Bekijk originele versie : Hoe sommige NL`ers denken over 'hoofddoek'... :jammer:
Lella_Roosje
19-09-2004, 17:51
Assalaam oe aleikoum,
Ik was bezig met een opdracht, ik zocht iets op over het hoofddoekverbod in Frankrijk. Ik stuitte op de website hoofddoekje.nl, en wat ik daar las! :kwaad:
Ik geloofde m`n ogen niet..
Lees dit maar eens:
* Het moeten dragen van een hoofddoekje door moslimmeisjes is een uiting van ongelijke behandeling, het is discriminatie op grond van het geslacht.
* De hoofddoek is onderdeel van godsdienstige indoctrinatie van het meisje om haar later te laten accepteren dat ze minder rechten heeft dan de man , de man gehoorzaamt en zelfs zich aan hem onderwerpt. Levende in de Nederlandse maatschappij geeft dit voor haar veel problemen.
* Moslimmeisjes moeten leren op te komen voor hun eigen belang. Het niet dragen van het hoofddoekje is hiervan een teken. Dit houdt geenszins in dat ze niet gelovig zouden zijn. Het laat de moslimgemeenschap zien dat ze zich niet willen laten onderdrukken door mannen en dat ze opkomen voor hun eigen rechten.
Dus met andere woorden:
- Als je een 'hoofddoekje' draagt, accepteer je dat je minder rechten hebt dan de man. Dat je je man gehoorzaamt (Dat beschouwen ze als onderdrukking.. Het is toch NORMAAL dat je je man moet gehoorzamen! Moet je dan steeds opstandig zijn tegen je man en het steeds NIET eens met hem zijn?) en dat je je aan hem onderwerpt.
- Je komt pas op voor je eigen belang, als je GEEN hoofddoekje draagt. :jammer:
De makers van deze website weten dus duidelijk niet waar de hijaab voor is...
FAITHLESS
19-09-2004, 17:55
Het zou zo een text kunnen zijn van AH Ali . Die weet ook niet waar ze het over heeft .
MELILLENSE
19-09-2004, 18:13
Hoe zouden diezelfde Nederlanders reageren als moslimmannen morgen een hoofdsjaal zouden dragen? Zouden ze de vrouwen met hoofddoek dan wel als volwaardig beschouwen?
De waarheid is gewoon dat dit soort Nederlanders het gewoon uitermate vervelend vinden om een moslimvrouw in hoofddoek te zien die er bewust voor gekozen heeft. Dat stoort hen mateloos en de enige manier om zich af te reageren is dit soort commentaar rond te strooien.
Kijk gewoon eens naar die moslima's die naar school of werk gaan en vlak vóór de deur zich ontdoen van hun hoofddoek - omdat ze ertoe verplicht worden - en na het werk dit aanstands weer aantrekken; het ongenoegen bij vele ongelovige Nederlanders druipt gewoon af van hun gezichten, temeer daar ze er gewoon niets aan kunnen doen wat een moslim in zijn/haar privĂ©leven doet...
MELILLENSE :belgie:
Cicatrice
19-09-2004, 19:08
Origineel gepost door Lella_Roosje
Het is toch NORMAAL dat je je man moet gehoorzamen! Moet je dan steeds opstandig zijn tegen je man en het steeds NIET eens met hem zijn?) en dat je je aan hem onderwerpt.
uuuuhm....
ik luister maar naar een man, en gehoorzaam een man: en dat is mijn vader.
ik onderwerp me aan niemand, behalve aan god
en er is een verschil tussen niet gehoorzamen, en niet onderwerpen en wel. Dat je je man niet gehoorzaamt en niet aan hem onderwerpt, betekend in mijn ogen dat zijn wil niet per definitie wet is. Dat zou in mijn ogen spreken van een gebrek aan respect naar mijn mening, aangezien in mijn nederige opinie binnen een huwelijk BEIDE meningen even zwaar dienen te wegen.
Ik bedoel maar, als mijn echtgenoot besluit om een SM kelder in te gaan richten: wil niet zeggen dat ik daar geen stokje voor mag steken
Als mijn man besluit om 10.000 euro te lenen zonder mijn toestemming, wil niet zeggen dat ik daar geen stokje voor mag steken
maar dat is even een persoonlijke notitie.
Indien jij je gelukkig voelt in een relatie waarin je je onderwerpt aan je echtgenoot: so be it. Dat wil niet zeggen dat jouw norm de norm voor een ieder is.
