Bekijk originele versie : ik ga weer beginnen
Guadaloupe
25-12-2002, 23:41
jep, ik ga weer beginnen met het boycotten van die Amerikaanse producten.
Ik las dat het wel degelijk effect heeft......
Petje af voor de mensen die er nog steeds mee bezig zijn!!!!
Wie doet er mee?
Guadaloupe
25-12-2002, 23:46
hier dan LEES
Succesvolle boycot
>
>Terwijl de regimes bijna openlijk hun zegen, en soms hun steun, hebben gegeven voor oorlog, neemt het verzet in de Arabische en islamitische wereld aan de basis toe. De Amerikanen zijn nog lang niet klaar met Afghanistan. De leiders van Osama Bin Ladens Al Qaeda en van de van de macht verdreven Taliban zijn nog steeds niet opgepakt. Op de Filippijnen hebben de Amerikanen Aboe Sayyaf nog niet klein gekregen. De recente verkiezingen in Pakistan en de uiterst bloedige aanslag op het Indonesische eiland Bali tonen aan dat het moslimfundamentalisme nog niet over zijn hoogtepunt heen is.
>
>Een opvallende uiting van het verzet aan de basis is het toenemend verzet van de boycot van Amerikaanse producten in de Arabische en islamitische wereld. De actie begon een paar jaar geleden, maar neemt pas nu ernstige vormen aan. Sedert vorig jaar zou volgens de Londense Times (11.10.02) de handel tussen de Verenigde Staten en de Arabische landen met 25% zijn afgenomen. Schoolkinderen gaan piket staan voor fast food-restaurants zoals McDonalds, moslimclerici promoten tijdens hun vrijdagspreken de boycot van Amerikaanse producten. Overal worden lijsten met Amerikaanse merknamen verspreid. Met succes. Hier en daar zijn al restaurants gesloten en wordt vastgesteld dat de Amerikaanse producten in grootwarenhuizen geen aftrek meer vinden. In Saoedi-Arabië heeft dat al geleid tot een halvering van de prijs van de Amerikaanse importproducten in en poging het marktaandeel te behouden. Er zijn ook daden van vandalisme vastgesteld op uiteenlopende plaatsen. In het zuiden van India werd er zelfs een bomaanslag gepleegd op een fabriek van Coca Cola.
>
>De frisdrankengigant krijgt, evenals zijn concurrent Pepsi, ook af te rekenen met ernstige concurrentie. In Iran maakt Zam Zam cola - Zam Zam is de naam van de heilige bron in Mekka - furore en kan de productie de vraag nauwelijks volgen. De laatste maanden is er ook veel vraag naar in Saoedi-Arabië en in de andere Golfstaten en een reeks andere landen, tot en met Zuid-Afrika, staan op de lijst. Weldra zal hij ook in Europa te krijgen zijn. In de Verenigde Arabische Emiraten is de verkoop van de lokale Star Cola met 40% gestegen. In Frankrijk gaat een Franse moslim weldra Mekka cola op de markt brengen. In Marokko is door de actie de verkoop van Coca Cola en Pepsi met de helft gedaald in het noorden van het land.
>
>Wat de leiders en de regimes ook mogen zeggen, of om opportunistische redenen verzwijgen, vele Arabieren en moslims vragen zich af wie de schurken en de schurkenstaten zijn als de Verenigde Staten en Groot-Brittannië nog elke maand duizenden kinderen laten sterven in Irak en in totaal tot 1,5 miljoen slachtoffers hebben gemaakt met hun sancties. Het zijn diezelfde mensen die de Israëli's de vrije hand geven voor het bedrijven van oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid in Palestina. De betrokkenheid bij Palestina blijft groot onder de moslims. Daarom zal het niet verbazen dat Tawfik Mathlouthi, de producent van Mecca cola, al aankondigde dat 10% van de opbrengst naar de Palestijnse kinderen zal gaan.
>
Ja man, Ik probeer het, maar aangezien mijn Ma de boodschappen doet, gaat ze soms op die reklames af, en dat zitten er weleens van die Amirikaanse/joodse producten bij...
Ik heb het haar een paar ik uitgelegd, maar mijn Ma luisterd niet...Nou ja, niks aan te doen...
ja sommige vinden het onzin,maar alle kleine dingen bij elkaar helpt het
ik drink nu al een jaar geen cola,dat is het minste wat ik kan doen op dit moment
Guadaloupe
25-12-2002, 23:52
alle beetjes helpen, he
Mijn tante is ook top, wij kochten wel die producten en als wij het haar aanboden, weigerde ze toch.....zij staat stevig in dr schoenen!!!
ik ga het zelf ook opbouwen, hoor
laboudanda
25-12-2002, 23:56
Origineel gepost door Guadaloupe
jep, ik ga weer beginnen met het boycotten van die Amerikaanse producten.
Ik las dat het wel degelijk effect heeft......
Petje af voor de mensen die er nog steeds mee bezig zijn!!!!
Wie doet er mee?
Ik ga beginnen om eerst mijn kamer schoon te maken...als het zover is dan zien we nog wel of ik iets kan BOYCOTTEN.....
Download een GRATIS WALLPAPER op: http://www.boycottland.com/wallpapers/boycott.jpg
Buh bye!
Guadaloupe
25-12-2002, 23:58
ewa jellah, zied begin
Guadaloupe
26-12-2002, 00:02
hij is toch al gekocht,
dus of je het dronk of niet :rolleyes:
saidaaatje
26-12-2002, 00:03
hmmmmmm ben blij dat ik al 2 jaar afgekickt ben van de cola.....
Guadaloupe
26-12-2002, 00:09
Origineel gepost door Kadir
Maar ik ga wel weer kopen, ik ben net snel gegaan, heb er nog eentje gehaald. Mmmmmmmmmmm
En op school hebben ze niet anders
Kadir, Jonge toch, als je dat wil, dan doe je het toch....
ik dwing je nergens toe.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.