Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Brinkhorst wil meer buitenlanders toelaten

Pagina's : [1] 2

Raihana
18-09-2004, 18:08

AMSTERDAM - Minister Brinkhorst van Economische Zaken wil de mogelijkheden voor buitenlanders om in Nederland te werken verruimen. Hij wil toe naar het Amerikaanse 'greencard-model'. Daarbij is het uitgangspunt niet, zoals in Nederland, of de buitenlander een baan heeft. Brinkhorst wil dat gekeken wordt naar het beroep van de buitenlander en naar de behoefte aan extra mensen in die beroepsgroep. De D66-bewindsman zei dat zaterdag tijdens een bijeenkomst van vluchteling-studenten in Amsterdam. Met ingang van 1 oktober wordt het voor goed opgeleide buitenlanders veel gemakkelijker om in ons land aan de slag te gaan, maar wat Brinkhorst betreft is dat slechts een "eerste stap" . Voordeel van de introductie van de greencard is dat er meer concurrentie zal ontstaan op de binnenlande arbeidsmarkt, aldus Brinkhorst. Het zit hem nog steeds dwars dat onder druk van de Tweede Kamer de instroom van arbeidskrachten uit de nieuwe EU-lidstaten werd beperkt. De minister van Economische Zaken deelt niet de vrees dat Nederland bij een ruimhartiger migratiebeleid wordt overstroomd door buitenlanders. Engeland heeft sinds 1 mei de arbeidsmarkt wel opengesteld voor werknemers uit de nieuwe EU-landen. In juli bleek dat ongeveer 8000 inwoners van die landen gebruik hebben gemaakt van deze mogelijkheid. "Deze ervaring logenstraft de angst voor massale instroom", aldus Brinkhorst. :hihi:Helemaal mee eens, meer buitenlanders, lekker gezellig en er is toch ruimte zat..

TrojanX
18-09-2004, 18:13
Werkende buitenlanders dan. Gooien we eerst de niet werkende eruit, dan is er inderdaad weer ruimte.

E_W
18-09-2004, 18:14
Met deze opzet en insteek zou het nog een best goed plan kunnen zijn.

Raihana
18-09-2004, 18:15
Origineel gepost door E_W Met deze opzet en insteek zou het nog een best goed plan kunnen zijn. Ja denk het ook..

Raihana
18-09-2004, 18:25

Origineel gepost door bonobono TOP plan! In Polen zijn er heel erg veel goed opgeleide mensen die we goed in Nederland kunnen gebruiken, dat zijn echte harde werkers. In Marokko zitten ook veel goed opgeleide mensen... dus!:ego:

AlZawahiri
18-09-2004, 19:09
Origineel gepost door bonobono ik meen ook iets over harde werkers geschreven te hebben. Je bent gewoon een kanker racist. het liefst zou ik zo :auw: met die rot kop van jou willen doen.

moppi
18-09-2004, 19:16
Origineel gepost door TrojanX Werkende buitenlanders dan. Gooien we eerst de niet werkende eruit, dan is er inderdaad weer ruimte. :hihi: IDD

AlZawahiri
18-09-2004, 19:18
Origineel gepost door bonobono Dus jij bent vandaag flink aan de slag gegaan met bedrijven langs te gaan dat je nu een baan hebt.... Vertel eens bij hoeveel bedrijven ben je geweest, 10, 20 of 30 Of gewoon NUL. NUL, ze komen maar naar mij toe, ik ga me niet uitsloven voor die racisten. :vingers:

moppi
18-09-2004, 19:19
Origineel gepost door bonobono TOP plan! In Polen zijn er heel erg veel goed opgeleide mensen die we goed in Nederland kunnen gebruiken, dat zijn echte harde werkers. oprotten met Polen! het zijn banenpikkers die voor 1 euro per uur werken...ik zou zeggen help eerst de mensen die hier in NL wonen aan werk dan mag je van mij apart de hele wereld na NL sturen ;)

moppi
18-09-2004, 19:20
Origineel gepost door AlZawahiri NUL, ze komen maar naar mij toe, ik ga me niet uitsloven voor die racisten. :vingers: :hihi: gekkie :D

AlZawahiri
18-09-2004, 19:34
Origineel gepost door moppi :hihi: gekkie :D He Moppi, 't was hier een beetje saai zonder jou, waar was je al die tijd gebleven? :D