En indien moslima's een hoofddoek dragen om zich te beschermen tegen mannen (die redenatie heb ik vaak genoeg gehoord) vind ik ze een beetje mannenondrukkers en een beetje respectloos tegen over de man: of die kerels een stel g.eile a.pen zijn die meteen wild en woest vrouwen gaan bespringen bij het zien van een plukje haar. Ik heb ook hele goede motieven gehoord voor het dragen van een hoofddoek. Het is maar net hoe de persoon het invult en wat de motieven zijn van een dame om haar haren te bedekken.
En juist omdat die zo uiteenlopend zijn naar ik merk, is zo een site niet echt goed bezig.
Lella_Roosje
19-09-2004, 19:16
Origineel gepost door Cicatrice
uuuuhm....
ik luister maar naar een man, en gehoorzaam een man: en dat is mijn vader.
ik onderwerp me aan niemand, behalve aan god
en er is een verschil tussen niet gehoorzamen, en niet onderwerpen en wel. Dat je je man niet gehoorzaamt en niet aan hem onderwerpt, betekend in mijn ogen dat zijn wil niet per definitie wet is. Dat zou in mijn ogen spreken van een gebrek aan respect naar mijn mening, aangezien in mijn nederige opinie binnen een huwelijk BEIDE meningen even zwaar dienen te wegen.
Ik bedoel maar, als mijn echtgenoot besluit om een SM kelder in te gaan richten: wil niet zeggen dat ik daar geen stokje voor mag steken
Als mijn man besluit om 10.000 euro te lenen zonder mijn toestemming, wil niet zeggen dat ik daar geen stokje voor mag steken
maar dat is even een persoonlijke notitie.
Indien jij je gelukkig voelt in een relatie waarin je je onderwerpt aan je echtgenoot: so be it. Dat wil niet zeggen dat jouw norm de norm voor een ieder is.
En indien moslima's een hoofddoek dragen om zich te beschermen tegen mannen (die redenatie heb ik vaak genoeg gehoord) vind ik ze een beetje mannenondrukkers en een beetje respectloos tegen over de man: of die kerels een stel g.eile a.pen zijn die meteen wild en woest vrouwen gaan bespringen bij het zien van een plukje haar. Ik heb ook hele goede motieven gehoord voor het dragen van een hoofddoek. Het is maar net hoe de persoon het invult en wat de motieven zijn van een dame om haar haren te bedekken.
En juist omdat die zo uiteenlopend zijn naar ik merk, is zo een site niet echt goed bezig.
In mijn berichtje had ik het alleen over de moslima`s (die uit eigen wil een hijaab dragen), jegens de moslimmannen.
In de Islaam moet je respect hebben voor je man en hem gehoorzaam zijn.
Betekent dit dan dat hij per definitie de baas over jou is, dat hij dan als het ware een dictator is, omdat je naar hem moet luisteren?
NEE NATUURLIJK!!
Natuurlijk moet de man ook luisteren naar zijn vrouw, de man heeft in een Islamitische huwelijk ook PLICHTEN jegens zijn vrouw!
Onze Profeet Mohammed (sala la3 wa lee wa salam) hielp zelf ook zijn vrouwen (Moge Allah wa Ta`ala tevreden over hen zijn) in het huishouden.
Wederzijds respect moet de basis zijn van een (islamitisch) huwelijk, anders zal dit huwelijk nooit slagen (zonder hulp van Allah wa Ta`ala).
Cicatrice
19-09-2004, 19:22
In mijn berichtje had ik het alleen over de moslima`s (die uit eigen wil een hijaab dragen), jegens de moslimmannen.
In de Islaam moet je respect hebben voor je man en hem gehoorzaam zijn.
Betekent dit dan dat hij per definitie de baas over jou is, dat hij dan als het ware een dictator is, omdat je naar hem moet luisteren?
NEE NATUURLIJK!!
Natuurlijk moet de man ook luisteren naar zijn vrouw, de man heeft in een Islamitische huwelijk ook PLICHTEN jegens zijn vrouw!
Onze Profeet Mohammed (sala la3 wa lee wa salam) hielp zelf ook zijn vrouwen (Moge Allah wa Ta`ala tevreden over hen zijn) in het huishouden.
Wederzijds respect moet de basis zijn van een (islamitisch) huwelijk, anders zal dit huwelijk nooit slagen (zonder hulp van Allah wa Ta`ala).
dan moet je het woord 'onderwerpen' niet gebruiken wanneer het gaat om jouw relatie tot de man
je moet wel goed beseffen wat voor kracht je woorden kunnen hebben bij de interpretatie van de tekst
Origineel gepost door bonobono
Zo te lezen werkt dat hoofddoekje prima! Je begint het al helemaal normaal te vinden. Ik denk dat ik die s.let van mij ook maar een hoofddoekje ga ombinden.
Komop....1-jarige baby's kun je beter geen hoofdoek omdoen.
