Bekijk originele versie : Leraar knipt leerlingen in oren in Bangladesh
Een leraar van een islamitische school in het noorden van Bangladesh heeft zeventien van zijn leerlingen in hun oor geknipt, omdat ze toen hij de klas uitging waren gestopt met het reciteren van koranverzen. Dat is donderdag gemeld in de Bengalese pers.
Twee leerlingen, van 6 en 9 jaar, moesten worden gehecht. Voor de anderen volstond eerste hulp. De leraar, die door toegesnelde familieleden van leerlingen met stokken werd bewerkt, is ontslagen.
Vreemde manier om kinderen te straffen..
:rolleyes:
Watdenkjijdan
16-09-2004, 12:16
Origineel gepost door R0osje
Een leraar van een islamitische school in het noorden van Bangladesh heeft zeventien van zijn leerlingen in hun oor geknipt, omdat ze toen hij de klas uitging waren gestopt met het reciteren van koranverzen. Dat is donderdag gemeld in de Bengalese pers.
Twee leerlingen, van 6 en 9 jaar, moesten worden gehecht. Voor de anderen volstond eerste hulp. De leraar, die door toegesnelde familieleden van leerlingen met stokken werd bewerkt, is ontslagen.
hahahahah wij werden met jas en en al aan de kapstok opgehangen en dan pets met die lange dunne houte stok op de onderkant van je voetjes...tjah het heeft wel wat...
Origineel gepost door Watdenkjijdan
hahahahah wij werden met jas en en al aan de kapstok opgehangen en dan pets met die lange dunne houte stok op de onderkant van je voetjes...tjah het heeft wel wat...
Vind je het wel wat hebben? Ik vind het het een belachelijke manier op kinderen op deze manier te straffen.
Ik kan begrijpen dat je een beetje hard en streng moet optreden.. maar dit gaat mij echt veel te ver. Ik had die man dood geknuppelt als het mijn zoontje was. ;)
Watdenkjijdan
16-09-2004, 12:22
hahah je moest onze klas zien roosje...op een andere manier had hij echt geen orde gekregen.
Vreemd want we zaten allemaal op school en daar waren we wel altijd rustig
Origineel gepost door General_Alcazar
Haha...wat een grapjas.
Ik heb ze met een liniaal gekregen...ook heerlijk ;)
Weet je wat ik wel altijd raar vind... zoals we wel weten krijgen veel marokkaanse kinderen nog steeds klappen, tikken, hoe je het ook wilt noemen in moskee's... en ook veel marokkaanse ouders straffen hun kinderen op die manier... maar je hoort nooit dat marokkaanse kinderen trauma's hebben opgelopen, of mishandeld zijn... een marokkaanse kind groeit op en vergeet alles en is trots op zijn ouders vooral moeder...dan denk ik waarom overdrijven de nederlanders dan... met hun ''trauma's''. Bijna alle nederlanders die ik ken hebben trauma's opgelopen en haten hun ouders... echt heel verbaaswekkend vind ik dat..
Hoe zou dat toch komen? En als ik welles ook ouders zeg van waarom sla je een kind, daar schiet je niks mee op...dan zeggen ze klappen zijn gezond en goed voor zo een kind..
P.s.: Ik heb het dan niet over klappen tot bloedens en blauwe plekken toe... maar gewoon klappjes, tikkjes.. ;)
FAITHLESS
16-09-2004, 12:34
Origineel gepost door R0osje
Tja ....wie niet horen wil , moet.....
BTW , ik geloof er totaal niets van .
tirelli_4us
16-09-2004, 12:38
Ik heb ze met een tv-kabel gehad die ik zelf voor m had uitgezocht, wist ik veel dat die dikke baardaap mij ermee zou slaan omdat ik niet foutloos arabisch kon schrijven. Ik zie m nog weleens, ik vraag me af wat of een mesje een gaatje maakt in die bolle buik van m?!?
FAITHLESS
16-09-2004, 12:43
Origineel gepost door tirelli_4us
Ik heb ze met een tv-kabel gehad die ik zelf voor m had uitgezocht, wist ik veel dat die dikke baardaap mij ermee zou slaan omdat ik niet foutloos arabisch kon schrijven. Ik zie m nog weleens, ik vraag me af wat of een mesje een gaatje maakt in die bolle buik van m?!?
