Bekijk originele versie : Bruiloft goedkoper in Nederland of Marokko ?
Moeltazemaa
14-09-2004, 18:31
:) Zie titel
miss_burberry
14-09-2004, 19:44
Ik denk dat nederland iets duurder is.. Maar Marokko is ook niet echt goedkoop hoor.. Als je daar een mooie zaal, catering, negafa, band etc wilt, dan moet je ze ook flink neertellen hoor :D
Het is maar hoe duur je het zelf wilt maken.. Zowel hier als in Marokko. :)
:zwaai:
Moeltazemaa
14-09-2004, 21:39
Origineel gepost door miss_burberry
Ik denk dat nederland iets duurder is.. Maar Marokko is ook niet echt goedkoop hoor.. Als je daar een mooie zaal, catering, neggafa, band etc wilt, dan moet je ze ook flink neertellen hoor :D
Het is maar hoe duur je het zelf wilt maken.. Zowel hier als in Marokko. :)
In marokko is het gezelliger met familie enzo.
Dat denk ik ook. Volgend jaar hou ik mijn trouwfeest in Marokko. Het heeft daar meer sfeer.
Samira_C
15-09-2004, 08:53
Ik heb zelf dit jaar mijn bruiloft in marokko gehouden. Nou ik vind dat het in marokko ook best wel duur is.
Maar de neggafa in marokko is wel goedkoop ik heb voor 6 jurken en de stoelen 700 euro aan betaald. En ze was ook harstikke goed. Ze maakte me ook niet zo super dik op en haar kleding was super mooi.
Groetjes Samira
miss_burberry
15-09-2004, 12:22
Origineel gepost door Moeltazemaa
In marokko is het gezelliger met familie enzo.
Daarom hou ik ook me bruiloft daar incha'allah :D
En je kan lawaai maken tot 8u 's ochtends.. Niemand die klaagt of de politie belt.. :p
Inderdaad in Marokko kan je ook aardig wat kwijt zijn. Heb voor mijn negeffa 1000 euro betaald en had nog niet eens kleding van haar maar heb m'n eigen jurken laten maken. Ze was wel de beste negeffa van Fes en het geld meer dan waard. Denk ook wel dat als je het hier goed wil doen dus inclusief traiteur je veel meer kwijt bent voor hetzelfde in Marokko. En in Marokko is het veel en veel gezelliger vooral de dagen ervoor met de familie zijn echt heel speciaal.
zienariffia
15-09-2004, 13:28
hoi hoi
ik vind dat het in marokko ook veel goedkoper is want mijn broer heeft ook in marokko zijn bruiloft en het kwam best wel goedkoper uit.
groetjes mij
Hajar1979
15-09-2004, 15:08
Nou sorry hoor.....maar Marokko is absoluut niet goedkoop...Ik heb afgelopen zomervakantie mijn bruiloft gevierd geloof dat heeft een hoop geld gekost. Het was een gemiddele bruiloft, dus leuk zaal, geen bekende band als Jedwane ofzo.....maar ja.....het is echt niet goedkoop hoor.... :rolleyes:
Nee dat wordt ook niet gezegd maar het is wel degelijk goedkoper als in Nederland een catering voor 200 mensen heeft vrienden van ons 14.000 euro gekost nou dat betaal je echt niet in Marokko! Hier zit de zaal van 3000 euro en de dj nog niet eens bij inbegrepen!
M'n man en ik hebben zelf ongeveer 10.000 euro uitgegeven in Marokko maar dat was voor 3 dagen en daar zit alles in.
Hajar1979
15-09-2004, 16:55
Origineel gepost door samira3
Nee dat wordt ook niet gezegd maar het is wel degelijk goedkoper als in Nederland een catering voor 200 mensen heeft vrienden van ons 14.000 euro gekost nou dat betaal je echt niet in Marokko! Hier zit de zaal van 3000 euro en de dj nog niet eens bij inbegrepen!
M'n man en ik hebben zelf ongeveer 10.000 euro uitgegeven in Marokko maar dat was voor 3 dagen en daar zit alles in.
