Bekijk originele versie : Bekijk de Amerikanen eens door de ogen van een Iraakse Baby...Wie zijn de Barbaren???
TO THE PEOPLE OF THE WORLD
This is the story that must be told
of an Iraqi baby, not very old.
Lying in her crib one star lit night
How could she know of those planes in flight?
She lay there quietly touching her nose,
Watching her mobile, wiggling her toes,
Oohing and cooing, so sweetly is she,
Talking to someone, who could it be?
An angel is standing with her in the room.
The baby is smiling, unaware of her doom.
The crib starts to shake and the mobile goes round.
And suddenly comes a most deafening sound.
The ceiling drops in, in a second or two ...
On top of her crib so she ceases to coo ...
No one knows how long she lie there
Who thought about it? doesn't anyone care?
Is she alive? is she dead? Is she in any pain?
Now that you mention it, who knows her name?
Her name is Amal. In English we say Hope.
Crushed between the rubble, her tiny fingers start to grope.
Where is my mommy? I love her so dear
Come, get me mommy! It's dark in here!
I'm scared and I'm hungry and I can't see my feet.
There's blood in my mouth! Give me something to eat!
Where is my daddy? Where's my big brother?
It hurts when I breath! Where is my mother?!
How long have I been here? Is this just a dream?
I open my mouth, but can't even scream.
That angel appears once again to my side,
This time with a tear I plead Why have I died?
Am I alone in my sufferings? No, there are many others.
In our grief and our misery, we are sisters and brothers.
Who are we? I ask you ... for what crime did we die?
They're throwing a party! Doesn't anyone cry?!
Is it True? Am I nothing?! How could it be?
Don't they also have babies, just like me?
It is war they say, of which death is part.
How blind they've become, How hardened of heart.
Did someone say hero? To whom do they speak?
A victory claimed for killing the weak?!
Why are they happy? Why are they proud?
Don't they know that I'm cold in my burial shroud?!
No war has been won; No if's, but's, or maybes,
They've Only Killed Babies!!!!
-xxx-Rachida
25-12-2002, 18:06
:(......................:huil2:................... ...:huil:
zo man.. echt mooi!!!!!!!! :goedzo:
delila16
25-12-2002, 18:38
vanwaar heb je die tekst,
heel ontroerend
Origineel gepost door bezoeker99182
je moet het aantal paleizen van saddammetje hondelul maar eens tellen die gebouwd zijn NADAT de sankties waren begonnen.
Paleizen waren blijkbaar belangrijker dan zijn volk.
Wij hebben het nu niet over saddam , maar over de vele misvormd geboren kinderen in irak door de hand van Amerika.
Saddam laten we even erbuiten , anders open je maar een topic over hem.
Origineel gepost door armie
Je moet alle doden in Irak eens bekijken door de ogen van Saddam!
Een bloeddorstig moordenaar die met alle graagte zijn eigen volk opoffert als hij het nodig vindt.
Bekijk het maar niet al te eenzijdig.
Dit soort van pathetische teksten dragen niets bij tot de waarheid.
Waarom nou direct ontkennen dat de Amerikanen fout zitten.
Want dat doe je nou.
Zelfkritiek
26-12-2002, 01:09
Armie reageert waarschijnlijk op de altijd weer eenzijdige berichten.
Natuurlijk, we weten allemaal dat er kinderen sterven in Irak, mede door toedoen van de embargo's van de VN. Dat is duidelijk en al ontelbare malen gezegd op dit forum.
Maar denk je dat hun leider Sadam, ook de leider van deze kinderen, het ook maar iets kan schelen? Voor hem zijn die kinderen een bron voor goedkope propaganda tegen 'Het Westen'....
Een paleisje minder voor Sadam, daarmee zou hij een slordige 50.000 kinderen kunnen redden van de hongerdood of gebrek aan medicijnen.
Na alle ellende, de executies, de martelingen, de gifgas aanval op zijn eigen volk in het noorden en de inval van Koeweit, een paar voorbeelden waarom het voor iedereen nu wel eens duidelijk moet zijn dat het gewone volk van Irak een beter bestuur van het land verdient dan Sadam....
Kritiek op 'eigen kring' is nog altijd taboe blijkbaar, maar ik toch wel wat meer kritiek verwacht op dit forum ten aanzien van Sadam.
Wat moet voedsel voor Olie dan voorstellen???
De Feit blijft dat Irak 2/3 van de wereld olie vooraad bezit en Amerika die in bezit wil krijgen.
