Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : "The Salafi Sect" Vs. The Way of the Salaf

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24

Nemesis030
18-01-2011, 19:54

En daar gaan we weer met de vieze beschuldiging, is dat het enige wat je kan? Denk maar niet dat je mijn niyah kent... :haha: dat is pas lachwekkend Je beweringen kloppen voor geen meter. Het was een discussietopic, een ieder kan voor zichzelf beslissen wat hij of zij gelooft. Maar ga vooral door met mij en anderen sneaky te noemen..goed bezig.

Aboe_Adam
18-01-2011, 19:59
En daar gaan we weer met de vieze beschuldiging, is dat het enige wat je kan? Denk maar niet dat je mijn niyah kent... :haha: dat is pas lachwekkend Je beweringen kloppen voor geen meter. Het was een discussietopic, een ieder kan voor zichzelf beslissen wat hij of zij gelooft. Maar ga vooral door met mij en anderen sneaky te noemen..goed bezig. Dan is het vast heel makkelijk te weerleggen.

Mnyrtarella
18-01-2011, 20:01
Het gevaar van het classificeren van de mensen in religieuze fracties! - Shaykh Saalih al-Fawzaan http://www.youtube.com/watch?v=xGYR2pGvX-U

Nemesis030
18-01-2011, 20:02
Dan is het vast heel makkelijk te weerleggen. Zijn beweringen naar mij toe (en anderen), dat we sneaky zijn, dat het een smerig plan is, dat wij dachten ff andere naieve huisvrouwtjes te konden brainwashen... uhu... valse beschuldigingen en iets met willen vergiftigingen..wat een grote woorden zeg... :jammer: Het andere heb ik nog niet gelezen aangezien ik niet veel tijd heb en ik er de tijd voor wil nemen. Ik zeg btw niet bij voorbaat dat het niet kan kloppen hoor, het is nl geen plan, geen sneaky iets, de topic was geopend in dat hoekje omdat we altijd in dat hoekje zitten en in een andere topic op de wereld van de marokkaanse vrouw ontstond de discussie hierover en ik was net mijn mail aan het doorspitten en daar zag ik dat filmpje uit de eerste post, en toen had ik er een topic over geopend om over te discussieren... maar goed, guy, weet het allemaal beter en had zijn oordeel al klaar :) wel weer typerend.

Mnyrtarella

De Salafiyyah en de Salafiyyeen! - Shaykh Saalih al-Fawzaan http://www.youtube.com/watch?v=pYIwWPUyIqM

smurfin25
Deze topic heeft een interessante wending genomen nu nog hopen dat sabrun & co geen eieren kiezen voor hun geld.

Mnyrtarella
18-01-2011, 20:04
Deze topic heeft een interessante wending genomen nu nog hopen dat sabrun & co geen eieren kiezen voor hun geld. We hebben heel goed weerstand geboden bij het weerleggen van deze sekte. Ik had alleen wat betere weerleggingen van de andere kamp verwacht. :haha:

smurfin25
18-01-2011, 20:08
We hebben heel goed weerstand geboden bij het weerleggen van deze sekte. Ik had alleen wat betere weerleggingen van de andere kamp verwacht. :haha: Indien dat zo is oh hoogbegaafde frutella reageer dan inhoudelijk op broeder guy ;)