RitaMaria
19-09-2004, 19:31
Dat je je man gehoorzaamt (Dat beschouwen ze als onderdrukking.. Het is toch NORMAAL dat je je man moet gehoorzamen! Moet je dan steeds opstandig zijn tegen je man en het steeds NIET eens met hem zijn?) en dat je je aan hem onderwerpt .
Sorry?? aan je man onderwerpt?? De enige aan wie je je
hoeft te onderwerpen is Allah (swt) en geen Mens!! hoe kom je
aan deze gedachte..?? damn .. :kwaad:
"U zal niet datgene accepteren waarvan u geen kennis bezit. Ik heb u het gehoor, het zicht en het denkvermogen gegeven. En u bent verantwoordelijk voor het gebruik hiervan ." Koran 17:36
larrissa
19-09-2004, 19:34
Wat ben jij netjes afgericht!!!!!! WOW.... geen wonder dat marokkanen nooit een hond hebben ze hebben hun vrouw zo afgericht. Mag jij wel of niet op de bank zitten?
Man, je had gewild dat jouw vrouw zo over je dacht. Maar daar gaat deze topic niet over. Sommige NLrs kunnen het gewoon niet hebben dat de meiden er tegenwoordig zelf voor kiezen om een hoofddoek te dragen en er nog TROTS op zijn ook :vingers:.
Lella_Roosje
19-09-2004, 19:42
Dus met andere woorden:
- Als je een 'hoofddoekje' draagt, accepteer je dat je minder rechten hebt dan de man. Dat je je man gehoorzaamt (Dat beschouwen ze als onderdrukking.. Het is toch NORMAAL dat je je man moet gehoorzamen! Moet je dan steeds opstandig zijn tegen je man en het steeds NIET eens met hem zijn?) en dat je je aan hem onderwerpt.
- Je komt pas op voor je eigen belang, als je GEEN hoofddoekje draagt. :jammer:
Mensen (en dieren), jullie lezen mijn bovenstaand berichtje verkeerd! Ooit eens gehoord van 'Begrijpend Lezen'?
De vetgedrukte zinsdelen zijn samen 1 zin!
M.a.w. --> Als je een hoofddoekje draagt, accepteer je dat je minder rechten hebt dan de man, dat je je man gehoordzaamt en dat je je aan hem onderwerp, in HUN ogen!
Het spreekt voor zich dat je je niet aan een mens moet onderwerpen, maar dat Allah wa Ta`ala de enige is die je mag aanbidden!
MELILLENSE
19-09-2004, 19:43
Zo te lezen werkt dat hoofddoekje prima! Je begint het al helemaal normaal te vinden. Ik denk dat ik die s.let van mij ook maar een hoofddoekje ga ombinden.
In welke stationsbuurt werkt je s.let en is ze ingespoten tegen o(n)(ver)verdraagbare ziektes? Wat rekent ze aan per beurt en is het fiscaal aftrekbaar? Ben jij de p.ooier van dienst?
MELILLENSE :belgie:
larrissa
19-09-2004, 19:44
Die s.let van me, denkt daar inderdaad heel anders over, mare om eerlijk te zijn ik dat ook heel goed voor me. Ik moet al over genoeg mensen de 'baas' spelen, ik ben blij dat het bij mijn vriendin niet nodig is...... Overgens probeert ze het vaak genoeg bij mij te doen, overgens niet met veel succes :)
Oh ik merk al aan de lieve koosnaam die jij je vriendin geeft dat jullie een gelijke relatie hebben, waar respect en waardering is voor elkaar. Hoe noemt ze jou trouwens???? ;)
Die s.let van me, denkt daar inderdaad heel anders over, mare om eerlijk te zijn ik dat ook heel goed voor me. Ik moet al over genoeg mensen de 'baas' spelen, ik ben blij dat het bij mijn vriendin niet nodig is...... Overgens probeert ze het vaak genoeg bij mij te doen, overgens niet met veel succes :)
Weerstand van een 1-jarige baby kan je ook niet verwachten :D
LadyBerkania
19-09-2004, 19:49
Ach gossie hoezo heb je dan ook een s!let getrouwd of heb je een relatie met een s!let is slecht voor je reputatie :maf3: :giechel: :moe:
:rolleyes: ik ga je vriendelijk vragen om te beginnen normaal te praten over ander mans geloof...Want respect (dat behoor je te weten) mag ook wel een beetje hóór. En ook over de hoofddoek... geld 't zelfde. Respect...
Gegroet,
Berkania
Lella_Roosje
19-09-2004, 19:56
Mensen, blijf alstublieft 'ontopic'.
Sommigen moet je gewoon negeren hier!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.