AlZawahiri
18-09-2004, 19:37
Origineel gepost door bonobono Dat bedoel ik dus met "hard werken" of in jouw geval niet dus, ga jij maar vast aan het idee wennen dat je de rest van je leven in een uitkering blijft zitten want met jouw instelling kom je er niet. Ik kan best hard werken, maar ik wil er wel wat voor terug hebben. maar kaaskoppen willen alleen mensen gebruiken en misbruiken. Van mij krijgen ze dit :aftel:

Scottie
18-09-2004, 20:05
Origineel gepost door Raihana AMSTERDAM - Minister Brinkhorst van Economische Zaken wil de mogelijkheden voor buitenlanders om in Nederland te werken verruimen. Hij wil toe naar het Amerikaanse 'greencard-model'. Daarbij is het uitgangspunt niet, zoals in Nederland, of de buitenlander een baan heeft. Brinkhorst wil dat gekeken wordt naar het beroep van de buitenlander en naar de behoefte aan extra mensen in die beroepsgroep. De D66-bewindsman zei dat zaterdag tijdens een bijeenkomst van vluchteling-studenten in Amsterdam. Met ingang van 1 oktober wordt het voor goed opgeleide buitenlanders veel gemakkelijker om in ons land aan de slag te gaan, maar wat Brinkhorst betreft is dat slechts een "eerste stap" . Voordeel van de introductie van de greencard is dat er meer concurrentie zal ontstaan op de binnenlande arbeidsmarkt, aldus Brinkhorst. Het zit hem nog steeds dwars dat onder druk van de Tweede Kamer de instroom van arbeidskrachten uit de nieuwe EU-lidstaten werd beperkt. De minister van Economische Zaken deelt niet de vrees dat Nederland bij een ruimhartiger migratiebeleid wordt overstroomd door buitenlanders. Engeland heeft sinds 1 mei de arbeidsmarkt wel opengesteld voor werknemers uit de nieuwe EU-landen. In juli bleek dat ongeveer 8000 inwoners van die landen gebruik hebben gemaakt van deze mogelijkheid. "Deze ervaring logenstraft de angst voor massale instroom", aldus Brinkhorst. :hihi:Helemaal mee eens, meer buitenlanders, lekker gezellig en er is toch ruimte zat.. Nou, hoezo gezellig? Zelfs de zittende allochtoon klaagt al over hoe vol de steden zijn. Ruimte zat? Waar? Nog meer huizen, nog meer wegen, nog minder bomen en parken, nog minder sportvelden, nog meer rails, nog meer belasting van de natuur en de bodem? Er is nu al woningnood, geen betaalbare huizen voor de mensen met een klein inkomen, geen huizen voor Turken en Marokkanen die nog 4 of 5 kinderen willen. Parken worden opgeruimd, het groen dat er nog is wordt kleiner. En dat terwijl Turken en Marokkanen zo graag buiten zitten. Of probeerde je een uitdagende reactie te geven? Ik denk dat Brinkhorst echt niet denkt aan meer buitenlanders uit de achterlanden en de bergen van Turkije en Marokko. Opgeleidde Japanners en Indiers en Iraniers, die bedoelt hij, geen mensen die hier de rest van hun leven werkeloos zullen zijn. Daar heeft Nederland er ook genoeg van. Scottie.

livies
18-09-2004, 21:33
en scottie wist je dat ook nederlanders werkloos zijn ze smeken liever bij de sociale dienst om een uitkering dan te gaan werken en trouwens ik loop daar stage je moest zien hoeveel nederlanders daar over de vloer komen kom op zeg en dan te gaan roepen dat brinkhorst liever andere rassen ziet dan de marokkaanen of turken en ik kan je dit veretellen nog lang niet zijn de buitenlanders werkloos ook meer en deel zijn het toch wel nederlanders!

AlZawahiri
18-09-2004, 23:05

Origineel gepost door bonobono Wij hebben een klein deeltje van onze bevolking die inderdaad lekker aan het uitkering trekken is. Vandaar dat de uitkeringen wel wat omlaag mogen, moet je zien hoe snel die aan het werk zij. Het is overgens een VEEEL groter deel van de allochtone bevolking die werkeloos is dan de autochtone bevolking. dat komt omdat de veeeel groter deel van de allochtone bevolking die werkloos is niet gewenst is op de arbeidsmarkt, omdat deze niet geschoold zijn. Zelf allochtonen die goed geschoold zijn hebben moeite met een baan vinden. Ik denk zelf dat een hollander geen moeite heeft met een baan vinden, tenzij hij helemaal niet wil werken.

Pagina's : [1] 2