Mnyrtarella
18-01-2011, 20:09
Boek: Min Akhlaaq As-Salaf Auteur: Shaykh Ahmad Fareed 1) - Ibraheem At-Taymee zei: المخلص من يكتم حسناته كما يكتم سيئاته "De oprechte is degene die zijn goede daden verbergt, net zoals hij zijn slechte daden verbergt". ["Min Akhlaaq As-Salaf", 1] 2) - Ahmad bin Harb zei: ليس شيء أنفع لقلب العبد من مخالطة الصالحين والنظر إلى أفعالهم وليس شيء أضر على القلب من مخالطة الفاسقين والنظر إلى أفعالهم "Niets brengt meer voordeel aan de hart van de dienaar dan het omgaan met de oprechten en het aanschouwen van hun daden en er is niets dat meer schade brengt aan de hart van de dienaar dan het omgaan met de slechten en het aanschouwen van hun daden". ["Min Akhlaaq As-Salaf", 14]. 3) - Imran bin Al-Khayaat zei: دخلنا على إبراهيم النخعي نعوده وهو يبكي فقلنا له: ما يبكيك أبا عمران قال: أنتظر ملك الموت لا أدري يبشرني بالجنة أم بالنار "Ik trad binnen bij Ibraheem An-Nakha'ie terwijl hij op sterfbed aan het huilen was. Ik zei tegen hem: "Wat maakt u aan het huilen, yaa abaa imraan?" Hij zei: "Ik ben aan het wachten op de Engel des Doods, niet wetende of die mij de blijde tijding van het Paradijs geeft of het Vuur". ["Min Akhlaaq As-Salaf", 25]. 4) - Ahmad bin Harb zei: إذا اجتمع في المرأة ست خصال فقد كمل صلاحها: المحافظة على الخمس ، وطواعية زوجها ، ومرضاة ربها ، وحفظ لسانها من الغيبة والنميمة ، وزهدها في متاع الدنيا ، وصبرها عند المصيبة "Als zes eigenschappen zich in een vrouw bevinden, dan is haar goedheid volmaakt: Het waken over de vijf (gebeden), het gehoorzamen van haar man, de tevredenheid van haar Heer zoeken, het waken over haar tong zodat zij niet roddelt en lastert, het rug toekeren aan wereldse genietingen en geduld bij een tragedie". ["Min Akhlaaq As-Salaf", 25]. 5) - Tawoos schreef naar Makhool: بعد السلام احذر ياخي ان تظن بنفسك ان لك مقاما عظيما عند الله مما ظهر لك من اعمالك, فان من ظن بنفسه ذلكانقلب الي الاخره صفر اليدين من الخير وربما عظمك الناس بسبب اعمالك الصالحه فاستعجلت ثوابها بذلك "Na de Salaam: Mijn broeder! Pas op voor het denken dat je een hoge status hebt bij Allah wegens je daden. Wie zo denkt, treedt het hiernamaals leeghandig binnen. En men zou je kunnen verheffen wegens je daden, maar dat is omdat jouw beloning zo snel mogelijk aan je wordt gegeven op aarde!" ["Min Akhlaaq As-Salaf", 38]. 6) - Bakr bin Abdullah Al-Muzzani zei: إذا رميت كلب جارك فقد آذيته "Als je zelfs een steentje op je buurman's hond gooit, dan heb je hem[je buurman] geschaadt". ["Min Akhlaaq As-Salaf", 40]. 7) - Ahmad Fareed schreef: وكان أبو المليح رحمه الله تعالى : إذا ذكر الله يحصل له طرب ويقول : إنما طربي بذكر الله تعالى لي ، فإنه سبحانه وتعالى يقول : فاذكروني أذكركم وكان إذا مشى في طريق وهر غافلٌ عن ذكر الله تعالى رجع ثانياً وذكر الله تعالى فيها ، ولو مرحلة , ويقول : إني أحبُّ أن تشهد لي البقاع التي أمرُّ فيها كلُّها يوم القيامة "Abul Mulaih vond geluk in het gedenken van Allah. Hij zou zeggen: "Mijn geluk is in het weten dat mijn Heer mij herinert. Allaah de Verhevene zei: "Gedenk Mij en Ik zal jou gedenken". En als hij op een pad liep, afwezig van Allah's dhikr, dan ging hij terug en bewandelde hij die pad opnieuw terwijl hij Allah gednekt, al was het weinig. Hij zou dan zeggen: "Waarlijk, ik wil graag dat al de plaatsen waar ik langsloop voor mij zullen getuigen op de Dag des Oordeels". ["Min Akhlaaq As-Salaf", 52]. 