Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wilders wil moslims irriteren

Pagina's : [1] 2

Raihana
16-09-2004, 12:45

Wilders en Eerdmans komen met voorstel moskeeën DEN HAAG - Het uit de VVD gestapte Tweede-Kamerlid Wilders heeft samen met zijn LPF-collega Eerdmans een initiatief-wetsvoorstel ingediend om radicale moskeeën die over de schreef gaan beter te kunnen aanpakken. Het wetsvoorstel wil voorkomen dat moskeeën op het moment dat de overheid wil ingrijpen, de rechtsvorm 'kerkgenootschap' kiezen, waardoor ze niet verboden kunnen worden. Wilders onderstreept dat zijn samenwerking met Eerdmans niet betekent dat hij toenadering zoekt tot de LPF. Wel zegt Wilders "zeer veel respect" te hebben voor Eerdmans. "Dat is een collega met wie ik kan lezen en schrijven." Wilders, die eerder aankondigdee een eigen rechtse partij te willen oprichten, heeft daarvoor op dit moment nog geen concrete plannen. Wel zegt hij in gesprek te zijn met een aantal geestverwanten. Wilders en de LPF pleiten al langer tegen het sluiten van radicale moskeeën, evenals de VVD. Maar het kabinet is dat vooralsnog niet van plan, maakte minister Donner van Justitie woensdag duidelijk in de Kamer. Het voorstel van Wilders en Eerdmans is bedoeld voor de situatie waarin de overheid wel tot sluiting zou willen overgaan. De meeste moskeeën hebben op dit moment de rechtsvorm 'stichting', waardor ze wel verboden zouden kunnen worden. Wilders en Eerdmans willen voorkomen dat radicale moskeeën in de toekomst ervoor kiezen een kerkgenootschap te worden. Kerkgenootschappen hebben een wettelijke uitzonderingspositie, waardoor een verbod niet mogelijk is. "Dit maakt deze rechtsvorm aantrekkelijk voor op religie gefundeerde extremistische groeperingen", schrijven Wilders en Eerdmans in hun wetsvoorstel. Ik ken geen radicale moskee? Maar ach what's next.. Moslims verplichten varkensvlees eten.. :rolleyes:

tirelli_4us
16-09-2004, 12:59
waar gaat dit heen?

Noenas
16-09-2004, 13:16
Origineel gepost door Raihana Wilders en Eerdmans komen met voorstel moskeeën DEN HAAG - Het uit de VVD gestapte Tweede-Kamerlid Wilders heeft samen met zijn LPF-collega Eerdmans een initiatief-wetsvoorstel ingediend om radicale moskeeën die over de schreef gaan beter te kunnen aanpakken. Het wetsvoorstel wil voorkomen dat moskeeën op het moment dat de overheid wil ingrijpen, de rechtsvorm 'kerkgenootschap' kiezen, waardoor ze niet verboden kunnen worden. Wilders onderstreept dat zijn samenwerking met Eerdmans niet betekent dat hij toenadering zoekt tot de LPF. Wel zegt Wilders "zeer veel respect" te hebben voor Eerdmans. "Dat is een collega met wie ik kan lezen en schrijven." Wilders, die eerder aankondigdee een eigen rechtse partij te willen oprichten, heeft daarvoor op dit moment nog geen concrete plannen. Wel zegt hij in gesprek te zijn met een aantal geestverwanten. Wilders en de LPF pleiten al langer tegen het sluiten van radicale moskeeën, evenals de VVD. Maar het kabinet is dat vooralsnog niet van plan, maakte minister Donner van Justitie woensdag duidelijk in de Kamer. Het voorstel van Wilders en Eerdmans is bedoeld voor de situatie waarin de overheid wel tot sluiting zou willen overgaan. De meeste moskeeën hebben op dit moment de rechtsvorm 'stichting', waardor ze wel verboden zouden kunnen worden. Wilders en Eerdmans willen voorkomen dat radicale moskeeën in de toekomst ervoor kiezen een kerkgenootschap te worden. Kerkgenootschappen hebben een wettelijke uitzonderingspositie, waardoor een verbod niet mogelijk is. "Dit maakt deze rechtsvorm aantrekkelijk voor op religie gefundeerde extremistische groeperingen", schrijven Wilders en Eerdmans in hun wetsvoorstel. Ik ken geen radicale moskee? Maar ach what's next.. Moslims verplichten varkensvlees eten.. :rolleyes: Ik ken er toevallig wel eentje in Den Haag! Moskee Soenna... :rolleyes: Noenas..

tirelli_4us
16-09-2004, 13:19
Tja die ken ik ook in den haag, politieke islam uit het midden-oosten hoort niet in de moskee thuis. was vorig jaar in de ramadan gaan bidden in as-sunnah in den haag, na een preek van een uur over het midden-oosten begon ie pas het het gebed, politiek bedrijven hoort niet thuis in de moskee.

Noenas
16-09-2004, 13:22

Origineel gepost door tirelli_4us Tja die ken ik ook in den haag, politieke islam uit het midden-oosten hoort niet in de moskee thuis. was vorig jaar in de ramadan gaan bidden in as-sunnah in den haag, na een preek van een uur over het midden-oosten begon ie pas het het gebed, politiek bedrijven hoort niet thuis in de moskee. Dat bedoel ik..

alpha_girl
16-09-2004, 14:11
lukt hem tog niet.! Het lukt alhamdoelilah niemand om mij te irriteren.

