Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Cadeautje?

Pagina's : [1] 2

Loveable
16-09-2004, 23:48

Wat hebben jullie je man gegeven de allereerste verjaardag van hem die jullie samen vierden? Een vriendin van me vroeg me om raad maar ik weet geen tips omdat ik zelf niet in de situatie heb gezeten. Ze wil hem iets aparts geven en er een leuke dag van maken. Dus dames, vertel. :D

EZELHOOFDEN
17-09-2004, 00:27
Origineel gepost door Loveable Wat hebben jullie je man gegeven de allereerste verjaardag van hem die jullie samen vierden? Een vriendin van me vroeg me om raad maar ik weet geen tips omdat ik zelf niet in de situatie heb gezeten. Ze wil hem iets aparts geven en er een leuke dag van maken. Dus dames, vertel. :D Ja wat ik een keer gekregen heb en dat vond ik persoonlijk heel bijzonder was een ezelboek met een strik erom heen,en dan van die plak plaatje..Vond het heel bijzonder,Ik hoop dat je iets aan deze tip hebt.Succes:goedzo:

marilynmonroe
17-09-2004, 10:16
Origineel gepost door EZELHOOFDEN Ja wat ik een keer gekregen heb en dat vond ik persoonlijk heel bijzonder was een ezelboek met een strik erom heen,en dan van die plak plaatje..Vond het heel bijzonder,Ik hoop dat je iets aan deze tip hebt.Succes:goedzo: Hmmmm...een ezelboek??!! Sorry, maar kan het misschien niet zo zijn dat het een soort hint was richting jou? ;) :D

Najib26
17-09-2004, 10:45
Origineel gepost door Loveable Wat hebben jullie je man gegeven de allereerste verjaardag van hem die jullie samen vierden? Een vriendin van me vroeg me om raad maar ik weet geen tips omdat ik zelf niet in de situatie heb gezeten. Ze wil hem iets aparts geven en er een leuke dag van maken. Dus dames, vertel. :D Verjaardagen vieren is voor moslims haram. http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/index.php?cat=Bidaa%5C%27+%28Innovaties%29&qa=27 Maar misschien is jouw vriendin geen moslim. Dan kan ze doen wat ze wil. Maar ik geef geen tips.

MerCi
17-09-2004, 10:49

Je kan wel op andere momenten cadeautjes aan elkaar geven. Dus misschien kunnen die tips dan goed van pas komen. Andere momenten zijn 1 jaar getrouwd ofzo.

Najib26
17-09-2004, 10:51
Origineel gepost door MerCi Je kan wel op andere momenten cadeautjes aan elkaar geven. Dus misschien kunnen die tips dan goed van pas komen. Andere momenten zijn 1 jaar getrouwd ofzo. Sorry maar een moslim mag geen anderen met het harame helpen. Je ziet toch dat het gaat om de verjaardag. En 1 jaar getrouwd is denk ik ook een vernieuwing, net als de verjaardag. Het is ook een uitvindin van de kuffar. En bovendien hebben wij moslims een andere jaartelling.

MerCi
17-09-2004, 10:55
Origineel gepost door Najib26 Sorry maar een moslim mag geen anderen met het harame helpen. Je ziet toch dat het gaat om de verjaardag. Dat weet ik . Maar 't kan zo zijn dat de topic-opener niet weet dat verjaardagen vieren haram is. Je moet haar daarop wijzen, maar de suggesties kunnen ook gebruikt worden voor wat anders dan een verjaardag. Misschien wil zij graag iets vieren met haar man en kent zij niets anders dan een verjaardag. Dan is 't leuk om te weten dat je 'n willekeurige dag kan kiezen om iets te vieren toch.

BOUGAS
17-09-2004, 10:58
Origineel gepost door Najib26 Verjaardagen vieren is voor moslims haram. http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/index.php?cat=Bidaa%5C%27+%28Innovaties%29&qa=27 Maar misschien is jouw vriendin geen moslim. Dan kan ze doen wat ze wil. Maar ik geef geen tips. Helemaal mee eens. Geef hem niks en zie het al een gewoone dag zoals al die andere dagen. Verjaardig is HARM volgens de ISLAM. Mensen word wakker en volg niet het pad van de ongelovigen.

Najib26
17-09-2004, 11:40
Origineel gepost door MerCi Dat weet ik . Maar 't kan zo zijn dat de topic-opener niet weet dat verjaardagen vieren haram is. Je moet haar daarop wijzen, maar de suggesties kunnen ook gebruikt worden voor wat anders dan een verjaardag. Misschien wil zij graag iets vieren met haar man en kent zij niets anders dan een verjaardag. Dan is 't leuk om te weten dat je 'n willekeurige dag kan kiezen om iets te vieren toch. Nu probeer je het gewoon goed te praten.

samira_el
17-09-2004, 12:05
Origineel gepost door Najib26 Sorry maar een moslim mag geen anderen met het harame helpen. Je ziet toch dat het gaat om de verjaardag. En 1 jaar getrouwd is denk ik ook een vernieuwing, net als de verjaardag. Het is ook een uitvindin van de kuffar. En bovendien hebben wij moslims een andere jaartelling. Tis helemaal geen uitvinding van de Kuffar, en op de site die je citeerde staat geen 1 echt citaat uit de Koran dat er op wijst dat het haram is.

Najib26
17-09-2004, 12:09
Doe wat jullie willen als jullie geen genoegen nemen met bewijs uit de koran.

samira_el
17-09-2004, 12:11
Origineel gepost door VUILNISBAK Precies, er staat nergens expliciet aangegeven dat het haram is. Als je het gaat bekijken hoe Najib26 gaat bekijken dan mag je helemaal niets vieren. Geen bruiloft, het vieren van de geboorte van je kind, het behalen van een diploma. Allemaal innoverend toch? Het gaat erom dat je de Kuffar niet na mag doen. Alsof de Kuffar staat voor het vieren van verjaardagen. Waarom zit je achter het internet Najib26. Je weet toch wel dat dit een uitvinding van de kuffar is? En dat er veel haram-zaken hier worden gedaan! Schaam je :jammer:

MerCi
17-09-2004, 15:26
Origineel gepost door Najib26 Nu probeer je het gewoon goed te praten. Nééhoor, heb geen réden om 't goed te praten, cker niet als ik niets mis heb gezegd. Ik zei alleen dat 't niet vieren van verjaardagen niet betekent dat je niets anders kan vieren. Je kan best cadeautjes aan elkaar geven, mits 't op 'n andere dag dan 'n verjaardag, valentijn of zo'n soort dag is. Willekeurig dus.

Loveable
17-09-2004, 16:10
Allemaal leuk en aardig, maar waar blijven de Tips? :)

Loveable
18-09-2004, 13:02

Anyone? :rolleyes:

Pagina's : [1] 2