8) - Ahmad Fareed schreef: عن أنس رضي الله عنه قال خط رسول الله صلى الله عليه وسلم خطا وقال هذا الإنسان وخط إلى جنبه خطا وقال هذا أجله وخط آخر بعيدا منه فقال هذا الأمل فبينما هو كذلك إذ جاءه الأقرب "Anas bin Malik zei: "De Boodschapper van Allah trok een lijn en zei: "Dit is de mens". Toen trok hij een ander lijn en zei: "Dit is zijn lot". En hij trok een ander lijn ietsjes verder dan de tweede lijn en zei: "Dit is zijn verwachting. Als hij zijn verwachtingen probeert te vervullen, wordt hij te grazen genomen door de nabije lijn". ["Min Akhlaaq As-Salaf", 57]. 9) - Malik bin Dinar zei: اتقوا السحارة التي تسحر قلوب العلماء وتلهيهم عن الله تعالى ( ويعني بها الدنيا ) وهي أسحر وأقبح من هاروت وماروت ، لأن ذاك يفرّق بين المرء وزوجه وهي تفرّق بين العبد وربه "Pas op voor de magie die de harten van de geleerden scheidt van Allaah, de verhevene (i.e. hij bedoelt de wereld). En haar magie is sterker dan de magie van Haroet en Maroet, want hun magie zou een man van zijn vrouw scheiden, terwijl de wereld een dienaar van zijn Heer scheidt". ["Min Akhlaaq As-Salaf", 59]. 10) - Abu Haazim zei: كان السلفرحمهم الله يفعلون و لا يقولون ثم صارالذين بعدهم يفعلون و يقولون ثم صار الذينيعدهم يقولون و لا يفعلون و سيأتي زمان أهله لا يقولون ولا يفعلون "De salaf zouden handelen en niet spreken. Na hen kwam een volk die sprak en handelde. Zij werden gevolgd door een volk die spraken maar niet handelden en een tijd zal komen waarin niet gehandeld nocht gesproken zal worden". ["Min Akhlaaq As-Salaf", 66]. 11) - Ahmad Fareed schreef: يقول الحق تبارك وتعالى في كتابه الكريم: إن الإنسان لربه لكنود! قال الحسن البصري: هو الذي يعد المصائب، وينسى النعم "Allaah de Verhevene zei in Zijn Boek: "Voorwaar, de mens is ondankbaar naar zijn Heer". Al-Hassan Al-Basri zei daarover: "Het is hij die de ongevallen herinnert die hem hadden getroffen en vergeet de zegeningen". ["Min Akhlaaq As-Salaf", 73]. 12) - Sufyan Al-Thawri zei: أدركنا الناس وهم يحبون من قال لأحدهم: اتق الله تعالى وقد صاروا اليوم يتكدرون من ذلك "Wij hadden mensen gekend die blij werden als iemand tegen hen zei: "Vrees Allah", en nu iriteren ze zich als iemand dit tegen hen zegt". ["Min Akhlaaq As-Salaf", 76]. 13) - Anas bin Malik zei: زكاة الدار أن تجعل فيها بيت للضيافة "De zakat van het huis is dat je een kamer vrijlaat voor de gasten". ["Min Akhlaaq As-Salaf", 96]. 14) - Ahmad Fareed schreef: وكان سفيان الثوري ينشرح إذا رأى سائلاً على بابه، ويقول: مرحباً بمن جاء يغسل ذنوبي "Sufyan At-Thawri zou heel erg blij worden als een bedelaar bij zijn deur kwam, zeggende: "Welkom, oh jij die gekomen bent om mijn zondes weg te wassen". ["Min Akhlaaq As-Salaf", 99]. 15) - Ahmad Fareed schreef: وقد كان أبو هريرة رضي الله عنه وهو أمير المدينة في أيام مروان يحمل حزمة الحطب من السوق على رأسه ويمشي ويقول : أوسعوا لأميركم "Toen Abu Hurairah de Ameer van Madinah was tijdens de leiderschap van Marwan, zou hij een bundel hout op zijn hoofd dragen en door de markt lopen, zeggende: "Laat jullie Ameer erlangs". ["Min Akhlaaq As-Salaf", 107]. 16) - Hudhayfah bin Al-Yamman zei: سيأتي على الناس زمان تكون مجالسة الناس كجيفة حمار ، وتكون جيفة الحمار أحب إليهم من مجالسة المؤمن الذي يأمرهم وينهاهم "Een tijd zal komen waarin vergaderingen zo (verrot) als de karkas van een ezel zullen zijn! En de karkas van een ezel zou hen geliefder zijn dan een vergadering met een gelovige die hen (het goede) beveelt en (het slechte) verbiedt". ["Min Akhlaaq As-Salaf", 113].

