee te zeggen? don't think so... Ze zijn toch moslims???? ewa dat gaat dan wel even voor familie en als ze zich voordoen als moslims moeten ze de regels nastreven. Sorry meid maar dat is de waarheid gewoon. Als ze het niet om een of andere reden kan zeggen omdat ze bang is ofzo moet ze gewoon haar recht eisen en dat is het recht om te weigeren.

SweetRose
26-12-2002, 00:30
Origineel gepost door Kadir Uhum, sorry hoor, als je in Turkije dan he tenmisnte, als een man niet accepteert. Dan beledig je de hele familie van die meisje, van wat is er mis met onze dochter. En dan kan je hele oorlog krijgen tussen die 2 families. Dus je moet WEL jah zeggen, vooral vroeger. waajuwww dus een meisje heeft geen keus? amai das dus echt wel erg...pff als dat meisje nu geen gevoelens heeft voor die jongen? :rolleyes: moet trouwen? daar heb ik dus echt medelijden mee...:( :verdriet: khoooop dat dat ooit incha Allah veranderd..want hoemeer zoiets aan de hand is..hoe meer haat er in de wereld is..en das toch ni faire tegenover die onschuldige meiden :(

Zazare
26-12-2002, 00:32
Origineel gepost door zin 'n midar waajuwww dus een meisje heeft geen keus? amai das dus echt wel erg...pff als dat meisje nu geen gevoelens heeft voor die jongen? :rolleyes: moet trouwen? daar heb ik dus echt medelijden mee...:( :verdriet: khoooop dat dat ooit incha Allah veranderd..want hoemeer zoiets aan de hand is..hoe meer haat er in de wereld is..en das toch ni faire tegenover die onschuldige meiden :( Zin 'n Midar meid . een moslim's meisje heeft het recht om te weigeren dat zijn de woorden van Allah soub7ana wa ta3ala want zo staat het in de koran.

Marocca
26-12-2002, 00:33
Origineel gepost door Zazare Ze zijn toch moslims???? ewa dat gaat dan wel even voor familie en als ze zich voordoen als moslims moeten ze de regels nastreven. Sorry meid maar dat is de waarheid gewoon. Als ze het niet om een of andere reden kan zeggen omdat ze bang is ofzo moet ze gewoon haar recht eisen en dat is het recht om te weigeren. ik weet best wel wat je bedoelt hoor maar denk eens aan meisjes in Marokko die MOETEN trouwen,als ze zouden weigeren dan kunnen ze troubles krijgen..Sommige families en gezinnen leven precies in de middeleeuwen :rolleyes: Maar ja......deze mensen kun je gewoon geen moslims noemen... :(

Zazare
26-12-2002, 00:36
het is een schande , wallah haram is dit man. :huil: Waarom durfen ze niet te praten ?? ze zouden ze niks kunnen doen , want de koran zegt het en als je dat erbij brengt kunnen ze niets er tegen in brengen.

SweetRose
26-12-2002, 00:41

Origineel gepost door Kadir Huh, je begrijpt me verkeerd denk ik. Ik zeg dat een man ook niet echt altijd keuze heeft, vooral in Turkije, want als ze weigeren, voelt die andere familie zich beledigd, en Turken zijn gek dus, gaan ze mense beginne neer te schieten, dus daarom zeg, een man moet ook JA zeggen :schok: allatief..amai sorry het is hier niet mijn bedoeling om je te beledigen ofzo...maar zijn die Turken nu zoooooooooot?!! wajauw mss zou een cursus respec hen goed doen...:( maar hoe dan ook..zoiets kun je toch zelfs je vijand ni wensen hé!! hoe kun je nu gelukkig zijn met de man/vrouw die je niet eerbied, respecteert en belangrijkste, van houdt!!!!! ??? nou dat heb ik nooit geweten hoe dat daar aan toe gaat in Turkijë...:rolleyes:

Pagina's : [1] 2