Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : de geboortekerk in bethlehem

Pagina's : [1] 2 3

gertje
25-12-2002, 10:06

Het kerstfeest, de geboortedag van jezus is wel een gezellig feest maaaaaaaaaaar het is natuurlijk wel een leugen. Het was oorspronkelijk het midwinter (lichjes)feest. En pas na ongeveer 400 jaar na de jaartelling in gestelt. De geboortedag van jezus is dus een leugen. Er is veel cultuur en traditie omheen geweven, Betlehem bijvoorbeeld, het stalletje de geboorte-kerk. De herders en de drie koningen, allemaal een fabeltje. Doch wel een gezellig feest, net als de ramadan. :zwaai:

Fietser
25-12-2002, 11:11
Hallo Gertje Ben je nieuw hier? Hartelijk welkom.

Fietser
25-12-2002, 11:12
Origineel gepost door gertje Het kerstfeest, de geboortedag van jezus is wel een gezellig feest maaaaaaaaaaar het is natuurlijk wel een leugen. Het was oorspronkelijk het midwinter (lichjes)feest. En pas na ongeveer 400 jaar na de jaartelling in gestelt. De geboortedag van jezus is dus een leugen. Er is veel cultuur en traditie omheen geweven, Betlehem bijvoorbeeld, het stalletje de geboorte-kerk. De herders en de drie koningen, allemaal een fabeltje. Doch wel een gezellig feest, net als de ramadan. :zwaai: Ik ben nog nooit op een suikerfeest geweest, zou dat best willen, maar vasten gaat mij niet goed af. :zwaai:

Zelfkritiek
25-12-2002, 11:32
Origineel gepost door gertje Het kerstfeest, de geboortedag van jezus is wel een gezellig feest maaaaaaaaaaar het is natuurlijk wel een leugen. Het was oorspronkelijk het midwinter (lichjes)feest. En pas na ongeveer 400 jaar na de jaartelling in gestelt. De geboortedag van jezus is dus een leugen. Er is veel cultuur en traditie omheen geweven, Betlehem bijvoorbeeld, het stalletje de geboorte-kerk. De herders en de drie koningen, allemaal een fabeltje. Doch wel een gezellig feest, net als de ramadan. :zwaai: Broeder Arafar trapt anders wel mooi in die leugen van je....

Fietser
25-12-2002, 11:41

Origineel gepost door Zelfkritiek Broeder Arafar trapt anders wel mooi in die leugen van je.... Je bedoeld zeker Arafath? :)

Zelfkritiek
25-12-2002, 11:55
Origineel gepost door Fietser Je bedoeld zeker Arafath? :) 'bedoeld' is in dit geval met een 't' op het einde en 'arafar' moet in dit geval 'arafat' zijn, zonder 'h' op het einde. :zwaai:

Fietser
25-12-2002, 12:08
Origineel gepost door Zelfkritiek 'bedoeld' is in dit geval met een 't' op het einde en 'arafar' moet in dit geval 'arafat' zijn, zonder 'h' op het einde. :zwaai: ja, ik ben errug slecht in mijn Nederlands. Maar o.k. Arafat. Zonder H. :rolleyes: Ben jij leraar (es) Nederlans of zo? ;)

Zelfkritiek
25-12-2002, 12:14
Origineel gepost door Fietser ja, ik ben errug slecht in mijn Nederlands. Maar o.k. Arafat. Zonder H. :rolleyes: Ben jij leraar (es) Nederlans of zo? ;) Nee hoor, maar ik vind het fijn om mensen te corrigeren die mij corrigeren. Dus als je iemand corrigeert, zorg dan dat je het goed doet, anders staat het zo lullig... ;)

Fietser
25-12-2002, 12:18
Origineel gepost door Zelfkritiek Nee hoor, maar ik vind het fijn om mensen te corrigeren die mij corrigeren. Dus als je iemand corrigeert, zorg dan dat je het goed doet, anders staat het zo lullig... ;) ] Nou je mag mij corriger hoor, ik ben zelf Nedeldse afkomst, maar Nedrelands zal ik nooit leren. Vroeger op school altijd een dikke onvoldoende. :( Er zijn mensen van buitenlandse komaf die het beter schrijven dan ik. :rolleyes: :zwaai:

gertje
27-12-2002, 01:15
DE GEBOORTE VAN HET CHRISTNDOM IS DUS EIGENLIJK EEN LEUGEN DAN IS DE ISALM BETER

mimi3000
27-12-2002, 11:28
wahahahahahahahaha...........uhm...maar dat wisten we al.

