Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Nederlander ontevreden over kabinet

Raihana
18-09-2004, 09:30

DEN HAAG - Een meerderheid van 79 procent van de Nederlanders vindt dat premier Balkenende en zijn ploeg hun werk niet goed doen. Meer dan 80 procent gelooft dat het kabinet de economie niet beïnvloedt of zelfs verslechtert. De meesten, 54 procent, zijn tegen de ideologie om de burger meer verantwoordelijkheid te geven. Ze hebben liever goede gemeenschappelijke voorzieningen. Balkenende zelf is ook niet populair: 10 procent beschouwt hem als premier van alle Nederlanders en 20 procent is gechamermeerd van zijn persoonlijke optreden. Dat blijkt uit een enquête die bureau Motivaction in opdracht van de Volkskrant heeft uitgevoerd onder 2818 Nederlanders. Zij kregen vragen voorgeschoteld over een aantal impopulaire maatregelen die het kabinet heeft afgekondigd. Zo wil het kabinet dat mensen tot hun 65ste doorwerken, maar 59 procent van de Nederlanders vindt dat te lang. Kabinet van nul komma nul.. :ego:

appie666
18-09-2004, 09:44
Bezuigingen moeten plaats vinden deze tijd, alleen vraag ik me af of het geld wel op de juiste dingen wordt bezuinigd, zo wordt er nog steeds circa 15% aan defensie uitgegeven. Ook zouden rijke mensen geen kinderbijslag moeten krijgen en studerende kinderen van rijkere geen studiefinanciering, dan bespaar je al een hele boel ipv steeds de oudere en zwakkere mensen in onze samenleving in hun portemenee te raken.

Peej
18-09-2004, 10:04
Origineel gepost door Raihana DEN HAAG - Een meerderheid van 79 procent van de Nederlanders vindt dat premier Balkenende en zijn ploeg hun werk niet goed doen. Meer dan 80 procent gelooft dat het kabinet de economie niet beïnvloedt of zelfs verslechtert. De meesten, 54 procent, zijn tegen de ideologie om de burger meer verantwoordelijkheid te geven. Ze hebben liever goede gemeenschappelijke voorzieningen. Balkenende zelf is ook niet populair: 10 procent beschouwt hem als premier van alle Nederlanders en 20 procent is gechamermeerd van zijn persoonlijke optreden. Dat blijkt uit een enquête die bureau Motivaction in opdracht van de Volkskrant heeft uitgevoerd onder 2818 Nederlanders. Zij kregen vragen voorgeschoteld over een aantal impopulaire maatregelen die het kabinet heeft afgekondigd. Zo wil het kabinet dat mensen tot hun 65ste doorwerken, maar 59 procent van de Nederlanders vindt dat te lang. Kabinet van nul komma nul.. :ego: En daarom hebben we hier nu zoiets wat democratie heet. Als er over 3 jaar weer verkiezingen zijn kan iedereen die het nu niet eens is met het kabinet gewoon op een andere partij stemmen en de huidige regering wegsturen. Overigens vind ik het niet echt een representatief onderzoek als de (linkse) volkskrant mensen alleen vragen gaat stellen over de impopulaire maatregelen van het kabinet. Zo kan ik ook een hoog percentage van afkeuring krijgen.

Raihana
18-09-2004, 10:11
Origineel gepost door Peej En daarom hebben we hier nu zoiets wat democratie heet. Als er over 3 jaar weer vekiezingen zijn kan iedereen die het nu niet eens is met het kabinet gewoon op een andere partij stemmen en de huidige regering wegsturen. Overigens vind ik het niet echt een representatief onderzoek als de (linkse) volkskrant mensen alleen vragen gaat stellen over de impopulaire maatregelen van het kabinet. Zo kan ik ook een hoog percentage van afkeuring krijgen. Op wie stemmen? Ze deugen allemaal niet.. Ik stem dus ook niet..

Raihana
18-09-2004, 11:31

Origineel gepost door viergho Goed zo! Thanks.. :)

Peej
18-09-2004, 13:07
Origineel gepost door Raihana Op wie stemmen? Ze deugen allemaal niet.. Ik stem dus ook niet.. Dan heb je dus al helemaal geen recht van spreken als je klaagt over de regering.

Endless
18-09-2004, 23:16
Origineel gepost door Raihana DEN HAAG - Een meerderheid van 79 procent van de Nederlanders vindt dat premier Balkenende en zijn ploeg hun werk niet goed doen. Meer dan 80 procent gelooft dat het kabinet de economie niet beïnvloedt of zelfs verslechtert. De meesten, 54 procent, zijn tegen de ideologie om de burger meer verantwoordelijkheid te geven. Ze hebben liever goede gemeenschappelijke voorzieningen. Balkenende zelf is ook niet populair: 10 procent beschouwt hem als premier van alle Nederlanders en 20 procent is gechamermeerd van zijn persoonlijke optreden. Dat blijkt uit een enquête die bureau Motivaction in opdracht van de Volkskrant heeft uitgevoerd onder 2818 Nederlanders. Zij kregen vragen voorgeschoteld over een aantal impopulaire maatregelen die het kabinet heeft afgekondigd. Zo wil het kabinet dat mensen tot hun 65ste doorwerken, maar 59 procent van de Nederlanders vindt dat te lang. Kabinet van nul komma nul.. :ego: Jah, kon je wel verwachten. :moe:

Raihana
18-09-2004, 23:32
Origineel gepost door Endless Jah, kon je wel verwachten. :moe: Yep.. Zag het aankomen.. ;)

Raihana
19-09-2004, 12:07
Origineel gepost door Peej Dan heb je dus al helemaal geen recht van spreken als je klaagt over de regering. http://www.maroc.nl/islam/forums/images/smilies/zegniets.gif

Raihana
19-09-2004, 12:09
Origineel gepost door BertG Weledele Raihana, U heeft volkomen gelijk. Het kabinet deugd niet. De persoonlijkheden die dit zinkend schip bemannen mogen van mij, oudere man Bert verdrinken. Op de hemelse dag van 2 oktober word er een protestactie gevoerd in de stad Amsterdam waar mijn beruchte levensloop zich afspeelt. Misschien kunt u deze demonstratie bijwonen weledele Raihana. Bert Bert, Ik ben blij dat je het met mij eens bent.. :) Nee ik demonstreer niet, heb daar niks te zoeken.. Ga jij wel?