Mnyrtarella
18-01-2011, 20:10
Indien dat zo is oh hoogbegaafde frutella reageer dan inhoudelijk op broeder guy ;) En dat zegt een smurfin :hihi: Ik heb duidelijk mijn punt in mijn eerste reacties gemaakt. Ik ga niet mee met welles en nietes-spelletje :). Hamdoellilah zijn vele ogen geopend van onze medemoslims. Al Hamdoelilah!

Aboe_Adam
18-01-2011, 20:10
Zijn beweringen naar mij toe (en anderen), dat we sneaky zijn, dat het een smerig plan is, dat wij dachten ff andere naieve huisvrouwtjes te konden brainwashen... uhu... valse beschuldigingen en iets met willen vergiftigingen..wat een grote woorden zeg... :jammer: Het andere heb ik nog niet gelezen aangezien ik niet veel tijd heb en ik er de tijd voor wil nemen. Ik zeg btw niet bij voorbaat dat het niet kan kloppen hoor, het is nl geen plan, geen sneaky iets, de topic was geopend in dat hoekje omdat we altijd in dat hoekje zitten en in een andere topic op de wereld van de marokkaanse vrouw ontstond de discussie hierover en ik was net mijn mail aan het doorspitten en daar zag ik dat filmpje uit de eerste post, en toen had ik er een topic over geopend om over te discussieren... maar goed, guy, weet het allemaal beter en had zijn oordeel al klaar :) wel weer typerend. As-Salaamu 'alaykum wa-rahmatu l-Laahi wa-barakaatuh Je opent een topic zuster en vervolgens wil je niet inhoudelijk reageren op de leden dit terwijl zij dit wel doen? als zijn beweringen voor geen meter kloppen dan wil ik en anderen ook vast graag weten wat er niet klopt want door enkel te zeggen "je beweringen kloppen voor geen meter" daar heeft niemand wat aan tenzij zijn post onweerlegbaar is dat is weer wat anders. In-shaa'-Allaah laat jij ons zien wat er niet klopt aan zijn post. Wa-salaam

Nemesis030
18-01-2011, 20:14
As-Salaamu 'alaykum wa-rahmatu l-Laahi wa-barakaatuh Je opent een topic zuster en vervolgens wil je niet inhoudelijk reageren op de leden dit terwijl zij dit wel doen? als zijn beweringen voor geen meter kloppen dan wil ik en anderen ook vast graag weten wat er niet klopt want door enkel te zeggen "je beweringen kloppen voor geen meter" daar heeft niemand wat aan tenzij zijn post onweerlegbaar is dat is weer wat anders. In-shaa'-Allaah laat jij ons zien wat er niet klopt aan zijn post. Wa-salaam Kan je niet lezen, ik heb toch gezegd dat ik zijn eerste deel bedoelde :maf:? Nogmaals de beweringen die ik bedoelde zijn de PERSOONLIJKE BEWERINGEN NAAR MIJ TOE.... nu duidelijk?? Niet de bewijzen. :moe: En voor de derde keer, ik ga het allemaal nog lezen, heb nog 111 andere dingen te doen en waarom ga je er vanuit dat ik de drang heb om het te weerleggen? Als het inderdaad klopt dan valt er niets te weerleggen. Of als ik vragen heb, dan zal ik die stellen. Ik vind het alleen kwalijk dat ik beschuldigingen naar mijn hoofd geslingerd krijgt zonder dat iemand er ook maar iets van af weet (van mijn bedoelingen). Nu gesnopen...? Walaykum salaam.

smurfin25
18-01-2011, 20:15

En dat zegt een smurfin :hihi: Ik heb duidelijk mijn punt in mijn eerste reacties gemaakt. Ik ga niet mee met welles en nietes-spelletje :). Hamdoellilah zijn vele ogen geopend van onze medemoslims. Al Hamdoelilah! Voor iemand die zichzelf nogal intelligent waant kom je nogal dom over vind je niet. Meskiena wallaah.