Het is NIET degelijk goedkoper.....en ik spreek uit mijn ervaring, wij hebben ieder een apart bruiloft gegeven en ik heb bijna in totaal 18.500 euro betaald, en mijn jurken zijn hier niet inbegrepen, heb ik zelf gekocht + mijn trouwjurk dus boven die 18.500 euro komt nog 1700 euro bovenop....en wij hadden maar 2 dagen feest, 1 hennadag en de volgende dag bruiloft!!!
Kijk je kan het zo duur en zo goedkoop mogelijk maken als dat je zelf wilt ook in Marokko. Deze mensen hebben voor 1 dag 14.000 uitgegeven alleen aan de catering de zaal was 3000 euro is dus al 17000 dan nog de negeffa voor 2500 komen we uit op 19500 de dj was rond de 1000 euro maakt dus 20500. Dan zit de taart er nog niet bij. De avond ervoor hebben ze ook de henna dag in een zaal gedaan wat daar de kosten van zijn weet ik niet.
Nogmaals voor een SOORTGELIJKE bruiloft betaal je in Marokko veel minder dan in Nederland klaar punt uit geen discussie over mogelijk.
minous21
16-09-2004, 15:44
Inderdaad in Marokko kan je ook aardig wat kwijt zijn. Heb voor mijn negeffa 1000 euro betaald en had nog niet eens kleding van haar maar heb m'n eigen jurken laten maken. Ze was wel de beste negeffa van Fes en het geld meer dan waard. Denk ook wel dat als je het hier goed wil doen dus inclusief traiteur je veel meer kwijt bent voor hetzelfde in Marokko. En in Marokko is het veel en veel gezelliger vooral de dagen ervoor met de familie zijn echt heel speciaal.
Heb je Neggafa Raja of Mejda gedaan??
Ik ga inscha allag Raja Nemen (de beste van Fes??)
Liefs Minous
Hajar1979
16-09-2004, 15:46
Kijk je kan het zo duur en zo goedkoop mogelijk maken als dat je zelf wilt ook in Marokko. Deze mensen hebben voor 1 dag 14.000 uitgegeven alleen aan de catering de zaal was 3000 euro is dus al 17000 dan nog de negeffa voor 2500 komen we uit op 19500 de dj was rond de 1000 euro maakt dus 20500. Dan zit de taart er nog niet bij. De avond ervoor hebben ze ook de henna dag in een zaal gedaan wat daar de kosten van zijn weet ik niet.
Nogmaals voor een SOORTGELIJKE bruiloft betaal je in Marokko veel minder dan in Nederland klaar punt uit geen discussie over mogelijk.
Je zegt het zelf..."Kijk je kan het zo duur en zo goedkoop mogelijk maken als dat je zelf wilt ook in Marokko. ".....Ik ken ook mensen die in Maroc incl alles dus ook hennadag..in totaal 30.500 euro hebben betaald, zij hebben een kasteeltje in Marakesch gehuurd, Bennani op de bruiloft, 3 cateringen, henna dag, dhor (bruiloft van de vrouw) en de bouza (van de man)......+ taart 7 delig en ga zo maar door....
Dan ken ik weer iemand die hier in NL maar 10.000 euro heeft uitgegevn inclusief ALLES!!! En dan ken ik weer iemand die in Maroc voor maar 6500 euro een bruiloft heeft gegeven....DUS...??????? CONCLUSIE, JE KAN HET ZO GOEDKOOP EN ZOOO DUUR MOGELIJK MAKEN ALS JE ZELF WILT...!! Ongeacht in Maroc of NL..!!!! Discussie gesloten!!! :kwaad:
Voordat je de discussie sluit nog even het volgende: Ik heb ook gezegd dat een SOORTGELIJKE BRUILOFT in Marokko veel goedkoper is. Even om jouw voorbeeld aan te halen want je snapt het waarschijnlijk niet, stel je voor je huurt HIER in Nederland een kasteel dan denk ik dat je dan alleen 30.000 euro kwijt bent of meer. Waarvoor je in Marokko dus een hele bruiloft mee betaald zie die kennis van jou. Begrijp je nou wat ik bedoel??
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.