Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Dode ligt wekenlang in Amsterdamse woning

Noenas
17-09-2004, 12:58

De politie heeft donderdag in een woning in de Amsterdamse Diamantbuurt het lichaam van de 41-jarige bewoner aangetroffen. De man lag al enkele weken dood in zijn huis aan de Jan Lievensstraat en is waarschijnlijk door een misdrijf om het leven gekomen, aldus de politie vrijdag. Omwonenden klaagden over stank en waarschuwden de woningbouwvereniging. Deze vertrouwde het niet en vroeg de politie om poolshoogte te nemen. Rechercheurs troffen het lichaam onder verdachte omstandigheden aan. Woensdag vond de politie in een pand aan de Overtoom in Amsterdam Oud-West het lichaam van de 62-jarige bewoner. Ook hier zou sprake zijn van een misdrijf. Buren hadden de deur van de woning open zien staan en belden de politie. Men..een paar weken..tja dan geloof ik graag dat er overlast van stank was..Hoe kan dat dan, dat niemand zich dan afvraagd waar die man is gebleven? :confused:

Pleeborstel
17-09-2004, 13:17
Dat niemand er naar vraagt komt omdat het ook niemand wat interesseert. Iedereen leeft over het algemeen langs elkaar heen in Nederland. Dat is helaas een feit. En de misdaad loopt jammer genoeg ook al de spuigaten uit. Het is nier normaal meer als je ziet hoeveel geweld er de laatste jaren plaatsvindt in dit land. :(

FAITHLESS
17-09-2004, 14:00
Origineel gepost door Pleeborstel Dat niemand er naar vraagt komt omdat het ook niemand wat interesseert. Iedereen leeft over het algemeen langs elkaar heen in Nederland. Dat is helaas een feit. En de misdaad loopt jammer genoeg ook al de spuigaten uit. Het is nier normaal meer als je ziet hoeveel geweld er de laatste jaren plaatsvindt in dit land. :( Waarschijnlijk komt het door de "cultuur" in Nederland Als er al een cultuur is op sociale vlak. Het is tegenwoordig ieder voor zich , gezinnen blijven niet lang bij elkaar en kinderen stoppen hun ouders in verzorgings huizen . dat speelt allemaal een rol in dit soort gevallen . Ik ken veel landen waarbij iedereen elkaar kent in de buurt , ze lopen bijwijze van spreken elkaar plat in de deur opening . Dat is hier heel anders .

Noenas
17-09-2004, 14:08
Origineel gepost door FAITHLESS128 Waarschijnlijk komt het door de "cultuur" in Nederland Als er al een cultuur is op sociale vlak. Het is tegenwoordig ieder voor zich , gezinnen blijven niet lang bij elkaar en kinderen stoppen hun ouders in verzorgings huizen . dat speelt allemaal een rol in dit soort gevallen . Ik ken veel landen waarbij iedereen elkaar kent in de buurt , ze lopen bijwijze van spreken elkaar plat in de deur opening . Dat is hier heel anders . Ik snap je redenering niet helemaal.. Dat gezinnen uit elkaar vallen hoeft niet per defenitie alleen hier in Nederland voor te komen. en dat Kinderen hun ouders in verzorgenshuizen stoppen is naar mijn idee toch alleen maar goed? Dan voorkom je toch juist dit soort situaties? Het heet toch niet voor niets een VERZORGINGS tehuis??? Noenas...

onderduiker
17-09-2004, 14:12

Origineel gepost door FAITHLESS128 Waarschijnlijk komt het door de "cultuur" in Nederland Als er al een cultuur is op sociale vlak. Het is tegenwoordig ieder voor zich , gezinnen blijven niet lang bij elkaar en kinderen stoppen hun ouders in verzorgings huizen . dat speelt allemaal een rol in dit soort gevallen . Ik ken veel landen waarbij iedereen elkaar kent in de buurt , ze lopen bijwijze van spreken elkaar plat in de deur opening . Dat is hier heel anders . Wij krijgen soms nog post voor de vorige bewoner van ons huis. De beste man is al ruim 2 jaar geleden overleden. Heeft voor die tijd nog een ruime tijd in een verzorgingstehuis gewoond echt sneu gewoon, moet ik die mensen gaan vertellen dat deze man overleden is. Laatst had ik hier nog een gesprek over met een buurvrouw verder op. Ze vond het heel erg jammer dat er vroeger hier in Nederland zo gezellig was. Alle buren kwamen bij elkaar over de vloer, nu verstopt iedereen zich maar binnen “hun” 4 muren. Zielig eigenlijk de wat oudere mensen, wachten de hele dag of hun kinderen misschien wat tijd over hebben voor een bezoekje aan pa+ma, en zo wachten ze maar op hun einde. Ach ik word er zelf nu al treurig van.

FAITHLESS
17-09-2004, 14:13
Origineel gepost door Noenas Ik snap je redenering niet helemaal.. Dat gezinnen uit elkaar vallen hoeft niet per defenitie alleen hier in Nederland voor te komen. en dat Kinderen hun ouders in verzorgenshuizen stoppen is naar mijn idee toch alleen maar goed? Dan voorkom je toch juist dit soort situaties? Het heet toch niet voor niets een VERZORGINGS tehuis??? Noenas... Het gaat om het feit dat iemand wekenlang niet gemist wordt . Wat ik verder heb geschreven kun je over discuseren of dat goed is .

Noenas
17-09-2004, 14:18
Origineel gepost door FAITHLESS128 Het gaat om het feit dat iemand wekenlang niet gemist wordt . Wat ik verder heb geschreven kun je over discuseren of dat goed is . Misschien had die beste man wel geen kinderen? Weet jij veel?..Dat tie niet gemist is door wie dan ook is inderdaad heel droevig..

FAITHLESS
17-09-2004, 14:30
Origineel gepost door Noenas Misschien had die beste man wel geen kinderen? Weet jij veel?..Dat tie niet gemist is door wie dan ook is inderdaad heel droevig.. Dat kan best mogelijk zijn . Wou je alleen duidelijk maken dat er in veel landen iedereen weet van de handel en wandel van hun buren , dus mocht er iemand een paar dagen niet verschenen zijn dan gaaat er een belletje rinkelen. Een klein voorbeeldje , bij mij in Maroc woont een man die geen familie heeft . De man word als het ware verzorgt , om de paar dagen krijgt hij een pannetje van de buren .Dat noem ik sociale betrokkenheid en dat in een land die bijna geen verzorgingsstaat kent.