Hahahah, ik moest zelf in Maroc een stevige stok uit een boom halen . En probeerde altijd een dunne stokje te geven , maar daar trapte hij niet in.
Maar achteraf kan ik er wel om lachen , dat heeft mij ook weer hard gemaakt in positieve zin .
En trauma's ? Die worden je gewoon aangepraat .
FAITHLESS
16-09-2004, 12:44
Origineel gepost door General_Alcazar
Inderdaad Roosje... die klappen of klapjes maken je bewust van je fout...zovan: Hej watch out..hehe. Vooral als je nog jong bent, want als je pas klappen krijgt als een puber bent, dan ja..dan krijg je wel trauma;s. Maar het maakt je ook hard..anders wordt je zo'n softie die op het schoolplein gepest en geslagen wordt en vervolgens huilend naar de juf gaat. Kben blij dat ik geslagen ben :D....
PS: en nog iets, als een ouder ons slaat, wij marokkanen, dan hebbe we er vrede mee. Respect voor je ouders. Ze doen het met een goede agterliggende gedachte. Tenminste bij mij...Nederlandres hebben vaak de neiging om beroep te doen op een 1 of andere instantie die de kinderen beschermd...resultaat is: zachte eitjes
Ajuu
That's the spirit brother . ;)
tirelli_4us
16-09-2004, 12:56
hij riep mij altijd en glimlachte dan en ik maar denken whow ik heb t goed gedaan vervolgens begon hij de fouten te tellen en dit resulteerde in het aantal klappen op de blote hand.
nadat mn hand een keer helemaal was opgezwollen is mn pa en oom langs geweest en hebben ze mij der vanaf gehaald
Cicatrice
16-09-2004, 21:45
jaaaah takjes zoeken waarmee je dan een tik voor je harses kreeg idd, wahahaha echt jeugdherinneringen....of als ik gilde werd ik met mn kop onder de koude kraan gedouwd net zolang tot ik stopte, of als ik het laatste woord wilde hebben bij mn pa kreeg ik een trap onder mn reet
jaaaaaah die goede oude tijd :Iluvu:
Tsja, is het soms een kwestie van "Wie niet geloven wil moet voelen."
eigenaardig om te horen dat een vredelievende godsdienst er zo bij de mensen moet worden in geslagen.
FAITHLESS
16-09-2004, 22:45
Origineel gepost door Peej
Tsja, is het soms een kwestie van "Wie niet geloven wil moet voelen."
eigenaardig om te horen dat een vredelievende godsdienst er zo bij de mensen moet worden in geslagen.
Je moest eens weten wat je allemaal leert van tik.
Voor sommige is dat een stimulans om nog harder te leren en je best te doen . Ik zelf ben er van overtuigt dat ik niet geworden was , wat ik nu ben als ik niet gecorrigeerd was.
Toen ik klappen kreeg waar de buren bij waren , schaamde ik me gewoon de grond in . En dan laat je het om de volgende keer weer kwajongensstreken uit te halen. Sterker nog ik werd zelfs gecorrigeerd door de heel het dorp.
Volwassenen moeten met hun poten van kinderen afblijven.
Dat een ouder af en toe een corrigerende tik uit deelt vind ik nog tot daaraantoe. Maar andere mensen hebben hun gore poten thuis te houden.
Cicatrice
16-09-2004, 22:52
Origineel gepost door Peej
Volwassenen moeten met hun poten van kinderen afblijven.
Dat een ouder af en toe een corrigerende tik uit deelt vind ik nog tot daaraantoe. Maar andere mensen hebben hun gore poten thuis te houden.
Dit is dus typisch de nederlandse instelling dat elke tik kindermishandeling is, elke aai pedofilie en elk verheffend stemgeluid geestelijke mishandeling aanduidt.
Jah en de oren inknippen is inderdaad een beetje overdreven op zijn zachts gezegt, vind het een vrij sterk verhaal moet ik zeggen hoor, vraag me af of deze niet thuishoort op het 'broodje aap-verhalen' boekenplankje.
En je kan wel zeggen over de zogenaamde vredige islam die pretendeert te prediken,
maar een priester die een jongetje uitnodigt uit pure liefde onder zijn toga....wat is dat dan? Je kan niet oordelen over andermans uitwerpselen als je de mesthoop in je eigen tuin niet wilt zien:D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.