Zelfkritiek
26-12-2002, 01:23
Origineel gepost door Zazare
Wat moet voedsel voor Olie dan voorstellen???
De Feit blijft dat Irak 2/3 van de wereld olie vooraad bezit en Amerika die in bezit wil krijgen.
Tuurlijk, het bekende olie en satan Amerika komt weer uit de hoge hoed getoverd...
Als Sadam 67% van de wereld olie voorraad heeft, dan kan hij momenteel alle voedsel en medicijnen van de wereld krijgen.
Ik zou zeggen, doe je huiswerk, speur eens op internet naar de mogelijkheden die Sadam bewust niet wil benutten. Voedsel en medicijnen zat voor Irak beschikbaar...
Laat mij eens een vraag stellen. Ik ben benieuwd naar jouw oprechte antwoord... Vind jij Sadam een goed leider voor zijn volk? Zou het voor de gewone man in Irak niet eens tijd worden dat het prachtige land een beter bestuur krijgt?
Ik zal heel eerlijk zijn
Saddam moet weg daar.
Hij is niet goed, maar vindt jij niet dat Bush zijn vaders werk af wil maken?
wat denk je dat er zal gebeuren al saddam wordt verdreven??
denk je dat die mensen beter zullen leven dan ze nu doen??
Zelfkritiek
26-12-2002, 01:38
Ik zal heel eerlijk zijn
Saddam moet weg daar.
Hij is niet goed, maar vindt jij niet dat Bush zijn vaders werk af wil maken?
wat denk je dat er zal gebeuren al saddam wordt verdreven??
denk je dat die mensen beter zullen leven dan ze nu doen??
Waarom kun je het niet gewoon bij de eerste zin houden? Je begon goed, maar natuurlijk volgt er natuurlijk altijd het beschuldigende vingertje naar Amerika...
De toekomst zal het leren, maar ik weet zeker dat het alleen maar beter kan worden in Irak zonder Sadam. Ik bedoel, kan het slechter soms???
Een paar weken geleden waren er in Londen (volgens mij...) de verschullende verbannen opositie partijen van Irak bijeen. Het is de bedoeling dat deze Irakezen een democratische regering op gaan zetten met meerdere partijen. Zelfs de Koerden zullen in deze regering vertegenwoordigd gaan worden.
Het zou toch fantastisch zijn als dat gaat werken?? Irak is een prachtig land met goede universiteiten, ziekenhuizen en andere voorzieningen. Plus een enorme hoeveelheid olie in de grond. Laat er alsjeblieft een einde komen van de ondrukking van het Irakeze volk!!
dat doet me denken aan de regering die is samengesteld voor afghanistan en dat het beter zou worden als de taliban weg zou zijn.
Maar kijk eens nu daar.
mensen leven slechter dan eerst te voren.
dus die fabeltjes dat het niet slechter kan , kan je beter voor je houden want dat is slap gelul.
Zelfkritiek
26-12-2002, 01:49
dat doet me denken aan de regering die is samengesteld voor afghanistan en dat het beter zou worden als de taliban weg zou zijn.
Maar kijk eens nu daar.
mensen leven slechter dan eerst te voren.
dus die fabeltjes dat het niet slechter kan , kan je beter voor je houden want dat is slap gelul.
Afghanistan is een land dat de afgelopen eeuw is verwoest door vele oorlogen, niet zo gek dat het weer helemaal van de grond moet worden opgebouwd en dat dat niet zonder problemen kan gaan... Niet echt een goede vergelijking dus...
Beter voorbeeld is iets dichter bij huis: Spanje. Tussen 1939 en 1975 werd het land geregeerd door dictator Franco. Politieke moorden en martelingen waren aan de orde van de dag. Een min of meer vergelijkbare situatie als met het huidige Irak. Een nieuwe democratische regering heeft er sinds 1977 voor gezorgd dat het een welvarend land is gewoorden waar de inwoners vrij kunnen leven.
Dictatoriale regimes zijn altijd slecht voor de mensen in een land (behalve natuurlijk voor de corrupte kliek rond Sadam)...
Roemenie is ook een goed voorbeeld... Sla je geschiedenis boeken er maar eens op na....
Maar dat zijn geen islamitische landen
Zelfkritiek
26-12-2002, 01:53
Maar dat zijn geen islamitische landen
Wat wil je daarmee zeggen? Dat het voor islamitische landen soms beter is als er een hufterige dictator aan het roer staat??
En trouwens, wou je Irak soms een Islamitisch land noemen??
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.