Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkaans nieuws

Pagina's : [1] 2 3

Nadia_N
14-09-2004, 16:41

:zwaai: Schrijven Nederlandse kranten over wat er in Marokko zèlf gebeurd en vind je het aanbod voldoende? Of wil je juist veel meer op de hoogte blijven van wat er in Marokko speelt? Voor mijn afstudeerscriptie Journalistiek ga ik onderzoeken hoeveel er eigenlijk wordt geschreven en vooral: is er behoefte aan meer of juist minder nieuws over Marokko? Ik ben erg benieuwd hoe je hier over denkt en elke reactie is meer dan welkom. Alvast bedankt, Groetjes van Nadia Najib

moslima78
14-09-2004, 19:27
natuurlijk willen we meer weten over marokko. het staats televisie van marokko laat alleen zien wat het koninghuis wil en het de nederlandse media laat alleen de negatieve geluiden over marokko zien.

Scottie
14-09-2004, 19:44
Nou, het zou zo moeten zijn dat Marokkaanse Nederlanders vooral belangstelling hebben voor wat er in Nederland aan de hand is. Wat is het belang van nieuws, of nog meer nieuws over een land waar men niet wil wonen? Die gerichtheid op het land waar grootouders ooit vandaan wilden gaan leidt tot een mis-orientatie op Marokko terwijl men hier al generaties woont, leeft, werkt, sterft en begraven wordt. Het is te wensen dat Marokkanen en Turken zich meer bezig gaan houden met Nederland. Hier ligt hun toekomst, niet meer in het land waar men niet meer wil of kan wonen. Je kunt best aurorijden door alleen in je achteruitkijkspiegel te kijken. Maar of dat prettig is, laat staan veilig, is een grote vraag. Scottie, vier spiegels.

Nadia_N
15-09-2004, 11:26
Natuurlijk is het belangrijk om op de hoogte te blijven van wat er in Nederland gebeurd. Maar daarnaast mag je, vind ik, een speciale interesse hebben voor Marokkaans nieuws, toch?

Scottie
15-09-2004, 11:42

Nou, maar Marokkanen hun toekomst ligt hier. De meeste MaroNederlanders willen niet terug naar Marokko. De meeste Marokkanen kunnen ook niet terug, want daar aarden ze niet. Dan blijkt het vakantieland toch minder geschikt om er te wonen. Dat je toekomst niet alleen in Nederland hoeft te liggen, daar heb je gelijk in, als je het hier kan verdienen dan kun je het overal verdienen. Scottie.

RealMadrid
15-09-2004, 11:44
Nieuws uit Marokko is er genoeg op het internet Maar wel franstalig :cool: Tenminste ik blijf zo op de hoogte van wat er zich in Marokko afspeelt :o

Nadia_N
15-09-2004, 13:44
En over welke gebeurtenissen zou je graag op de hoogte willen blijven door de Nederlandse kranten? Internet is inderdaad een goede informatiebron, maar niet iedereen is goed in frans....

cassecroute
15-09-2004, 16:32
Origineel gepost door Nadia_N :zwaai: Schrijven Nederlandse kranten over wat er in Marokko zèlf gebeurd en vind je het aanbod voldoende? Of wil je juist veel meer op de hoogte blijven van wat er in Marokko speelt? Voor mijn afstudeerscriptie Journalistiek ga ik onderzoeken hoeveel er eigenlijk wordt geschreven en vooral: is er behoefte aan meer of juist minder nieuws over Marokko? Ik ben erg benieuwd hoe je hier over denkt en elke reactie is meer dan welkom. Alvast bedankt, Groetjes van Nadia Najib Ik denk dat je sowieso nooit echt zult weten wat er precies in Marokko gebeurd. Volgens mij wordt alles eerst gecensureerd voordat het nieuws naar buiten komt. Of je het nieuws uit Marokkaanse bronnen haalt of andere bronnen, maakt dan niet uit. Ik denk dat de mensen in Marokko net zo min weten wat er echt gebeurt in Marokko als de "buitenlanders". Het "echte nieuws" komt ook altijd veel later echt naar buiten. Dit is mijn mening.

shahzade
15-09-2004, 18:41
Beter dan een aparte Marokkaanse nieuwskrant in het Nederlands voor de geinteresseerden. Het hoeft van mij niet om in een Nederlandse krant een bijlage met Marokkaans of Turks nieuws te vinden.

Peej
15-09-2004, 18:44
Origineel gepost door Scottie Nou, het zou zo moeten zijn dat Marokkaanse Nederlanders vooral belangstelling hebben voor wat er in Nederland aan de hand is. Wat is het belang van nieuws, of nog meer nieuws over een land waar men niet wil wonen? Die gerichtheid op het land waar grootouders ooit vandaan wilden gaan leidt tot een mis-orientatie op Marokko terwijl men hier al generaties woont, leeft, werkt, sterft en begraven wordt. Het is te wensen dat Marokkanen en Turken zich meer bezig gaan houden met Nederland. Hier ligt hun toekomst, niet meer in het land waar men niet meer wil of kan wonen. Je kunt best aurorijden door alleen in je achteruitkijkspiegel te kijken. Maar of dat prettig is, laat staan veilig, is een grote vraag. Scottie, vier spiegels. Zou het ze niet vooral om de contactadvertenties gaat Scottie?

Nadia_N
15-09-2004, 19:21
Maar vind jij dat de Nederlandse krant genoeg schrijft over wat er in Marokko speelt? En dan bedoel ik over politiek, economie, cultuur en ander nieuws...

Nadia_N
16-09-2004, 22:00
Maar vind jij dat de Nederlandse kranten schrijven over wat er in Marokko gebeurt? En over welke onderwerpen lees je dan??? Politiek, cultuur of bijvoorbeeld sport... Ik ben erg benieuwd naar reacties. Want zonder geluid van lezers, geen onderzoek voor mij!!!! Alvast bedankt, groetjes van Nadia

Naizah
16-09-2004, 22:51
Origineel gepost door shahzade Beter dan een aparte Marokkaanse nieuwskrant in het Nederlands voor de geinteresseerden. Het hoeft van mij niet om in een Nederlandse krant een bijlage met Marokkaans of Turks nieuws te vinden. Helemaal mee eens meid!

Cicatrice
16-09-2004, 23:22
als ik wil weten wat er gebeurt....zet ik gewoon rai uno aan en er zijn ook kranten te koop dagelijks bij de betere sigarettenboertjes, echter weer ik niet of marokkaanse kranten te krijgen zijn in NL, turkse wel volgens mij maar indien je de taal niet beheerst en toch wilt weten wat er aan de hand is, zou het eigenlijk niet eens zo een slecht plan zijn:goedzo:

FAITHLESS
16-09-2004, 23:31

Origineel gepost door cassecroute Ik denk dat je sowieso nooit echt zult weten wat er precies in Marokko gebeurd. Volgens mij wordt alles eerst gecensureerd voordat het nieuws naar buiten komt. Of je het nieuws uit Marokkaanse bronnen haalt of andere bronnen, maakt dan niet uit. Ik denk dat de mensen in Marokko net zo min weten wat er echt gebeurt in Marokko als de "buitenlanders". Het "echte nieuws" komt ook altijd veel later echt naar buiten. Dit is mijn mening. Marokaans nieuws hoor je het beste in een moskee . Oke , ik geef het toe , na een paar dagen is het heel wat opgedikt , maar je weet ongeveer waar het over gaat . En tegenwoordig is er mobiele verkeer .

Pagina's : [1] 2 3