RitaMaria
16-09-2004, 14:19
Origineel gepost door tirelli_4us Tja die ken ik ook in den haag, politieke islam uit het midden-oosten hoort niet in de moskee thuis. was vorig jaar in de ramadan gaan bidden in as-sunnah in den haag, na een preek van een uur over het midden-oosten begon ie pas het het gebed, politiek bedrijven hoort niet thuis in de moskee. :goedzo:

nathalie2
16-09-2004, 14:50
Origineel gepost door Raihana Ik ken geen radicale moskee? Maar ach what's next.. Moslims verplichten varkensvlees eten.. :rolleyes: Jij hanteert steeds dezelfde redeneer trant. Als er een maatregel wordt aangekondigd ben je er tegen, zonder dat je eerst eens genuanceerd nadenkt over het hoe en waarom van het ontstaan van een maatregel. Omdat jij de gebedhuizen niet kent bestaan ze niet? En dus is het een belachelijke maatregel? Gezien de reacties hier bestaan ze wel en is er dus blijkbaar reden tot zorg. Geldt overigens ook voor kerken/synagogen/etc waar radicaal gepredict wordt.

klonbyz
16-09-2004, 15:04
Heeft iemand toevallig nog het mail-adress van Farid van Mag(h)rebonline? Farid was namelijk een goede vriend van onze h0m0 Wilders:hihi:

klonbyz
16-09-2004, 15:28
Origineel gepost door Hanneke70 Ach ach, wat zielig! Zoals jij ongetwijfeld als Nederlandse staatsburger weet is homoseksualiteit in Nederland volkomen geaccepteerd. Dusss?whats your point?

Yougourthen
16-09-2004, 15:41
Origineel gepost door Hanneke70 Ik moet zeggen dat ik het wel eens ben met Nathalie2. Niet direct roepen dat iets onzin is voordat je weet waar je over praat! De reden dat Wilders en Eerdmans dit wetsvoorstel indienen is omdat er grote problemen zijn met de radicale Al-Tawheed moskee in Amsterdam. Die misbruikt het in Nederland in de grondwet (!) verankerde recht van godsdienstvrijheid om de radicale islam (incluis het slaan van vrouwen) te verkondigen. Om te voorkomen dat meer van dit soort moskeebesturen misbruik maken van de grondwet willen de heren deze maatregel nemen. Niets mis mee naar mijn idee. Immers een moskee die gewoon godsdienst wil beleiden zal er geen problemen mee hebben. Sterker nog, zo'n moskee zal eerder voor dit wetsvoorstel stemmen aangezien moskeeen als Al-Tawheed het voor hun verpesten. Overigens wordt er wel vaker misbruik gemaakt van de grondwet: dat gebeurd ook in het onderwijs. Sommige (met nadruk op 'sommige') Islamitische scholen gebruiken hun lessen om radicale ideeen te verspreiden. Een heel kwalijke zaak: jongeren hebben het recht zelf hun pad te kiezen en niet misbruikt te worden door een school om haat te verkondigen! Kun je niet wat gedetailleerder zijn? Waaruit bestaat die haat? Welke inhoud? Ben jij in die moskee geweest om te weten wat er gepreekt wordt of heb jij het van horen zeggen? Hoor jij ook tot dat soort riooljournalisten die enkel op sensatie uit zijn? PS: weet je wie de grondwet misbruikt? Wilders en Hirsi en Van Gogh en co!!!!! Het is niet omdat een beledigingen in grammaticaal correcte en nette taal verpakt zijn dat het geen belediging is. Maar ja dat zijn dan weer meehuilers met de wolven. Sensatie verkoopt. Geef het gewoon toe in plaats van preken af te steken.

klonbyz
16-09-2004, 15:41
Origineel gepost door Hanneke70 Nou mijn 'point' is dat je het niet moet hebben over 'homo' Wilders!! Mijn 'point' is dat ik me irriteer als homoseksualiteit gebruikt wordt als scheldwoord. Mijn 'point' is dat ik het jammer vindt dat jij dat wel doet, dusss... Naar mijn weten is Wilders gewoon h0m0. Jij bent degene die dat als een scheldwoord ziet...dusss...

arabchrstn
16-09-2004, 15:50
Die wilders is gewoon getrouwd. Hij schijnt vaak in het Mide-Oosten te zijn geweest, Zijn vrouw is overigens ook uit het buitenland.

Yougourthen
16-09-2004, 15:55
Origineel gepost door arabchrstn Die wilders is gewoon getrouwd. Hij schijnt vaak in het Mide-Oosten te zijn geweest, Zijn vrouw is overigens ook uit het buitenland. 1* getrouwd dus een stiekeme homo. 2* vaak in het midden-oosten waar in het midden-oosten en met welk doel? 3* welke origine heeft 'zijn vrouw'? Het is duidelijk dat dit een verstandshuwelijk is.

LadyBerkania
16-09-2004, 15:56

Origineel gepost door klonbyz Heeft iemand toevallig nog het mail-adress van Farid van Mag(h)rebonline? Farid was namelijk een goede vriend van onze h0m0 Wilders:hihi: :rolleyes: wat bedoel je precies?? Farid en bevriend met Wilders :haha: grapjas.

Pagina's : [1] 2