Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : haram..? een vriend!?

Pagina's : [1] 2

LZN
14-09-2004, 19:58

hoi mensen is wou even voor de zekerheid weten of het nou haram is om een vriend te nemen..? xxx.

MAROCCHICK2
14-09-2004, 20:21
Hey, Ja is inderdaad haram. MC

Najib26
15-09-2004, 00:13
Origineel gepost door dangerouzgirl yep haram,maar de helft van alle maroccias heeft er een dus je kunt het net zo halal of haram maken als je wilt,.. Dat veel Marokkaanse jongeren relaties voor het huwelijk hebben, maakt het nog niet halal. Het is Allah die halal en haram bepaalt en niet Marokkaanse zondaars.

achie25
15-09-2004, 10:49
Origineel gepost door dangerouzgirl yep haram,maar de helft van alle maroccias heeft er een dus je kunt het net zo halal of haram maken als je wilt,.. Haram en halal is vastgesteld door Allah en niet door Marokkanen...

hamaswaalqaeda
15-09-2004, 10:55

ik zal het zo zeggen. haram is het zeker. wil je echt zo graag iemand? dan moet je verloven dan kan je elkaar leren kennen. weet wel dat zex niet kan. dit is slechts om van gedachten te wisselen.... als je haar dan leuk vind en zij jou kan je trouwen. maar jammer genoeg zijn marokanen verdorven. gebrainwashed door haram dingen. lees koran ja msagit. en voor de jongens loop niet je behoeftes achterna maar je verstand sukkels.......

achie25
15-09-2004, 11:27
Origineel gepost door hamaswaalqaeda ik zal het zo zeggen. haram is het zeker. wil je echt zo graag iemand? dan moet je verloven dan kan je elkaar leren kennen. weet wel dat zex niet kan. dit is slechts om van gedachten te wisselen.... als je haar dan leuk vind en zij jou kan je trouwen. maar jammer genoeg zijn marokanen verdorven. gebrainwashed door haram dingen. lees koran ja msagit. en voor de jongens loop niet je behoeftes achterna maar je verstand sukkels....... Wat versta jij onder verloven??? Gewoon een feest geven en kenbaar maken dat jullie in de toekomst met elkaar willen trouwen? Ook dat mag je niet met elkaar omgaan zonder mahram...

shakirabouss
15-09-2004, 11:36
ja het is haram een vriend te nemen voor zover ik weet en Allah SWT weet het het best.

Geitje
15-09-2004, 11:48
Origineel gepost door achie25 Wat versta jij onder verloven??? Gewoon een feest geven en kenbaar maken dat jullie in de toekomst met elkaar willen trouwen? Ook dat mag je niet met elkaar omgaan zonder mahram... Moet je dan elke keer als je bijv met je verloofde wil praten je vader of je oom erbij hebben? Ik zou me echt dood schamen, dan kan je toch openlijk over jullie huwelijk praten?

Najib26
15-09-2004, 12:30
Origineel gepost door Geitje Moet je dan elke keer als je bijv met je verloofde wil praten je vader of je oom erbij hebben? Ik zou me echt dood schamen, dan kan je toch openlijk over jullie huwelijk praten? Hij hoeft niet naast jullie te zitten. Hij kan op een afstandje zitten, zo weet je zeker dat er niets harams gebeurt. Er zijn gevallen van verloofden bekend waarbij er gemeenschap in het spel was en de jongen het meisje dumpte en de vader zijn dochter vervolgens verstootte. Het is dus uit bescherming. Als je echt alles alleen wilt bespreken dan moet je sawizja doen. De huwelijksakte tekenen. maar dan is er geen weg meer terug en kun je alleen dmv een scheiding uit elkaar.

LaGirly85
15-09-2004, 15:29
Origineel gepost door noura_marocia hoi mensen is wou even voor de zekerheid weten of het nou haram is om een vriend te nemen..? xxx Wat denk je zelf? Een moslimse jongen en een moslims meisje die een relatie hebben. Je mag geen contact hebben met een jongen laat staan er een relatie mee nemen en haramdingen doen zoals zoenen. Dus geen vriend nemen hoor want het is echt HARAM!

Ajdir
16-09-2004, 22:06
Waarom is het haram?? zijn mocros goede moslims?? Trouwen is achterhaald hoor, samenwonen is de nieuwe trend he

boug85
18-09-2004, 16:34
Origineel gepost door dangerouzgirl yep haram,maar de helft van alle maroccias heeft er een dus je kunt het net zo halal of haram maken als je wilt,.. Hahaha subhanaAllah,,, gelukkig denkt niet iedereen zoals jou! Haram Haram klaar valt niet over te praten...

Tranquille
18-09-2004, 16:39
Het is ook nie voor nix haram. De meesten zeggen ja haram punt uit. Maar een relatie heeft ook veel nadelen hoor. Je hebt kans dat hij gewoon met je voeten speelt, je hebt kans dat hij u gewoon gebruikt, je hebt kans dat hij u dumpt, je hebt kans op een gebroken hart, je hebt kans op een verpeste toekomst omwille van u pijn, je hebt kans dat u oud leven verandert door die pijn, je hebt kans dat u ouders erachterkomen en veel fitna komt (denk maar aan de gezinnen die uit elkaar zijn gegaan: meisje die wegloopt, problemen mt haar broers enz..) En dan is er nog die kans dat mensen slecht over u gaan praten. Maar ondanks alles zou je toch het meest vrees moeten hebben voor Allah swt want hiervoor kan Hij u straffen als Hij wilt (moge Allah swt ons behoeden voor de straf). Thalla.

Tranquille
18-09-2004, 16:39
Leer van anderen hun fouten.

asia107
18-09-2004, 21:51

Het is haram je liefde voor/aan een jongen te bekennen. Het is dus ook haram om een relatie te hebben....

Pagina's : [1] 2