Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ramadan.. make-up verboden?????

Pagina's : [1] 2 3

mistar1
14-09-2004, 22:13

voor de dames , ( tenzij er homo's zitten te surfen op deze site :giechel: :giechel: :giechel: ) wat gaan jullie doen met al die make-up in de ramadan die julie op zetten in het dagelijks leven, want zo te zien zijn jullie eraan gewend, terwijl het gewoon verboden is, duss..................... :zwaai: :zwaai: :zwaai:

MocrowGirlBella
14-09-2004, 22:16
Dat vraag ik me ook af vooral die gevallen met die plamuurlagen maaryah leef en laat leven :zwaai: s tog niet jouw zaak :zwaai:

Souhayb
14-09-2004, 22:16
kom met iets inoverends of hou je mond en spreek de naam van de heilige maand niet uit in combinatie met het woord homo als je wilt.

FRENCHKISS
14-09-2004, 22:30
Origineel gepost door mistar1 voor de dames , ( tenzij er homo's zitten te surfen op deze site :giechel: :giechel: :giechel: ) wat gaan jullie doen met al die make-up in de ramadan die julie op zetten in het dagelijks leven, want zo te zien zijn jullie eraan gewend, terwijl het gewoon verboden is, duss..................... :zwaai: :zwaai: :zwaai: een maandje zonder ga je niet dood van maar in de avond kan je weer lekker smeren toch gewoon als je na het eten weggaat maar meestal in de ramadan ben ik het gewend niet te doen dus ookal ga ik na het eten naar buiten doe ik het gewoon heel licht

NaDoRiChIcA
14-09-2004, 23:50

ik vind het nergens op slaan hoor wat je in de maand ramadan niet mag, make-up enz dat mag je gewoon dagelijks niet doen hoor net als wat sommige doen in de maand ramadan bidden en daarna niet.

Marocca
15-09-2004, 00:17
Wie kan met een hadith aantonen dat het haraam is? En onzinnige reactie's heb ik niet nodig!

Najib26
15-09-2004, 00:21
Wat zegt de Islam over make-up? Vraag: Ik heb een vraag over wat de islam zegt over mace-up. Het liefst hoe je eraan bent gekomen, dus met verwijzingen en zo............ En ik hoor dat sommige vrouwen zeggen dat als ze ongesteld zijn ze wel nagellak mogen dragen! Maar volgens mij mag dit zo wie zo al niet , dus ook niet als ze niet ongesteld zijn Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige Het gebruiken van make-up is opzich niet verboden maar de vraag nu is, waar het gebruikt wordt? En vooral in welke omstandigheden! Allah de Verhevene verbiedt de vrouw om haar schoonheid tentoon te stellen aan anderen behalve haar echtgenoot. Allah zegt in Soerat Annoure Aya 31: "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij ook haar ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun schoonheid niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezem dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen behalve aan hun echtegenoten....." totdat Allah zegt in dezelfde vers: "En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden (in het Arabisch zienatiehiena = hun schoonheden) die zij verbergen te laten kennen." In de bovenstaande Aya leest men duidelijk het verbod dat Allah gelegd heeft op vrouwen om zich te versieren voor andere dan hun mannen. Wat betreft het nagellak, het is beter voor een moslima om het te vermijden, omdat het de huid bedekt, waardoor het water niet tot de huid komt tijdens het verrichten van Al wodo'. Hierdoor zal haar wodo' ongeldig zijn totdat zij het nagellak verwijderd. En Allah weet het het beste. Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com

Najib26
15-09-2004, 00:23
Er is geen onderscheid in verboden tussen de maand ramadan en erbuiten. Het enige verschil is dat je je tijdens de vastenperiode moet onthouden van eten, drinken en gemeenschap.

Marocca
15-09-2004, 00:24
Oke bedankt!

tatata_matata
15-09-2004, 09:25
Mag je ook geen kohl (oogpotlood) gebruiken in de ramadan...

tazaghiniagirl
15-09-2004, 09:46
Origineel gepost door NaDoRiChIcA ik vind het nergens op slaan hoor wat je in de maand ramadan niet mag, make-up enz dat mag je gewoon dagelijks niet doen hoor net als wat sommige doen in de maand ramadan bidden en daarna niet. ja man denia tekmur doet dat..:jammer:...

miss_chaimae
15-09-2004, 12:28
Origineel gepost door tatata_matata Mag je ook geen kohl (oogpotlood) gebruiken in de ramadan... Ik weet niet zeker en heb geen daliel,maar heb wel gehoort dat het niet mag omdat de khol soms in je ogen gaat. En je mag met ramad niks in je nemen. zoiets had ik gehoort maar allah oea3lam:). Chaimae..

tatata_matata
15-09-2004, 12:57
Origineel gepost door miss_chaimae Ik weet niet zeker en heb geen daliel,maar heb wel gehoort dat het niet mag omdat de khol soms in je ogen gaat. En je mag met ramad niks in je nemen. zoiets had ik gehoort maar allah oea3lam:). Chaimae.. Ja ik weet het ook niet zeker...maar toch zie ik veel moeders en dochters in de ramadan met kohl...dus het is me een raadsel....

lhouceimagirl1
15-09-2004, 13:04
dat draag ik tog bijna nooit, dus ik maak me zeker geen zorgen.... ik denk wel dat de barbie poppen zware problemen hebben :hihi:

M00nlight
16-09-2004, 14:18

Tijdens de ramadan draag ik het soms wel en niet, ligt eraan of ik de zin heb om het op te doen. Maar ik vind het vooral mooi om echte kohl(dat goudenpotje met poeder, en je hebt er meerdere) op te doen. Dit doe ik dan vooral in de avond en zo slaap ik ermee. :o Maar schijnheilig doen ga ik niet. Ik draag make-up en ga dat niet alleen in de ramadan afdoen. Zo ook met het bidden, bid el7amdulilah altijd en stop dan niet meteen na de ramadan. Salaam. N.

Pagina's : [1] 2 3