Bekijk volle/desktop versie : Fortuyn wil Eetgewoonten turken en marokkanen onderzoeken



14-03-2002, 15:17
DEN HAAG - Hoe kan er geld worden bespaard in de gezondheidszorg? Op vele manieren, volgens Pim Fortuyn. Tijdens een ongekend chaotische persconferentie over zijn boek De puinhopen van acht jaar paars ontvouwde de voorman van de Lijst-Fortuyn donderdag een idee om de kosten van medicijnen terug te dringen.
Volgens de gewezen professor worden in wijken met veel Turken en

Marokkanen veel medicijnen tegen maag- en darmklachten gebruikt. "Dus is het interessant om het eetgedrag van die mensen te onderzoeken", vindt Fortuyn.

Hij vindt in algemene zin dat "het grote beroep van de onderklasse op tal van voorzieningen" in kaart moet worden gebracht. "We weten niet hoe groot dat is." Volgens Fortuyn kan de gezondheidszorg pas efficiënter worden als bekend is hoe het met de "consumptie" van allerlei voorzieningen is gesteld. "Ik wil niet stigmatiseren", stelde de publicist-politicus.

Fortuyn stelde dat niet twee opeenvolgende paarse kabinetten verantwoordelijk zijn voor de economische groei, maar dat die volledig op het conto komt van ondernemers en hun medewerkers. "Die hebben de banen geschapen. Niet een of andere banenmachine van paars. Waar staat die machine dan eigenlijk?", sneerde Fortuyn.

Hij herhaalde zijn oproep voor een forse ingreep in de bureaucratie en een veel efficiëntere opzet van niet alleen de gezondheidszorg, maar ook het onderwijs. Fortuyn noemt het een "bloody shame" dat niet precies bekend is welke resulaten investeringen in de collectieve sector opleveren.

Hij verwijt premier Kok en PvdA-leider Melkert dat die hem "demoniseren." Hij wil pas met Melkert een debat aangaan als die daarmee "stopt" en vindt april vroeg genoeg om dat te doen. Fortuyn verbond aan de politieke reacties op zijn deze week verschenen boek de conclusie dat een coalitie van Fortuyn met VVD en CDA mogelijk is.
Overigens is dat boek niet het definitieve verkiezingsprogramma, aldus Fortuyn. Het zal dienen als basis voor het programma dat half april op "een paar A4-tjes" zal uitkomen. Fortuyn kondigde aan over vier jaar een nieuw boek te schrijven, waarin hij verantwoording zal afleggen voor zijn politieke daden.

14-03-2002, 15:27


nou busje_207



wat kunnen we nog meer over pimmie zeggen dan dat hij een speen in z'n mond moet douwen en eens een lekker voor baby spelen.


en wanneer reageer ji eens op mijn uitnodiging??????

groetjes kickgirl

14-03-2002, 18:39
Pimmetje is naar mijn mening niet meer dan een entertainer die precies weet wat hij moet zeggen en moet doen om mensen uit zijn hand te laten eten. PURE ENTERTAINMENT :xxxx:

14-03-2002, 18:51
ewaaa jaah....wat moeten we nog meer zeggen over onze lief aardige pimmie?????

14-03-2002, 18:58



Citaat:
Origineel gepost door Nog geen lid?


hij mag wel een keertje bij mij komen eten, lijkt me wel interessant. Mijn moeder extra veel sambal in de marmita dan weet hij pas wat maag- en darmklachten zijn.
effe aan mijn moeder zeggen dat ze de hondenbak klaar moet zetten
dat was ik ikik

14-03-2002, 19:07
Wie is die zogenaamde professor nou eigenlijk ??? Een hofnar , een opportunist.. wat wel zorgelijk is dat grote groepen Nederlanders zich zo gemakkelijk door zulke goedkope praat laten leiden !!!

Verder vraag ik me af wat het buitenland denkt van een ministerhomopresident.. Pim pas maar op in sommige landen want we zijn niet overal zo 'verdraagzaam' als hier

Salahdin

14-03-2002, 19:08
nogmaals......doe mee aan de massa demonstratie op 11 mei in Asmsterdam.....


GEEF RACISME GEEN STEM

ma'assalama Sahira

14-11-2002, 00:08
Hier leefde Fortuyn nog.. vaag man..

14-11-2002, 00:20

Citaat:
Origineel gepost door cheetah
Hier leefde Fortuyn nog.. vaag man..
Jij bent pas vaag

14-11-2002, 00:22
waarom TNAwie?? what did I ever do to you.. ???

14-11-2002, 00:26

Citaat:
Origineel gepost door cheetah
waarom TNAwie?? what did I ever do to you.. ???
Iemand vaag vinden is een compliment bij mij.


Ik vind je een hele lieve meid


k was alleenmaar benieuwd naar wat er door je heen ging toen je dat

schreef (nu doe k zelf vaag)

14-11-2002, 02:46
Pim is nu een afkorting geworden.

Pech
In
Mediapark