Guy
18-01-2011, 20:16
En daar gaan we weer met de vieze beschuldiging, is dat het enige wat je kan? Denk maar niet dat je mijn niyah kent... :haha: dat is pas lachwekkend Je beweringen kloppen voor geen meter. Het was een discussietopic, een ieder kan voor zichzelf beslissen wat hij of zij gelooft. Maar ga vooral door met mij en anderen sneaky te noemen..goed bezig. Nou, de topic begon over een onderwerp wat al bestond uit het verspreiden van valsheid was. Maar ik heb husn-ad-dhan (goede vermoedens) voor jou, dus ik (en andere broeders en zusters) toonden jou een bewijzen dat hetgeen dat jij zei niet klopte. Dus waarom reageer jij niet op de volgende uitspraak (zie pag.13) van dezelfde Shaykh Oethaymien (moge Allaah hem genadig zijn) als die waarvoor jou een topic opent voor zijn uitspraak. Of komt de volgende zéér duidelijke video jou minder mooi uit, en heb jij in feite niks met deze geleerde, maar vond je gewoon dat deze uitspraak jou goed uitkwam om de Selefies aan te vallen (want vele valse mensen doen dit namelijk, ik hoop dat jij niet zo bent)? Als jij oprecht bent, is het minimale wat jij zal doen incha-Allaah, dat je deze video plaatst onder die andere in jouw 1e bericht. Als verduidelijking van de Waarheid, want de vloek van Allaah rust op degenen die de ware kennis verbergen. Verduidelijking van een misopvatting: ''Ahloes-Soennah bestaan uit drie groepen, de Selefies, de Ash'aries en de Matoeridies.'' http://www.youtube.com/watch?v=H6Dn-e4vln8 http://www.youtube.com/watch?v=H6Dn-e4vln8 ---- Dus de topic begon hierover. Maar naarmate het aantal paginas toenam, kwam de aap uit de mouw en begon meer duidelijk te worden waar men heen wilde. Verspreiding van al-Hizbiyyah en het misleiden van de jongeren, zodat zij uiteindelijk ook de islamitische leiders tot ongelovigen gaan verklaren en in opstand komen etc. En ik heb jou niet persoonlijk genoemd (los van het eerste deel wat ook jou beslaat), in mijn woorden ik reageerde op woorden van Mnyrtarella. Maar als jij op dezelfde weg bent als haar, dan moet je je zeker aangesproken voelen. Verder kent alleen Allaah de intentie en Hij zal erover oordelen, en dat is niet mijn zaak. Maar men oordeelt aan de hand van de daden. Als iemand geleerden komt aanvallen en dan zegt 'mijn intentie is zuiver en ik wil het goede'. Tsja, maak dat de kat wijs zoals men hier in Nederland zegt. Dan wil je het slechte, of je dat nou bewust doet of niet, dat is aan Allaah om over te oordelen. Niet eenieder kan voor zichzelf uitmaken wat hij gelooft. Allaah heeft ons opgedragen te geloven in de Quraan en de Sunnah volgens het begrip van de Sahaabah. Dat jij mijn beweringen voor geen meter vindt kloppen, schaadt slechts jou, want elke verstandige persoon zal de adviezen van de geleerden aannemen i.p.v. de woorden van onbekende schreeuwerds op Internet.

Mnyrtarella
18-01-2011, 20:17
Voor iemand die zichzelf nogal intelligent waant kom je nogal dom over vind je niet. Meskiena wallaah. Je bent echt een lachertje :haha: Ik heb nooit beweerd dat ik intelligent ben. Je weet dat liegen een zonde is.

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24