Fietser
27-12-2002, 12:32
Origineel gepost door gertje DE GEBOORTE VAN HET CHRISTNDOM IS DUS EIGENLIJK EEN LEUGEN DAN IS DE ISALM BETER Een geloof dat zegt de beste te zijn zet ik altijd vraagtekens bij.

gertje
27-12-2002, 12:47
Origineel gepost door mimi3000 wahahahahahahahaha...........uhm...maar dat wisten we al. wahhhahahahaha ja inderdaad. Alleen is het zo vervelend met die wetgevingen hier in dit land. Die beletten je om de islam op een goede manier te uiten. De lessen van mohameth over de homo's mag je hier niet zeggen, behalve als je imam bent, mogen we eigenlijk allemaal zijn met een staatsinkomen, wel handig hoor. Je mag niet met vier vrouwen trouwen, dat mag wel in alle andere islam landen. Straks mag je OOK niet meer zeggen dat de islam het enige ware geloof is??? Alle sexen lopen hier door elkaar en werken open en bloot met elkaar, zusters wassen mannen broeders wassen vrouwen, te gek voor islam woorden. En dan zeggen ze dat het christendom/jodendom beter is en dat ze betere wetgeving hebben, achterlijk gewoon.

Fietser
27-12-2002, 12:56
Origineel gepost door gertje wahhhahahahaha ja inderdaad. Alleen is het zo vervelend met die wetgevingen hier in dit land. Die beletten je om de islam op een goede manier te uiten. De lessen van mohameth over de homo's mag je hier niet zeggen, behalve als je imam bent, mogen we eigenlijk allemaal zijn met een staatsinkomen, wel handig hoor. Je mag niet met vier vrouwen trouwen, dat mag wel in alle andere islam landen. Straks mag je OOK niet meer zeggen dat de islam het enige ware geloof is??? Alle sexen lopen hier door elkaar en werken open en bloot met elkaar, zusters wassen mannen broeders wassen vrouwen, te gek voor islam woorden. En dan zeggen ze dat het christendom/jodendom beter is en dat ze betere wetgeving hebben, achterlijk gewoon. Ja, helaas Gertje is het hier een beetje anders, maar zou jij 4 vrouwen willen hebben? Een is toch al lastig genoeg? :) Ja, en homo's dat weten we nu eenmaal, alles mag hier. Maar homo's zijn toch ook mensen? Tekst "Toen overzag God alles wat Hij gemaakt had en het was heel goed. Zo eindigde de zesde dag." Genesis 1:31 het boek. God had alles heel goed gemaakt, het is echter de mens die alles kapot maakt ! ;) :)

Zelfkritiek
27-12-2002, 15:01

Origineel gepost door gertje wahhhahahahaha ja inderdaad. Alleen is het zo vervelend met die wetgevingen hier in dit land. Die beletten je om de islam op een goede manier te uiten. De lessen van mohameth over de homo's mag je hier niet zeggen, behalve als je imam bent, mogen we eigenlijk allemaal zijn met een staatsinkomen, wel handig hoor. Je mag niet met vier vrouwen trouwen, dat mag wel in alle andere islam landen. Straks mag je OOK niet meer zeggen dat de islam het enige ware geloof is??? Alle sexen lopen hier door elkaar en werken open en bloot met elkaar, zusters wassen mannen broeders wassen vrouwen, te gek voor islam woorden. En dan zeggen ze dat het christendom/jodendom beter is en dat ze betere wetgeving hebben, achterlijk gewoon. Dit soort reacties bevestigen maar weer dat mensen als jij beter kunnen gaan verhuizen naar een land waar achterlijkheid bij de wetten van de islam is vastgelegd! Als je het zo vervelend vindt hier, waarom donder je dan niet gewoon op??

Pagina's : [1] 2 3